Ех, младеж, младеж…

ЕДНА СТОХАСТИЧНА ИЗВАДКА НА СЪВРЕМЕННАТА БЪЛГАРСКА МЛАДЕЖ

Реших, че е дошло крайно време да направя и аз едно социологическо проучване и да дам своя принос за определяне някои от параметрите на новото българско демократично общество.

Познавам един познат (да го наречем със звучното име Добрин) на мой познат – главен редактор на провинциален вестник с огромен тираж, с когото спорадично контактувам в интернета. По простата причина, че той ми праща линкове към негови любими сайтове и така, завързваме разговор…

Лайтмотив на момчето, на около 30 години,  в нашия дълбоко съдържателен диалог е как той цял живот бачкал и учел, а не си въртял по цял ден синджирчето, защото не бил милионер като мен. Излишно е да го разубеждавам, че все още не съм станал, въпреки че натам съм се запътил… Освен това, всички софиянци били използвачи и лежали на гърба на трудовия народ от провинцията. Тема, която може да се дискутира от сътворението на света до ден днешен и още не е намерен точния отговор.

Но нека се опитаме да направим един по-задълбочен анализ на тази младеж.

Срещаме ги всеки ден по улиците, по градските градинки, по месторабота, в училищата,  и къде ли не. Те са нашата бодра смяна и трябва да им отдадем полагащото се внимание. И какво наблюдаваме?  Сутрин, в ръка с традиционното кафе, сандвич „биг мак”, снакове, солети, чипсове и други продукти на родната и чуждестранна хранителна промишленост, независимо къде и с кого се намират. Разговарят небрежно помежду си, замерят се с останките от закуската, настъпват по-възрастните по краката, а други по-находчиви ни ръгат в ребрата. На почти всички обществени места може да видите влюбени гугутки, облечени като за карнавал на суетата с дрънкулки и високохудожествени татуировки по тялото, да се целуват /дотук нищо лошо – и ние сме го правили/, но вече наблюдаваме откровени опити за публичен секс. Използват жаргон или сленг, който ние по-възрастните не можем да разберем и трябва да си служим с речник на най-новите думи в българския език. На по-закътаните места в дворовете или градинките след свечеряване може да видите не само празни шишета, които не ми приличат на лимонадени, но и различни по цвят и форма спринцовки, даже и презервативи. За поп културата и чалгата не искам нищо да споменавам. Това им харесва – това слушат!

Днешната младеж е такава, онакава, не уважава по-възрастните и традициите…Не си спомням кой го е казал преди повече от хиляда години, мисля, че се е случило в земята на юдеите. Тук е мястото главният редактор да намери точния цитат.

Дано не съм прав в оценките си и да бъда опроверган от това поколение!

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
This entry was posted in It is not a Humor!. Bookmark the permalink.

4 Responses to Ех, младеж, младеж…

  1. daydreamer says:

    Здравей, Хомо еректус,
    Благодаря за подкрепата в сайта на Генек, въпреки че коментарите ми са по-скоро хаотични, леко емоционални и не дотам зрели. Бих искал да те помоля за малко помощ. С цялото ми уважение към Генек, мисля че постъпва грубо и незряло. Изрично бях отстъпил от спора и бях го помолил да не пише повече по темата, защото макар и на 25 г., такива спорове ми се отразяват емоционално. Напук на това, пусна цяла тема с определения за мен какъв съм, че съм на 15 г. и съм си “сложил” 10 години отгоре. Избирателно одобрява кои постове да се публикуват и кои не и си отговаря на тези, които му харесват. Искам да те помоля, като по-близък към него човек, да поговориш, за да стане най-накрая нещо като диалог. След това мисля да се отдръпна – уморително е да се спори с него.

    Слагам и коментара, който така и не се публикува и на който не отговори, въпреки че е отговорил на следващия. Темата е тази http://genek.info/?p=35448

    “Защо си се направил на ударен и въпреки молбата ми, си пуснал това заяждане? Този “ Емайл (задължително)“ за красота ли искаш да го оставяме? Като имаш да кажеш нещо, пращаш го на него. Не публично да „громиш“ враговете си. Каквото съм имал да кажа, го казах. Ще цитирам част от последния пост, където отстъпвам, но ти напук пускаш това:

    „Не държа да ми отговаряш с тема утре. Напротив, искам като човешко същество да те помоля да не се занимаваш повече. Да, млад съм, реагирал съм импулсивно с коментара и се надявам като по-възрастен да спреш с определенията за мен до тук и да не отделяш цяла тема за това. Аз отстъпвам и се извинявам за натрапването.“

    И добре, да предположим, че съм на 15 години – то с теб трудно се спори. Ако съм на 15, означава, че съм непълнолетен, не съм формирал възгледите си. С какво желание само искаш да смачкаш някой, за който си убеден, че е на 15, че си е „сложи“ 10 отгоре? Какъв човек трябва да си, че да искаш да унижаваш някой непълнолетен? Това поведение на зрял човек ли е? Как общуваш с децата си въобще?”

    • Homoerect says:

      Здравей, Daydreamer,
      За утре съм подготвил нещо, което може би касае и теб.
      Изчакай до тогава…

      • daydreamer says:

        Мерси.

        • Homoerect says:

          Моля… 🙂
          П.П. Момко, ти като владееш хиперлинковете, защо не си ги използвал в твоя коментар? Аз добре ли се справям в тази област? Намираш ли моите илюстрации (онагледяване към нещо си) за подходящи?

Leave a Reply

