Пирея by night

Не бях планирал тази разходка до Пирея, но мисля, че не сбърках. Мястото, което посетих се нарича Паша лимани или Зеа. Повечето жители на Пирея знаят залива и до днес със старото му наименование, въпреки че още от древността е носел името Зеа – най-голямото пристанище на Атина по онова време.

Освен яхтите и огромните кораби в пристанището, наоколо е пълно с кръчмета и увеселителни заведения. Точно на това място през миналия век, бях поканен на таверна за първи път от един известен в миналото гръцки политик и бизнесмен, представител на “Fiat” за цяла Гърция. Това беше и причината да се върна далеч назад в спомените си…

Тук, за всеки турист може да се намери по нещо интересно. Представям ви само няколко експромт снимки от видяното:

И една песен, която всеки грък, а и доста българи знаят. Песента на Мелина Меркури – “Децата на Пирея”:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in По света and tagged , . Bookmark the permalink.

12 Responses to Пирея by night

  1. Светла Павлова says:

    Здравей, Омбре,
    почваш да ме съмняваш нещо ти. Отишъл си на оглед за някоя яхтичка, ама си мълчиш. Обади се като я докараш на варненския пристан – да счупим едно шапанско о борда ѝ, да отрежеш лентата…Пък кой знае, може и до Маями да доплуваш с нея 🙂 …

    • Homoerect says:

      Здравей, скъпа Светле!
      Без да искаш или може би имаш шесто чувство, позна!!! Успях да спазаря една мини яхтичка с байсейн и мисля да я кръстя в твоя чест с името “Clear”. Да разбирам ли, че поканата ти за Маямито е още в сила? 🙂

  2. Светла Павлова says:

    Ааааа, щом ще я кръщаваш в моя чест, значи аз имам да черпя 🙂 !
    Поканата винаги е била актуална.

    • Homoerect says:

      Благодаря и аз, Светле! Сформирам екипажа и веднага потеглям за Варна. После заедно – курс към Маямито… 🙂

  3. Светла Павлова says:

    Ти като тръгнеш за Миамито, аз ще съм вече там. Ще гледам от брега за твоето флагче, ще съм запазила места в някое кръчме…
    П.П. Какво казваше за твоята половинка – носи ли на майтап 🙂 ? Че да не оплетем конците накрая!

    • Homoerect says:

      И така става, Светле. За буля Омбревица не мисли, тя отдавна е престанала да ми държи сметка с кого и как контактувам и ми е дала пълна свобода на избора…

  4. Светла Павлова says:

    Не знам, Омбре, тя е човек на закона 🙂 , да не останеш на брега в Пирея с едната яхтичка, пък била тя и с басейннннн 🙂 ?!

    • Homoerect says:

      Едва ли… След като ме е изтърпяла цели 46 години, не вярвам да й е изпила толкоз чавка акъля, та да хукне сега да се развежда с мен. Поне още 44 години е длъжна да ме понася. 🙂

  5. Светла Павлова says:

    Охоооо, 46 години! Доста обиколки сме назад с моя мъж. Живи и здрави да сте, Омбре!

    • Homoerect says:

      Благодаря, Светле. И ти със същия съпруг да навъртиш 100 години брачен живот! Годинките бързо минават… 🙂

  6. Juliapulia says:

    Ей, много красиво. Дано успея да се откопча за по-дълго от работа, че да се насладя и аз на такива нощни разходки по ноемврийско време 🙂

Leave a Reply

