Homos homini lupus est

Прав е бат Джимо (Димитри Иванов), който си е изхвърлил телевизора от къщи и всички българи трябва да последваме неговия светъл пример. Какви новини научаваме от телевизията? Само лоши новини и предстоящи още по-лоши такива! За художествените  и другите музикално-развлекателни програми – няма да споменавам, които окончателно доведоха до съсипване на българската идентичност и култура.

Вестници отдавна не си купувам, защото и там същите бози и тюрлю гювечи, като на малкия телевизионен екран. Информирам се главно от някои сайтове в интернет и по този начин си спестявам минимум 30 лв. месечно.

Политиците ни и не само те, а и доста хора вече от целокупния ни народ са се хванали гуша за гуша и се ръфат като бесни кучета. Така доникъде няма да я докараме. Сякаш древноримския афоризъм „Homos homini lupus est” е писан специално за нас. Основен фактор за „прогреса” се явява взаимното противопоставяне и стремеж на всяка цена за надмощие над противника. Не си спомням кой точно беше казал, че при всяка война губят и двете враждуващи сили, печелят само онези, които ги инициират. Но ние нали сме по-умни продължаваме люти битки, докато накрая трети печели от нашите вражди.

Примери един билюк – като се започне от причините, довели до падането ни под петвековно турско робство и се стигне до раздаването с лека ръка на националното ни богатство на чуждестранни компании.

Някога българските ТИР превозвачи обслужваха голяма част от товаропотока от и за Близкия изток, а сега 95% е в ръцете на турските превозвачи. Споменавам само този факт заради конфликтите ни с Турция и бездушието на българските  власти за разрешаването на трансграничния проблем. Няма да ви говоря за лошата приватизация на нашите предприятия, за загубите ни на пазари в бившите съветски републики и арабския свят и къде ли още не. Очаквам  уважаваният от  мен Генек – доктор на икономическите и исторически науки, да приведе конкретни статистически данни. В банковия сектор – също, вече не остана читава българска банка. И в коя ли не сфера от икономиката ни…

Вчера изказах едно мнение и днес отново бих искал да го повторя: „Съединението прави силата” Да не се връщам и по-назад в историята със съвета на хан Кубрат към синовете му със снопа от пръчки.

Отдавна съм простил на моите врагове и гледам да не се конфронтирам с тях, ако не ме предизвикват. Готов съм да подам ръка всекиму, който има някакво предложение или идея в името на общото благо. Може да ви изглеждам старомоден и сантиментално наивен, но съм си такъв и не подлежа на промяна.

 Пожелавам на всички ви  спорен и успешен четвъртък!

Ей… от кога не съм ви пускал хубава гръцка музика! Предлагам ви да чуете песента „Συγχώρεσε με” (Извини ме) в изпълнение на Нотис Сфакианакис:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Светлото бъдеще, У нас and tagged , , . Bookmark the permalink.

33 Responses to Homos homini lupus est

  1. Кисса says:

    Добър четвъртък и на теб, Омбре. От есето ти човек остава с впечатление, че според теб, всички икономически беди са се появили след 1989 година. Спонтанно възниква един въпрос: Кой натрупа външния дълг на България?

    • Homoerect says:

      Добро евро и на теб, Кисса! Кога съм казал, че преди 1989 г. всичко е било цветя и рози? (от твоите любими). Но си спомням какво заяви Т.Ж. на един пленум на БКП: “България е в състояние да ликвидира външния си дълг за 24 часа!” Припомням го не като носталгичен човек, а в името на истината. Освен това, казвам ти го като икономист, а не като ИТ специалист, че е много важна структурата на дълга. Дали за внос на машини и съоръжения или за луксозни стоки за определена част от населението.

      • Кисса says:

        Отговарям ти по долу…Той Бае ти Тошо ги редеше все едни оптимистични на пленумите, ама прочети факсимилето в линка, подписано от Васил Коларов, тогавашния председател на БНБ. (Предполага се да е бил добър финансист и икономист, все пак.)

        • Homoerect says:

          Склонен съм да вервам на бай Тодор, защото отчасти бях информиран по некои въпроси…

  2. генек says:

    Ако захвърлиш и жисемата…

  3. Кисса says:

    Помощно четиво с приложено факсимиле от документ, очертаващ мрачната перспектива пред фалиралото управление на България, подписан от тогавашния председател на БНБ Васил Коларов и предназначен само за един-единствен човек – Тодор Живков, 76-годишния генерален секретар на БКП. Справката съдържа информация как в следващите две години неизбежно ще се стигне до официалното обявяване на банкрута. Което и се случи.

    • Кисса says:

      Омбре, би ли бил така любезен, тъй както си красив, мил, умен, принципен, добър и талантлив, да ми публикуваш добре и линка?

      1987 – Предупреждението: Лавината на външния дълг идва

    • Homoerect says:

      Благодаря! Ще си го сложа на нощното шкафче.

      • Кисса says:

        В златна рамка, вярно?
        Мисля, че може да мине във връзка с есето следното, на което попаднах из мрежата:

        “10 факта за Пламен Орешарски, които НИКОГА не трябва да се забравят:

        1. Пламен Орешарски е политически номад /работил е за БСП, СДС /зам.председател/, отново БСП/

        2. Той носи пряка отговорност за скандала „Батко и Братко“

        3. Орешарски като финансов министър „проспа“ далаверите на подчинения му шеф на Пътния фонд Веселин Георгиев за 164 млн.лв.

        4. Пламен Орешарски има вина, че Еврокомисията блокира европейските средства от Пътния фонд – 115.4 млн. евро по ИСПА и около 50 млн. евро по ФАР

        5. Орешарски е засекретил скандален доклад на международния одитор KPMG за усвояване на парите по програма ФАР у нас

        6. „Социалистът“ Орешарски е доказан лобист на бизнесмена Васил Божков-Черепа

        7. Георги Кадиев /зам.министър на финансите/ казва по този повод: „Министърът на финансите Пламен Орешарски работи за един сектор- за хазарта, а там основен играч е “Еврофутбол”, което означава, че министърът работи за Васил Божков“. Изказването на Кадиев е по повод искането на Орешарски за намаляване данъка на хазарта.

        8. През 2003 г., Орешарски бе кандидат на СДС за кмет на София, но Надежда Михайлова го отстрани от надпреварата, заради среща със същия Васил Божков-Черепа.

        9. Орешарски участва в най-срамната сцена на български министри: “ За разтурването на седянката с учителите“ с колегата си Даниел Вълчев.

        10. Пламен Орешарски ще продължи да работи за олигарси, от които явно е зависим.”
        ___
        Край на цитата…

        Мнения и изводи?

        • Homoerect says:

          Кисса, изглежда не си схванала основния акцент в днешното мое есе… Понеже си била върла седесарка, искам да ти кажа, че ако в ръководството на СДС бяха наистина демократи, за каквито ни се представяха, аз щях да бъда в челните редици на тази партия!
          Всичките тези точки “анти Орешарски” може да съдържат част от истината, но не и цялата истина. Предварително съм убеден, че колкото и дни да изкара новото правителство, няма да бъде по-зле за България, в сравнение с правителството на Бойко Борисов. Нека дадем шанс на екипа на Орешарски и после да ги съдим!

  4. Homoerect says:

    В този момент, в който ви пиша, продължава седянката с участието на аса от противотанковата артилерия Евгени Михайлов и журналистките Мира Баджева и Велислава Дърева, излъчвана на живо по най-българската телевизия БТВ. В потвърждение на темата, която е поставена от мен на дневен ред…

  5. Homoerect says:

    Светле, видях те! Подкрепи другарката си Кисса в името на “Чистата и свята република”! 🙂

  6. Светла Павлова says:

    Брей, много ти е голям бинокъла, Омбре! Къде ме видя, я, кажи!
    Дърпаш ме за езика пак, приятелю. Нали знаеш, че няма да ти хареса това, което бих казала 🙂 !

    • Homoerect says:

      Светле, всичко виждам, всичко знам…:) Защо да не ми хареса това, което ще кажеш? По-вероятно е ти да не харесаш това, което аз ще кажа… И все пак, обърни внимание към какво призовавам. Мир и любов, ако случайно не си разбрала…

  7. Светла Павлова says:

    То в едно семейство не винаги са на едно мнение и не винаги има мир и любов, та какво останало в политиката. За да те харесвам не ми е нужно винаги да съм съгласна с тебе. Но за малкото и голямото зло в политическия избор едва ли някога да се доближим 🙂 .
    Що се отнася до любовта и мира между политиците ни, аз не се съмнявам в техните горещи чувства един към друг. Нищо, че за пред стадото го играят противници.
    Вчера, гледам, жалваш се от парламентарния цирк. Хич не се оплаквай – гласуващите си го избрахте, сега е редно мълчаливо да се наслаждавате на представленията.

    • Homoerect says:

      Светле, понеже те обичам и уважавам, няма да ти давам допълнително аргументи за ползата и вредата от гласуването. Не знам дали си даваш сметка колко несъстоятелна е тезата ти за отказ от гласуване. Ако всички бяха последвали твоя пример, сега бабуинът щеше да ликува и нямаше и едно мерси да ти каже.
      Нямам навика да се жалвам от каквото и да било, камо ли от паламантарния цирк. Ако има нещо, от което бих могъл да се оплача – това е защо има умни и интелигентни българи, като теб, които смятат под достойнството си да гласуват и да съдйстват за развитието на демократичния процес у нас. Днес Лютфито много добре го каза: “Няма стерилни българи, които нямат пристрастия към една или друга партия”.
      Не съм съгласен с това, което казваш, но докато съм жив ще защитавам правото ти да го казваш. (Волтер)

  8. Светла Павлова says:

    П.П. Извинявай, забравих нещо. С мнението ти, че българите извън България не трябва да гласуват, май съм на път да се съглася. Дъщерята на второто семейство, с което бяхме на яхтата онзи ден, гласувала за М.Кунева, защото тя ѝ се сторила с най-интелигентна физиономия. Ега ти аргумента! Българите извън България губим реална представа за събитията и не можем да имаме адекватна преценка. Аз и по себе си съдя вече. Лека-полека ми се изличават проблемите.

  9. Светла Павлова says:

    Е, Лютфито има много здраве от мене! Аз политически и партийни пристрастия нямам. Категорично обаче отказвам да взема участие в нов цирк със стари актьори. Перифразирам, че оригиналът е доста циничен. Демократичен процес начело с БСП? Омбре, не ми е смешно.

    • Homoerect says:

      Въх, ти ли нямаш политически пристрастия, Светле?!?! Само едно искам да ти кажа – политиката в най-широкия смисъл на думата е действие на базата на реално съществуващите условия, избор на възможно най-доброто от всички опции. По твоята логика трябва да зачеркнем половината от българския народ за да се роди нещо ново. Ние с теб сме живото доказателство за единството и борбата на противоположностите.
      Крайно време е да престанем да се самоизяждаме!

  10. Светла Павлова says:

    Абе, човек, остави я тази политика! Я надникни в пощата си, да се посмееш малко.

    • Homoerect says:

      Хубавото все пак е че ме смяташ за човек! 🙂 Аз политиката не мога да я оставя, защото и тя не ме оставя… Не искам пасивно да гледам какво става около мен и сам да си положа главата на дръвника. Най-малкото заради семейството и най-близките ми хора ще произнасям високо своето мнение, с надеждата, че някой ще ме чуе.

  11. Homoerect says:

    П.П. Не виждам нищо смешно в това, което си ми изпратила. Направо съм паникьосан от конкуренцията ти!!!

  12. Светла Павлова says:

    Аз пък съм очарована от чувството ти за хумор!
    Но преместим ли се в къща, тогава ще видиш какво е конкуренция 🙂 !

  13. Светла Павлова says:

    Ошибка: страница не обнаружена!

  14. Светла Павлова says:

    Да,сега вече се отваря. Преди малко не искаше.
    Е, недей така, де! Не изпадай в амок! Аз в Маями не мога да ти бъда конкуренция в земеделието. В градските условия няма хубава почва, прекалено горещо и влажно е. Този стрък, който ти показах, вече започна да пожълтява, брашнестата мана натисна половината от листната маса… Но не можах да се сдържа и си го купих. Обаче едва ли единственото доматче там да свари да узрее 🙂 🙂 .
    П.П. Усещаш ли как ухае домашният хляб?

  15. Светла Павлова says:

    Каква случка, Омбре!!! Нямахме ток цял час и 15 минути!
    Казала съм ти – добре дошъл си! Трябват ти само къси гащи и джапанки. И туристическа виза, де.

    • Homoerect says:

      Което според мен означава, че капитализъмът и в Америчко загнива. 🙂 При това положение, за какво да си вадя виза?
      Понеже тепавицата вече е на самообслужване, сега ти се е паднало да се разпишеш първа в Музикалния петък. Преди това, прочети внимателно инструкциите

Leave a Reply

