Терорът не е само у нас

Прочетох една статия във вчерашния брой на в. „Катимерини”, на която първоначално не обърнах особено внимание,  а после ме накара бая да се замисля, тъй като имаме доста общи характеристики с гърците. Една от тях е наличието на крайната националистическа партия „Χρυσή Αυγή” (Златна Зора), нещо подобно на нашата „Атака”,  която громи навред имигрантите в Гърция. Вместо да ви я преразказвам, по-добре да ви преведа част от статията:

Гражданите реагират на предизвикателствата на „Златна зора”

автори: Пенис Булудза и  Илия Канистра

Рефлексите на мениджърите на болничните заведения в страната  изглежда се опитват да проверят членовете на „Златна зора”, които два месеца след първата им акция в здравните заведения, „посетили” вчера болницата в Каламата в ролята на служебен одит за случаи на наети нелегално изключително чуждестранни медицински сестри. Случката обаче се е превърнала по-скоро в урок. Докато първия път в болницата за цяла Аркадия в Триполи, успели да постигнат целта си и да изтръгнат изявление за съгласие в борбата срещу недекларирания труд от вече бившата директорка, вчера не само че не успяха да влязат в болничните стаи, но бяха изправени пред гнева на група роми!

 По-конкретно, през нощта в понеделник, група от членове на „Златна зора”, водена от депутата от Месиния Димитрис Кукуцис, влезе в болницата в Каламата в отделението за спешни случаи и се отправи към Клиниката по патология. По това време, обаче, беше настъпило вълнение от друг инцидент. В болницата е бил настанен 22-годишен ром, пострадал в резултат на жесток побой. Когато се разчуло за готвената атака от расисти, в двора на болницата се събрали в подкрепа на своя авер група роми от около 50-60 човека. Не след дълго се появили и полицейските сили за да въдворят ред.

Лекарите осъждат

Когато членовете на „Златна зора” били запитани от охранителния персонал на болницата за причините, свързани с тяхното присъствие там, казали, че искат да се провери дали има частни медицински сестри без документи. Охранителите ги информирали, че това е отговорност единствено на администрацията на болницата и ги изгонили навън. Там те се “срещнали” с ромите и започнали остри словесни атаки и пререкания, които обаче не довели до никъде.

Директорът на болницата, г-н Георги Безос осъди поведението на членовете на „Златна зора”, характеризирайки техните действия като “неприемливи и нетърпими. Според него, тези нападения в болниците са обезпокоителни. Федерацията на болничните лекари, е излязла с резолюция, озаглавена “Вън неонацистите от болниците”. Подчертават, че многократните опити на фашистите да нарушават обществения ред с присъствието си в заведенията за обществено на здравеопазване”, не може и не трябва да се толерира от лекарския персонал и демократичните граждани.

По-надолу се съобщава за „Нощ на терор в Патра” и т.н.т.

Позната картинка, нали? Не оправдавам действията на крайните националисти нито у нас, нито в Гърция, но както е казал народът “Всяка крушка си има опашка”. И още една: “На зла круша – зъл прът”. Докато умните се наумуват, лудите се налудуват! След като няма у нас и правосъдни органи… Добре, че няма официална статистика колко българи са пострадали от ромските набези…

Ще ви пусна една много нежна мелодия за “Добро утро, скъпи съотечественици”, която да ни напомня кои сме, с вярата, че няма да допуснем да станем малцинство в собствената си Родина:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in По света, Политика и социология, У нас and tagged . Bookmark the permalink.

60 Responses to Терорът не е само у нас

  1. генек says:

    Аз се надявам да видим НАЙ-ПОСЛЕ статистика колко съдилища на Линч са се задействали и подредили живота в даден регион…

  2. Homo faber says:

    Да, може би предприетите извънредни мерки от оторизирани органи, които ще се вземат ще променят живота, а не отделният индивид да ги взема…!!!!!!

    • Homoerect says:

      Добро утро, Фабер! Разсъни ли те мелодията, която бях подбрал специално за такива като теб?
      Случайно да си чул, че съдбата на давещите се е в собствените им ръце…? 🙂

      • Homo faber says:

        Долар ден, Еректусе!!!!!!
        Да, поставил си мелодия, но си забравил, че технически съм възпрепятстван да чуя, фанфарите в чест на такива като мене!!!!!! А можеш ли да ме светнеш, какви са тези люде, изправений човече????
        Да, чул съм, че съдбата на давещите се е в собствените им ръце, ама да запитам защо тези давещи се три пъти не мериха и тогава силно да изскочат от поглъщащата ги мода, а тя ги поглъщаше и им беше хубаво и топличко, докато течението безвъзвратно, с голяма сила безвъзвратно ги тегли надолу…..:)???

        • Homoerect says:

          Фабер, фанфари в твоя чест ще има тогава, когато ми кажеш рождената си дата. Крайно време е да излезеш от анонимност! И кога най-сетне ще си решиш техническия проблем? Нали си много вещ по всичко?
          Не разбрах кога им е било гот на давещите се българи от мътния порой, който залива цялата ни страна след циганските набези…

  3. Homo faber says:

    Еректус, техниката по това време и в това място я решават и са я решили без хъм и мън, тези над мене… така че… ;)…
    Аз говоря по общо, за така наредената псевдо-демокрация и пазар и викането ура-ура от всички нас, как сме уж свободни и сами ръководим съдбините си без указания свише, а май я няма истински свободата…, а мангалите са проекция на псевдо-демокрацията…
    П.П. виж в днешния брой на в. “Преса”, статията на Петър Волгин, “Пазарната утопия се срина”, казва много неща…
    Никога не съм бил вещ по всичко и не съм претендирал, така че нова яхта “Гранма” не мога да ти направя…;)!!!!!!

    • Homoerect says:

      Фабер, така както има алтернативни източници на енергия, така има и алтернативни средства за достъп до интернет. Ама, нали си циция… 🙂
      Иначе, съгласен съм за псевдодемокрацията у нас. Само за циганите не е, щото са по-равни от нас. От къде накъде един мургавелец, дето не може да чете и пише ще има повече права от мен! Ай сиктир!!!

      • Homo faber says:

        Еректусе, ще има я, нали ти гласува за ората, дето му ги дадоха на мургавеляка правата, те ще им помогнат… па то си доде времето…;)!!!
        П.П. достатъчно алтернативи съм си въвеждал, ама тука па, защо…???
        А цициятя е друг, то не бяха обещавани арманяци, узота и прочее…
        , ама балони…:)!!!

        • Homoerect says:

          Фабер, докога ще ми приписваш мисли, които само в твоята глава се въртят? Ти от къде знаеш аз за коя партия съм гласувал? Не знаех, че кибиците били ора…
          „П.П. достатъчно алтернативи съм си въвеждал, ама тука па, защо…???” Какви алтернативи си въвеждал и къде е това място „тука”? Или колкото получих отговор на въпроса за рождената ти дата… Да не би да се страхуваш от нещо, та държиш да си толкова секретен?
          За узото и арманяка нямаш никакъв проблем – ела и си ги вземи! Всъщност, ти вече потвърди, че си получил известие за колетна пратка на не знам коя си митница…

  4. Светла Павлова says:

    “От къде накъде един мургавелец, дето не може да чете и пише ще има повече права от мен! Ай сиктир!!!”
    Здравей, Омбре, защо, според теб, това е факт и как би могло да бъде променен?

    • Homoerect says:

      Светле, това за мургавелците е факт не само за мен, а за цял един народ! Как ще се оправи положението ли? Много просто – като повече хора с необременено съзнание започнат да мислят като мен. Тогава и Швейцария ще ни диша праха, защото имаме по-добри природни и човешки дадености! Все още се намира качествен мат’риал…

  5. Homo faber says:

    На 28.10. е денят, кирие, ама искам с втората “ранма” не в Куба, а във Флорида да ме поканиш…
    И вече не си интересен, да прибавяш твойте приказки в отговорите ми…, така май от ДС едно време са ви обучавали, така да правите …

    • Homo faber says:

      …………..втората “Гранма”

    • Homoerect says:

      E, пооткрехна се малко, ама не съвсем… ЧРД в аванс, Фабер! Я ми обясни какви приказки съм добавял в отговорите ти? Не разбирам защо пак ме нарочваш за човек от ДС. Ако имах качества, отдавна да са ме приели там и само бих се гордял с това!
      П.П. Фабер, прави ли ти впечатление, че всички до един, с изключение на теб са си оставили визитната картичка в тепавицата? Започвам да подозирам, че ми пишеш от панделата и сигурно от там те цензурират… Или пък съвестта ти не е чиста и криеш нещо от нас. Изплюй камъчето – може пък да ти олекне…

  6. Homo faber says:

    Стана малка грешка, понеже и друго работя………помислих че си въвел мои изричения в моя отговор….;)….а тука е работната площадка

  7. Светла Павлова says:

    Много общо ми отговаряш, Омбре. Факт е, че циганите бяха превърнати в проблем на България, но аз те питах защо се случи това /според тебе / и как може да се промени. Какво имаш предвид като казваш “хора с необременено съзнание”?
    За разлика от теб, аз не съм оптимист по отношение на “мат’риала”. Може би само по тази точка съм съгласна с Бойко 🙂 .

    • Homoerect says:

      За сега – само толкова мога да ти отговоря, Светланке. Когато дойдем на власт, тогава ще представим на народа как да се справим не само с циганския проблем, а и с другите етнически малцинства. Под хора с „необременено съзнание” разбирам тия които не са крали, не са били кредитни милионери и не са жадни за власт в името на самата власт и парите. След като си съгласна с Бате Бойко, да те попитам – ти към кой мат’риал принадлежиш?

  8. Homo faber says:

    Еректус, нещо ме гложде и не се стърпявам да те питам: май скоро те попитах твойте близки, во главе с кака Хомовица, четат ли тука безумните излияния на творците….:), ама след като вчера след трелите ти, накрая не пусна приказките ми последни подозирам че не е така, и че нещо правиш струваш…нали знаеш… Не всичко на този сват е както на пръв поглед…., нали знаеш че Интернет, е доста лъжовно място понякота……..
    Или съвеста ти не е чиста и правиш планове и криеш
    Кажи си Еректусе, ще разберем….

    • Homoerect says:

      Фабер, моите близки ме четат и препрочитат. Всеки ден им давам подробен отчет (вече ти писах по тоя проблем).
      Не разбрах кое твое фундаментално изказване не съм пуснал… Ако си ми го пратил, щеше и отговор да получиш!
      Съвестта ми е чиста като на новородено бебе. Поне по този въпрос не се притеснявай. Имаш ли други питания към мен?

      • Homo faber says:

        Ма Тепавицата не я четат……….нали…;)!!!!!!

        • Homoerect says:

          Не си ме разбрал – дори и в момента са в тепавицата и следят всяка моя дума! На кака ти Хомовица отдавна съм признал за нежната ми връзка със Светлето…

      • Homo faber says:

        Еректусе, вчера между 16.30 ч.-17.00 ч., беше публикуван текста, че иде тя от север….., който се появи и после , след минутки го нямаше и даже не можех да вляза, явно забрана. После вечерта, явно отменена… сложих поздравление- Рихард Щтраус, което се прие и после след повторно влизане го нямаше…….Как така ставах, тези метаморфози.
        Това са питанията, Еректус….!!!!!!

        • Homoerect says:

          Фабер, май някаква параноя те е обзела… Нищо не съм трил, за никакъв Щраус не съм чул!

  9. Homoerect says:

    Светле, намерих нещо специално за теб, с което отговарям изчерпателно на твоя въпрос. Прочети приказката ми от преди една година: Once upon a time…

  10. Светла Павлова says:

    “След като си съгласна с Бате Бойко, да те попитам – ти към кой мат’риал принадлежиш?”
    Ти как мислиш, към кой мат’риал принадлежа 🙂 ?
    “Под хора с „необременено съзнание” разбирам тия които не са крали, не са били кредитни милионери и не са жадни за власт в името на самата власт и парите.” Много добре казано. Затова, аз лично съм изцяло за мажоритарни избори. Щеше ми се още нещо да ти кажа, обаче тук имаш един читател, който ревнува и много се страхува за тебе, затова ще се въздържа от безумни излияния 🙂 !

    • Homoerect says:

      Светланке, живей за себе си, не за хората! Колкото и егоистично да звучи, само по този начин можем да покажем какви сме в своята дълбока същност – добри или лоши! Защо трябва да се страхуваш да изразиш чувствата си към мен? 🙂

    • Homo faber says:

      Не се плаши булка, той техничарят е под “Шевролета” – технически, от часове ни вижда, ни чува, така че смело….:)!!!!!!

      • Homo faber says:

        ………….па и кой знае от кое време по напреж….

  11. Светла Павлова says:

    Разбрах те. И направо ме засрами заради 12 юни. Дано да ми простиш!

    • Homoerect says:

      Днес да не е ден за прошка? От сабахлем само индулгенции раздавам… И на теб прощавам, Светле…

  12. Светла Павлова says:

    Олекна ми 🙂 !
    Утре тръгвам за Маями, чакам те там с уискито и прашките!
    П.П. Фабер, не завиждай, и ти си поканен на партито 🙂 !
    П.П.П. И не се тревожи за приятеля си. Аз си позволявам по-фриволно поведение, защото наистина с Омбрето се познаваме само виртуално. Когато се налага, мога да бъда сериозна.

    • Homoerect says:

      Прашките за какво са ми, Светле? Задръж си ги, но гледай уискито да не се окаже някое менте…
      П.П. И какво си седнала да се обясняваш на Фабер? Това е нещо лично само между нас двамата – трети няма!
      Поздравявам те за из път с една много популярна песен у наше село:

    • Homo faber says:

      Светла Петрова, благодаря за поканата, аз не се тревожа, всеки е достатъчно голям сам да си се тревожи.
      Интернет е доста лъжовно място и кой знае от кой храст ще изкочи не заек а нещо друго :)!!!!!!

      • Homoerect says:

        Има нещо с тая мнителност твоя…

        • Homo faber says:

          Няма нищо, просто вратата не може да си я оставиш, както преди да не я заключваш….

          • Homoerect says:

            Вратата не я оставям вече отключена, защото се появи един трол и не искам да развалям настроението на останалите мои (по)читатели!!!

      • Homoerect says:

        Светла Петрова е телевизионна водеща, ако правилно съм запомнил името й. А мадам Светла Павлова е съвсем друго лице! 🙂

  13. Светла Павлова says:

    В Маями?! Уиски менте?! Омбре, не съм чула цар Киро да е прехвърлил бизнеса там 🙂 .
    Благодаря за песента, харесвам я, харесвам и Демис Русос. Но не “сбогом” казвам, а “до нови срещи”!

    • Homoerect says:

      Това е само песен, Светле! Нашата дружба е вечна и нерушима!!!
      П.П. Много мургавелци в твое отсъствие се заселиха в Маямито, та знае ли човек…

  14. Светла Павлова says:

    Скъпи ми, Омбре,
    говорихме си за мат’риал, нали?
    Гледай какъв нов “елит” се напъва за държавната хранилка!
    Щом са там, значи имат некакви качества, не е ли така?
    Нямам думи просто! България загива и си я затриваме сами.

  15. Светла Павлова says:

    П.П. Не е ли прав Бойко за мат’риала 🙂 ?!

  16. Светла Павлова says:

    Ангро ли, Омбре? Не знам, дано ти да си прав. Аз си признавам, че оптимизмът ми лека-полека се изпарява. Да доживеем 12 май, ще видим на ангро ли е или все пак оптимистът в тебе ще победи. И на Бойко му се радваха и залагаха как ще ни оправи, сега Станка Златева / също народна любимка / се гласи да “оправя” спорта… Пази, Боже, от оправячи!
    Много съм сбъркала, Омбре, навремето. Категорична бях, че трябва да го взема моя мъж за житейски другар, пък то трябвало да се ориентирам към политиката 🙂 ! Голям келепир, голямо влачене!

    • Homoerect says:

      “Много съм сбъркала, Омбре, навремето. Категорична бях, че трябва да го взема моя мъж за житейски другар, пък то трябвало да се ориентирам към политиката! Голям келепир, голямо влачене!” И тебе не те разбрах, Светле…

  17. Homo faber says:

    Разбрал съм Еректусе, дори и в момента си в тепавицата и следиш, как го каза по- рано…..алтернативно и текста го махаш алтернативно…..ха ха ха аааааааааааааааааааа!!!!!!
    А, остани си със здраве, ама истинско не алтернативно!!!!!!

  18. Светла Павлова says:

    Няма нищо за разбиране, Омбре. Исках да кажа, че вместо на семейството си, трябвало да се посветя на политиката 🙂 . Ставаш политик в българския парламент и нямаш грижи 🙂 🙂 .

  19. Светла Павлова says:

    Омбре, как да го убедим твоя приятел, че не съм заплаха за тебе 🙂 ?

  20. Светла Павлова says:

    В момента съм в един софийски хотел и роня сълзи / не се шегувам / – разревахте ме с тези песни днес. Как пък ги намериха точно тези изпълнения и Фабер, и Амен бе…

    • Homoerect says:

      Тепърва има да рониш сълзи за нас… Като се отказа от трансатлантическата екскурзия с мен… 🙂

Leave a Reply

