Апология на мързела

Драги читатели,
За разлика от някои други, които поднасят своите извинения, когато не присъстват на литературния небосклон, не счетох за необходимо да постъпя по същия начин, тъй като едва ли някой от вас е забелязал малозначителния факт, че от една седмица насам, тепавицата е престанала да работи…

Преди всичко, искам да ви докладвам, че се завърнах благополучно в единствената ми родина и както се очакваше, наложи ми се да извърша няколко спешни ремонта, заради аварии възникнали съвсем “случайно” в мое отсъствие.  При тоя канап, дето ме беше обзел в Гърция покрай баба Мира, доста сили положих, за да се мобилизирам, но накрая успях. Затова не се учудвайте и не ме питайте къде съм се губил цяла седмица.

Тъкмо реших да изпружа нозе и да отдъхна и буля Омбревица ме сръчка в ребрата. Трябвало да се ходи на село, за да пикира разсада, дето цяла зима е сяла…

Може ли човек да откаже на жена, която тъй настойчиво го моли? Макар че, тайничко взех да съжалявам, че не си останах при бабата в Атина.

Първата радостна вест! Още щом пристигнах у наше село и отново се появи моят стар другар Джуниър. Вярно, малко пооскубан, одъртял и измършавял, но иначе все същият. Поразпитах го как е прекарал зимата, какво ново-вехто из селото и накрая му сложих една копанка пълна с луканков салам. Погледна ме с признателност, каквато в очите на жена нивга не можеш да видиш.

Естествено, и тук в лятната резиденция, нямаше опасност да си клатя краката.  Трябваше да възстановя ВиК връзките след последното зазимяване на къщата. Най-трудно ми беше да се покатеря по дървената стълба на тавана и да съединя тръбите на слънчевите колектори. Па, като не си спомням кой маркуч къде влизаше и откъде излизаше… Както и да е – справих се блестящо! Без никакви течове по инсталацията, както се случи лани. Блазе им на гърците, че не  знаят какво е температура под 0 градуса.

След това обясних на булята как се прави пикиране на разсада, който цяла зима е отглеждала на балкона. Под моето зорко око, тоя път лехите не бяха изкривени.

За малко да пропусна една важна подробност. Направих страхотен подарък на буля Омбревица – чисто нова бензинова косачка за трева, наречена още тример. Специално попитах продавача има ли ръководство на разбираем за мен език. Отговори ми, че е преведено на български език. Кога я разопаковах, намерих само едно книжле на какъв език мислите? Не, не познахте – на унгарски. На всякакъв друг европейски, ама не и на тоя! Та се  наложи да проведа няколко интервюта с местните селяни, докато разбера за какво става дума. Машинката запя своята моторна песен и успях да окося не само двора, а и на улицата пред къщата. Голяма работа е – не е като да държиш класическата коса и да я клепаш и точиш през половин  час. Не случайно народът е казал „Накарай мързеливия на работа, да те научи на ум и разум”. След това показно упражнение, закрепих инсталацията на раменете на булята и още един път й направих инструктаж за безопасност на труда. Вече мога да бъда спокоен, че работата ще върви и без моя помощ.

И така, стигнах до най-важния въпрос. Ако си спомняте, бях ви обещал една фотосесия от центъра на Атина. И след като съм човек (un homme d’honneur), който държи на думата си,  представям ви това, което успях да заснема малко преди отпътуването си от Гърция – от тепето Ликавитос, известно още под името Ликабет. Вижте и се наслаждавайте:

Следва една насърчителна песен за всеки един от вас, който уважава мързеливите:

П.П. Късно вечерта в неделя, в най-голямата лудница, породена от трафика след Великден на завръщащите се от родните си места софиянци, прибрах се в Люлинград. За да изпълня своя граждански дълг и да гласувам на 12-ти за Партията, която трябва! И освен това, но не и на второ място по  важност – да си получа пенсията. Не искам дори да си помисля какви нови задачки-закачки ме очакват…

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in По света, У нас and tagged . Bookmark the permalink.

24 Responses to Апология на мързела

  1. Графът says:

    Какъв ти коментар! Толкова познати ситуации. В спомените ми… 😀

    • Homoerect says:

      Привет, Графе!
      Става ми някак си по-леко, като знам, че не съм единственият несретник на света! 🙂

  2. Homo faber says:

    Хе, хе, хе еееее, привет мривет, Еректусе!
    То добре си закрепил машинката на булята, ама и ти требе да закрепиш бела на ръцете си и да преместиш “Буркан банк”, че като се развихри булята отидеаааааа еврата на баба Мира….:) !!!!!!

    • Homoerect says:

      Фабер, казвал съм ти го и преди – има си ора за всичко! Ако требе, ще купя на булята и мотокултиватор – стига да поиска… 🙂

      • Homo faber says:

        Бре Еректусе, за друго ми е приказката……….но нейсе, извинен си изморил си се, не е лесно от унгарски на български да превеждаш указания…;) !!!!!!

  3. Homo faber says:

    Ми, да веке май не ти се нравят хамериканките….:) !!!!!!

    • Homoerect says:

      Кога съм твърдял подобно нещо???
      Фабер, ти някога контактувал ли си унгарка? Държат се като пауни! Хеле пък ако ги заговориш на руски език, съвсем симпатичен ще им станеш… 🙂

      • Тогава говори на унгарски – Отперемтиго кЕлетиш. 🙂

      • Homo faber says:

        Ми това, що бре, Еректусе… “ще трябва да си търся някоя унгарка за приятелка”… На кого са тези приказки, а а аааа…:) ??????
        И с унгарки и с полякини и други ини съм контактувал, отначало си им симпатичен, като на руски ги заговарям, а после след неколко водки и фотогеничен…;)!!!!!!

        • Homoerect says:

          Какво общо имат унгарките с хамериканките? И освен това, не си ли разбрал, Фабер, че мен жените много ме харесват…

  4. Homo faber says:

    А най-добре говори за унгарския Ебемед не бере…

  5. Homo faber says:

    Пуста, твоя скромност………но то си е написано,ето го експерта,………”не си ли разбрал, Фабер, че мен жените много ме харесват…:)!!!!!!

  6. Juliapulia says:

    Добре завърнал се и в страната, и в тепавицата! Пък аз вършея из френската ти резиденция 🙂

Leave a Reply

