Защо? (Why, Pourquoi, Warum, Perche, Гιατί…)

Има ли, аджеба друг период в българската многовековна история, в който народът ни да е бил толкова разединен? Всеки срещу всекиго. Нужно ли е да споменавам противопоставянето на “фили” срещу “фоби”, на “анти” срещу “про”…? Това ли е идеалът ни за демокрация?

Навъдиха се едни умници от НПО, Български Хелзинкски Комитет, типинг пойнтери и какви ли не още (не казвам платени, защото 30 сребърника пара ли е?), които взеха да ни съветват кое е добро за нас и кое не, а ние им пригласяме… Така ако продължаваме, не след дълго страната ни ще се обезлюди, ще останат само старците и болните, а земята ни ще буреняса. Казано с по-прости думи – режем клона, на който висим! Ето как ще изглежда България, ако не се вразумим:

Но, има и по-предвидливи от нас. Вече са си закупили хасиенди далеч от родината ни и на тях не им пука. След тях ако ще и потоп да настъпи! Сещам се за един колега, станал известна публична личност, който от правоверен комунист, изведнъж се оказа, че цял живот си е мечтаел да бъде член на дясна политическа партия у нас. Колко му е да станеш плазмодий? Де да беше единствен… Аз може вече да не съм член на БКП, но не съм бояджия. Просто не ми харесва нито една от сегашните партии!

Да му мислим ние, ако продължаваме да се дърляме като крастави магарета.

Тия, които са за затвора, да заповядат там, където им е мястото, но останалите защо не се разберем??? Толкова ли е трудно да намерим общ език и да се споразумеем. Да критикуваме – да, но да бъде конструктивна критиката, а не пълно отрицание на мнението и идеите на ближния. Особено тревожно е появата на някои преподаватели от ВУЗ, които със засукани йезуитски фрази се опитват да промият мозъците на техните възпитаници. Накъдето и да се обърнеш, пълно е с фарисеи.

Дори и да се шегуваме вече не умеем, а само изстрелваме отровни стрели към своя опонент, изпитвайки сатанинска радост…

Някой от вас, може ли да ми каже ЗАЩО е всичко това? България не е за продан!

Комуто му се пее, сам да си пусне някоя песен. Но нищо, де – от мен да мине,  ще ви припомня една позабравена песен:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Bad news and tagged , . Bookmark the permalink.

37 Responses to Защо? (Why, Pourquoi, Warum, Perche, Гιατί…)

  1. Homo faber says:

    Ха здрасте драгинко, Еректусе….:)!!!
    Сигурно си се запознал със съчиненията на Иван Хаджийски на който принадлежат: заключението, че “общественият ни и културен живот е в значителна мяра под знака на посредствеността и полуинтелигенцията”…….
    Така че, всичко това продължава и в манталитета, и в психологията, и в мислите, и в илюзиите на българския народ, като цяло. Както се казва, нищо ново под слънцето… за съжаление!

  2. Homoerect says:

    Русалке & Аман, благодаря ви за “лайкучките”! 🙂
    Сигурно искате да ме попитате защо съм сложил в скоби превода на думичката “Защо”? За да обърна внимание на някои страни от Евросъюза какви чудеса се творят в нашата страна!

    • Homo faber says:

      Бих те попитал, Еректусе и аз… Защо? Why?, Warum? и т.н., се абиш, друже..:)???
      Сигурно я знаеш тази сръбска приказка “Боли ме к…..ца, че
      Маджарско нема излаз на море” …:)!
      Та, така и сегашните ни братя наши, нови си говорят за назе, за чудесата ни /е приказки, изказвания, срещи бол… взима се отношение, нали нещо требе да се пиши и показва/!!!

      • Homoerect says:

        Фабер, питай и ще ти се отговори! 🙂

        • Homo faber says:

          Еректусе, благодаря ама на много от въпросите дето ги поставяш пък и на други, ги зная/знаем отговорите. Ти питаш гледам тука в тепавицата многократно. Да не би с внучката да правите есета нещо, за домашно…;)!

          • Homoerect says:

            Фабер, нема да обиждаш внучката ми! Тя е с многократно по-високо IQ от некои студентчета с по 35 дни във ВУЗ!

  3. Homoerect says:

    Амане, да не си ми обявил ДЕОКУПАЦИЯ на тепавицата? Все още очаквам да ми посочиш някаква сериозна оправдателна причина за отсъствието ти в „Музикалния петък”. Побързай, преди още да е изсъхнало мастилото от заповедта ми за дисциплинарното ти уволнение!

    • aman be says:

      Причината е тривиална – няколко дни бях далеч от места с интернет и компютри. Повече по другия канал за връзка. 🙂

      • Homoerect says:

        Амане, кои са тези места в родината ни, където няма достъп до интернета? Тоя път ти се размина, но внимавай следващия път!

  4. Homo faber says:

    Еректусе, първо никой не обижда внучката ти, второ сигурно е с по-високо IQ, научена е да не се прави на европейче…:)!!!

    • Homoerect says:

      Успокои ме, Фабер! На свой ред да те попитам, като човек, който изкълвава всички мои писаници. Прави ли ти впечатление, че някои хора вечно отсъстват, когато засегна остра социална тема? Да не би да са в конфликт на интереси? 🙂

  5. генек says:

    Останал си привърженик на лявата БКП, а не на дясната БСП…
    А за помирение…
    Някак си ми е трудно да приема положение при което престъпниците /всички партийци, политикани, чиновници/ ще се прегърнат…
    Трудно ми е…
    Да те подсетя –
    “…”вярата” си да възпея:
    че ще стане вълк овцата,
    а певците като нея?”

    • Homoerect says:

      Хмм… на работа съм, Генек! Може би по-късно ще успея да ти отговоря… 🙂

      • Homoerect says:

        Генек, след като обмислих на спокойствие твоето послание до мен, стигнах до следното заключение:
        По презумпция, всички партийци, политикани, чиновници, интриганти и вся остальная… са виновни, до доказване на противното. Което означава, че и на по-голямата част от тях заслуженото място е в затвора! Заради техните действия или бездействия сме на тоя хал!

  6. Homoerect says:

    ЗАЩО НЕ СЪМ?
    Христо Ботев
    Защо не съм и аз поет,
    поет като Пишурката?
    Ех, че ода бих направил
    на баба си на хурката!

    Защо не съм и аз поет,
    като Сапунова трети!
    Че запял бих, че възпял бих
    на владиката конете!

    Но защо не съм Владикин,
    да напиша чудна драма –
    за жабите, за мишките,
    и боят им с цар Радана?

    Защо не съм и Войников,
    плодовид, прочут списател,
    да съставя и молитви
    на нашия цар създател?

    Защо не съм и Пърличев,
    да преведа Илиада;
    но с такъв превод, за който
    и лобут да ми се пада?

    Но защо не съм Славейков,
    да заплача, да запея:
    “Не пей ми се, не смей ми се,
    от днес вече ще да блея”?

    Но защо не съм и Вазов,
    “вярата” си да възпея:
    че ще стане вълк овцата,
    а певците като нея?!

  7. rusalka2013 says:

    Моят отговор на “Защо?”:

  8. генек says:

    Съгласен…Дето се вика в стария политически виц – карай наред, те си знаят за какво…

  9. Защото, Еректусе, не е редно, не е морално, не е Хуманно да не зачиташ ответната гледна точка. Не само да не я зачиташ, а да я игнорираш преднамерено, че и демонстративно. Третият Нютонов принцип действа в пълна сила…а заради липсата на зрялост и интелигентност в управляващите сега се поражда излишен потенциал, който се проявява именно в поляризиране на мненията и НЕвиждане на Другия. Те, все пак са водачи и другите следват примера им…та така – каквито са ни управляващите, такъв ни и народа…за да ги разбираш, трябва те да са отгатнали нуждите ти! За да ги чуваш, трябва те да са намерили езика, на който да общувате. За да обичаш, трябва чашата ти с любов да е пълна до горе, за да можеш да даваш… Е?! Кой пръв може да дава?! Този, който има! А при нас кой има?! ТЕ!
    Питаш “Защо”?! Е, затова!

    • Homoerect says:

      Скъпа Гери, така ме стресна, четейки първите ти редове… Помислих си, че нещо аз съм сгафил, но после те разбрах. Имаш правото да се гневиш, но дали и нашият многострадален народ ще го разбере? Все още не сме се научили да се самоуправляваме и да използваме лостовете на демокрацията в свой интерес. Както е казал Архимед: «Дайте ми опорна точка и достатъчно дълъг лост и аз ще повдигна Земята.» Да видиш, че не само ти знаеш законите на физиката, но и аз поназнайвам по нещо… Само не ме търси по химия – не мога да се сравнявам с твоите познания на даскалица по тези предмети! 🙂

      • Това с химията и физиката, не върши работа. Само онагледява примерите:) Говоря като човек, който чувства, а на нас българите, в момента ни нараняват точно чувствата…

        • Homoerect says:

          Ти, какво предлагаш: “Хладен ум, горещо сърце и чисти ръце”? /Феликс Дзерджински/

          • Аз, обикновено, не следвам рецепти, импровизирам. Но дори да не сме алчни да имаме и трите от Дзерджински и всеки две стават. Въпросът е, че политиците ни имат само по едно от тези трите:)))

          • Homoerect says:

            За мен, огромната печалба от днешния ден е, че намерих съмишленици, включително и в твое лице! Все пак, това е едно добро начало и означава, че Шъ съ опраим… 🙂

  10. Графът says:

    Чета ви с внимание какво хортувате поведени от Тепавичаря.
    И хем съм напълно съгласен, хем ми се иска да доуточня малко отговора на въпроса с главни букви горе. Ето така:
    Не „нас ни…“, а „ние се…“!
    Мисля, че е ясна мисълта ми. Никой не ни, ние си се. Примерно, борим се за морал на политици и властимеющи, как? Огледайте се как…

    • Homoerect says:

      Графе, както винаги, ти си по-прав от мен и не може и дума да става за сравнение между твоята кристална мисъл и моите брлъщолевения… Благодаря за оценката, която си поставил на есето ми! Ти си знаеш, че по подразбиране, винаги слагам един “лайк” под твоите високохудожествени творби! 🙂

  11. Kurt says:

    Седяхме днес в обедната почивка на пейките до Музея на мозайките в Девня с моята колежка. Междувременно, ремонтира се пътя, който минава покрай сградата на общината и музея (крайно време му беше – беше с изкопани трапища, които караха и джиповете да минават на зиг-заг и с намалена скорост). Към нас се приближиха трима цигани от бригадата по ремонта – в цялото си работно облекло и оборудване (светлоотрзителни жилетки и лопати).

    – Извинете, това музей ли е? Можем ли да влезем вътре? – нещо такова попитаха те.
    – Музей е. Можете да влезете и да разгледате, ама им кажете, че работите за общината, че да не ви искат пари. – нещо такова отговорихме с колежката.
    – Ама пари ли искат?
    – Искат, ама вие им кажете, че работите за общината, че да не ви вземат.
    – Това не можем да го кажем (смисълът бе, че не могат да съставят цялата мисловна конструкция, не че нещо срамът щеше да ги спре). Може ли да дойдеш с нас да го кажеш?
    – Добре, засмя се колежката. Отиде стях и ги вкара вътре без пари. Хората си оставиха лопатите до входа на музея.

    Мисълта им е, че и у най-необразованите съществува чуството за красивото. Вместо в обедната почивка да пият бири, те се бяха насочили към красивото (повече или по-малко неосъзнато).

    Мисля си, че много от разломите са изкуствени. Че образовани и необразовани, сини, червени и зелени се стремим към едно. Животът е твърде кратък за да се мразим. Да се обичаме – това е твърде голямо усилие на волята, постигнато от малцина. Но можем поне да се понасяме един друг – при всичките си кусусри.

    • Homoerect says:

      Великолепно допълнение към моето есе! Де ги тия цигани, Курт? 🙂

      • Kurt says:

        Случката е действителна, не е измислица. Случи се на 30.10.2013. И наистина бяха цигани, но не съм сигурен от кой точно вид. Може би “турски” цигани.

Leave a Reply

