Реконтра

Има едно момиче, дама ли е или нещо друго, която е станала любимка на admin-a в WordPress и има-няма за какво, все я бута на първото или на едно от първите места в класацията на сайта. Ще се опитам да направя разбор на последния й пост, озаглавен „Нещо много лошо се случва в България”,  със страховитото авторско име „Нервната акула”.

Самото заглавие на поста няма да го коментирам – права е! И все пак, зависи от каква гледна точка. Ще си послужа с отделни извадки от този неин забележителен труд, за да се обоснова:

“…На метростанция “Сердика”, към 19 часа ултраси с шалчета на ЦСКА изкараха на платформата с ритници момче, видимо съвсем обикновено…”

Коментар: по какви признаци и по какви критерии се определя кой субект е обикновен и кой не е? Или може би дамата-блогър има способности на екстрасенс?

“Продължих към тунела за Линия 2, където се подсмихваха 3ма полицаи, които така и май не забелязаха, че нещо се случва…”

Коментар: за пръв път срещам в българския език да се пише 3ма! Не е случайно, тъй като се повтаря и на други места подобна грешка.

“Фрустрацията ми беше в пъти по-голяма, тъй като тъкмо се прибирах от парк-хотел Москва, където огромен брой полиция току-що беше упражнила груб натиск над 50тина протестиращи…”

Коментар: Много съм любопитен да видя как изглежда една фрустрирана нервна акула… Името на хотела би трябвало да е в кавички. „Огромен брой полиция” също е неправилно да се каже.

“Количеството им не отговаряше нито на броя, нито на поведението на събралите се, а още по малко на офицалния статус на пазеното лице – Сергей Станишев, обикновен депутат…”

Коментар: думата „количество” за хора не се употребява, а брой! Как може да се прецени поведението на една група хора, при положение, че в полицейските архиви има маса доклади за ескалация на напрежение при подобни сбирки и никой не може да предвиди какви точно адекватни мерки следва да се предприемат? Що се касае до пазеното лице Сергей Станишев – обикновен депутат, представям си какви мерки за сигурност са необходими за “необикновените” депутати. Но в случай, че се издънят охранителите, ще има да хвърчат пагони…  “По-малко” задължително се пише с тире!

Следващите редове са класически пример как крадецът вика „Дръжте крадеца!”:

1. Липсва върховенство на закона. Престъпления от омраза, включително и реч на омраза..;

2. Политическа полза – писала съм за ДС генезиса на националистическите субекти ОКЗНИ, ВМРО и Атака и прилежащото им ДПС в “Уродливите изчадия на българската политика…“;

3. Използване за мръсни поръчки – криминални и политически;

4. Медии – една голяма част от медиите, собственост на олигархично-политическото статукво са съучастници в разпространението на реч на омраза, подклаждане на междуетнически конфликти, подстрекателство към престъпления и заплахи за гражданския мир. 

Коментар: Кой, кой, кой… провокира тези истерични напъни, вместо да се търси някакъв консенсус по националните проблеми на кръглата маса?

Препоръчвам на госпожа Магдалина Генова (Нервната акула), да си плати за някой и друг частен урок по български език и граматика, пък тогава да дава оценки и умни съвети на „простия” народ! Току виж се окаже съпруга на героя на деня – художникът господин Асен Генов…

По-надолу не ми се чете. Който желае, нека да продължи да анализира без мен!

П.П. Генек, ти като главен редактор в моя блог, ще те помоля да откриеш и други характерни грешки на госпожата. Предварително ти благодаря!

За всички „леви”, „десни” и „средни” е следващият музикален поздрав:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Политика и социология, У нас and tagged . Bookmark the permalink.

80 Responses to Реконтра

  1. Не съм ни лява, ни дясна, ни средна! Отгоре съм :)))

  2. генек says:

    Е, как да не се употребява думата “количество” за хора? Ами явно момичето познава само хора, които могат да са единствено количество – кукли, марионетки, инфантили, тарикати…
    И по тоя тертип се опитва да оцени всичко…
    А обобщено – ами нервна, фрустрирана е тая цаца, с претенции за акула…И, понеже няма кой да й обърне внимание, налага се да се хапе по задника…/Цацата има ли задник?/

  3. Homo faber says:

    “На 13 ноември се отбелязва Световният ден на добротата (World Kindness Day). На този ден през 1998 г. в Токио се открива първата конференция на Световното движение за доброта, в която участват Австралия, Канада, Япония, Тайланд, Сингапур, Великобритания и САЩ. За този ден френският художник Орел е създал специален символ – “открито сърце”.
    Целия текст може да прочетете в “Световен ден на добротата (World Kindness Day)
    Така, че тепавичарю успокой се, то няма ден в който да не е нещо, както трябва и то веке 24 годин, ама ние сме си виновни.
    И за да се успокоиш ти, а и всички ние, предлагам отново да прочетем чудесната книга “Белият Бим Черното ухо”, Гавриил Треополски, която като четящ човек забелязах, че тези дни е излязла в ново издание /има и стар чудесен филм/…”Книга за това, че вратите винаги се отварят, ако почукаш на тях, нали са създадени именно да се отварят, за това, че истинските приятели винаги се връщат, трябва само да почакаш, а ако се бавят дълго, и да ги потърсиш, за това, че светът може да бъде и предателски жесток, за това, че въпреки всичко отново ще дойде пролет…

  4. aman11be says:

    Готово!

    • Homoerect says:

      И на тебе, Амане – тенкю! 🙂

      • Homo faber says:

        Извинявай, ама нема как да не те зачеше човек, друже Еректусе… Като радетел и държащ на чистотата и правила на езика що са създали братята Св. Св. Кирила и Методия, моля да се казва хубавата дума “Благодаря”… щото това “Тенкю” ми напомня за един виц, дето един руснак разбрал че му казват Сенкя бери матч!..;)

        • Homoerect says:

          Фабер, ти правиш ли разлика между ирония и употребата на думи от литературния български език? Ми тогава, да беше ме зачесъл и заради честата употреба на шопския диалект. Но не го правиш, защото и ти заимстваш некои думи и изрази от Шоплука! 🙂

          • Homo faber says:

            Eректусе, ми шопското си е нашенско, а и ти не си от тези префърцунените…:).
            А за иронията си има също и нашенски думички, ама ти в своя си стил, лекинко по мантинелата се промъкваш….;)!
            Ама знаем те, майстор си, друже…не може да ти се оспори, то школата твоя, ДСО-държавно стопанско обединение, за сведение на ранободните студенти /амане ученолюбиви/ и други “патриоти” си е като Кембридж и Оксфорд, взети заедно…:)!!!

          • Homoerect says:

            С една забележка – не по, а под мантинелата… 🙂

          • aman11be says:

            Фабер, следи, моля те, за правописа, че ме стряскаш с това “…амане….” 🙂

  5. aman11be says:

    А ето един коментар и отговора на “нервната ….” под цитирания от Омбре материал:
    “….Georgi Alexiev says:
    ноември 12, 2013 в 15:13
    Здравейте,
    явно авторът иска да напише нещо, но подвежда всички. Аз бях на 1 метър от ситуацията в метрото. За съжаление ситуацията беше съвсем прозаична. Младежът, който бил изкаран с “ритници момче, видимо съвсем обикновено, бутнаха го на земята и един от всичките започна да го налага с юмруци в лицето.” беше пиян или надрусан. Блъскаше се във всички! Беше с приятелка, която дори не каза какъв му е проблема. В крайна сметка този “младеж” налетя на баща с дете…милия той. Питахме го какъв му е проблема, а той взе да се съблича за бой. Всички бяха адски изумени. Все пак не е нормално да се закачаш с фенове, които дори не се познават по между си!
    Милия “младеж” слизаше на “”Сердика”. Едно от мочетат, с кето горкия “младеж” реши. че ще се бие, го свали на земята и му каза, че може да го размаже, но дори не го удари, а го остави.

    Мисля, достатъчни са ни продажните медии, а сега и независими да ни промиват..
    Благодаря за статията, но …..повече обективност!
    Отговор

    nervousshark says:
    ноември 12, 2013 в 15:47
    Да ти кажа, изобщо не ме интересува каква ситуацията, искам просто да няма такава или подобна. Не съм наркла младежа “милия”, но не съм и видяла да е друсан или агресиван. Видях, каквото видях.

    Също така какво означава “Все пак не е нормално да се закачаш с фенове, които дори не се познават по между си!”. Кое е нормалното? Фенове да страхуват всички???
    Отговор…”

    Повече какво да коментирам?

    • Homoerect says:

      Постъпиха и други “хвалебствени” коментари по адрес на акулата… 🙂 Заслужава си да се прочетат!

  6. Kurt says:

    Блогът й до последните избори не бе никак лош и редовно го четях. След изборите се вайкаше как количеството не оценило качеството (не с тия думи, те придобиха ново значение покрай протестите) и ДСБ останали извън парламента. Аз й посочих някои грешки на ДСБ – в моето село, което е “столица” на община нямаше нито един плакат на ДСБ, предполагам нямат и общинска организация. Без структури по места няма как да печелиш депутатски места. Отделно – малоумното решение да се обединят с някаква маргинална партия, че за капак и да не получават субсидия.

    Акулката взе да дава назад, как нищо не зависело от нея, а в предни постове обясняваше, че е някаква в партията (макар и не на висока длъжност, наистина).

    За да покажа липса на предубеденост, давам сведение, че на последните избори гласувах за ДСБ и партньорът им, чието наименование така и не запомних.

    • Homoerect says:

      Драги Курт, сега разбирам защо ти е харесала статията ми “Техники за психическа стабилност” 🙂

      • Kurt says:

        Социалдемократ по убеждение да гласува за ДСБ – лоша работа. Социалдемократ да не вижда капчица социалдемокрация в нашата (уж) социалдемократическа партия (БСП) – явно отчаяние. В бъдеще няма да гласувам вече за най-малкото зло, а ще правя като Генек – ще гласувам за нещо весело като Витков или някой подобен на него.

        Стига засега, че започнах като измисления ни президент да говоря за себе си в трето лице.

  7. aman11be says:

    Жената си е активистка в много направления и е номинирана за “Човек на годината” –
    http://humanoftheyear.org/?page_id=4091.
    В блога си беше написала, че е член на ръководството на ДСБ. Дали и сега продължава да е, не знам и не ме интересува.

    • Homoerect says:

      Аман, как може да не се интересуваш от жената на годината?

    • aman11be says:

      Не се интересувам вече от ДСБ. А въпросната е номинирана за “ЧОВЕК на годината”. Каквото и да означава това. 🙂

  8. Тракиец says:

    Няма какво да спорим. Принципът е ясен “Който плаща, той поръчва музиката”.

    • Homoerect says:

      А знае ли се кой плаща? 🙂

      • nervousshark says:

        Ела да те видя наживо и ще ти кажа, пич.

        • Тракиец says:

          1.За кой точно пич става въпрос?
          2. Ти пич ли си или пичка /не е ясно от снимката/?
          3. Ако си второто ще дойда /аз не си падам по мъже/?

  9. Графът says:

    Хе, ама вие май чак сега сте посетили аквариума! 🙂 Затова ви е интересно.
    Инак тя, акулката, си плува из аквариумчето не от днес и вчера. Все по един и същ начин…

    • Homoerect says:

      Графе, ми сигурно затова съм оцелял досега, защото не съм случил да попадна между челюстите на хищната акула! 🙂

    • aman11be says:

      Добър ден и добре дошъл, Графе! Ние, поне Омбрето и аз, отдавна надничаме в аквариума, но чак сега дойде ред домакинът да се позанимае с част от фауната в него. Аз даже преди време бях й драснал няколко реда и отговорът й беше в стила на този, който е дала на “Георги Алексиев”, но доста по-вулгарен. Изглежда я хванах доста изнервена. 🙂

  10. Тракиец says:

    Допълнение за перфекционистите :
    “Перфекционистът е обречен да бъде невротик, той не може да се наслади на живота, докато самият той не стане перфектен. А перфектността като такава никога не се случва, тя не е в природата на нещата. Възможна е цялостност, но перфектност не е възможна.”
    – Ошо

  11. nervousshark says:

    Евалата пичове 🙂 Да си популярен е яко, пожелавам ви същото, ахахаха.

  12. nervousshark says:

    А, не стига че сме анонимни, а ине пускаме коментари без одобрение. Уж дърти мъже, а мишки.

    • Homoerect says:

      Уважаема госпожо Генова,
      Не тая към Вас нито злоба, нито омраза… Не Ви завиждам и на самородния талант в областта на епистоларното творчество и не ревнувам заради факта, че винаги сте с един гърди преди мен в класацията на WordPress. Просто си позволих да изкажа едно мнение, различно от Вашето. Ако с нещо съм Ви обидил, моля за извинение. Съжалявам за недоразумението. Бъдете уверена, че и аз също желая да настъпи промяна в нашата Родина, но не по начина, по който Вие го виждате.
      Що се касае до забележката Ви, че се крия като мишок, мисля, че не сте съвсем точна в определението. В тепавицата съм написал толкова много подробности за себе си, че дори и слепците ще разберат кой съм аз всъщност. За каква анонимност може да става дума, след като съм публикувал и мои снимки? Използването на псевдоним не е мое откритие, тъй като и други хора често се „крият” по този начин. Вероятно при мен се дължи на вродената ми скромност…
      Желая Ви от сърце крепко здраве и успехи във Вашата високоблагородна обществена дейност!
      П.П. Ще се радвам, ако някой ден решите да ме поканите на някое от мероприятията под патронажа на „Джемини”. Само за Ваше сведение, прочетете статията ми „Sexual revolution”.

  13. Pasi says:

    Тепавичарска седянка

    Брей че хубава седянка!
    Тук русалка с бяла нянка,
    след Еректус се пробужда….
    Фабер с Кисса са във нужда
    да гълчат със Граф, с Аман,
    хунвейбин и талибан.
    Паси 07.11.2013г.
    Поздравявям този форум!

    • Homoerect says:

      Паси, от “друже” те произвеждам в чин “братко”! Такива хора като теб са необходими на страната като слънцето, въздуха и какво още беше… 🙂

      • Pasi says:

        ….за всяко живо същество. Г.Димитров,по повод българо-съветската дружба.

        • Homoerect says:

          Братко Паси, личи си, че и ти си бил комсомолски активист! 🙂

          • Pasi says:

            В пионерската организация “Септемврийче” бях фанфарист. Свирех при вдигането на флага в пионерския лагер,и от там с песента “Пред нас са блеснали житата,окъпани от топъл дъжд…” право към столовата за закуска. Какви времена бяха. Разпродадоха всичко хайваните.

          • Homoerect says:

            Ех, была, не была…!

    • rusalka2013 says:

      Г-н Паси, Вие откъде знаете, че имам бели нянки? 🙂

      • Homoerect says:

        Има си конче Пегасус, то всичко му докладва… 🙂

      • Pasi says:

        От приказката на Андерсен. В книжката има рисунка и е видно. Друга русалка не съм виждал. И стихчето засяга само едната… Ако съм в грешка,да се брои като половин! Затова и с половин уста ще се извиня ако упоменатата нянка се окаже с неочакван цвят….

  14. Pasi says:

    Призрак
    Призрак броди из Европа,
    но за миг поспря при шопа.
    Рев. Сополи. Капитал.
    Слагат беличък роял.

    Симпатични и красиви,
    офис-клечки и дебили,
    Призрака с тупани борят.
    Крясъци. Не щат да спорят.

    Призрака безумно плаши
    най-офшорните службаши:
    Чехълчета,Цветелинки,
    с рИформаторски дружинки.
    Паси,20.08.2013г.

  15. Homo faber says:

    Въздухът трепери, а Еректусе…? 🙂

  16. Тракиец says:

    Eeeeeee, толкова ли нямаше и за мен една строфичка бре, братко Паси! Ще се разлача!!!

  17. Pasi says:

    На 07.11.2013г. не си се разписал в Тепавичарницата. Виж датата на стихчето…Друг път ще те вмъкна някъде…

  18. Тракиец says:

    Покорно благодаря! Приемам и цял стих! Вродената ми грандоманщина ще бъде поласкана!!!

    • Homoerect says:

      Те го и тоя! Още един кандидат за славата. Пфу, много силна стана вече конкуренцията… 🙂
      Не пропускай утре най-новото ми произведение, да видиш с кого се сравняваш ти!

  19. Juliapulia says:

    Аз ще се въздържа от особени коментари. Само ще кажа – акулката я четях много, сега не. Край на коментара!

    • Homoerect says:

      Затова пък, сега мене ме четеш, Юлке! 🙂

      • Juliapulia says:

        Чета, ама като навлезеш в политиката и някак започва да ми е горчиво, а не сладко. И не е въпрос на възгледи, а на тематика 🙂

        • Homoerect says:

          Имаш основание, Юлке! За съжаление, щем не щем – отвсякъде сме заобиколени от политика. На мен не ми е безразлично в чии ръце е моята съдба и тази на хората, които обичам!

          • Juliapulia says:

            Да де, ама покрай това да си говорим за онез дет ни държат съдбата, забравихме да си говорим за хората … за децата, които възпитаваме (в какво?), за стойностните постижения на онези, които тихо постигат целите си (ето Гери днес е на изпит например и аз супер много й се радвам, че върви напред и се развива), за онези, които дават сърце и душа, за да създават стойностни и смислени неща … или за онези, които си отиват нелепо, поради войната по пътищата (защото на мен именно с такава новина ми започна деня). Има купища стойностни неща, които да дебатираме. И ако трябва да започнем с политиката, то не е ли по-важно да слушаме и коментираме какъв бюджет се чете, да имаме отношение към него, а не да си говорим кой крив, кой прав и кой е по-корав. Без извинение, щото ми е болно за заливащата ни чалгизация на политическото ежедневие!!!

          • Homoerect says:

            Да, скъпа! Споделям твоите виждания. След като има ясно изразени две различни позиции, в цивилизования свят хората сядат на кръглата маса и се опитват да ги решат без бой. Градусът на напрежението наистина расте с всеки изминал ден, а някои съвсем умишлено и целенасочено подклаждат омраза и разделение сред оредяващия все повече български народ.

          • Juliapulia says:

            Толкова сме изместили фокуса, че нямам думи вече. Затова не ми се чете, а и не ми се говори. Че почвам и аз да ставам нервна 🙂

          • Homoerect says:

            Сакън, няма да те обичам повече, ако и ти станеш нервна. По-добре иди в кварталната аптека и си купи малко транквиланти! 🙂

  20. Днес ми се паднаха два въпроса от конспекта, които след като развих приключих с епилога, че ако не се Случат нещата в България, аз, лично се демотивирам да изучавам правото, но ще остана да изправям кривото!!!

    • Homoerect says:

      Демек си издържала изпита? Честито тогава! 🙂 Каня те утре в музикалното шоу, ама след като се наспиш хууубавичко, някъде следобяд.

      • Имам няколко сериозни презентации да изнасям и после кой не се нахили с хубаво уиски, те на!!! А пия само боза:)))

Leave a Reply

