Нека да е лято!

Макар и да започна месец юни с фалстарт, с дъждове и бурни ветрове, синоптиците ни обещават горещо и сухо лято, като за курорт. Нема страшно, другари! Изнасям се у наше село, където преди двайсетина години посадих един орех, който вече е станал 5-6 метра висок и хвърля дебела сянка, под която не е препоръчително да се застоява човек, за да не отземне (настине). А край дървото има бунар, изкопан от прабабата на жена ми и иззидан с речни камъни. Такива са били времената – мъжете са били на фронта, а некой друг е трябвало да осигурява вода за животните и да полива доматите и краставиците. Сполай на тази баба, защото ми спести много грижи в намирането на вода по метода на радиестезията. От мене се искаше само да побия една тръба цол и половина, дълга 8 метра и готово! Връзвам само електрическата помпа и си свиркам. Нема зима, нема лето, кладенецът никога не пресъхва. А знаете ли колко е хубаво в най-големите горещини да пуснеш в тоя гьол една кофа с няколко бири в нея? Веднъж бях изпуснал един “Туборг” и след две години го извадих. Нищо му нямаше. И за изстудяване на дини става този естествен хладилник…

Плюс това си имам пред къщата една асма, която замества всякакъв вид модерни тенди. Единственото ми гайле е около Трифон зарезан, когато подстригвам клонките. Всяка есен  дава невероятно сладко грозде.. Само трябва да го вардя от пилците, които непрекъснато ме дебнат, за да си чопнат някое зърно. Но му намерих цаката. Всеки грозд се пъха в мрежичка, като тия, в които продават китайския чесън и така – връзваме попа, за да е  мирно  селото.

Някои гражданье си мислят, че най-хубавата почивка е на море. Глупости на търкалета! Знам, че доста хора, особено тия, които са родени и израсли край морето ще ми възразят, но няма да седна да ги разубеждавам. Комуто както се харесва. Аз нема  да отида да се пльосна на песока и да се пека като рак. Па било то и под чадър, и да ме прескачат разни хлапетии и дърти лелички. Дори от икономическа гледна точка не си  заслужава, защото една бира може и за 5 лева да ти я продадат. Не, мерси, казвам аз. Още от малък имам алергия към търгашите и затова предпочитам сам да си правя кефа. Вместо да гълтам солена морска вода, примесена с фекалии, предпочитам друг начин на активна почивка. Е, за да не бъда упрекнат в черногледство, ще кажа, че съм си заплюл едно местенце на Халкидическия полуостров, на трийсетина километра от виличката на президента, но няма да ви  кажа къде точно, за да не стане голям калабалък.

Като всеки уважаващ себе си човек, при това глава на семейство, отговарям само за важните неща по поддържането на хармония, ред и дисциплина в моя дом. На булята съм предоставил само дребните неща: готвене, чистене, пране, а между другото, може и с агрофитнес да се занимава. Не обичам да ѝ се бъркам в работата.

През това време нарамвам торбичката с домашно приготвен лебец, бучка сирене, домат, краставица, задължително и чесън, всичко от личното стопанство и хуквам по баирите. Да не си помислите, че тръгвам без абичка?! И винаги имам неприкосновен запас – едно плоско inox шишенце с домашна анасонлийка, така за всеки случай… Ако много пририта жената за мен, “Мтел” мрежата има покритие в цялата област, така че нема от какво да се притеснявам, нито пък тя. Досега не ми се е налагало да оказвам спешна помощ. И така, ката  ден, до 15 септември. А понякога вечер слагам по някоя мръвчица на скарата и си тананикам избрани хайдушки песни.

Така минават дните ми всяко лято, като се надявам още дълги години да ми се случват все такива неща. А, когато  сняг забръска, ще отлетя като лястовичките на юг, да презимувам. Дай, Боже и на вас подобна сиромашка радост! 🙂

Хайде със здраве и приятна почивка!

От самосебе си се разбира каква песен ще ви пусна:

 

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Нещо като хумор, Предстоящо, Good news. Bookmark the permalink.

18 Responses to Нека да е лято!

  1. Тракиец says:

    Да е лято, ама не е. Есен е и е студено. Бирата е по 2,5 лв., а кафето си правим сами. Оди си на Халкидики, а па ние ще си обичаме нашето море. Фекалиите са си наши и за разлика от средиземноморските са по-безсолни. Агрофитнесът няма да ти навреди и на тебе. Чакахме с ловната дружина да ни поканиш на мръвчица и нас, ама…, нема. Хайдушките песнички си ги пеем на празна маса.

    • Homoerect says:

      Тракиецо,
      Чувствам се особено поласкан от факта, че не си спал, за да научиш пръв тепавичарските новини! Освен ако един специфичен мъжки орган не те е алармирал, та ти се е наложило да посетиш едно място и си се разсънил… И все пак, малко ще те разочаровам – Светлето те е изпреварила, но не е дала нишан, защото вероятно подготвя един пътепис с работното заглавие “От Варна до Маями – one way ticket”, който ще прочетем до края на деня или утре сабахлем.
      Струва ми се, че си ме чел през пръсти. Изрично бях написал, че предпочитам наше село пред всякакви морета, но нейсе…
      И да ти река – от всеко дърво свирка не става. Така и от мен нивга нема да стане земеделец!
      Гледам и не вервам на ушите си – де се е чуло и видяло ловна дружинка да ходи на гости без да е отстреляла поне един питомен заек. Нека така да се разберем – от вас мръвките, от мене салатата!

  2. Нека да е лято, братко!

    Каките, като тази на снимката по баирите ли ги срещаш? 🙂

    • Homoerect says:

      Да бъде и да пребъде!!!
      Братко, отвръщам ти на поздрава с песента ” Имате ли моми, малки ли са те, дайте ги на нас”

  3. Homo faber says:

    … “нарамвам торбичката с домашно приготвен лебец, бучка сирене, домат, краставица, задължително и чесън, всичко от личното стопанство и хуквам по баирите”…
    Ха ха ха, здрасте новий Алеко !
    Ще ти скъсам ушичките, къде се запиле и не се виде 2 дена и тепавицата на празен ход върти.
    Та да си додем на думата, за торбичката и хукването, па то си е ясно като хубав слънчев ден на сянка на плажа с чаша хубав джин с лимонче – на баира се получава най-хубавата връзка у наше село /било то Байлово, или Макоцево, или Мусачево, или Лесново, или… :)/ А случаят с Маямито е интересен, щото все да притичва човек до компа в дома и да се озърта е неудобно… 😉 !
    Огън, още два месеца, Еректусе…..
    НЕКА ДА Е ЛЯТО, ПРЕКРАСНО ЛЯТО…!

    • Homo faber says:

      П.П……хайде и песен, да си тананикаш, Панталей пътнико, кога превземаш баирите…

    • Homoerect says:

      Брей, Фабер… ако всички тепавичари бяха като теб, дъх нямаше да си поема! Не разбра ли, че съм бял човек и уважавам съботите и неделите. Досега не си ли забелязал, че в тия дни тепавицата върти на празни обороти?
      Ти Светлето не го мисли, скоро време ще ни изненада с някое есе. Да ти припомня, че и те беше обещал нещо такова, ама надали… 🙂
      Не разбрах откъде ще се уволняваш, та викаш “Огън, служба не остана…”
      С последното съм напълно съгласен. НЕКА ДА Е ЛЯТО!!!

      • Homo faber says:

        Заслужен отпуск, летоска през август, Еректусе, а още има да се работи… :)!!!
        Айде, остани сЪС здраве, че требе да гоним задачите 🙂 !
        П.П. и по-малко бъркане във вътрешния джоб на винтягата, за плоската… 😉

        • Homoerect says:

          Така може – иначе НЕ! Фабер, ти да не си помисли, че съм тръгнал на похоТ само с едно плоско шише??? 🙂

    • Homo faber says:

      Пак не съм уцелил числата от тотото, ама нейсе… 🙂
      Бачо Еректус, помогни!

      • Homoerect says:

        Фабер, как да ти помогна? Нали знаеш, че само на идиотите им върви в хазарта! 🙂

      • Homo faber says:

        Знае се, Еректусчо, че си майстор да си правиш ташки и си личи тука, ама у “Булгарплода” едно време, май мирно си стоял… 😉 и козирувал…
        Сега ти се е отпушило от забраната навремето и ташки си праиш… та нека знае аудиторията драга, че подменяш писаното от другите, когато не ти отърва Паисий Средногорски… 🙂

        • Homoerect says:

          Никакви ташки не си правя, а се опитвам само да изгладя витиеватата ти мисъл! Та и други белким разберат какво си искал да кажеш…
          Имам само един Бог, на когото се кланям и козирувам, но друг път ще ти кажа кой е Той.

  4. генек says:

    Поне тебе да не те мисля…
    На село имахме естествен хладилник. В мазето някога изкопали дупка – половин метър дълбока, метър и нещо в диаметър. Оставяш бирата…и след няколко часа я вадиш студена. Не ледена, а много приятно студена. И за салатата дядо ми я измислил. Пред вратата няколко фитирии /както викаше баба ми/ с краставици, домати, чушки, лук…
    Какво повече иска душата на изморения човек привечер, когато добитъкът е нахранен, градината полята, кокошките по прътищата, трикраката синия сложена…

    • Homoerect says:

      Хич не ме мисли, Генек! Това за мазето е добра идея, но неприложима у наше село. Подпочвените води са много високи и не става. Или трябваше да правя сериозни основи с дренаж, където щяха да ми отидат половината пари от градежа. За другото, буля Хомовица се е погрижила, както и аз – с парника, който съм построил.

  5. Светла Павлова says:

    Здрасти, сеячо на човешки надежди!
    Ей тука имахме намерение да ходим през почивните дни с другаря:
    http://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g60739-d110106-Reviews-Coral_Castle-Homestead_Florida.html
    Обаче не отидохме. Признавам, че не можах да събера злоба в горещините да обикалям по чукарите часове наред. А и като гледах Павлов как ходи с изпотените бири из апартамента, съжалих го и него 🙂 .
    Затова пътепис от Флорида май скоро няма да има.
    Преди време ходихме до Орландо, но пак беше в едно зверско време, едва не пукнах на 45 градуса на сянка. Не, не, идните шест месеца – само на климатик с охлаждащи питиета!

    • Homoerect says:

      Скъпа Светле,
      Аз не съм сеяч, а направо редосеялка! Хвърлям семето в дълбокикте бразди и очаквам богата реколта от сбъднати мечти. Само ти продължаваш да си пеесимистка. Язък, че са те кръстили Светла, а не вярваш в светлото бъдеще. Ти продължаваш да ми бягаш по тъч линията. Не е задължително непременно да пишеш пътеписи за нови екскурзии. Използвай работното заглавие на темата, което ми се стори най-близко до твоите преживявания. И не се оправдавай с г-н Павлов.
      Само много те моля да се пазиш от жегите, защото още си ми необходима! 🙂

Leave a Reply

