Намерено в Интернет

Поради огромния интерес, който предизвика статията на брат Аман, имах намерение да ви запозная с условията за лечение в Гърция и по-специално на о-в Керкира, по-известен у нас под името Корфу. Някои хора още си мечтаят да посетят това курортно селище, което няма нищо общо с континентална Гърция. В последния момент се отказах, тъй като нищо по-различно не е от познатата ни картинка в нашата страна. Ако това може да ви успокои… И там се плаща на ръка в частни клиники, ако искаш да бъдеш добре обслужен, въпреки че имат по-добра от нашата НЗОК, която се нарича IKA.

Вместо това, предлагам на вашето внимание една друга актуална тема, свързана с имота на г-н Президента на Р. България, находящ се на Халкидическия полуостров. Според някои журналистически разследвания, къщата се намира на най-източния ръкав на полуострова – носещ името Атон или Света Гора, в близост до град Урануполи, в местността Амаксина. Не успях да открия такава местност на картата, което не означава, че имотът не съществува. На същия ръкав са разположени около 20 манастира, част от които лично съм посетил, като наблегнах най-вече на Зографския манастир и на Хилендарския манастир, който за съжаление вече не е българска, а сръбска обител. Цялата монашеска република е под двойна юрисдикция и е забранена за достъп от жени. Даже и женски животни не се отглеждат там. Говори се, че Людмила Живкова е успяла да се промъкне, преоблечена в мъжки дрехи. Ще ви покажа само част от манастирите и забележителната девствена природа около тях:

Света гора от птичи поглед

Голият връх на планината Атон по средата на Средиземно море

На края на скалата един монах развява огромно жълто знаме

Пристана на манастира Голямата Лавра

Синьото море обгръща това красиво място

Историческите манастири и скритите в скалите килии характеризират Света Гора като най-големия музей на изкуството и църковната история

Маслинови насаждения, кестени, дъб, бук, лозя и още много други оцветяват това забележително място

Манастирът Голямата Лавра

Манастирът Каракалу

Манастирът Ивирон

Манастирът Кутлумусиу

Манастирът Ставроникита

Манастирът Пантократорос

Манастирът Ватопед

Манастирът Есфигмену

Манастирът Костамониту

Манастирът Дохиархиу

Свети Пантелеймон – руският манастир, който по площ и населеност е най-големият в Света Гора

Манастирът Ксенофонт

Манастирът Симон Петра

Манастирът Григориу

Зографски манастир

Хилендарският манастир

Мога много да ви разказвам за тридневната си екскурзия в Света Гора и какво съм видял, но това може би ще стане някой друг път. Като доказателство, че съм бил там, ще ви представя и грамота, с която се удостоверява, че съм станал хаджия. Стига да я намеря сред многобройните книжни и фото архиви…

Та, ето на това девствено кътче, където на воля се  разхожда всякакъв дивеч, а водите в морето изобилстват от риба е построил своята къщичка г-н Росен Плевнелиев. Да му е честито и със  здраве да я ползва!

Предложете вие някаква музика, защото взе да ми се спи…

Абе, какво ще ви чакам? Нали знаете  защо на вълка му е здрав вратът? Чуйте големия български оперен певец Борис Христов:

All rights reserved

Advertisements

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in По света, Скицник and tagged , . Bookmark the permalink.

48 Responses to Намерено в Интернет

  1. Графът says:

    Някъде някой беше писал нещо за справедливост… 🙂

  2. Тракиец says:

    Нямам какво да добавя. Проблемът е не, че го има този имот, а това дали е нарушил законите при заплащането му. Не мога да коментирам без доказателства. Истината е, че Цветан Василев, чрез Бареков, се опитва да принуди президента да си подаде оставката и това няма да е единственият компромат. Битката между Василев и Прокопиев приема застрашителни размери и е в състояние да унищожи държавността. Хората и без това са омерзени от ставащото в Парламента. Страхувам се, че без гражданска война, обстановката няма да се успокои!!!

    • Homoerect says:

      Тракиец, с всичко написано от теб съм съгласен, без последното ти изречение. Пепел ти на езика ако стигнем до гражданска война. Гърците още си ближат раните от периода 1946-1949 г.
      Ако прочетеш още веднъж внимателно всички улики срещу президента, ще видиш, че не са необходими повече доказателства за неговата виновност.
      П.П. Понеже те знам, че си запален автомобилист, прескочи в блога на Генек и виж какво съм написал.

  3. Homo faber says:

    Еректусе, май е прав Тракиеца, че може и да се стигне и до тази лоша ситуация!!!
    И не защото някой я желае, а защото го няма консенсуса по основните въпроси вълнуващи обществото ни. Обстановката ще се успокои, само ако така наречените политици преглътнат егоизма си по тези въпроси в името на общото, но по тези ширини българинът обича, но мрази силно, като последното взима връх!

    • Homoerect says:

      Фабер, умно хортуваш, но надали политиците ни ще успеят да постигнат консенсус по важните национални въпроси. Както е прието в другите демократични страни. Ролята на домораслите ни политици е да разединяват, а не да сплотяват!

      • Homo faber says:

        Еректусе, прав си, всеки ден се вижда това разединение…то сплотяването може и да стане със заповеди отвънка, както примерно се върна бате ти гражданин Европейко в Народното събрание неотдавна.
        Може и да стане с ираде отвънка, някакво “сплотяване” …:), по важните национални въпроси, ама май като опре ножът да кокала….:)!!!

  4. Тракиец says:

    Опазил ме бог да искам подобно нещо като “гражданска война”. Просто на хората им е писнало от циркове и искат реални действия за да им се оправи положението. Не казвам, че няма улики и не им вярвам, но нали знаеш, че съществува понятие като “Презумция за невинност”. Само съдът/какъвто и да е той/ е в състояние да се произнесе окончателно.

    • Homoerect says:

      Да, имаш право… Само че – то едни съдилища у нас – саде ангелчета неподкупни пърхат там. Има достатъчно логически основания държавният глава (не и мой) да бъде подведен под съдебна отговорност!

  5. Тракиец says:

    Ами съдът е според ситуацията. В момента има достатъчно мотивация да се произнесе правомерно. По въпросите за воланите съм съгласен с теб, че трябва да има заварено положение.

    • Homoerect says:

      Съдът е НЕ според ситуацията, а според човека! “За кокошка няма прошка, за милиони няма закони…”
      Благодаря за подкрепата за притежателите на автомобили с дясна дирекция!

  6. rusalka2013 says:

    *****

  7. Homo faber says:

    “… о-в Керкира, по-известен у нас под името Корфу. Някои хора още си мечтаят да посетят това курортно селище, което няма нищо общо с континентална Гърция…”
    Бре, Еректусе, забравих да те питам…, тази година ми се размина горното посещение, ама другата мисля да отида. Та какво е по-различното от континентална Гърция…?

    • Homoerect says:

      Не само ти си се разминал с о-в Керкира, Фабер! И Аман, и Аман… 🙂
      По-различното на този остров е, че е бил под силното влияние на Ботуша и освен това – не е бил под турско “присъствие” 🙂

      • Homo faber says:

        Разбрах, Еректусе… значи стъпваш и попиваш все едно си в Европата…:)!!!

        • Homoerect says:

          Макар и трудно, загряваш. 🙂 Глей сегаиз пак да ми се впрегнеш! Шутка, ако не си разбрал, Фабер! Безобидна при това…

          • Homo faber says:

            Незнам, ама се праиш, Еректусе, че караш в десно, а тука от творбите ти си личи, че си прегърнал лявото здраво и не го изпускаш! Леви, леви, леви… така живееш, така че нищо, че е модерно сега в десно, продължавай у лево….
            Шутка, Еректусе! Безобидна при това…

  8. Homo faber says:

    …..та смени резбата ….на волана в ляво!!! Сега пък и ти да не ми се впрегнеш…

    • Homo faber says:

      и друго ….кой дава квалификации и прочее, режи се с китайската си ножица…:)

  9. Светла Павлова says:

    А такаааааа, спорът за десния волан се пренесъл в тепавицата!
    Движението в България не се ли извършваше само от дясната страна? Сиреч всички коли ТРЯБВА да са с ляв волан! В кой български закон пише, че българските граждани имат право да управляват автомобили с дясна дирекция? По силата на какъв закон в България се внасят коли непригодни за движението вдясно?
    Омбре, голям блюстител на закона си обикновено, но май само докато не бъдат засегнати личните ти интереси! Така беше с пушенето на закрито, сега се оплакваш от забраната на колите с десен волан. Проблемът изобщо не е в загрижеността на държавата за твоето лично здраве, а в това, че управлението с десен волан застрашава сигурността на другите водачи. Много ми е интересно как предприемаш изпреварване, например.
    Крайно време е в България да се разбере, че спазвайки правилата и законите, се живее много по-лесно.

    • Homo faber says:

      Така е Светле, така e, г-жо Павлова, ама той Еректус, лево та лево, а не по модата….:)!!!

    • Homoerect says:

      Светленце скъпа, мила моя! Изглежда и ти като мен си надарена с “шесто чувство”. Бях ти приготвил балтията с един памфлет, озаглавен “Прелъстен и изоставен” заради твоята краткотрайна любов към мен и ти се обади… Помислих си, че вече си се врекла на друг в любов или другарят Павлов е използвал опцията parent control за тепавицата.
      Както и да е – обичай когото и да е, само не бъди с каменно сърце!
      Отговарям на въпросите ти:
      1. Аз не съм нарушител на закона, защото в България няма забрана за внос на коли с десен волан
      2. Шофирам по българските първокласни пътища само с втори пилот – буля Хомовица и никога не изпреварвам, когато не съм сигурен в действията си. Доказателство – над 4 десетилетия безаварийно шофиране, без нито една моя вина. На паркинг, извън колата са ме удряли 3 пъти, което е нямало как да предвидя…
      Когато протестирам срещу дадени закони или порядки, правя го не само заради себе си, а и заради другите в моето положение. Косвено ти отговарям и на въпроса за тютюнопушенето.

  10. Светла Павлова says:

    Приятелю, не мога да се съглася с тебе, не защото не те разбирам, а защото говорим за принципни неща. Аз съм шофьор от 22 години и без излишна скромност също ще кажа, че по моя вина нямам злополуки. Но съм сърбала попарата на безотговорни българи. Ти може да си най-дисциплинирания и внимателен водач, но няма как само заради тебе да се крои закона. Всички в България се възмущават от какво ли не. Е, ако всички избягваха да правят това, от което се възмущават, дали животът на българите нямаше да е по-добър?! Но и двамата знаем, че това няма как да се случи, затова се налага да се въвеждат рестрикции.
    И сега конкретен пример: преди няколко години ( в България ) ми се случи заради такъв самонадеян и убеден в правата си водач на автомобил с десен волан, да се ударя челно в крайпътно дърво. Тръгва господинът да изпреварва, но заради позицията зад десния волан не вижда, че г-жа Павлова се движи в правилната лента, с волан от правилната страна на колата, с позволената за движение по междуселищни пътища скорост. За мой късмет имах време да намаля скоростта, но времето не стигна за него да излезе достатъчно встрани, за да ме види, и за да не се ударим челно, аз трябваше да му освободя моята лента. Поради което пострада колата ми, а аз се отървах само с уплахата. И какво мислиш, че стана по-нататък? Нищо! Господинът си продължи по пътя и вероятно не разбра какво е причинил. А ремонтът си остана за моя сметка. Ей заради такива наглеци съм категорично против да се прилага двоен аршин! Законът се пише заради всички, а не заради хора, които смятат, че другите водачи трябва да играят по техните свирки.
    Също толкова категорична съм и за забраната на пушенето. Пушете си фъшкиите, но само вкъщи! Ако собствените ви семейства са против, ето това вече си е ваш личен проблем. На обществени места е обществен!
    П.П. Съпругата ти като юрист вероятно ти е обяснила, че няма как в правото да има абсолютна справедливост за всички, тъй че някои от законите и правилата просто ги приемаме без излишни спорове.

    • Homoerect says:

      Мила моя, с много от аргументите ти съм съгласен, с други – Не! След като колата ми е с десен волан, да не би аз да карам в лявото платно? Защо държавата трябва да ме поставя на колене, при положение че съм внесъл возилото съвсем легално и съм го регистрирал в КАТ? Най-малкото трябва да има един преходен период, в който притежателите на такива коли да имат финансовата възможност да ги подменят с нови. В една съседна Гърция имаше един период, през който държавата изкупуваше старите коли срещу прилична парична компенсация, стимулирайки по този начин закупуването на нови коли. Във всяка една модерна демократична държава законите се коват с перспектива минимум 10 години, за да се съобразява всеки един гражданин с тях. Не искам законите да се пишат специално заради мен, а да има някаква логика в тяхното прилагане и да се отчитат интересите на всички данъкоплатци, които с нищо не застрашават живота на другите. Тук опираме до въпроса що е то правоспособен водач на МПС? Като вземем под внимание колко хора си купиха лиценза за правоуправление, колко от тях си позволяват рискови изпреварвания и високи скорости, ще видим, че статистиката на ПТП в нашата страна съвсем не се оглавява от притежателите на десни волани…
      Пак ми биеш дузпата с правото да пуша или да не пуша. Освен у дома, какво ви бърка вас непушачите, ако се отворят заведения САМО за любителите на тютюневия дим? Прекаленият светец и Богу не е драг!
      Според теб, аз безпринципно ли говоря?

  11. Светла Павлова says:

    Омбре, десният волан е само един от многото проблеми по българските пътища и просто взех повод, за да се включа в темата. Когато се прибирам в България вече ме е страх да карам колата си. Доброволно се лишавам от това си право, защото съм отвикнала от взаимоотношенията между българите по улиците. Наскоро гледах в новините, че всички изпитващи в България без изключение са рушветчии и шофьорските книжки се раздават срещу пари, а не срещу положен изпит. Ако следваме твоята логика на разсъждение, не би трябвало законът да се променя, защото ти и другите, които искате да карате коли с дясна дирекция, смятате, че това нарушава правата ви. Ами онези, които още не са станали водачи, защо да не поискат да си купят книжките? Тъй де, щом за едни може, защо да не може и за тях! Я да вземем да променим закона в тяхна полза, а? Ако е имало пропуск в досегашния закон, добре са се сетили политиците да го поправят. Но контролът върху спазването е съвсем отделна тема, нали? За възстановяване на разходите по смяната на вече закупените коли съм съгласна, защото това е било пропуск на управляващите. Що се отнася до пушенето, мога да приема да има заведения за пушачи. Въпросът е законът само до кръчмите ли се отнася или за всички обществени места.

    • Homoerect says:

      Светле, разликата между купена книжка и право да шофираш кола с десен волан е от земята до небето! Никой не ми отговори на въпроса – какво да ги правим английските туристи – да ги пропускаме ли на границата или да им спускаме бариерата…Ако следваш моята логика на разсъждения, не би трябвало да правиш подобно сравнение.
      Въобще не оспорвам правото на непушачите – да искат да не се пуши на обществени места в закрити помещения!

  12. Светла Павлова says:

    П.П. Пропуснах да добавя, че приемам заведения за пушачи, само ако са на самообслужване.

  13. Светла Павлова says:

    Да, по някои теми съм непреклонна 😉 !
    Английските туристи би следвало да се поинтересуват как се шофира в страната, в която отиват! Ако искат да се придвижват с кола, наемат такава с ляв волан и да си джиткат колкото искат. Законът е за всички! Ами ако на английските туристи им се кара кола с десен волан в Щатите, как мислиш, дали някой ще се разтърчи да им задоволи капризите?!
    Аз, ако реша да пътувам с кола извън Флорида, съм задължена да проверя правилниците за движение по пътищата във всички щати, през които искам да мина. Те не се различават съществено, но все пак може да има разлики в някои знаци, в ограниченията на скоростта, в маркировка и др. Тъй че, най-лесно е да се оправдаваме. Но личната отговорност винаги е лична!
    А, сетих се още нещо. Моят мъж за първи път наскоро получи “честитка” по пощата за 160$, защото навлязъл в кръстовището на червен сигнал. И заедно с разясненията къде и в какъв срок трябва да си плати глобичката, хората са приложили снимката на колата от камерата и линк към видеото. Той, като един типичен българин, първо започна да се ежи, че щял да оспорва глобата в съда, защото часът от снимката не съответствал на действителното време, по което е пресякъл кръстовището. Това репчене беше преди да се види изтипосан на видеото 🙂 . Часът не съвпада, но така добре се вижда, че е имал време да види смяната на сигнала от зелен на жълт, и вместо да намали и да спре на червено, той е продължил, та реши да си подвие опашката. Повярвай, Омбре, с правила се живее лесно. Не на всички им харесват законите, но те затова са закони – за да се спазват. А българските политици изобщо не дават добър сигнал към избирателите си с тази непрекъсната подмяна на законодателството.

    • Homoerect says:

      Светле, непоправима си! Сега чак разбирам на какъв ежедневен тормоз подлагаш мъжкото съсловие в твоето семейство… 🙂
      Между другото, да те попитам кога съм твърдял, че не трябва да се играе по правилата и, че не трябва да се спазват законите? Макар че у нас законите са врата у поле…
      Най ми хареса последната ти мисъл: “А българските политици изобщо не дават добър сигнал към избирателите си с тази непрекъсната подмяна на законодателството.

  14. Светла Павлова says:

    Абе, щом ме търпят вече почти 30 години…

  15. Homoerect says:

    Светле, понеже съм сигурен, че след половин час отново ще надникнеш в тепавицата, бих искал да ти отговоря на директно зададения към мен въпрос: “В кой български закон пише, че българските граждани имат право да управляват автомобили с дясна дирекция? По силата на какъв закон в България се внасят коли непригодни за движението вдясно?
    В правния мир, още от римско време съществува един железен принцип, неотменим и до днес, а именно: “Всичко е разрешено, с изключение на изрично упоменатото в закона!“. Не случайно спя при юристка! 🙂

  16. Светла Павлова says:

    Бре, позна!
    Железният принцип от римско време го знам и аз. Нямам претенции за закона – не си дадох труд да търся. Но…! Я пък ти ми кажи дали в Англия някой кара кола с ляв волан, защото смята, че така му е по-удобно? Дали са се сетили законово да уредят такъв мерак? Питам сериозно, не знам дали е така или не. В България се внасят коли с десен волан, защото са по-евтини точно поради тази причина – че са неподходящи за управление в България. И щом политиците са решили да прекратят това безумие, аз ги подкрепям за това. Аз не съм се разбързала за оня свят и не съм съгласна заради цена или личен мерак животът ми да бъде застрашаван от водач седнал зад десен волан. Защото ако ти винаги имаш навигатор ( ролята му в този случай също е спорна ), други си карат без такъв. А при изпреварване, особено пък нощем, рискът да отнемеш своя и чужд живот е почти стопроцентов! Вече ти дадох личен пример за подобна ситуация. Съжалявам, но на когото му е трудно да се примири с общовалидни правила да си купи хеликоптер, или да отиде да живее някъде, където наистина всеки върши, каквото му хрумне.

  17. Homoerect says:

    Мила Светле,
    Понеже виждам, че си упорита жена и трудно се отказваш от някои от своите тези, ще се опитам от юридическа гледна точка да ти докажа тяхната несъстоятелност. В тази връзка бих искал да ти задам предварително няколко уточняващи въпроси:
    1. След като ти е известно древноримското правило, че всичко е разрешено, с изключение на забраните, изрично упоменати в закона, защо ми задаваш наивния въпрос ”В кой български закон пише, че българските граждани имат право да управляват автомобили с дясна дирекция? ” Много по-лесно е да бъдат кодифицирани забраните, отколкото да се изброяват правата ни: да дишаме, да се смеем… и стигнем до последното – да се самоубиваме!
    2. Ще се съгласиш ли с мен ако кажа, че не вещите убиват (автомобили с десен волан), а техните притежатели? На крива ракета космосът й е виновен! Който е некадърен, дори да му дадат компютеризирана кола с автопилот все ще намери начин да се нахака я в някой уличен стълб, я да претрепе човек. В твоя случай, ако е идвал инспектор от КАТ на местопроизшествието, вероятно е записал в протокола за ПТП, че водачът на МПС, рег. №ХХХХ е бил заспал зад волана, движел се е с несъобразена скорост, не е спазил предимство и т.н. но в никакъв случай не е написал, че колата е виновна, защото е с десен волан.
    3. Известна ли ти е презумпцията за невиновност? Със сигурност – ДА! Е, при това положение как можеш да твърдиш, че всички притежатели на МПС с десен волан са потенциални убийци? Направи си справка за броя на автопроизшествията през последните няколко години, в които са участвали МПС с десен волан и колко с ляв волан. Мога да се обзаложа с теб, че не тези ПТП са начело в класацията.
    4. Упрекваш ме, че подскачам, когато са засегнати моите интереси. Такава е човешката природа. Нима ти не правиш същото, само че от другата страна на барикадата.
    5. Можеш ли да обвиниш някого, че е предпочел да си купи евтина кола, вместо „Бентли” или „Ферари”? В моя случай колата беше ползвана в Кипър и при окончателното напускане на страната не се намери купувач и затова се наложи да бъде внесена в родината ни.

    Това дали някой в Англия кара кола с ляв волан не мога да знам, но едва ли не са се съобразили с общите правила на ЕС.

    С две думи казано, причините за автопроизшествията са много и най-разнообразни и се дължат най-вече на слаба квалификация, липса на дисциплина, технически неизправни возила, слаб контрол от страна на оторизираните органи, корупция и т.н. За да не се повтарям, хвърли един поглед и във вчерашния блог на Генек, където съм изтъкнал и други мотиви.
    Ще завърша с една моя оценка за тоталната забрана за тютюнопушенето на обществени места. Приемам я като грубо вмешателство в моя личен живот и безпардонно налагане на собствената воля, при положение, че аз не създавам предпоставки за накърняване правата на непушачите. Казах – може да се открият заведения САМО за едните и САМО за другите или пък смесени по доброволно съгласие. Всичко останало е воинстващ егоизъм! Ако нещо съм пропуснал, готов съм да те изслушам. Светле, знаеш, че много държа на теб и винаги си добре дошла в Дискусионния тепавичарски клуб! Желая ти един прекрасен слънчев ден!

  18. aman11be says:

    Мен ще ми е интересно какво правим с британците, избрали да живеят в България, които хич не са малко напоследък, и дошли с колите си от Великобритания. Много от тях даже не си сменят номерата и карат с британските. Ако тук се приеме закон, забраняващ движението на коли с дясна дирекция без да има подобна общоевропейска норма, какво правим? Пример – какъв вой се надига във връзка с евентуалната забрана за продажба на земя на чужденци. Вече сме заплашени с наказателна процедура от ЕК.
    Аз лично не съм привърженик на използването на подобни автомобили, най-малкото защото предполагам, че е неудобно за самия водач. Но след като не са изрично забранени …

    • Homoerect says:

      Едва ли ще може дори и Светла да ти отговори на такъв сложен въпрос, братко… 🙂

  19. Светла Павлова says:

    Ха здрасти пак 🙂 !
    Омбре, то и храненето с вилица е опасно, защото човек може да се набоде, нали?
    При моето произшествие не съм викала КАТ, защото виновника просто си продължи по пътя. При стреса, който изпитах при удара в дървото, даже не се и сетих да търча след виновника с великите му лични права, за да му записвам номера на колата и т.н., а и бях на междуселищен път – нямаше и свидетели на злополуката. Както и да е, турих му пепел, както се казва. Ти ми говориш за лична дисциплина. Ако въпросният водач с толкова важните лични права, притежаваше и изградена лична дисциплина, не би си купил кола с десен волан, знаейки, че е неподходяща за дясното движение. Или поне щеше да си кара зад камиона, да му диша изгорелите газове и нямаше и да му хрумне да изпреварва, след като позицията зад волана не му осигурява безопасна видимост. А и да си представим, че всеки водач с десен волан е задължен да си има и навигатор, но въпреки това причини ПТП. Двамата ли ще носят отговорност, само водачът ли, или само навигаторът? Навигаторът ще бъде ли длъжен да знае правилника за движение или няма да бъде длъжен?
    Що се отнася до удобството – аз предлагам вместо коли с десен волан, в България да се увеличи вносът на автомобили с автоматична скоростна кутия 😉 . Много по-удобни са от ръчните.
    Но каквото и да си говорим в тепавицата, не е ли истина, че българите възприеха личната свобода като слободия и всеки мрънка и хленчи за всичко, което се сети и не му изнася? На този свят няма пълно щастие – все ще се намери някой да протестира. И на мен не ми харесва, че в Маями, пък и навсякъде в Щатите, всяка махла си има свои установени правила и всеки, който реши да живее на съответното място, е длъжен да ги спазва. Как мислиш, дали ще ми уйдисат на акъла, ако реша да прекроявам този тертип според собствените си мераци?! Ще ми кажат най-любезно да си търся място, което ще отговаря на моите изисквания и толкоз.

    • Homoerect says:

      Скъпа моя, ненагледна,
      След толкова обширни разяснения за риска от управление на МПС с десен волан, защо не седнеш да напишеш един научен труд, който да послужи като основание на родните депутати да приемат на бърза ръка закон против движението на тези коли-убийци? За мен нещата изглеждат далеч по-прости – изпреварваш уверено или си трошиш своята или нечия чужда глава (примера с кривата ракета). “То и храненето с вилица е опасно, защото човек може да се набоде!”. Какъв по-силен аргумент от собствените ти думи…? И още нещо – навигаторът е само помощник, а отговорността е изцяло на този, който седи зад волана. Когато вече се е изнесъл в лявото платно, трябва да прецени дали може да изпревари или да се върне обратно в своето платно. А колите с автоматични скорости са за дами като тебе! 🙂
      За другото – споделям в значителна степен твоите виждания. 🙂

    • aman11be says:

      Светла, колите с автоматични скорости са удобни, но са по-подходящи за страни като САЩ, където продават бензина на галони и доколкото съм чувал цената за галон е горе-долу колкото цената за литър тук. То затова и “там” малолитражките не са на почит както в Европа.

      • Homoerect says:

        Амане, кажи го с по-простички думи! Колите с автоматична скоростна кутия гълтат повече бензин от тези с ръчна предавка. Разликата в разхода гориво между двата типа не е съществена – не повече от 5 %. Всичко зависи от стила на кормуване. По-подходяща е най-вече за аджамии. 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s