Искрено и лично по тепавичарски

Преди още да се опитате да ми съставите психопортрет, ще ви направя едно самопризнание. Да, аз съм един изключително самовлюбен човек, с болезнено чувство за справедливост и честолюбие. Имам нещо общо и с нарцисоподобните. Донякъде се потвърждава и от литературния ми псевдоним – Homo Erectus, в чийто смисъл влагам преди всичко – да крача гордо изправен. Не понасям някой да ме класифицира като лош мат’риал, дори да идва от родния ми брат или сестра (каквато  поне на мен не ми е известно да имам). Ако тя съществува, сигурно е като жената от следващите редове. Но, който е безгрешен, нека пръв хвърли камък по мен! За повече подробности, прочетете Светото Евангелие от Йоана. За  да не се ровите из целия текст, тъй като съзнавам, че времето е пари, ще ви цитирам само една част:

Глава 8

8:1 А Исус отиде на Елеонския хълм.
8:2 И рано сутринта пак дойде в храма; а всичките люде дохождаха при Него, и Той седна и ги поучаваше.
8:3 И книжниците и фарисеите доведоха [при Него] една жена уловена в прелюбодейство и, като я поставиха насред, казаха Му:
8:4 Учителю, тази жена биде уловена в самото дело на прелюбодейство.
8:5 А Моисей ни е заповядал в закона да убиваме такива с камъни; Ти, прочее, що казваш за нея?
8:6 И това казаха да Го изпитват, за да имат за какво да Го обвиняват. А Исус се наведе на долу и пишеше с пръст на земята.
8:7 Но като постоянствуваха да Го питат, Той се изправи и рече им: Който от вас е безгрешен {Или: Невинен.} нека пръв хвърли камък на нея.

По какъв повод ви казвам всичко това? Една личност, не казвам от какъв пол, която редовно ме чете, но никога не коментира в тепавицата, а само в личната ни кореспонденция, наскоро ми заяви, че пиша само по теми, които ме касаят. Направих си труда да проверя кои точно и се оказа, че ме вълнува почти всичко, което става в родината ни и отчасти по света. С това мое тесногръдие, не мога да обхвана всички световни проблеми и няма да си изсмуквам от пръстите дали има или няма живот на Марс. Обикновено критици са тези, които не могат нищо лично да сътворят, но за сметка на това щедро раздават оценки и съвети. Предполагам, че и това мое съчинение ще бъде прочетено от въпросното лице, но не се надявам на отговор. В никакъв случай не си въобразявам, че пиша шедьоври, въпреки че понякога вмъквам тази дума на шега – пиша за собствено удоволствие, да не се отпускам в пенсионерска ленност и най-важното – да оставя някаква следа за себе си, след като милостивият Господ ме прибере там горе в Царството небесно… Казал съм Му да не бърза. Попълвам редовно и  родословното ни дърво по специална софтуерна програма, за да може всеки, който желае, след 100 или 200 години да прочете какъв забележителен дядо е имал. 😛

Друга тема, която също ме вълнува е свързана с уважението и почитта към ближния, в частност отнасяща се за датата, на която той се е родил или друг семеен празник, като не пропуснем да споменем неговото име. Не мога да се оплача в това отношение. Ако трябва да съставя цял списък, няма да ми стигне една страница. Но няма как да скрия пред вас, че ме боли, когато близки на мен хора, с които сме яли и пили и поне едно кило сол сме изконсумирали заедно, да пропуснат да отбележат с малък жест своето внимание към мен. Поне да има някаква реципрочност в отношенията ни един към друг. От своя страна, не съм пропуснал вчера и аз да поздравя една близка до сърцето ми сродна душа, родена точно на забележителната дата 10.X., която също намери начин (не в тепавицата) да ме поздрави по случай именния ми ден. Няма повече да задълбавам на тази тема – казвам го не заради друго, а да се замислят някои –  дали са изрядни и към други свои близки или приятели.

Има още много неща, които не съм споделил с вас, но нека оставя част от тях неразкрити за следващите ми проповеди. 🙂

За утре съм ви приготвил препечатка от една книга, която се надявам доста хора да заинтригува, ако са решили да се движат по пътя на своето самоусъвършенстване.

Благодаря за вниманието, което ми отделихте.

Моят сърдечен поздрав към всички вас е с песента:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Автопортрет and tagged . Bookmark the permalink.

56 Responses to Искрено и лично по тепавичарски

  1. Homo faber says:

    Бре, хубаво велиш, ама пропусна да ме поздравиш за рождения ми ден, Еректусе! Ама нейсе…както казал творецът… 🙂

    • Homoerect says:

      Верно ли, Фабер? А пък аз дори не знаех, че си се родил… 🙂 Ако не е някаква твоя поредна шутка, Честит Рожден Ден, Фабер! Да илядиш и да ме поканиш на стогодишнината си!

      • Homo faber says:

        Пак по своя си начин се праиш на интересен, Еректусе…! 😉
        Бе, родил съм се и вървя по тази грешна земя, ама какво ли вика кака Хомовица… като героя от “Семейство Мейзга”? По-добре да бях се оженила за Пища Хуфнагел /Петър Хубчев – българското гадже/, че моята от сабахлента пред компа виси и нема кой млекце да ми донесе и дърва да нацепи… 🙂
        Иска ми датата и месеца и ти ги написах, преди време, записвай си, дедо и следи…! 🙂
        Може и така на патерица, важното е да има повод. Благодаря ти, Еректус!!!

        • Homo faber says:

        • Homoerect says:

          Зло да те забрави, Фабер! Нали знаеш, че вече съм навлязъл в мъжкия климактериум и от медицинска гледна точка ми е простено да забравям. Бъди жив и здрав и повече да слушаш жена си, ако искаш да има мир в семейството ти. 🙂

        • Homoerect says:

          Ако не съм интересен, що дириш в тепавицата? И ако днес или вчера си се родил, гледай да не злоупотребиш с гостоприемството ми! Есето съм го писал за мен, а не специално за теб! 🙂

          • Homo faber says:

            Края на миналия месец беше, ама склери, склери… Ко да те праиме….:)

          • Homoerect says:

            Аре, изплюй камъчето – не се еб@вай повече с мен!

          • Homo faber says:

            Еми да, човекът ти го каза, па и ти си го казваш: “Слънце, Слънце…. огрявай ме само мене Слънце…;)

          • Homoerect says:

            Завистник!!! Като си построиш тепавица, хвали се колкото си щеш. Тука аз командвам!

  2. генек says:

    Охо, и Слънцето има петна…Това ме успокоява…
    Фабере,
    честито!
    Жив, здрав – другото ще се оправи!

    • Homoerect says:

      Втори приятел те поздравява! Не можеш да се оплачеш от липса на приятели, нали, Фабер? 🙂
      П.П. Генек, чак сега загрях, че мене ме наричаш Слънце. Ти пък си Венера тогава… 🙂

  3. aman11be says:

    Друже Фабер, честит рожден ден! Жив и здрав, прав и корав и всичко останало, което може човек да си пожелае!

    • Homoerect says:

      Амане, така на сляпо го поздравяваме! Не иска да си каже кога точно е роден и на колко е годинки… 🙂

      • Homo faber says:

        Писах ти, дедо Еректусе, ама пуста склероза…;)

        • Homoerect says:

          Я пак кажи, та и другите да разберат. По моя преценка си роден някъде между 1953 и 1983 година… 🙂

          • Homo faber says:

            E, па, ти… 1983 година, наистина ли си мислиш така, или шутка-ташка си правиш? Де толкова акъл у 1983…? Ти сам ги подостряш тука във връзка с така сложилите се, така наречени протести…;)

          • Homoerect says:

            Фабер, прочети какво съм написал в 11:15 ч. и сам ще разбереш какво ти думам…
            Крайно време е да разкриеш самоличността си и да не се правиш на по-интересен от мен! 🙂
            Очаквам повече конкретика от теб, а не алабализми. Съсредоточи се главно върху моя светъл образ! 🙂
            П.П. Използвам често емотикони, защото няма друг начин в писмената реч да изразя пред теб чувствата си. Ако ме беше чул Мирча Кришчан, сигуно и той би ми завидял…

  4. Homo faber says:

    Благодаря на всички! И вие да сте живи и здрави!!!
    Преди всичко, Еректусе сме приятели тука, това е най-важното…:) После съсобственици-тепавичари, бизнесмени и бизнесменки…;)

  5. Homo faber says:

    Първо, не ща да се изтъквам и да строя тепавица или баня… Еректусе, други го правят и бият тъпана до Бога след това, па то ти е заложено, как се казваше… в натюрела /е, бре каква дума/, да отиваш на някъде другаде, когато конкретно те питат и не ти изнася да отговориш…;)!
    А твоят светъл образ, ката ден изгрява пред нашата и световна общественост и заслъща и Слънцето и огрява Татковината ни…:)

    • Homo faber says:

      Я и поздрав за солнцето…:)

    • Homoerect says:

      Фабер, от тебе човек не може да вземе думата! Отстъпи малко, та и други да се изкажат… Да не се окаже, че Homo Erectus и Homo Faber си мерят пишките. Предварително се отказвам от двубоя и се предавам, защото при заклещване, на тебе след ампутацията ще ти останат 25 см., а на мене нищо. Надявам се, че не искаш твоя РД да го честваме до края на годината. 🙂

      • Homo faber says:

        Добре, Еректусе, и немой гол да ми одиш, че студ захваща, а и друго скачка…:)
        Все пак вземи лупа № 13, може и да видиш нещо… 🙂

        • Homoerect says:

          Фабер, аз съм скромен човек! По-добре 8-инчов калибър, но твърд, отколкото твоя двойно по-голем, но мек!
          Нощес те сънувах… Чак сега разтълкувах видението си.
          П.П. Вече си изстреля патроните – можеш оттук нататък само хвалебствия да ми отправяш и песни посветени на Феб! Всичко останало отива в киреча, казано на модерен език – в спама! 🙂

      • Homo faber says:

        Не така нареченото Слънцето ще гледаме, дали е изгряло, Еректусе…:)

  6. Homo faber says:

    О, ихтимански Аполоне…;)

  7. Светла Павлова says:

    Че то има ли някой на този свят, който да не е самовлюбен нарцис?! Аз знам за двама блогъри със сигурност 😉 .

    • Homoerect says:

      Скъпа Светле, с тебе ставаме трима! Дай да си основем наше дружество! 🙂 Чунким тия, дето са скромни и свенливи, ангелски крилца им поникват, нали…?

  8. Homo faber says:

    Я да видим, Еректусе, ти и другите що ще речете – те това си е голата истина….
    Не ви признаваме прехода! Не ви признаваме властта! Не ви признаваме собствеността!

  9. Homoerect says:

    Те сега, ако и Кума Кисса се обади (наблюдавам я зорко) мехлем на душата ми ще има… 🙂

  10. Кисса says:

    Омбре, не разбирам защо, след като навлеците в един блог, все дърпат чергата на вниманието към себе си…самият блогър да не го прави и пише по теми, които го касаят.
    Това по темата.
    А тук по долу два линк-а на два урока по патриотизъм. Отнасят се за италианския народ. Преведени са на български.
    Имаме и ние нужда от доста подобни уроци.

    • Homoerect says:

      О, небеса… чухте молитвата ми! Отивам по спешност до аптеката да си купя валерианови капки. Киса, благодаря за “лайка”, който го приемам като признание за моето скромно есе. Ще се съобразя и с твоите препоръки.

      • Homoerect says:

        С тези два клипа правиш сериозна заявка за нравственото и естетическо израстване на последователите тепавичари. Благодаря, Кисса!

  11. Кисса says:

    Ценя и уважавам Бенини невероятно много, въпреки, че като политически възгледи сме на два противоположни полюса.

    • Homoerect says:

      Всеки има правото да вярва в каквото си иска, стига да не пречи на другите. Тук е мястото да припомня думите на Волтер: ” Не съм съгласен с това, което казваш, но докато съм жив ще защитавам правото ти да го казваш”.

  12. Тракиец says:

    Фабрицио, честито и от мен! Здраве и дълголетие ти пожелавам, гарнирано с финансови постъпления. Наздраве!!!

    • Homoerect says:

      Тракиец, а мене защо ме пропускаш???

      • Тракиец says:

        Не мога да разбера защо все очакваш да те хваля. Фактът, че редовно те чета и от време на време пиша е показателен за високата оценка която ти давам. От днешната тема обаче, най-много ми хареса песента на Фабиани!!!

        • Homoerect says:

          Тракиец, за да си отговориш на въпроса, ще ти изпратя помощна литература по куриер на “Еконт”! Все още си очаквам поздрава по случай именния ми ден…

  13. Kurt says:

    Бай Хомо,

    1. Ти списваш личен блог и затова най-малоумното обвнинение към теб би могло да бъде, че темите не отговарят на нечии очаквания. WordPress (а и не само те) дава повече от достатъчни възможности на желаещите да пишат по теми, които са важни за тях.

    В тази връзка са и възможностите за четящите – да избират блогове. Аз чета твоя блог (и чета доста малко други), защото тук се засягат теми, които ме интересуват. Интересуващите се от други теми следва да четат блоговете, в които тези теми преобладават. И мен ме интересуват теми, които ти не засягаш – но не критикувам това – защото имам възможност да ги засегна, но от мързел не го правя.

    На трето, но не последно място, ти даваш възможност на четящите блога да поставят тема за дискутиране. Възможност, от която се надявам в недалечно бъдеще да се възползвам. Същото се отнася за критикуващата персона.

    2. Самолюбието, наистина, ти е недостатък. Това го казвам с най-добри чувства – ти си открил своя централен недостатък, а аз засега само симптомите му (пиянство, прекалено пушене, чести пориви на отчаяние). Виждам сламката в твоето око, но не мога да видя гредата в моето, колкото и да се опитвам. Та ти си (поне) с една обиколка напред.

    3. Моя цел бе да успея да забравя рождения си ден. Тази година за пръв път успях. Явно съм доста различен от теб. Имам приятели, с които съм изял няколко кила сол, но не си честитим рождени и именни дни. С единият от тях имаме и специална уговорка да не си ги честитим.

    Различни представи имаме за личните празници. Та не се обиждай от мен, ако пропусна да ти ги честитя.

    • Homoerect says:

      Приятелю Курт, не бих могъл да ти се сърдя, защото виждам, че го правиш от добро сърце, въпреки, че още не сме изпразнили съдържанието дори една стандартна солница с теб. Давам си сметка кой съм и когато и ти ме опознаеш по-добре, може би ще внесеш някои корекции в оценката си за мен. Просто се опитвам да не плащам данък на чуждо мнение, но винаги се съобразявам, дори и да има само едно зрънце истина в същото.
      П.П. Къде видя у мен пориви на отчаяние, при това чести? Dum spiro spero е моят девиз! И не бъркай самоиронията със самовлюбеност. По-точната дума е себеуважение. Пия за да се напия, иначе какъв е смисълът? В скоро време ще се откажа от цигарите, обещал съм си. Както Марк Твен ги е отказвал поне 100 пъти 🙂

  14. Kurt says:

    Пиянство, прекалено пушене и чести пориви на отчаяние се отнасят за мен. Но, това са симптоми, чийто първоизточник не съм открил.

    Не се отнасят за теб. Ти си открил първоизточника, а какви са симптомите му в личния ти живот не зная. Все пак, първоизточника си личи в някои твои реакции. Отстрани е лесно да го заблежиш. Ако аз списвах блог (и ти го четеше), то ти би видял първоизточника на моите недостатъци много по-лесно от мен самия.

    • Homoerect says:

      Нещо дописах в предишния ми пост, ако не си го прочел… Що се касае до реакциите ми, дори да са първични, те са в резултат на болезненото му чувство за справедливост. Няма да скрия пред теб, че ми харесва твоя стил на изразяване! 🙂

      • Kurt says:

        Бай Хомо,

        Ти си як и много готин пич. Тая оценка не вярвам да бъде преразгледана от мен, дори и да изплюскаме няколко стандартни солници сол.

        Но си човек, съответно имаш трески за дялане. Така разбрах тази тема, от такива позиции писах по нея.

        Това, че имам повече трески за дялане от теб, надявам се, личи от написаното от мен до момента. Няма критика, има опит за взаимопомощ, каквато ти ми оказваш в следващата тема.

        Възхищавам се и се уча от теб. И когато мога ти отвъщам с доброто, което си направил за мен.

        Това е.

  15. rusalka2013 says:

    Понеже сал аз едничка от постоянното присъствие не съм се включила в конвърсейшъна днес, да кажа и аз своето мнение. Омбре, ти си голям талант, продължавай да го развиваш!

    • Homoerect says:

      Благодаря ти, Русалке! Имаш от мен кутия шоколадови бонбони “Таралежки” и още нещо, когато се видим…

Leave a Reply

