Сиромашка радост

Предвид небивалия интерес от близо и далеч към моя мини блог (цяла Европа и още няколко континента, без Антарктида), длъжен съм да ви информирам защо тепавицата спря да трака цели 6 дена.

Бях само загатнал за едни майстори, които ме налазиха, а сега ще ви представя малко по-подробно обстоятелствата. Като капак на всичко, излизайки от банята се подхлъзнах на стълбището и се сурнах като чакъл от самосвал. Изтече ми кръвчицата от лакътя, а пък как болиии… Сигурно сте виждали паднала жена, но ако ме видите мен, жив ще ме оплачете. Поради тази причина диктувам на секретарката.

И така, миналия понеделник реших да посветя свободното си време на някои ремонтни дейности. Първа и основна грижа ми бе реновиране покрива на гаража. Намерих една обява на мегданя у наше село и се обадих по телефона. Майсторът отсреща, след като му описах ситуацията, каза, че няма проблем и остава да се договорим в близкия град. Само да вметна – едно време семейството ми живееше в кв. “Захарна фабрика” в покрайнините на София и когато майка ми и баща ми отиваха на пазар, казваха на мен и на брат ми, че отиват в града и да не правим пакости в тяхно отсъствие. Сиреч, ние не живеехме в града, а на село. Както гледам сега, кв. “Илинден” (новото име на Шекер маала) вече е станал почти център на София.

Преди още да отида на рандевуто, нещо ми подсказваше, че името Бисер на майстора може да принадлежи на някой от малцинството и не се излъгах. След две-три приказки, като му обясних какво точно искам за подмяната на керемидите на 12 кв. м. покрив, същият ми предложи да свърши работа срещу скромната сума от 400 лв. По най-груби преценки, цялата работа по гаража можеше да отнеме не повече от 4-5 часа. След като му казах, че цената му е твърде висока за мен, той ми отговори, че имал разходи – за бензин, за храна и други. Сиреч, за трима души – надница от 133 лева на калпак. Попитах го дали в тази сума не трябва да включи и разходите за презервативите, та да вдигне още малко мизата. Примерът ми не беше твърде подходящ, тъй като едва ли е чувал за предназначението на тези гумички. На чист български език му рекох “мерси” и се разделихме.

Не мина и половин час и ето ти отново ми звъни Бисер. Кандиса на 300 лева. Отговорих му, че ще си помисля и прекратих разговора. Както и да е, прилагайки изпитаната рецепта “С питане до Цариград се стига”, открих, че у наше село има точно такива майстори, дето ми требват. Дойдоха хората и след като предварително бях подсигурил нужните материали, за не повече от 4-5 часа свършиха работата. Очаквам първия дъжд, за да видя доколко качествено са я извършили.

Никак не ми е приятно, че идват майстори без необходимите инструменти и току ме питат имам ли това или онова. Да не говорим, че след тях останаха купища боклуци, дъски и греди с пирони, които, ако ги настъпиш, знаете какви са последиците. Разхождат се по кабелите на електрическите инструменти, сякаш са на плажа край морето. Аз трябва да ги мисля като работодател – нема каски, нема никакви предпазни мерки за защита. Поискаха ми 280 лв. – дадох им 300.

Очаквам ги тая седмица да им възложа работа по ъпгрейдването на дувара, за да предотвратя нерегламентирания достъп на селските псета в двора ми. Предстоят сериозни фортификационни строително-монтажни дейности.

Междувременно довърших модернизирането на артезианския кладенец и съм много доволен от резултата. Направих бетонен пояс около него и го закрих с капак, така че да не скачат вътре жабите.

Другата неприятна вест е, че ми се повреди електронното устройство на соларната система. Пак чрез питане открих един специалист и го поканих на място да установи причината. Дойде първия път, свърши половината работа и въпреки моите опити като самоук-майстор да го убедя, че повредата не е в сензорите, той не ми повярва, та се наложи още 4-5 пъти да идва, за което освен първоначалната цена, му платих още 20 лв. Ако беше поставил правилна диагноза на аварията, с едно негово идване щеше да приключи цялата история. Накрая си поръчах ново устройство и за по-малко от 12 часа фирмата от Поморие, ми го достави чрез куриер у наше село.  Накрая и сам си го монтирах. Най-трудно ми беше да лазя по покрива, но ми се размина. Вместо за Бог да прости, ядохме жито ашуре. С това, за някакви си 200 лева си реших проблема. Засега…

Като всеки уважаващ себе си културен мъж на една определена възраст, посещавам  периодично няколко кабинета за профилактични прегледи. Този път ме пратиха и на проктолог. Голям кеф ви казвам…  А, докторчето – едно младо, голобрадо момче с меки китки… Да не ти се излиза от кабинета му. 🙂 Искаше и на мамолог да ме прати, но му казах, че бързам и друг път ще мина там.

За следващите ми ремонти още е рано да ви говоря, но сигурно ме очакват нови изненади. Като гледам, семейният бюджет вече сериозно е нарушен и се нуждае от актуализация. Отидоха ми спестяванията от баба Мира и комай трябва отново да я посетя.

Накратко, това бяха моите сиромашки радости през изминалата седмица. Приемете го само като един кратък епизод от хронологията на моя живот. Очаквайте от мен други потресаващи новини в скоро време.

Като награда за вашето търпение – който е успял да прочете това съчинение в стил “Мара подробната”, поднасям своите извинения с песента:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Good news and tagged , . Bookmark the permalink.

49 Responses to Сиромашка радост

  1. Juliapulia says:

    Пу първа 🙂

    Мосю Хомо, да ти вървят ремонтите по вода, а не по стълбища оттук нататък.

    Относно стълбището, ей тоя цитат ме докара до смях със сълзи “Сигурно сте виждали паднала жена” … някои определено сме я виждали многократно в огледалото, но в общия случай сме тази паднала жена. Няма зима, в която моя милост да не се е поцелувала поне веднъж с гладкия градски лед. Пък за последното падане по стълбите, е за него се знае, че ми коства два месеца без дясна ръка поради скъсани връзки и извадена ключица. Та, съчувствам и дано бързо да минават болежките. А лакът как боли, помня, щом от болката в лакътя не усещах сублуксацията в рамото … то всъщност тогаз и задника ме болеше де. Предполагам и при теб бонусът не е само на едно място.

    И да внимаваш с лазенето по покрива, по градината и в мазето …. и не се катери по дувара, остави го на майсторите.

    Казах! (Макар да не съм хан или Стойко Пеев)

    • Homoerect says:

      Скъпа Жули, вече нямам никакво съмнение, че постоянно мислиш за мен, щом още си будна… Успя да пресечеш лентата на финиша с едни гърди и няколко стотни от секундата преди Тракиеца!
      Който не е преживял травма от падане, той не знае какво е. Ето защо, мисля, че ти най-добре ме разбираш и ти благодаря за съчувствието! Ще се постарая да изпълня всички твои безценни заръки. 🙂

      • Juliapulia says:

        Оххх, основната ми заръка е, ако може да не повтаряш това упражнение. Другите заръки са – лежане и сладки следобедни придремвания на прохлада, може и под сянката на некой орех, попийване на благи питиета и приемане на ароматна, домашно сготвена храница; за разкош в добавка може да приложиш интересна книжка, ако състоянието позволява (уточнявам, държането на книга с една и съща ръка уморява). Те такива неща му трябват на контузения човек 🙂

        • Homoerect says:

          Много мило от твоя страна, Юлке! Ще изпълня точ в точ всички твои заръки. 🙂 Сякаш буля Хомовица е знаела, та рано-рано е запалила барбекюто и само от приятния аромат, който се носи от там, може да ти потекат лигите…
          Книжка с една ръка не мога да държа, но има достатъчно литература в нета. Предимство е, че гледам екрана и мога да увеличавам буквите колкото си искам.

          • Juliapulia says:

            А на мен дали ми личи, че вече си мечтая за отпуск 🙂

          • Homoerect says:

            Отсекъде ти личи! Използвай времето на работното место в офиса и там да си починеш! 🙂

  2. Тракиец says:

    Еееееей Омбре, да беше ни викнал от чипровската ловна дружинка, да сме оправили всичко по двора /дето шава и не шава/. Щеше да ти излезе едно агънце и тук там някоя бутилка пърцуца 50-60 градусова. Станаха ли доматите, изпече ли ракийката? От зимата чакаме покана /но не за мамолог/. Юнак Митко е направил специален репертоар от местния ви фолклор. А за дувара, лично ще се погрижа. Зер имам опит.

    • Homoerect says:

      Драги Тракиецо,
      Ти си от тоя особен род мои приятели, които нема-нема, току се появят в Тепавицата… Но със сигурност знам, че задължително присъстват на сватба, кръщене и погребение. За последното – не се надай в скоро време да ядеш жито. Все пак, благодаря и на теб за проявената загриженост!
      Предполагам, че там, където се намираш в момента си заобиколен от много жени и въпреки всичко си отделил от безценното си време в знак на внимание към мен. Трогнат съм от желанието ти да се включиш в реставрационните работи по къщата ми, но малко си закъснял. Не се съмнявай, че ако дойдеш с останалите членове на ловната дружинка, не само едно агне, а и пет кокошки ще заколя… На мокрия бюфет разполагам само с узо и виски. Ако си донесете рикия, може и да пийнете. Ще ви чакам…

  3. Kurt says:

    То ако е само кръв – добре. Ама като прочетох в предишната тема “Докторът ме успокои – каза, че ще ме боли само 67 дни… ” си помислих, че става дума за счупена кост. Ти си знаеш. По някое време ми стано много тъпо, че ти пиша някакви неособено оригинални майтапчета, докато положението при теб може да е сериозно. Ама докато пишех неособено оригиналните майтапчета въобще не си давах сметка за това.

    Дано не си много зле, дано се оправиш бързо!

    • Homoerect says:

      Споко, Курт!
      Всичко е ОК! Не съм чак толкова лишен от чувство за хумор. Нося дори на черен хумор – навик от казармените години. 🙂

  4. Homo faber says:

    Здравичка, Еректусе,
    Мирише ми, че преместваш май резиденцията целогодишно от Люлинаграда голема – у ваше село? То, затова са тези капитални строежи…;)!
    А за банята, що ти е трябвало на баир лозе, както се казва, ми трябваше да продължите да се къпете с майсторите в прословутия “Арманяк”, на ладно под асмата ти и проблеми нема, само кака Хомовица ще припява тогиз с глас меден загорски, ама това не е никакъв проблем предполагам …:)!!!!!!

    • Homoerect says:

      Почти позна, Фабер! Досвидя ми се за арманяка, тъй като вече за теб съм го нарекъл… 🙂

      • Homo faber says:

        Нали каза приказката, Еректусе? Много добра е… “Бавно бързай”, така че, все някога 🙂 и другата за хубавите работи…..:)!

  5. След като разбрахме, че лудото младо Омбре се е разминал почти без поражения от направената каскада, един музикален поздрав с пожелание бързо да се оправя и друг път да пита преди да прави каскади.

  6. Homoerect says:

    Много мразя да бъда съжаляван, но ако всеки един прояви малко емпатия към мен, ще бъда напълно ощастливен. Очаквам още 3 персони, мои редовни (по)читатели, които засега са склонни да гласуват с “Й”, но искрено се надявам, че ще размислят… 🙂

    • Juliapulia says:

      То ние май повечето гласувахме с Й 🙂 Очаквам обобщение и анализ на резултати, когато здравословното и пръстово състояние го позволи 😉

      • Homoerect says:

        Жули, бъркаш “онова” гласуване с “това”! Както казва Светлето, бая има да почакаш, докато състоянието ми се подобри и бъда в състояние да направя подробен анализ на гласуването. 🙂

  7. Светла Павлова says:

    Вай, завалията,
    тъй става като имаш специалисти без инструменти из двора. Човек бърза да им угоди и да ги надзирава, пък стане така, че сам пострада. И да не те отчайвам, ама ще те поболва бая повечко време от 67 дни.

    • Homoerect says:

      Благодаря ти, Светле! Знам, че съчувствието ти към мен не е изпросено – просто си спала допреди малко… 🙂

  8. Кисса says:

    NO@ГЕРБ, NO@БСП, NO@ДПС, NO@АТАКА, NO@ПРАСЕТА, YES@БЪЛГАРИЯ!
    ДолУУУУУУУУУУУУУ!
    Омбре, Омбре, друже наш, здраве желаем и от нашата пещ – вчера достигнахме рекордните 38 градуса по Целзий. Почивка, релакс и скорострелно оздравяване!!!
    Ето и малко релаксираща музика за целта:

    • Homoerect says:

      Кисса, преди да се възстановя от злополуката, ще взема да получа инфаркт от твоите пожелания… 🙂
      Благодаря ти!

  9. Homo faber says:

    Наистина не е добре, ама ползвай друже Еректусе хомопатичния принцип, подобно лекува родобно…пролел си кръвчица, та сега е топло та наблягай на белото изстудено в бунаро, вместо червено….:)!

  10. Музикален поздрав към една от очакваните за включване персони:

    • Homoerect says:

      Амане, ако намекваш за същата персона, за която и аз си мисля – той е железен и с каменно сърце! Дано да бъркам…

    • С малко съм закъснял с поздрава. Затова – още един:

      🙂 🙂

    • Кисса says:

      Трогната сме 🙂
      В петък не можахме да се представим, че немАхме ни време, ни настроение, бЕхме на зъбар. Сега ще понаваксаме, ако не ни резне болния ни домакин:
      Специално за Аман:

      За Юлка:

      За Курт (добре дошъл):

      За незаменимия наш Фабер:

      Графе:

      Генек – Светът е болен, но по чия вина?

      Ако съм забравила някого, да го забрави злото, дано!
      А, Тракиец:

  11. “Любэ” – след малко. Вие с Владимир Владимирович имате май сходен вкус…. 🙂

    А Сергей е мой приятел. Група “Динамик” с Вл. Кузмин.

  12. Светла Павлова says:

    Ето и един поздрав от мен под влиянието на Генек днес. Това е песен, която ме кара да се сещам, че Земята е наш общ дом – на човешкия род. И е непростимо да се делим по раси, религии и политическа принадлежност:

    Целувки за всички от горещо Маями, но най-много за Омбрето!

  13. Ето и “Любэ”:

  14. Кисса says:

    Аууу, за Павловата Светли едно парче на един от най обичаните певци, освен, че е и актьор и режисьор:

  15. Кисса says:

    И накрая пак за домакина:

    Тази вечер в наше село ще пее Стинг и ще ходим да го слушаме, а докато го слушаме ще мислим все за Омбре 🙂

    http://www.ilrestodelcarlino.it/rimini/spettacoli/musica/2013/02/18/847358-sting-cattolica-29-luglio.shtml

    • Homoerect says:

      Кисса, разтапяш ме като масло върху препечена филийка! 🙂

    • Приятно гледане и слушане, Кисса! Една от любимите ми песни на Стинг:

      • Кисса says:

        Благодаря ти, Аман-е, и на мен ми е една от любимите! Ама рекох, че ще го слушаме, нЕма да го гледаме. Он ще пее на селския площад, ама ние сме на две крачки от него, та ще го слушаме от която и да е стая или тераса…волю, или неволю. Ще бъде в конкуренция с вечерното представление на цирк Нандо Орфей, което е на други две крачки, ама в обратната посока 🙂 🙂 🙂
        Казано накратко, голЕма какафония ни чака.

        http://www.circonandoorfei.com/

  16. Светла Павлова says:

    Благодаря, Кисса, улучи в десятката, за втори път 🙂 !

  17. Тракиец says:

    Поздрави и от мен за всички тепавичари. Благодаря на Кисса за поздрава.Трогнат съм. И аз харесвам Стинг.

Leave a Reply

