Обяснение – без извинение

Не че съм длъжен, но нали съм добра душа, за всеки случай, ако някой случайно реши да надзърне през ключалката, ще ви кажа защо заведението днес предлага само постен гювеч и бистра изворна водица.

Първо – не бях предвидил, че работата ми като администратор на АД „Тепавицата” ще продължи повече от обичайното за сезона време.

Второ – 9-ти Май е Денят на победата над хитлерофашизма. Значи е празник, а щом е така, на този ден не се работи. И да не ме заблуждават, че това било Ден на Европа! Защо трябва да се изопачава историческата истина?

Трето – вечерта ми дойде на гости с жена си един комшия, с когото не бяхме се виждали повече от една година. Как да го върна от вратата, като видях, че държи в ръката си найлонов плик с надпис „Free shop”. Не ми се обадил предварително, за да не ме притеснява. Понякога неканените гости са по-желани от тези, които си поканил на обяд, а те остават даже и за вечеря…

Бях приятно изненадан от факта, че дойде с подарък – не само любимото ми питие, а и с  мезето към него. И както ме предупреди, че идвал само за 5 минути, “to say hello”, така разговорът ни продължи почти до полунощ… Най-ги обичам такива гости – хем никакви предварителни ангажименти от страна на домакина, хем приятни събеседници.

Естествено, разговорът ни започна от това къде е бил и какво е правил. Човекът е инженер по професия и поради свиване на производството и съкращаване на щата, бил принуден да си търси работа в чужбина. Подмамил се от една оферта за работа в Кипър и бързо си стегнал багажа. Сподели с голяма мъка и възмущение при какви мизерни условия е работил, при символично възнаграждение и то не винаги изплащано навреме. Още първия ден, собственикът на фирмата прибрал неговия паспорт и още на двама други българи, като гаранция, че няма да го окрадат. Настанил ги в една дървена барака, в която нямало елементарни хигиенни условия. За трудов договор въобще не е ставало дума… Работели от сутрин до мрак, често нахоквани от чорбаджията. Накрая, успял да спести само толкова пари, колкото да си плати самолетния билет  Никозия – София.

Покъртителна история, подобна на която съм слушал и от други потърпевши българи. Не посмях да го мъмря, тъй като много щеше да му дойде. А нещата можеха да бъдат по-прости ако си беше осигурил предварително  договор и не беше си давал паспорта на други лица. Поне да беше посетил българското посолство и да поиска  помощ или правен съвет. Който и консул да е бил, мисля че нямаше да му откаже някакво съдействие. Затова, братя българи, преди да предприемете подобна рискована стъпка, мислете добре! Апропо, вчера гледах по телевизията интервю с някакъв овчар, който заяви, че работа в България има, но не всеки се хваща да я работи. Абсолютно вярно! Стига хленч и оправдания, че няма пари. Който търси, намира начини. За съжаление, началническите постове не са за всеки, тъй че – трябва  по-скромно да го даваме.

Искрено се надявам, дамите от вчерашната дискусия да вземат активно участие и в така поднесената ви тема в днешното ми експозе.

И заради постния гювеч, ще ви пусна един бонус – песента „I HAVE NOTHING” – с легендарната  Whitney Houston:

Това е № 501 (петстотин и първият) мой пост, откакто построих тепавицата и тържествено прерязах лентичката. Приемам всякакъв род поздравления във вид на материални подаръци и парични субсидии за поощрение на моя талант. По изключение може някой и друг виртуален подарък! Искам да ви разкрия и една малка тайна. Вие бяхте моя наркотик, а останалото е проста работа! 🙂 🙂 🙂

All rights reserved

Advertisements

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in По света, У нас and tagged , . Bookmark the permalink.

51 Responses to Обяснение – без извинение

  1. Светла Павлова says:

    Ами, хаирлия да е работата в тепавицата, Омбре. Сърдечни поздрави и благодарности за приятните мигове. Даже малко се учудвам, че не са много хората, които пишат тук. Май сме 4-5 души.
    Сега, обаче, по темата, която си е своего рода продължение от вчера.
    Каква стана тя – да претворим думите на другаря Бойко Борисов в дела! Има работа в България – за овчари и сеячи на картофи. Не че има нещо лошо да гледаш овце и да сееш картофи. Ама твоят приятел защо не се е пробвал първо на тези поприща, пък после да ходи да го унижават в Кипър? И, да, рязането на лентички не е за всеки, нали?

    • Homoerect says:

      Благодаря за поздравленията, Светле! Не бива да се учудваш защо само 4-5 души дневно коментират в тепавицата. Така е и в другите блогове, дори при Генек. Освен това, никога не съм се стремял да бъда много популярен, защото пиша предимно за собствен кеф.
      Revenons à nos moutons – както казват французите (буквално преведено да се върнем на нашите овце). Отговарям на твоя въпрос защо моят приятел не се е пробвал като овчар или сеяч в нашата родина. Защото и той е бил заблуден като мнозина други, че в чужбина ще изкара лесни и бързи пари.
      Ще ми се да внеса и едно уточнение за тези 2 милиона българи, напуснали страната ни през последните 23 години. По-коректно би било да се каже граждани с български документи за самоличност. Какви българи са циганите? Не се наемам да определя каква част от общия брой емигранти се пада на тях.
      И понеже ми цитираш бат Бойко, аз пък ще парафразирам една друга негова крилата мисъл: „ Ние им ги пращаме, те ни ги връщат”. Но ромите са жилаво племе и все някой и друг ще се засели в новата си родина. Халал да им са!

  2. Светла Павлова says:

    П.П. Дано не съм ти подействала като горчиво очистително 🙂 🙂 .

    • Homoerect says:

      Никога не съм имал нужда от пургатив, но щом е от тебе, с радост ще го глътна! 🙂

  3. Светла Павлова says:

    А ето нещо, което е много обезпокоително, меко казано. Даже си е престъпление.
    Чужденци изкупуват българските ниви

    • Homoerect says:

      Изглежда тия чужденци са по-прости от нас, щом виждат, че има хляб в българската земя!

      • Homo faber says:

        Зрасте и честит празник на тебе, Еректусе и на другите люде – 9 май Деня на победата!
        Днес е голям ден, защото каква ли щеше да бъде съдбата на поколенията пред нас, а и на самите нас, ако го нямаше, Деня на победата?!
        Та за чужденците и земята… верно, Еректусе – тия чужденци, сигурно не са се наработили /даже и китайци има веке /са големи простаци, да вземат да дойдат тук от май..си…;) да обработват земята българска.
        А, ние като по-умни тръгнахме по чужбина, да метем и бришем чуждите клозети…/ е, има и некои веке станали бизнесмени у ябанджийско/.
        Ами кой е виновен, Светле, за тези работи да се случват… ? Няма кой друг – аз, ти, чорбаджията тепавичар и целия народ, като три пъти не мисли и тогава да реже!

    • Защо да е престъпление, Светла? Нали свободният пазар и либералната икономика са панацеята за такива като нас? Земята е стока като всяка стока…. Или нещо не съм разбрал пак правилно?

  4. Светла Павлова says:

    Друго имах предвид чрез статията за продажбата на земеделските земи. Дали случайно ГЕРБ въведоха мораториум срещу добива на шистов газ? Достатъчно е “Шеврон” да изчакат до 1.01.2014 г. Колко му е да се вдигне мораториума, “Шеврон” си изкупува земите в Добруджа и хоп! – българите с пръст в устата.
    Фабер, принципно съм съгласна, че зависи от нас какво ще се случва в държавата. Нека дори да приемем, че има правилен избор на 12 май. По-важно е след това гласоподавателите да не изпадат в летаргия и да не забравят, че трябва да дирят сметка на избраниците си за това какви ги вършат.
    Бойко хубаво дава акъл, че имало работа за овчари, ама ако съсипят Добруджа ще намалеят даже и свободните работни места за овчари в България.

    • Homoerect says:

      Мила Светле, чувствам как все повече се доближават позициите ни… В скоро време може и на сиамски близнаци да заприличаме… 🙂

    • Светла, има само едно “но” в цялата ти схема. И то е – за да има масово изкупуване на земя, трябва да има масово продаване на земя. Тъй че въпросът с “хоп” Шеврон изкупил Добруджа е малко твърде дискусионен. Да не говорим, че хората трябва да са съвсем превъртяли, за да си продадат земята точно на “Шеврон” (не че представители на “Шеврон” ще тръгнат да изкупуват земи директно 🙂 ) Това може да стане, според мен, само насилствено, с отчуждаване, но това вече е в прерогативите на държавата и е от друг филм.

      • Homoerect says:

        Братко, Светла е твърдо убедена по всичко, което говори. Трудно ще бъде да я разубедиш…

      • Кисса says:

        Амане, земята в България се продава на безценица. 500 лева за декар. Ще говоря за област, в която съм вътре и много наясно – газифицирането на България. Пари няма в опосканото отечество за строеж на газопроводи, обявяват се конкурси и се печелят концесии за по 35 години за газифициране, дистрибуиране и продажба на натурален газ.
        http://www.bstc.biz , собственост на италианската АМГА Удине газифицира Добруджа и Мизия.
        http://www.citygas.bg , собственост на друга италианска – Сочиета Газ Римини газифицира цяла Тракия, но се разпростря и до Хасково.
        http://www.rilagas.bg/ , собственост на друга италианска Аче Газ, газифицира западна България.
        http://www.primagas-bg.com/ , собственост на италианската Донди Коструциони газифицира половин варна и промишлените и зони.
        Ако някой се опъне и не ще под земеделската му земя да мине огромен газопровод (на могат да го накарат на сила), му предлагат петорна цена(което е пак нищожна сума в сравнение с цените в самата Италия) и човечеца продава и…подскача от радост. Не мога да ти кажа колко земя е закупена досега, защото аз се занимавам със софтуера, който тези фирми ползват, управляващ дистрибуцията и продажбата/фактурирането на метана, но ти гарантирам, че не е никак малко.
        Прави си сам изводите.

        • Кисса, информацията ти за цените на земята в Добруджа от кога са? Ако не ти е известно, в момента обработваема земя в Добруджа се продава от 1200 лв. и нагоре до над 2000-2500 лв./дка. И няма чак толкова много желаещи да продават. Хората с по 20 – 200 дка предпочитат да ги дават на арендатори и се задоволяват с годишна рента от порядъка на 120 – 150 лв./дка (масовата в Добруджа през последните няколко години). Да не говорим, че и привлекателните за купувачите парцели от 500 дка и нагоре хич не са много.
          А битовото газифициране и колко останаха мераклиите да се включат е една друга не по-малко интересна и дискутабелна тема.

        • Кисса says:

          Амане, битовото газифициране е 0,5 % от потреблението. Големите индустриални потребители като Техногипс ЕАД, Арсенал АД, Булметал АД, Кастамону Б-я, Булмалц ООД, Каменица АД, Винпром Пещера, газстанции, топлофикации и т.н. и Обществено административни и търговски – всички МБАЛ-ове, училища, детски градини, МОЛ-ове…фактурират милиарди на месец. Боже, каква заблуда, боже…

        • Кисса says:

          А за цените, ами рекордните 1700 лева са платени за площи, в/у които да поставят ветрогенератори, т.е. това за което ти писах, надута цена-сигурна покупка.
          А иначе: “През 2012 г. средната цена на декар земеделска земя е била 440 лв.”
          http://www.monitor.bg/article?id=369150
          http://paper.standartnews.com/bg/article.php?article=438933

        • Кисса, а ти прочете ли материала, поне този в “Монитор”, преди да призоваваш Всевишния? Я виж последния абзац, ако обичаш.
          Можеш ли да ми обясниш колко земеделска земя се заема, за да се газифицират МБАЛ-ове, МОЛ-ве и посочените предприятия?

        • Кисса says:

          И за да не съм голословна, специално за Аман една архивна справчица за само един индустриален потребител:

          +————————————————————–+
          ! Архив фактури потреб Стр. 0001 !
          +————————————————————–+
          ! !
          ! 1/013 !
          ! Техногипс ЕАД !
          ! м-т земл.на с.Ковачево !
          ! 6264 с. Ковачево СЗ !
          ! !
          +————————————————————–+
          ! Год. Бр. факт Конс.м3 Облагаемо ДДС Приход !
          +————————————————————–+
          ! 2009 7 402,986 196,545.76 40,273.11 236,818.87 !
          ! 2010 36 3250,215 4039,634.16 365,180.39 4404,814.55 !
          ! 2011 36 4360,195 7114,347.04 548,536.96 7662,884.00 !
          ! 2012 36 5628,133 9146,713.71 876,991.40 10023,705.11 !
          ! 2013 13 1928,530 2000,753.59 285,848.41 2286,602.00 !
          +————————————————————–+
          ! Общо Фактури: 128 Облагаема сума: 22,497,994.26 !
          ! Консумация: 15,570,059м3 ДДС: 2,116,830.27 !
          ! Приход: 24,614,824.53 !
          +————————————————————–+

          Само за 2012 година са платили над 10 милиона лева за газ, няма да ти кажа колко са като този, но не ми говори за битово потребление, моля те. То е между другото, ако са близо до трасе на газопровод ги присъединяват. Ако не …и да искат … няма.

        • Кисса says:

          Амане, не ме разочаровай. За да се прокара магистрален газопровод до с. Ковачево, Старозагорско се строят километри под земеделски земи. Други до Казанлък – за Българска роза и Руно, примерно, други до Чирпан, Пещера, вдяваш ли? Такава инфраструктура в България няма. Булгаргаз има тръби до определени места. Оттам нататък строят дистрибуторите и стават собственици на тръбите. Пообразовай се малко в бранша, аз съм в него от 12 години.

        • Кисса, и ти не ме разочаровай. Говорим за земеделски земи само и единствено в ДОБРУДЖА, които щели да бъдат масово изкупени за шистов газ. Говорим само и единствено за земеделски земи, а не за печалбите на газовите компании. Wake up, darling! Please!

    • Homo faber says:

      Светле, за не изпадат в летаргия и да не забравят, че трябва да дирят сметка на избраниците си за това какви ги вършат, трябва да се случат обединения или обществени организации, както ги хортуваме. Ама май няма да станат, то веке 24 години ги няма пък се виде и що стана преди месец-два…;)!
      А тези така наречени обществени организации, дето ни си показватq че правят нещо в ползу роду, мисля че на всеки тука е ясно какви ги правят и защо ги правят тия работи….:)!

  5. Светла Павлова says:

    Омбре, ако досега не е станало ясно, да го кажа директно – смятам, че ГЕРБ беше партията, която сложи надгробния камък на България. Може да звучи пресилено, но тези доразтуриха държавата. Но пак казвам – ГЕРБ са естествена последица на предателската антибългарска политика на предходните правителства! За когото и да гласувате, това са все едни и същи лица – 24 години на практика в България нищо друго не помръдва, освен поразбутването на прасетата около копанята.

    • Homoerect says:

      Светле, тъкмо те похвалих, че много си приличаме с теб и ти взе да да ме опровергаваш. Не са ни виновни политиците, а калпавия мат’риал, който ги избира. Помисли си и и ти добре – дали с твоята пасивност и сакън да не станеш съучастник, не спомагаш за дереджето, в което сме!

  6. Светла Павлова says:

    Ако трябва да съм съгласна с всичко, което казвате, какъв е смисълът от чесането на клавиатурата 🙂 ? Да си обирам чукалата тогава и да ви оставя да си се хвалите помежду си 🙂 . За съучастието съм категорична, там не можеш да ме мръднеш. Всичко друго подлежи на коментар.
    Аман бе, прав си, че има едно “но”, обаче то не е чак толкова голямо. Нали се сещаш, че се прие закон за комасацията на земеделските земи? Върнаха земите на хората в реални граници, ама как да си ги обработват? Появиха се арендаторите, които освен че обработват земята, лека-полека започнаха да я изкупуват. По този начин се уедряват площите.Нали виждаш как постепенно земеделската земя, а и не само тя, постепенно преминава в ръцете на все по-малко хора? Дали ще е трудно за “Шеврон” да изкупи големи парцели земи? Аз не казвам, че на 1.01. 2014 ще осъмнем с шистови кладенци, но казвам, че трябва народът да бъде нащрек. Защото земята, независимо земеделска или с друго предназначение, е безценна.
    Фабер, не мога да се съглася с пораженческия тон! Какво трябва да се прави, според тебе – да гласуваме с отвращение за по-малкото зло! Да, няма ги организациите, за които говориш, видяхме и какво стана тази зима с протестите. Но не съм съгласна и че трябва да се гласува за по-малкото зло. Това е политическо, икономическо, социално, но на първо място морално поражение /тук бях написала още нещо, обаче го изтрих, стори ми се малко соленичко/. Единствената цел, с която си позволявам да се обаждам тук и при Генек е, че е добре да се “чува” и гласът на негласуващите. А понеже Омбрето и Генек още не са ми вдигнали мерника 🙂 , ще гостувам, докато ме търпят 🙂 .

    • Homoerect says:

      Светле, бая се почудих дали има смисъл да «почесвам» клавиатурата, след като с доста от твоите аргументи съм съгласен! Не съм съгласен определено с позицията ти за голямото и малкото зло и съучастието! Гръмки фрази, изпразнени от съдържание! В живота нищо не е идеално, както на нас ни се иска и затова избираме от наличното… Каквото и да ми говориш, зад каквито и високо морални убеждения да заставаш, де факто ти обслужваш интересите на тия, които най-малко искаш отново да се завърнат на власт.
      П.П. Генек не знам какво ти е намислил, но при мен можеш винаги да се чувстваш комфортно, стига да уважаваш елементарната логика и аритметиката!

    • Светла, извинявам се, но можеш ли да подадеш линк за Закона за комасация на земеделските земи? Предварително благодаря! Ще ми е много интересно да се запозная с текста му.

      • Homoerect says:

        Амане, не знам какво пише в тоя закон, но миналата седмица с изненада установихме, че един парцел от наследствените 15 дка на жена ми са обработени и засети без да ни питат. Поисках обяснение от кмета и той ми каза, че това било съгласно директивите на ЕС. Щом земята не се обработвала повече от х години, общината имала право да я отдава частната собственост на арендатори! Съвсем за бела погача ни в взеха!!!! Откога законите на ЕС изместват националните, без наше одобрение и съгласие?

        • По този казус, братко, трябва да се консултирате с адвокат. 🙂 Знам, т.е. бях чувал преди доста години, че се обсъждаше вариант за земеделска земя, която не се обработва, собственикът да бъде каран да плаща данък.

          • Homoerect says:

            Какво да се консултирам? Нали си го имам в къщи? Само пари да трошим! Ще видим накрая каква рента ще платят. Говори се за 15- 18 лв. на декар! Смешно!

        • На въпроса “Откога законите на ЕС ……” е отговорено отчасти в чл.5, ал.4 на Конституцията на Р България. Всичко, още до 01.01.2007 беше хармонизирано, та хармонизирано…

          • Homoerect says:

            Братко, не забравяй, че всичко, което ни се поднася “отгоре”, трябва да бъде ратифицирано от Народното събрание на Република България! Досега не съм чул за подобна ратификация – друг да определя как да стопанисвам или не моята земя!

        • Прочети това, ако обичаш – Директива (Европейски съюз)
          Явно не сме в течение на всички шашкънии по върховете. Сигурно има и други такива засукани, лустросани…

    • Homo faber says:

      Светла, няма пораженченски тон, явно си чела редовете, както дявола чете евангелието…..:) !!!!!!
      Има констатация/и, а трябва да има и ОТГОВОРНОСТ, и всеки да я поеме на 12.05.2013 г., и няма нито политическо, икономическо и социално поражение !!!!!!
      Пораженние е да се вайкаме, че комунистите и други най-различни исти са ни виновни и да нямаме отношение към изборите….!!!!!!
      А негласуващите и нямащи отношение по този начин, какъв пък глас имат, Светла…..??????

  7. Светла Павлова says:

    Аха, разбрах. Закон за комасацията излиза, че няма, поне Гугъл нищо не дава. Имам един поизбледнял спомен, че приемаха такъв закон, излиза, че нищо не са приели. Извинявам се , не погледнах внимателно. Което не е добре. А иначе от 1.01. ще може да се продават свободно земеделски земи на чужденци. Имам много лошо предчувствие относно това, но си е само предчувствие. Да видим дали няма да се каем след време.
    Ето това видях аз, но не съм догледала, че е проектозакон, за което моля да ме извините. ПРОЕКТ ЗАКОН ЗА КОМАСАЦИЯ НА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ ЗЕМИ

    И какви 15-18 лв. на декар???? Подигравка направо! И това много ме дразни – за всяко своеволие в България се оправдават с ЕС. Байгън вече!
    Омбре, не се кахъри за изборите. Отсега мога да ти кажа, че БСП и ГЕРБ ще управляват твърдо и неотклонно рамо до рамо. Все в името на България. Нали всички така се кълнат. Може да има и други, за цвят. Просто да е по-шарен цирка в парламента.

    • Homoerect says:

      Със всичко съм съгласен, Светле, само че БСП и ГЕРБ са като кучето и котката… Изключено е рамо до рамо да управляват! Обзалагам се на американски бас!

  8. Светла Павлова says:

    За цените на земеделската земя – нещо интересно, което се случи със сестра ми. Имаме наследствени земеделски земи, тя искаше нейните да ги продаде. Предложи ги първо на арендатора, но той я посъветва да не бърза, защото се очаквало цената на декар да се вдигне още. Това става по-миналата есен. Кажете ми сега, от какъв зор арендаторът ще я съветва да не бърза, ако той не се е подготвил вече да купува земя на солена цена и после да я препродава още по-солено на заинтересовани фирми? Може би по тази причина хората не бързат да продават – чакат да ударят кьоравото.

    • Светла, “удрянето на кьоравото” е само част от причините. За разлика от други краища на страната, в Добруджа рентите са масово над 100 лв./дка годишно. Раздават се обикновено на няколко пъти по 30 до 50 лв. Така хората, особено пенсионерите си осигуряват един приличен доход, а земята си остава тяхна. Не говоря за това, че в манталитета на много от нашите сънародници е залегнало от едно време, че земя се продава само в краен случай. И затова и сега продажбите обикновено са, когато на собственика му е необходима голяма сума пари. Освен ако собственикът не е някой “пресен” наследник на примерно Христова възраст, който бърза да си купи апартамент или кола, продавайки наследената земя. А арендаторите купуват земя, за да я обработват и да печелят от това, а не за да я продават. Вервайте ми!

      • Кисса says:

        Амане, разговорът се започна около опасението на Светла, че след 01.01.2014 година, чужденци ще могат да изкупуват земеделски земи. Аз се намесих, за да кажа, че това го правят отдавна, чрез фирмите си в България и концесиите за по 35 години. Дадох ти примери за Тракия, но кой газифицира цяла Добруджа? Ето тук е написано:

        И в случаите на несъгласие да мине газопровод под дадени земеделски земи, същите се изкупуват на в пъти по висока цена и това го знам, защото се хвалят и гордеят с успехите си. Съжалявам, че нямам точни данни колко земя е изкупена, защото не се занимавам със счетоводство, а бърникам из бази данни, където има сведения за инсталации, разходомери, електронни коректори, консумации, фактурирано и т.н. Ето защо се обадих. Земя се купува отдавна от чужденци, Лицензията на ЧТК за газифициране на Добруджа е от 26 февруари 2004 година.

        • Кисса, разговорът започна около опасението на Светла, че мораториумът върху сондажите за шистов газ може да не е случаен и ако в бъдеще падне то от “Шеврон” ще могат да изкупят едва ли не цяла Добруджа, за да си дупчат на спокойствие. И приложената статия беше за правото на чужденци да купуват земеделски земи в България, което от 01.01.2014 г . става съвсем безпроблемно, но за граждани на ЕС. Малка, но не съвсем маловажна подробност. Моята теза беше, че подобна опасност от масово изкупуване на земи за такава цел няма, просто защото няма да има масова продажба на земи. Съгласна ли си с това или не?

        • Кисса says:

          Не съм съгласна, Амане. Когато търсенето е високо, цените се вдигат и започва да се вдига и предлагането. Не исках да влизам в подробности, но майка ми има 70 декара земи в Добруджа, до село Ловчанци. Взема висока рента. Не е материално затруднена, помагаме и със сестра ми. Но се кахъри, че е подписала 7 годишен договор за аренда. Предлагали и от някаква брокерска къща висока цена. Що да не продадяла…след седем години я камилата, я камиларя…Брокерска къща, не арендатор. Ще речеш, че не е типична българка? Не, не е, ама ти не се заблуждавай, че Шеврон с табела на гърди ще тръгне да изкупува земи. Няма да се усети народа, според мен.

        • Кисса, ако искаш сега да спрем по темата и ако сме живи и здрави след година-две примерно можем да продължим. ОК?

  9. Светла Павлова says:

    Аман бе, прав си, съгласна съм. Моите и на сестра ми земи също са в Добруджа. Допускам да си прав и за арендаторите. Но… както винаги, се прокрадва нещичко. В договора с нашия арендатор имаме клауза, според която, ако решим да продаваме земята, сме длъжни да я предложим първо на него! Нали и ти ще се съгласиш, че това не е редно, но не е и лесно да се търси друг арендатор. Особено ако човек не живее там ,където са земите му. А и за да печелят арендаторите от земята защо непременно трябва да я купуват?

    • Светла, напълно съм съгласен, че клаузата първо да предложите на арендатора е също толкова коректна, колкото и клаузата, ако имате имот в идеални граници, първо да го предложите на съсобственика. А арендаторите наистина не винаги купуват земи, за да ги обработват. Затова са и арендатори, но когато купят, ги купуват именно, за да ги обработват, а не да ги препродадат с печалба. Това имах предвид.

      • Homoerect says:

        Само да добавя – нищо странно, че арендаторът, който обработва земите на сестрата на Светлето е препоръчал на същата да не продава имота си. По простата причина, че не се знае дали новият собственик няма да реши на друг да ги предостави под аренда или пък сам да си обработва земите…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s