Етичен кодекс на блогуващия с вълци

Всяка прилика с романа на Майкъл Блейк „Танцуващият с вълци” е случайна!  Може би с едно единствено изключение, че аз самият твърде много приличам 🙂 на главния герой Джон Дънбар от едноименния филм – великолепно изпълнена роля от Кевин Костнър.

Поради зачестилите случаи на нетолерантно отношение на някои гастролиращи литературни критици (вълци, преоблечени в овчи кожи) спрямо мои братя по перо в други блогове, бих искал да изразя своята солидарност с тях, като определя някои от основните принципи на поведение в подобни сайтове за социално общуване:

  1. Всеки посетител на какъвто и да е блог е длъжен да проявява уважение както към собственика му, така и към неговите гости;
  2. Всеки блог е място за среща на съмишленици и симпатизанти, а не  арена на гладиаторски битки;
  3. Всички участници в диалога са равни и никой не е „по-равен” от останалите;
  4. Недопустимо е използването на каквито и да било квалификации, уронващи достойнството на всеки отделен участник;
  5. Използването на менторски тон спрямо когото и да било в блога е противопоказно и ще се счита за липса на възпитание;
  6. Когато възникне спор по дадена тема, същият трябва да се води на т.н „академично ниво”, със солидни аргументи и факти, а не да се превръща в махленска свада с употртребата на цветисти епитети;
  7. Никой няма право да изказва персонално мнение за когото и да било в Богоугодното заведение на собственика;
  8. Право и задължение на всеки блогосъдържател е да защити накърнената чест и достойнство на всеки, който е спазил по-горе цитираните разпоредби.

Който наруши някоя от изброените точки се наказва със следното:

  • При първо нарушение – коментарът му остава без отговор
  • При  второ нарушение – прави му се деликатна забележка
  • При трето нарушение – директно заминава във фризера
  • Който се чувства хейтър по убеждение, въобще не му е мястото тук!

Това е само генералната линия, която исках да начертая. Оставям за вас отворена страницата за допълнения и други свежи идеи. Призовавам всеки от вас към активно участие, за да се превърне този Кодекс във всенародно дело!

За да стимулирам вашия brain, следва една много спешъл музика. Използвам случая, за да поздравя с нея всички именяци и техните роднини и приятели, които на днешната дата почитат Св. Константин и Елена. Честито и на по-малката ми дъщеря!

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Кино, Литература, It is not a Humor! and tagged . Bookmark the permalink.

93 Responses to Етичен кодекс на блогуващия с вълци

  1. Светла Павлова says:

    Омбре, с всичко друго мога да се съглася, но че в блоговете трябвало да гостуват само съмишленици и симпатизанти, не съм съгласна. Какъв е проблемът да се спори с блогъра по някои теми, пък и по всяка да е? Попадала съм в сайт, в който собственикът му не търпи някой да му опонира, особено, ако си е въобразил, че знае всичко по темата и не приема да го репликират. Той излизаше с аргумента, че сайтът, видиш ли, бил неговата къща и той решавал кога и кого да почисти. Честно казано, писнало ми е от такива, които смятат виртуалното пространство за бащиния. То бива самонадеяност и самочувствие, ама чак толкоз не бива. Иначе за добрия тон в спора и взаимното уважение съм напълно съгласна. Това, че някой би се аргументирал по-разпалено, също не би ме смутило. Но безкрайно ме дразнят просташки намеци, например. Това, последното, не го казвам случайно.
    П.П. Целуни именничката и майка ѝ, топъл и щастлив празник ви желая!
    П.П.П. Как се развива продукцията на ранчото?

    • Homoerect says:

      Светле, аз пък да ти река, че симпатизант не означава човек непременно съгласен с всяка дума на блогъра! По-скоро приеми тази дума като употребена в смисъл на добронамереност. Така, както ти си моя симпатизантка. 🙂
      П.П. Прочети отново т. 6, където ясно е казано, че спорове може да има, но при определени условия. Колко пъти досега сме спорили с теб и никога не съм ти се разсърдил…
      Благодаря за поздравленията!
      Продукцията на ранчото се развива неочаквано добре, въпреки сушата и кишата…

      • А международното положение и Гришата? 🙂
        Поздрави на именничката и на най-близките й!

        • Homoerect says:

          На компира, арпаджика и фасула му е всё равно за международното положение.

  2. Homo faber says:

    “…Попадала съм в сайт, в който собственикът му не търпи някой да му опонира, особено, ако си е въобразил, че знае всичко по темата и не приема да го репликират. Той излизаше с аргумента, че сайтът, видиш ли, бил неговата къща и той решавал кога и кого да почисти. Честно казано, писнало ми е от такива, които смятат виртуалното пространство за бащиния. То бива самонадеяност и самочувствие, ама чак толкоз не бива….”
    Вдигам и двете си ръце в подкрепа на Светла!
    След като си афиширал в пространството теми и тези, не можеш да искаш да не те репликират и да не се казва мнение различно от твоето. Естествено, това трябва да става културно в добър тон. Както няма еднакви хора, така няма и еднакви мнения за това или онова и така наречено почистване на къщичката показва собственика й, като самовлюбен егоист и мизантроп, не почитащ даже мнението и на най-близките до него хора…

    • Homo faber says:

      П.П ……………а за да няма суша за господин чифликчията Еректус……;) – един сайт “Всичко за вашата градина“, откъдето да си купи водна помпа за напояване от буйните води на река Лесновска….

      • Homo faber says:

        И да почерпи, па и той за именячката….:)

      • Homoerect says:

        Фабер, буйните води на р. Лесновска отдавна ги нема! Има само жабурняк. Помпа отдавна съм си купил – трета подред, след като първата ми я откраднаха, а втората се повреди.
        П.П. Ако не престанеш с тия дълги многоточия, ще влезеш в режим на изолация от останалите участници в блога. 🙂

    • Homoerect says:

      Бре, Фабер, рано-рано се включваш с комсомолски плам в дискусията. Ти да не си станал двоен агент щом и на Светла вече тихичко припяваш… 🙂

      • Homo faber says:

        Истината и само истината, Еректусе………..за нея бронебойни патрони няма открити, няма открити…..:)
        Само тя ще ни направи свободни……включително и тебе…:)
        Така, че кажи си, за работата в ДС в полза на отечеството, когато си бил облечен не само с многото си костюми, но с дългия шлифер със значка под ревера и нахлупил филцова шапка…. 😉 !!!!!!

        • Homoerect says:

          Фабер, и друг път съм ти казвал, че бих се гордял ако съм работил “на ползу роду”, ама явно не съм отговарял на високите изисквания за да стана Джеймс Бонд.
          И следващия път ако ми поставиш повече от 3 точки в многоточието, ще получиш ето такъв отговор:
          “……………………………………………………………..”

      • Homo faber says:

        Ех, тази ревност…уж била присъща в по-голяма степен на жените. Да не искаш дуел… :)?

        • Homoerect says:

          Нема ревност, има принципи. Ако ще се дуелираме, аз избирам за оръжие словото. Съгласен ли си?

  3. Тракиец says:

    Здравейте всички блогъри от Тепавицата. Честит ви празник и много здраве и късмет на всички именници и техните близки.
    Напълно съм съгласен с Омбре относно “некои съображения” касаещи социалното общуване във виртуалното пространство. Бих си позволил много, много скромно да добавя още едно:
    – социалното общуване да се осъществява при СТРОГОТО спазване на българския правопис и особено при поставянето на запетайки и определителен член.
    Фабере, объркал си се – ,ДеСара съм аз, а не Омбре. Гордея се с принадлежността си към елита на нацията, независимо от партийните окраски, които се опитват да ни припишат.
    Иначе, със Светла сте прави, ако няма спор не е интересно. Превръща се в партийно събрание на ГЕРБ. Всички са съгласни с БОГА!!!

    • Homoerect says:

      Ето го събитието на деня! Тракиецът се завърна в лоното на тепавицата!
      Съгласен съм с изказаните мнения почти без изключения. Специално за Светла извадих от тълковния речник значението на думичката симпатия: съчувствие, отзивчивост, одобрение, благосклонност, разположение, приятелство, привързаност, обич, любов, влечение, наклонност, благоразположение. Което не изключва да имаме противоположни мнения по редица ключови въпроси. Важното е как се води диалогът – да има конструктивна критика, но не и заяждане на дребно.
      Трекиец, защо досега не си ми казал, че си носил шлифер и филцова шапка? 🙂

      • Homo faber says:

        Искал е да не знаеш, че еднакво се обличате….. 🙂 !!!!!!

        • Homoerect says:

          Пак се правиш на ясновидец, Фабер. То едно време беше такава конфекцията, та всички се обличахме еднакво!

    • Homo faber says:

      Тракиец, как казваше един дето безславно изчезна…..всички сме братовчеди !!!!!!

      • Homo faber says:

        И домакинът, купуваше еднакви шлифери ….. 😉

  4. Homo faber says:

    И това е отговор, Еректусе: “…………………………………………”, значи имаш мнение, отношение, отговорен си. Лошото е да нямаш отговор или да не ти се дава право на отговор!

    • Homoerect says:

      Фабер, ти поне нямаш правото да се оплакваш от лишаване от правото на отговор! Важното е да се спазват некои правила, иначе сам се насочваш към фризера. 🙂

      • Homo faber says:

        Еректусе, ти ще плачеш тогава. Ама най-много обичам, някой да ме заплашва…. :)!
        Немой, така все пак си френски възпитаник …. 😉 !!!!!!

  5. Homo faber says:

    Разбира се Еректусе, съгласен съм със слово да се дуелираме, но принципни дуели….
    В словото е истината !!!!!!

    • Homoerect says:

      Какво разбираш под “принципни дуели”? По принцип всички дуели са безпринципни! 🙂 🙂 🙂

      • Homo faber says:

        По принцип е така, както си написал. Ясно формулирани теми за дуелиране, това имам предвид …. 🙂

        • Homoerect says:

          А не може ли само на чашка да обсъдим наболелите въпроси, без да се дуелираме?

  6. Homo faber says:

    И аз се бих гордял да работя за народа, ама и мене не ме оцениnха, макар че ми гласуваха партийно доверие. Ама казах че не съм дорасъл… :)!!!

  7. Кисса says:

    Поздравявам именничката, мен и всички, които празнуват днес с Еленино хоро (с кое друго?)

    • Homoerect says:

      Вярно, бе!!! Честито и на теб, Кисса! Да си жива и здрава и заредена с много позитивна енергия!
      Да дочакаш много внуци и внучки и къщата да ти е пълна само с веселба!

      • Кисса says:

        Благодаря ти от сърце, да ти се връща стократно. И да ти хубавее реколтата. Като се появят първите плодове, ще обявим изложба с елемент на конкурс. За председател на журито предлагам Аман. Миналата година защити най безпристрастно прекрасните ми доматки.

        • Homoerect says:

          Благодаря, Кисса! С тебе аз не мога да се меря по селскостопанска дейност, защото в Италия са други природо-климатичните условия. Признавам, че твоите домати бяха по-хуави от моите. Поне на вид, ама мойте си бяха абсолютно екологични, без грам изкуствена тор. Тогава се пошегувах с теб, но очевидно ти не си разбрала шегата ми. Само дано този път Аман да не се изкуши с некоя екскурзия до Римини и отново да ти пише служебна победа…

        • Най-обичам такива “мероприятия”. 🙂 До Римини едва ли ще отида, но до Милано и Бергамо – с най-голямо удоволствие. Както и до родното село на Пелинко. 🙂

        • Кисса says:

          Омбре, и нашите са екологично чисти. Грам изкуствени торове не е видяла земята, на която ги садим. А тази година преди зимата наторихме с отлежала конска тор. Донесе ни я един мой колега, който се занимава с отглеждане на коне. Нямаш идея каква бакла, грах, спанак, лук и чесън станаха! На имен ден не се кани. Ако се появите довечера – ще ги видите и опитате сами. Ако не, ще ти направя снимки и ще ти ги изпратя. А сега по темата. Съгласна съм с теб. В петък си изтървах нервите, защото не харесах вица на Фабер за радио Ереван. На твое място не бих го и публикувала, даже. Първо: не всички българи, след правене на любов, обръщат гръб на любимата. Забележи – правене на любов, не “шибане”, според израза на Фабер. Второ, жената, с която си правил любов, нито е “НЕЩО”, а още по малко “ШИБАНО НЕЩО”. Вица, според мен, обиди нежната половина от населението в България тотално.

          • Homoerect says:

            Кисса, нема угодия за теб! Ако те бях цензурирал, щеше да ме питаш защо…
            Всъщност, думичката “шибам” няма лошо звучене. Има мъже и жени мазохисти, които обичат да ги шибат! 🙂

  8. Кисса, честит празник и на теб! Да си жива и здрава и още дълги години да си носиш с радост името! И за теб един голям, макар и виртуален, букет!

    • Кисса says:

      Трогната съм, Аман-е.

      • Homoerect says:

        Гледам, че Аман вместо букет ти е изпратил жабка (не знам дали това не е някакъв намек), но затова пък а з ще ти изпратя един истински виртуален букет от свежи цветя:

        • Кисса says:

          Боже, ти ме просълзи, Омбре. Уцелил си и любимия ми цвят. Благодаря ти, ще се реванширам на рожденния ти ден, който не е много далеч.

          • Homoerect says:

            Благодаря ти в аванс, Кисса! Знам че чувствата ни са взаимни и никак не ти отива да се правиш на лоша спрямо мен. 🙂

        • Брадър, не е честно….

        • Така става ли?

          🙂

          • Homoerect says:

            Само жабета произвеждаш… Ако не си си платил за гифа, така се получава.

      • Двоен поздрав за Кисса – една песен, която тя харесва и една, която аз харесвам:

        🙂

        • Кисса says:

          Благодаря за поздрава, Аман-е. Харесвам ги и двете. А на гости ни бяха едно младо семейство от България, живеещи и работещи тук, с двете си дечица Георги и Александър. Алекс е на 10 месеца само и съм се занимавала цялата вечер с него, да си поотдъхне малко майка му. Голям сладур, ще стане голям читател от него, накъса ми 2 детски книжки 🙂 Та в цялата тарапана не само не можах да си изпия едно питие на рахат, ами и да хапна не можах…Домакинства половинката ми, Валтер, който е голям кулинар. Останаха много доволни гостите, надявам се.

    • Кисса says:

      За Милано – разбирам. Ама в Бергамо защо?

      • Защото много ми хареса. 🙂

        • Кисса says:

          Хм, децата ми живеят там. И аз през първите 5 години. На ул. Борго Санта Катерина, 96, над пицерия Везувий, една от двете най реномирани в града. Мястото не е в прекрасния Висок Град (Читта Алта), ама е на 10 минути пеша до него. Хубави години бяха…ама свършиха. Единственото кофти на Бергамо е, че си няма моренце. А сега тук си имам. Ходя често да си навестявам син ми Атанас и щерка ми Калина. А на Омбрето не се сърди, не публикува никакво жабе, а същия като втория изпратен от теб прекрасен букет рози. Е…каза, че било жабе, аз не разбрах, виждайки букета, ама съм се сама насадила на тези пачи яйца в този блог, всеки гледа да ме …клъвне.

          • Homoerect says:

            Кисса, съвсем сериозно ти казвам, че при мен излизат жабета! Нека и Аман каже какво вижда. Едно само не виждам – на какви пачи яйца си се насадила? Напротив, в балдахинено легло съм те поставил и никой лошо не ти мисли. Освен това, никой не се опитва да те клъвне, а само да ти отговори на някои въпроси…

        • Кисса, Омбрето не лъже. Като го пуснах първоначално си излезе букетът, а по-късно се е обърнало на “жабе”. Остави това, ами и в самия сайт с емотиконите на мястото на този емотикон следобяд излиза жабе. 🙂
          Радвам се, че при теб се вижда, което трябва!

        • Голямата тераса на третия етаж ваша ли беше? 🙂

        • Това било без пари…. 🙂

          • Homoerect says:

            Амане, не е ли малко кичозно? 🙂 Аз пуснах Веско Маринов, но това е съвсем различно. Може да е гейбераст, но има глас. Същото като Фреди Меркюри…

        • Мен ако питаш, си е жива тъпня….. 🙂
          Асоциация, нищо повече.

        • Ейййй, Кисса повече едно оченце не хвърли насам…. Големи гости ще да са …. 🙂

        • Що, Фреди Меркюри откога е гейбераст? 🙂

  9. Homo faber says:

    “Френски възпитаник не изключва да бъде остър опонент”…., ама по сериозни теми, а не за щуротии да се втелясва!

    • Homoerect says:

      Точно така!

      • Кисса says:

        Не мен, него трябваше да цензурираш. Освен това, не се прави на “дръж ми шапката”. Знаеш много добре, че не ставаше дума за почитателите на Леополд фон Захер-Мазох (1836–1895).

        • Homoerect says:

          Тепавицата е зона на свободното слово. Освен това, дадох на Фабер право на отговор.

  10. Homo faber says:

    Пак комунизъм, пак цензура искат последователи на Енрико Белингуер…. 😦 !!!!!!

    • Homoerect says:

      Фабер, посвий малко възклицателните знаци, че Кисса ще ти дърпа ушите… 🙂

      • Homo faber says:

        Еректусе, навремето е имало кой да ми ги дърпа, затова съм станал човек ….. 🙂 !!!!!!
        И не пускай съчки в огъня, по твой си табиет, щото Байлово не е далече ….. 😉

        • Homoerect says:

          Фабер, нали трябва да има някаква интрига и живец в тепавицата? Иначе – заспала работа.
          Та не разбрах, какво ще се случи, ако съм близо до Байлово…

  11. Homo faber says:

    ПП ……и твойте уши може да дърпаме

  12. Homoerect says:

    Не съм предполагал, че на днешния ден може да има толкова заспали тепавичари! Пак админът требе да се сети да поздрави всички Константинки, Констанци, Костадинки и Еленки и техните аналози от м.р. с една песен? Предлагам да чуете един музикален поздрав в изпълнение на любимия на целия български народ – Веско Маринов:

    • Homoerect says:

      По желание на един фен, после може да ви пусна и “Полицията ни пази” 🙂

      • Homo faber says:

        Еми, така е, Еректусе. Май революцията, новото време , що ли… отчужди хората. Едно време какви “фестивали” се правеха до сабахлем…. 🙂
        Както се казва, всяко нещо с времето си…, та сега какво е, хората сами се поздравяват!

        • Homoerect says:

          Не си прав, Фабер! Още в древната индийска философия се препоръчва мантрата: “Аз съм умен и красив, аз съм добър и се обичам, поздравявам се с тази купичка ориз…” 🙂

    • Кисса says:

      Веско, Веско, ама я питай с колко сантиметра разполагал…еди къде си. Та са му наскачали от Кичка Бодурова, през Елвирчето Георгиева…та до Тони Димитрова 🙂
      Весело празнуване, деца, и умната. Аз изчезвам да се готвя за гости.

  13. Homo faber says:

    Казва ли ти някой, Еректусе…:) Това може да е рожба на твоя поетически талант, и четено на Баба Мира, за да отпусне средства за събраните ти съчинения…:)

      • Homo faber says:

        “СЪБУДЕТЕ СЕ!!! 80% ОТ НАСЕЛЕНИЕТО НА ЗЕМЯТА Е ПРИСПАНО И ТОТАЛНО ЗОМБИРАНО. ОТВОРЕТЕ ОЧИТЕ СИ И ТЪРСЕТЕ ИСТИНАТА, ЗАЩОТО ВРЕМЕ НЕ ОСТАНА”
        А стига бе, пак поредната конспирация, пак края на човечеството, верно време не остана Еректусе, я сипи, ако нема донеси…… 😉 !!!!!!

        • Homoerect says:

          Фабер, влез утре рано в тепавицата и прочети статията ми “Мили родни картинки”.

  14. генек says:

    Честит имен ден на малката Елена!
    Със закъснение, но от сърце…

Leave a Reply

