Сатурновата дупка

За да не остане и капчица съмнение у някого, държа да отбележа, че аз не съм работохолик като някои други хора и затова имам  нужда от почивка. И без това съм изпаднал в гъста мъгла или  още по-точно казано, в т.н. „Сатурнова дупка”, така че се надявам да ме разберете и да ми простите. Не го приемайте само като “бягане по тъча”! 🙂

За да не сте бѝли напразно път пеша до тепавицата, за утешение в днешния ден ще отговарям само на евентуално постъпили до мен запитвания.

Желая на всички ви един прекрасен слънчев майски ден и добро настроение.

Ако сами не можете да си го осигурите, ще ви го повдигна с една песен:

spare part касова бележка

All rights reserved

Advertisements

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Bad news, It is not a Humor! and tagged . Bookmark the permalink.

48 Responses to Сатурновата дупка

  1. Homo faber says:

    Здрастe, Еректусе,
    Така е при вас творците, тружениците над белия лист… :), понякога музата, тръпката секва и се отзовавате в “сивия поток” или Сатурнова дупка…;), така че наистина има нужда от почивка за вас людете с по-извисени мисли и замесени от друго тесто…
    Затова – правилно, сипи си едно, две… бе колкото ти душата иска питиета и с пурата на хамака отдъхвай ползотворно… Приятна почивка….:) !!!

    • Homoerect says:

      Здрасти, Фабер!
      Благодаря ти за пожеланията и ще се стремя стриктно да ги спазвам. Може и да има някаква връзка състоянието ми с наближаващия мой рожден ден… 🙂

  2. Homoerect says:

    Все повече се убеждавам, че не е толкова важно аз какво ще напиша, а вие какъв коментар ще направите. Ще ви задам една тема, по която вероятно доста хора имат горчив опит.
    Днес е един нерадостен ден за семейния ми бюджет. Развали ми се пералнята „Аристон” и вчера се обадих по телефона в съответния сервиз. Пристигна тази сутрин Илия (сервизният техник) и с невероятна експедитивност и професионализъм успя да диагностицира и отремонтира „бялата техника”. Вече мислех да пиша едно благодарствено писмо до фирмата, но като ми каза цената, краката ми се подкосиха. Е ли възможно за смяната на 2 графитни четки на електромотора да те обръснат 85 лева?! Да бяха златни, пак нямаше да струват 30 лева, каквато е тяхната цена в магазина. Като себестойност са не повече от 1-2 лева!Стана ми съвсем ясно защо някои са толкова експедитивни… И като капак на всичко, техникът ми каза да слезна с него до колата му за да ми напише гаранционната карта. Отговорих му, че за тая сума аз 10 пъти ще сляза и ще изкача 8 етажа. Нейсе, нави се… но никъде не видях в касовата бележка нещо, което да подсказва за начислен ДДС.
    П.П. Светле, вчера заради теб написах цяло едно съчинение, но ти не му обърна внимание. Може би си съгласна с моите доводи? Мълчанието е знак на съгласие, нали така? 🙂

    • Homo faber says:

      Какво да се коментира, стари неща, Еректусе! Така наречена псевдопазарна икономика… Ми каквато държавата, такива и услугите и какво ли не още в татковината ни… затова…..

      • Homoerect says:

        Ако искаш, Фабер. Но поне следващият път ще си спестя 85 лева! Вече знам как се прави… 🙂

    • Светла Павлова says:

      Мълчанието не винаги е знак на съгласие. Бях готова да ти отговарям точка по точка, но има ли смисъл да продължаваме да преливаме от пусто в празно? Народът си каза думата – половината от гласоподавателите не гласуваха. Това е най-активната позиция, но избирателният закон не им дава възможност да я изразят. Какво друго им остава на тези хора?

      • Homoerect says:

        Мила Светле, в спора се ражда истината! Не виждам къде е пустото и къде празното. Най-убедителното нещо, което прочетох от теб е, че негласувалият народ си е казал думата. МНого изразително!

  3. Homoerect says:

    Понеже от малък съм си Тома Неверни, проверих в сайта на магазина на сервиза “ЕТ Кольор- ЕМ“,чийто техник ми извърши ремонта. Добре че съм запазил пликчето, което го разпечати пред мен и от там извади резервните четки – 162LG00! Призведени в България, а не оригиналните, на цена 7,50 лв. Извършен ремонт за около 10 минути, за приблизително 80 лева!!!

  4. Homo faber says:

    Човек, трябва да си избира сервизите, както приятелите ….;) !!!!!!

  5. Homoerect says:

    Изпратих следното мило писмо до собственика на фирмата:
    На вниманието на г-н Емил Мерлев
    Уважаеми господин Мерлев,
    На 16.05.2013 г. техник с малкото име Илия посети моя дом и извърши ремонт на пералнята ни. Подмени 2 четки на електромотора тип 162LG00, произведени в България, а не оригиналните, като стойността на “услугата” бе определена общо на 85 лева. Запазил съм пликчето, от което взе новите четки, както и касовата бележка. Още тогава се усъмних в коректността на техника, но заплатих сумата.
    Моля, г-н Мерлев да ми бъде извършена повторна калкулация на цената на ремонта, за да не се налага по друг начин да си търся правата.
    С уважение,
    подпис: /не се чете/

  6. Homoerect says:

    Преди малко щях да получа сърдечен пристъп!!! Звъни на портата ми някакъв младеж и първата ми мисъл е, че това е представител на фирмата ЕТ “Кольор-ЕМ” за да ми се извини и да ми върне разликата в надвзетата сума. Да, ама НЕ! Бях забравил, че чакам куриер от фирма “Еконт” за да изпратя един малък колет до Варна.
    Да видим днес дали и други изненади ме очакват…

    • Homo faber says:

      Затова прати шуренайка му да се разправя и свърши работа с контрагентите……. 😉

      • Homoerect says:

        Не знам дали има шуренайка… В краен случай, ще те помоля ти да свъършиш тая работа. 🙂

        • Homo faber says:

          Аз съм добър, като тебе….;), така че не става….

  7. Homoerect says:

    Доказателствата:

  8. Homoerect says:

    След като изпратих моя e-mail, получих следното известие:
    “Благодарим Ви! Вашето съобщение е изпратено успешно. Очаквайте в броени минути наш оператор да се свърже с Вас. Ако по някаква причина не го направи, молим да ни извините и да ни пишете отново.”
    Изчаках повече от 2 часа и след като никой не ме потърси, поисках по телефона да разговарям със собственика на фирмата. Оказа се, че не е прочел съобщението ми, тъй като друг се занимавал с това. След 1 минута се обади баш майстор Илия, който ме попита какъв е проблемът. Обясних му, че първо ме е излъгал за цената на четките, които не са оригинални и струват само 7,50 и че освен смяната им никакъв ремонт на “тахото” (не знам какво точно представлява) не е правил за 10 мин. На всичко отгоре се появи теч от шланга за мръсната вода. Четките стрували 14 лв. А не 7,50 лв. Сякаш някой извършва смяна само на едната четка, а не в комплект. Много добре видях, че в пликчето имаше 2 броя четки. Попита какво предлагам. Казах му съвсем спокойно, че очаквам реална калкулация за стойността на извършената услуга, в противен случай ще си търся правата в Комисията за защита на потребителите и по други пътища. Попита ме дали го заплашвам. Не, само го информирам – отвърнах аз. В такъв случай още утре щял да дойде и да си свали неговите четки. Щяло да ми струва само 15 лв. Защото идвал от много далече, а останалата сума щял да ми възстанови. Мене какво ме интересува от къде идва – може седалището му да е в Стара Загора. И освен това, имам ли някаква гаранция, че няма да ми направи някаква гадория? Трябвало е предварително да се откажа от услугата, след като ми е казал цената. Да, ама не съм предполагал, че така ще ме измародерства. След което проверих, че в други фирми, но не от специализиран сервиз, за същата услуга вземат само 25 лв. Но вече беше късно…

  9. Homoerect says:

    Изненадващо бързо, получих отговор по имейл от собственика на фирма ЕТ „Кольор-ЕМ”, което публикувам във вида, в който го получих:
    „Здравейте,г-н ХХХХХХХХ четките,които са ви сложени са внесени от тази фирма,а не произведени нека да бъдем коректни.Това са две коренно различни неща,има китайски четки,които са на половин цена може би и по евтини,но за смяна от този вид не се дава гаранция.Техникът инж.Илия Илиев до колкото разбрах ви е съобщил цената за крайния ремонт?Ако сме в грешка да направим поправка?Предлагаме ви вариант,който ако не ви устройва (да ви върнем от сумата 25 лева),ако не ще дойде техник да си свали частите и да потърсите колеги,които да ви я отремонтират по изгодно.Очакмаме да направим споразомение г-н ХХХХХХХ”

    А ето и моят отговор:
    Здравейте, г-н Илиев,
    Благодаря Ви за отговора, който според мен е признание за допусната неволна грешка от Ваш представител. В името на коректността, за която споменавате, изпращам ви файл – фотокопие на пликчето, от което бяха извадени двете графитни четки. Там ясно е записано „Произход: България”. Откъдето и да идват тези четки, не може да са на баснословна цена! Едно е ясно, че не са оригинални, на които пише 18C1L94MF7.
    За да не изпадам в дребнавост, въпреки че по образование съм икономист и съм наясно с ценообразуването, ще се съглася на предлагания от Вас компромисен вариант (възстановяване на сумата от 25 лв.)
    П.П.И понеже разбирам малко и от електроника, не бих могъл да повярвам, че е извършен някакъв сериозен ремонт на „тахото”. Видях само две спойки, които бяха направени за закрепването на новите четки.
    С почит,
    ХХХХХХХХХХ

  10. Homoerect says:

    Ново писмо от фирмата:
    Здравейте,
    радвам се,че стигнахме до консенсус, моля да ни дадете точен адрес за да ви изпратим сумата по транспортна фирма.
    Поздрави.

    Моят отговор:
    Г-н Илиев,
    Предполагам, че не би ви затруднило да научите моя адрес от техника, който извърши ремонта. Освен това, в приложената касова бележка също фигурира този адрес: хххххххххххххххххххххххх
    Поздрави и от мен!

  11. Здравейте на всички! Ще споделя само два случая с мен и мой приятел. Двата са коренно противоположни. Но доста показателни. И двата са от периода на т. нар. ни “демократичен преход”.
    Случай 1. Мой приятел си купи лек автомобил “Тойота” на лизинг. За да му “тече” гаранцията, трябвало да има през петте години на лизинга застраховка “Автокаско”. Това как да е го преглътна. Оказа се, че със същата цел – да “тече” гаранцията, през петте години трябвало да си сменя консумативите само и единствено във фирмения сервиз на “Тойота”. Още на първата смяна на масло и съответните филтри изпищя на умряло – представили му сметка над 650 лв. Добре, че като Алековия герой е “изръшкал доста свят” от съседните ни страни, южно и северно от България, и има достатъчно познати и приятели там. И тъй като не е от хората, дето си оставят магарето в калта, почнал да се интересува колко ще му струва само труда, ако той си достави консумативите – филтри, накладки и т.н. Първоначално “майсторите” в сервиза се опитвали да му обясняват, че нямало как да гарантират за неоригинални части, но той държал на своето. Те не знаели, че сред приятелите му е представителят на “Тойота” за Турция. Та с няколко думи. Купи си човека консумативите от Турция, където всички филтри – маслени, горивни и т.н. са на цена на дребно от 2 до 6 евро, комплект накладки – 22 долара и други подобни “кожодерски” цени и си реши проблема. Но защо трябва да е така? Ами ако нямаш такъв приятел, ще те “бръснат” оттук до хоризонта и обратно ли?
    Случай 2 Преди доста години (1996) по моя вина изгоря компресора на хладилника в къщи. Трябваше ми спешно ударно да замрази някаква храна и след това съм забравил да върна термостата на фризера на средно положение. Компресорът работил на максимална мощност без прекъсване няколко денонощия и заминал. Няколко месеца се главоболих с майстори, намерени от в. “Позвънете” и почнах да разглобявам чаркалаците на хладилника за норматив. Вече бяхме решили да търсим нов хладилник, когато жена ми се чула с една нейна приятелка, почнала работа в специализиран сервиз за бяла техника – сервиз “България”. Та обърнахме се към сервиза. В къщи дойде направо директорът му, един много симпатичен човек, който се учуди, че хладилник “Голдстар” (за тези, които не знаят – това е марката предшественик на LG) може да “изпуши” на четвъртата година и да не подлежи на ремонт. Вметвам само, че тогава сервизът беше специализиран по японски и корейски марки. Поговорихме си и той ни убеди да дадем хладилника при тях, като обеща, ако не могат да го оправят, да ни продадат на доставна цена хладилник, който ние си изберем.
    На другия ден дойдоха двама души, донесоха ни един хладилник от същия калибър, за да не оставаме без хладилник за времето на ремонта и взеха нашия. След около две седмици и половина ни го върнаха в пълна изправност. Хладилникът и днес продължава да си работи без проблем. Това беше един от първите модели “но фрост”, внесени в България.
    Какво се беше оказало. Предишният “майстор” бил “вързал” почти всички кабели грешно. Дребна работа, ама …
    Та така. И в България има свестни хора и сервизи, ама не са достатъчно много.

    • Homoerect says:

      Благодаря ти, братко! Радвам се, че все още има хора, които съчувстват на чуждото нещастие… Според мен, основната причина за да сме на този хал е нашето бездушие.

  12. генек says:

    Цялата епопея подготвих за утре – с коментара на Аман бе като бонус.

  13. И аромат на дървеници ….. 🙂

  14. Аз съм Европеец! 🙂 Островът ми е по-близо.

  15. Homo Faber says:

    А “Арманяк” що го оставяш настрани чорбаджи….. 🙂 ??????

    • Homoerect says:

      Изпълнявам поръчки по желание на клиента

      • Homo Faber says:

        С Интерета, няма как да стане …ти у вас си си чорбаджия, ама през деня имам други чорбаджии….:) !!!!!!

        • Homoerect says:

          Е па, нали казваше, че сам си си сайбия?
          Много ми хареса твоят пример за тафтология – “Щастлив хепиенд”

        • Homo Faber says:

          Нещо май в калкулацията или понеже е края на деня е смущаващо Еректусе 85-25=60, не ли пак множко?

          • Homo Faber says:

            За тафтологията, нали каза вчера да не се слага прът в колелото на прогрееса …..:). Бих казал европейски прогрес….:)

          • Homoerect says:

            Тафталогията е друго нещо! Отделен е въпросът с чуждиците, които все повече добиват гражданственост и у нас.

          • Homoerect says:

            Множко е, но трябваше да клъвне, за да не стигаме още в началото до остър сблъсък. Тактически ход от моя страна. Важното бе да си признае, че цената е твърде завишена и да получа все пак някаква сума, доказваща измамата.

  16. Homo Faber says:

    След щастливия хепи енд, въведение за утрешния музикален петък, а и за отпускане на собственика на бялата техника ….

  17. Homo Faber says:

    И Лара Фабиан, май се видяхте лятос в Парижа града голяма или в Брксела града ли беше…..

  18. Homo faber says:

    Пак Europeq увертюра за утре…:)

  19. Pingback: Записки по българските битовизми | Tepavica online

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s