Справедливост, ли?

Забравете тази дума! Тя е толкова измислена, колкото и строящата се почти четвърт век върху пясъчна основа демокрация в нашата страна. За сетен път се убеждавам, че франсетата с техния девиз „Свобода, равенство, братство” са най-големите демагози на света! 

Често пъти бивам съветван от моята жена да престана да се ровя в миналото и да гледам в настоящето и бъдещето. Бих го направил, ако въпросът не беше принципен и не касаеше никого друг, освен мен самия. Какво имам предвид?

Навремето, редица ведомства раздаваха срещу минимален наем или за закупуване жилища от техния фонд. И сега се прави тук-там… Докато се уредят някои колеги от провинцията с такова жилище, аз все висях на опашката… Нямам нищо против тях, нека за всеки има равен шанс, но когато същите притежават няколко имота в други градове и села, на това му се вика безочие. Когато аз кандидатствах, бидейки вече женен, с две деца, горд собственик на гарсониера от 39 м.2 никой не ми обръщаше внимание, защото съм собственик! Някой от вас опитвал ли е да изпълнява съпружеските си задължения в едно общо спално помещение? Тъкмо заспи едното дете, другото се обади: „Мамо, пишка ми се… искам вода. Мамо, къде ми е Мечо Пух?” и т.н. Само мимоходом ще отбележа, че секретарките и други от техническия персонал бяха с предимство, посредством фалшиви декларации за крайно нуждаещи се, докато аз – тесният специалист – кучета ме яли! Егати софиянеца кореняк! От държавата не съм получил и стотинка даром. В момента апартаментът ми от 80 м.2  се населява от две семейства. Поне едната щерка успя да се уреди със самостоятелно жилище след смъртта на родителите на жена ми – не по пътя на доброволна делба с другия наследник, а чрез съдебно дело. Тя, която в продължение на няколко години полагаше денонощно грижи за своите болни родители! Достатъчно е да спомена само смяната на памперсите. Спирам дотук, за да не стана много досаден.

Да видим какво става в наши дни. Раздават се тайно под масата бонуси на някои служители без ясни правила или казано направо – по симпатия. Ако не си близък с шефа, ще пиеш една студена вода, или ще получиш едно съвсем малко парченце от пицата. Колкото да не е без хич!

Искам да маркирам още нещо. Социално слабите роми не си плащат нито консумираната вода, нито електричеството. Щетите се покриват от редовните абонати. Тях с топ не можеш да ги изгониш от незаконно построените бараки, които никнат като гъби из цялата страна. За тях се осигурява и топла храна от социални кухни и дърва за огрев през зимата. Развиват успешен “бизнес” с раждането на много деца, които в много случаи отиват под закрилата на държавата. Нямат пари за отглеждането им, но намират достатъчно за пищни сватби, сателитна телевизия, алкохол и цигари. Да не говорим, че и просията е доста доходоносна…

Като прибавим към всичко това и връхлетялата ни напаст с тези сирийски „бежанци”, картината става още по-мрачна. Някой по-умен от мен, не си спомням кой точно е казал: „Вместо да даваш на бедния риба, научи го сам да си я улови”.

Ха, кажете ми сега, мили хора: Има ли справедливост и къде е тя?

Въпреки, че не пей ми се… ще ви пусна един бонус:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Материално-финансово състояние, У нас and tagged , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Справедливост, ли?

  1. генек says:

    Все още задаваш въпроси, а? Реалността не пита – тя налага. Няма справедливост. Сърната бяга, но вълкът има и крака, и нокти, и зъби…И огромен апетит…

  2. Homoerect says:

    Генек, прави ми впечатление, че напоследък си станал много метафоричен. Направо си сложил Езоп под мишницата си. Прераждаш ли се, човече? Да не би да има някаква връзка с неотдавнашния потоп в твоето мазе…?

  3. Homo faber says:

    “Справедливостта е хляба на народа, той е винаги гладен за нея”.
    Шатобриян

  4. Тракиец says:

    Прав си, братле, не е справедливо, но това е положението. Като дойдем на власт ще го оправим !!!

  5. Ох, че болно става от тоя пост… Няма справедливост, няма добродетелност в държавността. Бог е завещал добродетелите на човека, не на политическите, икономическите, държавните мероприятия и форми на организираност. Не се ядосвай! Яж, пий и си носи новите дрехи:)
    Аз пък съм с три деца, а до ден днешен не знам какво са това ” детски”, само защото надхвърлям с 13 лв. мин. праг:))) водя се социално богата, ти да видиш!!! Горе главата, всички сме в кюпа:)

    • Homoerect says:

      Скъпа ми Гергана, ставаш ми още повече симпатична, защото си от нашата черга! Горе главата и не бой се! Венсеремос! 🙂
      П.П. Току що погледнах, че ти си попълнила пост под № 11000! Честито! Какво искаш да те черпя – нещо за децата, да са ти живи и здрави, или лично за теб? Щото Юлка може и никаква награда да не ни връчи… 🙂

Leave a Reply

