Vox populi – new edition

Народе мой,

Разумевам каква мъка и болка е било за вазе, дека цел ден ме немá у тепавицата… Кой друг, ако не язе че ви изпере мръсните черги, а? Та, рекох да ви пускам капка по капка от кръвчицата си, докле малце и вие се куртулисате. Яваш-яваш, да свиквате, че тука веке баня нема да има и да си тражите друго по-злачно место. Па не е арно и да кощунствате в мат’риала за „Хлеб наш насущний”. Те туканка му е местото да се изокате, ако некъде ви сърби, па нема кой да ви почеше. Имам тапия по таа специалност и съм ного дóбър! За момите имам разработена баш майсторска програма. Лично поп Грую от тукашната епархия ми я повери. Елате, нема да съжалявате!

Приемам заявки за секви тюрлюгювечи и бози. От вазе продуктите, от мене магеренето. Мерудиите заедно че ги слагаме, докато некой каже “Тпурр…!”

Айде, със здраве и кисмет, ако е реъкл Господ! Кой кво сака да ми кае, от Искъро по-длибоко нема, от Витоша по-високо нема и от Софийско полье по-убаво нема!

Па че се видиме и утре заранта…! И не вервайте, че сакам на Вуте да му е зле! Желая мир и либоф във секи български дом!

Саде не забравяйте: Ако работата чека на тебе, а ти чекаш на нея, сигур че се дочекате у кръчмата.

П.П. Ако случайно некъде съм допуснал правописна грешка, молим да ме извините.

Следва една шопска сюита за сите чада православни ристиени, техната майкя и баща, та белким и вие се цивилизовате:

Станá ли ви убаво? 🙂

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Направи си сам, Нещо като хумор and tagged . Bookmark the permalink.

12 Responses to Vox populi – new edition

  1. Homoerect says:

    Настоящото есе-недоносче бе продиктувано от желанието ми да разкрия част от богатството на шопския диалект, който би следвало да се наложи като официален български литературен език. Гордея се, че съм потомък на това славно шопско племе, най-вече заради невероятното му чувство за хумор и оптимизъм дори и в най-тежките години на многовековната ни история. Наред с това, искам да отговоря на очакванията ви да продължавам да пиша. “Глас народен – глас Божи!”
    За голямо съжаление, забелязвам присъствието на много чуждици в родната ни реч и особено на думи от турски и арабски произход. Появиха се и много модерни думи и термини, свързани с техническата революция, които нямат аналог в нашия език или поне все още не са се утвърдили семантично с български корен. За всичко това най-голяма вина носят журналистите и редица наши общественици, които си мислят, че по този начин ще блеснат пред публиката.
    Спомням си като дете една баба в нашата махала от Трънския край, която си беше инсталирала в мазето домашен стан и по цял ден тракаше кросното. На тая жена половината от думите не й разбирах. Но винаги я слушах с интерес, все едно че ми разказваше вицове.
    От личен опит знам, че има и други места по света, където местният диалект няма нищо общо с литературния език. Така например, марсилското наречие е непознато дори за самите французи. Ако пък си мислите, че владеете гръцки език и попаднете в Кипър, половината от островното население също няма да го разберете. В такава трудна ситуация попаднах и аз, докато започнах да долавям отделни думи…

  2. Pasi says:

    Призрак
    Призрак броди из Европа,
    но за миг поспря при шопа.
    Рев. Сополи. Капитал.
    Слагат беличък роял.

    Симпатични и красиви,
    офис-клечки и дебили,
    Призрака с тупани борят.
    Крясъци. Не щат да спорят.

    Призрака безумно плаши
    най-офшорните службаши:
    Чехълчета, Цветелинки,
    с рИформаторски дружинки.
    Паси, 20.08.2013г.

  3. Homoerect says:

    Автопортрет на моя приятел Тракиеца.
    Това съм аз понякога! Ама съ харесвам шъ знайш!!!

  4. rusalka2013 says:

    Един музикален поздрав от мен

  5. Тракиец says:

    Благодаря, че си ми изтипосал снимката от фейса. Добре изглеждам, нали? Дано някоя Русалка да ме оцени. 🙂

    • Homoerect says:

      Чудесно изглеждаш, Тракиец! Това ме изкуши, без твое разрешение да те обнародвам. 🙂
      По другия въпрос, питай русалките, не мен.

  6. Тракиец says:

    Ами никоя не познавам. Ако ме свържеш с някоя, ще почерпя!

    • Homoerect says:

      Тракиец, обясних ти съвсем любезно, че не съм сводник. Освен това, не поддържам връзки с русалки извън тепавицата. Виж, ако искаш да те запозная с някоя шопкиня, на драго сърце. Но нищо повече не мога да ти обещая. Останалото си зависи от теб!

  7. генек says:

    Русалките са по улиците…Примамват, привличат, събличат…Срещу добро заплащане…

Leave a Reply

