От кал да е, ама Иван да се казва!

Днес е най-тържественият ден в българския православен календар – Ивановден! Ден, в който се празнува както на Рождество Христово и на Възкресението Му. И затова, трябва да бъде официално обявен за почивен ден. Особено, като вземем под внимание предхождащите го празници, свързани с тежки разпивки и богати софри. Като прибавим и факта, че все още на 7-мо число от месеца отпускат на нас пенсионерите безвъзмездно социални помощи, щастието ни може да се нарече пълно. Слава на Господа, че има кой да заработва и нашите пенсии!

В чий дом няма поне един Иван или в най-близкото му роднинско и приятелско обкръжение? Няма според мен такива семейства! И по тази причина, с гордост можем да кажем, че у всеки един от нас мъжете дреме по един Иванчо и по една Марийка при жените. Да са ни живи и  здрави всичките и да не забравят да почерпят.

И аз имам един по-голям брат Иван – ако не беше ме изпреварил, сега аз щях да нося неговото име. По наследство от дядо ни по майчина линия, който не ме дочака да се пръкна на бял свят и впоследствие да види какъв юнак съм станал. Само че, брат ми стана инджинер, а аз въпреки че бях приет и в МЕИ, отказах да встъпя в редовете на научно-техническата ентелегенция. Нищо лошо не казвам – нито се   заяждам с Кисса, нито с Гоги. И двамата са ми приятели, но сега не е  времето да ги обсъждам и да им правя психопортрети.

Познавам една дама, чието внуче го кръстиха Айвън, само защото се е родило в Англия и понеже времената се менят, да не се срамува от името си, когато порасне и да не го считат  за варварин. О, темпора, о морес…!

Да не пропусна да кажа две думи и за дядо Иван. Веднъж руските богатири са ни освободили от турското присъствие, ако трябва и трети път ще го направят. Все пак, една кръв сме и доскоро бяхме братя по оръжие… Който е русофоб, да не влиза тук в тепавицата! Да върви при новия по-голям брат Джон!

Уж не се канех тържествена проповед да ви изнасям, пък то какво се получи? В такъв случай, за да не политизирам и без това силно наелектризираната атмосфера в страната ни, ще кажа на всинца ви едно мощно „Наздраве”! Ин вино веритас! Носете гордо своето име и не се срамувайте да се наричате българи!

П.П. Абе… имаше една леля и едно отроче, което днес ще празнува своя първи имен ден. Сещам се и за други хора, чиито бащи носят това славно име. Да не се правят на шушумиги! 🙂 Иван-Амане, нещо и ти се умълча… да не са ти забранили пиеньето след Нова година? Има и по-леки напитки, като мътеница, чай от бъз и коприва, зелев сок… Или пак не ми се сърдиш? Мани я тая пуста работа, не е заек да избега!

Аз бях дотук, ако имате и вие нещо да кажете, ваш ред е!

За загрявка ви предлагам една традиционна българска песен, с ваше позволение:

Ако тази песен не ви е харесала, пускам ви още една:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Нещо като хумор, Празници and tagged , . Bookmark the permalink.

86 Responses to От кал да е, ама Иван да се казва!

  1. Тракиец says:

    Благодаря, Омбре! Моят баща, лека му пръст, беше Иван! Всъщност баща ми е бил кръстен Иванчо, а майка ми Марийка. Впоследствие са сменили имената си на Иван и Мария. Няма да забравя да почерпя. А относно дядовците Иван и Джон?! Разбира се, че предпочитам първия, но най си обичам дедо Ганю, дето макар и леко понамирисващ на кисело, чесън и пот, си е наш български и макар от време на време да ни попържва, прави го с усещането, че ни помага и ни обича!!!
    Българското име е Йоан. Да са ни живи и здрави и Ивановците и Иванките и всичките им производни! Наздраве !!!

    • Homoerect says:

      Тракиецо, няма за какво да ми благодариш! Нека отлеем от чашите с вино в памет на тези, които вече са се преселили в Рая и да изпием до дъно остатъка за хората, които обичаме и те ни обичат!
      Напълно съм съгласен с теб, че най-свиден трябва да ни бъде дедо Ганьо, но не трябва да забравяме кой ни е освободил и да бъдем вечно признателни на руския народ. Руската душа е толкова богата и не може по никакъв начин да се сравни с тази на Джон, Уйлям, Айвън, Йохан, Янис и т.н.
      Наздраве за всички, които правят нашия живот по-красив и по-богат!

  2. Честит празник и наздраве на носещите името Иван (и производните му), както и на техните роднини и близки!
    Тракиец, това за Йоан и българския му корен не е май баш тъй, освен ако не идва от траките през елините и до наши дни. 🙂
    Що се отнася до бай ви инж. Ганев, преди няколко дни по една от програмите имаше разговор с явно видна културтрегерка, която каза приблизително следното за Алековия герой – “Ние сме свикнали да се надсмиваме над ниската култура на бай Ганьо, но, въпреки че си носи в дисагите сухия хлебец и кашкавала, за да не харчи пари за ядене, той не се стиска да плати, за да иде на опера във Виена. Колко от съвременните бай Ганьовци го правят?….”

    • Homoerect says:

      Иван-Амане, най-важното е, че си жив и здрав и да не те мисля повече… Сигурно забраната да употребяваш вече алкохол е вдигната, но внимавай само да не се наливаш. Тъкмо чета Законопроекта за движение по пътищата, който предвижда още по-сурови санкции за нарушителите. То комай е най-добре въобще да престанем да пием.
      За Бае ти Ганьо, забележката ти е много уместна. 🙂

  3. Homo faber says:

    Честит имен ден, Иване-Еректус…! 😉
    Честит имен ден и на всички Ивановци/Иванки!
    Пожелавам живота ти да бъде песен, която сам да дирижираш…, всъщност ти си го и правиш, самостоятелен си…! 😉 Бъди жив и здрав!
    И песнята… 🙂

    • Homoerect says:

      Благодаря, Фабер, Иван или както там още се наричаш…! 🙂
      Бъди и ти жив и здрав и по-твърд от преди!
      Хубава песен си подбрал. Явно ти си падаш повече от мен по жените… 🙂

      • Homo faber says:

        Как се казваше…? По-добрата и силна част от човечеството… няма как да не се обича… :)!!!

  4. Pasi says:

    Поздравявам всички носещи името Иван, Иванка, както и производните им Калоян, Иво и т.н. Поздравявям и именячките в дамският вариант на имената. За сведение на тепавичарите в семейството ми са двама Иванка -майка, Иво – син. Приятели и колеги – бол с тези имена. Всички от здраве да не се отървават, да почерпят и да знаят че ги обичаме. Специално стихче за Иван не съм съчинил, затова в унисон с приповдигнатия тон на тепавицата на този празник ще сложа един мой стих, свързан с една неотдавнашна победа на народа ни. Дано хареса на уважаемите тепавичари и тепавичарките. Ето го:

    Победа
    Победа мощна с два на нула
    народът ни си извоюва!
    Плебисцитът- гол от център,
    и оставка за Де Ке Вър!

    Герберът срещу Народа,
    има в туй закон, природа.
    Никой не е победил,
    щом Народът е решил!

    Нашият Бюлюк баши
    стопли туй и се реши.
    Лентореза титаничен,
    вай, замина си трагичен…

    Пицко пък, последно десет
    в белота ни поднесе!?

    Вместо на изпроводяк
    тоз финасов наш хашлак,
    Джиджи да си разцелува,
    взе в оставка да мъдрува.

    Контрамитинг свика Цецо,
    предплатен е от кумецо.
    Цял отбор полу-калинки
    от общинските градинки,
    съчиняват ни ферман:-
    “Упокой за Цар Салтан”.

    Менажерия. Рулетка.
    Избори и нова клетка,
    с нови сметки, тегоби,
    полик ще ни срази!
    Паси

  5. Като се “поразходих” из тубата, се оказа, че има доста песни за Ивановците:

    🙂 🙂

    • Homoerect says:

      Амане, може ли да пускаш тези клипчета на серии, че пак ще ми се задръсти тепавицата…? 🙂

      • Homoerect says:

        Лелеее, Амане, как успя да се промъкнеш през цензурата ми?! Кви са тия манафи, кви са тия чалги? Иди после вервай на приятели…

        • Който го може, го може! 🙂
          Ти манаф знаеш ли какво е? Не е каквото си мислиш. 🙂
          А песните не съм ги писал аз. Едната е на София Ротару….

          • Homoerect says:

            Амане, аз много добре знам какво означава тази думичка, но в случая е важна нейната употреба в българския език! А ти знаеш ли какво означава, ако грък ти каже, че отива при манавико….? За да не се чудиш – при плод-зеленчукара!
            Имах забележка само за първия клип, не и за останалите…

          • Хич не се и чудя, защото и турчин ако ти каже, че отива при манава, отива точно при зарзаватчията. 🙂

          • Homoerect says:

            Ученото си е учено… Не съм се и съмнявал в твоите познания, но не ни пробутвай семантиката на думата от други народи, по-ниско цивилизовани от нас и с друга сексуална ориентация! 🙂

          • Бай дъ …. измеждувпрочем тя тая песен е най-невинната от всички, ама не са й улучили заглавието. 🙂 Тракиецът може да я чуе и той – авджийска песен отвсякъде.

          • Homoerect says:

            Същото си помислих и аз… 🙂

  6. gogi6666 says:

    Честит празник на имениците и от мен!

    Вдигайте наздравици, мен ме чакат далеч по-прозаични дела – кафе машина, пералня и други битовизми, просто няма как! 🙂

    Весело да ви е! 🙂

    • Homoerect says:

      Гоги, какъв майстор си, ако преди сериозен ремонт не гаврътнеш едно юзче за отскок, та и по-спорна да ти е работата? 🙂

      • gogi6666 says:

        Хааахааа, и да ми се изправи косата ли? Никога преди и по време на работа! А и съм по халбите, не по юзчетата! ;))))

        • Homoerect says:

          Нищо не ти пречи тогава, да сложиш в чантата с инструментите 2-3 кенчета бира!!! 🙂

          • gogi6666 says:

            Ще тежат много, а и противоречи на принципите ми.:)

          • Homoerect says:

            Принципите са създадени не за друго, а да бъдат нарушавани… 🙂

          • gogi6666 says:

            Този отговор очаквах. 🙂

          • Homoerect says:

            Щото аз никога не изневерявам на принципите си… 🙂

          • gogi6666 says:

            Може, но принципите подлежат на промяна. 😉

          • Homoerect says:

            Освен ако принципът ти не е: “В името на принципите, да е**м майката на всички принципи!” 🙂

          • gogi6666 says:

            Постулатно! Хардлайнерското поведение не е на мода, гъвкавостта и приспособността правят чудеса за някои, дегизирани като други/друго, напр. кафе машини. 🙂

          • Homoerect says:

            Личи си, че си навътре в материала… 🙂

          • gogi6666 says:

            Мъдростта идва с възрастта, но пък други неща си отиват. 🙂 Баланс форевър!

  7. Homo faber says:

    Което е истина, си е истина, Еректусе…;)!!!

    • Homoerect says:

      Ако тая песен, с тоя дует ми я изпееш на уше, още повече ще се издигнеш в очите ми… 🙂

      • Homo faber says:

        Ако досега не съм ти се издигнал, кел файда…:)!

        • Homoerect says:

          Всеки човек еволюира – едни в положителна посока, други в отрицателна… Никога не е късно да станеш за резил!
          Комай отново влезнахме в режим на чатене. Нали ти обясних, че Тепавицата е БЛОГ, а не ЧАТ-РУМ! Придържай се към централната тема и не залитай в офтопици! 🙂

          • Homo faber says:

            Това се отнася и за теб, квалилификации и съвети каза не искам, и аз не искам…, а сега да се сдържа ли или да те зачесам за “офтопинга”, радетелю на езика свещен…;)?

          • Homoerect says:

            Фабер, като не искаш квалификации и съвети, не влизай в тепавицата! Освен това, между тепавичарския и хамалски език нема никаква разлика! Ако искаш да четеш произведения на чист български език, не си попаднал на правилното место…

  8. Pasi says:

    Продуктово позициониране! Книгата, която препоръчах на тепавичарите излезе.Тук са координатите:

    ФИНАНСИСТ ИЛИ НЕГОДНИК

  9. Pasi says:

    Аз не съм авторът, но авторът е мой човек и ги осигурявам при желание.

  10. Кисса says:

    Да е честит именния ден на всички, носещи хубавото и станало много актуално напоследък име iVan 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    Желая на всички тепавичари още една безалкохолна седмица 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    Животът е хубав и семпъл – и на входа и на изхода му те чакат с букети цветя 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
    Радвайте му се 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    • Homoerect says:

      Кисса, това, твоите пожелания, черен хумор ли са?

      • Кисса says:

        Омбре, свеж и розов като бебешко ду@е хумор са. След последните три почивни дни, няма как да ми минат черни мисли през главата 🙂

    • Juliapulia says:

      Кисса, подкрепям те за всяка дума и всяка емотиконка 🙂 толкоз добре си го казала, че ми иде да си го разпечатам това на цветния принтер и да си го забода и в офиса, и на хладилника 🙂 оф, ма пусто – виното го държа отвън, тюх :)))))

  11. Тракиец says:

    Имам желание да я закупя и прочета. Как да го направя?

  12. Кисса says:

    И една добра новина:

    Кръвта на цар Самуил е жива!

    И вие ми липсвахте, особено пък ти 🙂

    • Homoerect says:

      Кисса, копнея да те видя час по-скоро… Приготвил съм и няколко мускалчета с гюлово масло за армаган.

    • Кисса says:

      И като ви гледам как се разчуствахте , чак просълзихте, от по-горе предложения линк, що да не ви пратя още един, по вълнуващ:

      Българският календар е най-старият в света, според него отбелязваме 7522 г.

      Ха, да ви е честита Новата 7522 година, посестрими и побратими! 🙂
      И наздравичката на ай-ван-овците 🙂

      • Homoerect says:

        Кисса, не варкай чак толкова! Хубавите работи винаги ги оставям за най-накрая, за десерт. Не се притеснявай, ще те уважим – колкото пъти искаш… 🙂

        • Кисса says:

          Кисса държи не на количеството, а на качеството.(Справка: “Дзен или изкуството да се поддържа мотоциклет” и “Лайла” на Пърсиг)

          Угода нЕмам 🙂

          • Homoerect says:

            Какво пречи количеството да е право пропорционално на качеството? 🙂

        • Кисса says:

          “Какво пречи количеството да е право пропорционално на качеството? 🙂 ”
          Aaaaaaaaaa, пречи си то, някои до задушаване са стигнАли 🙂
          Тричасов оргазъм…

          • Homoerect says:

            Би ли ми обяснила какво означава думичката оргазъм???

          • Кисса says:

            Омбре, веке съм ти го обеснявАла, ама пусти доктор Алцхаймер…

            В твоя случай става дума за епистоларен оргазъм.

            Та, понеже – защото обожавам безмисленото писане, особено ако продължава с десетилетия, съм разкрила тайната на епистоларния оргазъм, която съм готова да споделя с всеки.
            И тъй като обожавам споделеното трепане на работно време и върхът на емоциите ми е платоничната любов (колкото по-платонична, толкова по- добре), а от друга страна не познавам секса и е наложително да ми бъде обяснен (пчелички, цветенца и т.н.), оставям въпроса ти отворен, в трепетно очакване на обяснения.

          • Homoerect says:

            Кисса, почти те разбрах, само едно нещо не ми стана ясно – откъде се захранва вятърната мелница с вода…?

          • Homoerect says:

            А, какво ще кажеш за платоническо-плътската либоф? 🙂

  13. Homo faber says:

    Не си прав, Еректусе, пак пуста мантинела…:), ама како да те праиме, таков си си..!!!

    • Homoerect says:

      Тъкмо мислех да ти дам като бонус 100 безплатни минути за дуплики, и ти пак се изложи! Изречения от рода “Не си прав!” са недопустими в Тепавицата! Анадъмно?

      • Homo faber says:

        Все ти си прав, земи си ги за тебе 100-те минути…нема начин!!!
        Понимаешь???

        • Homoerect says:

          Ти не понимаеш! Аз имам 3 гигабайта безплатно свободно пространство и мога да си шпрехам колкото си искам, до изчерпването на лимита! При тебе нещата стоят другояче. Ножицата ми е винаги под ръка! 🙂

          • Homo faber says:

            То така започват всички революции, след потъкване на правата на трудещите се…:)!!!

          • Homoerect says:

            Единственото право, което имаш е да мълчиш и да не ми противоречиш! 🙂

  14. Pasi says:

    За Тракиеца-
    Книгата може да се купи в “БГ Книжици”, площад на “Кристал”. Малка книжарничка до градинката на “Кристал”,срещу Военния клуб в София. За поръчка по Интернет- това е страницата:
    http://knigabg.com/index.php?page=book&id=34365

  15. Homo faber says:

    Я го кажи на кака ми и да те видим после…! 🙂

  16. Homoerect says:

    Светле, ти нямаш ли поне един Иван в рода си, или приятели с това име, та си траеш? Ако тук, в Тепавицата не ги поздравиш, къде другаде…? 🙂

  17. Кисса says:

    Омбре, я чЕкам обяснения, ти ме поливаш с дъжд от въпроси 🙂

    • Homoerect says:

      Аз те мислех за по-напреднала от мен в тая материя, ти сега взе да даваш на заден ход… Ако требе, дай да се упражняваме заедно, та белким разберем по-лесно за какво става въпрос.

  18. Тракиец says:

    Браво, Кисса! Благодаря за подкрепата! Изпращай и нещо, което фигурира в италианските средства за масова информация, касаещо древността. Еней е тракиец. Вярвам, че го знаеш, а етруските и тракийски артефакти са идентични.

    • Homoerect says:

      Нема си Кисса друга работа, с тебе ще се занимава! За утре съм й възложил една много отговорна задача… 🙂

  19. Juliapulia says:

    Тука е лелятааа, тукааа еее, ма не мож ви изчете бре 🙂 Живи и здрави да са всички Ивановци, Йоановци, Йованки от всякакъв вид, та даже и добрите и убави Йоани – Калояни. Леля вчера си видя именичето и си го нагушка, щото празнувахме на голямото имениче празника, че той пък е Боян 🙂 и на баба им и моя майка рождения ден! Да са ми живи и здрави всинца :)))

    Аз лично не мога повече, АМАН от празници. Днес най-демонстративно съм паркирана рано в леглото и почивам (ееееее, ъъъъъъ …. имаше и друга опция, ама…. ) Така де, весел празник!

    • Homoerect says:

      Събирай сили, Юлке, защото и за теб утре съм предвидил една много отговорна мисия…

      • Juliapulia says:

        Малиииии … почвам да се подготвям … а аз какъв виц имам за петък ехееее. Е, малко е нецензурен, ама малко. Обаче е адски смешен, от два дни със сълзи се смея и не мога да го разказвам 🙂

        • Homoerect says:

          Може да го пуснеш и утре – темата е подходяща.За петък, още не съм решил дали ще има петък. 🙂

  20. генек says:

    Прекалено ангажиран бях, но…
    Но в сайта си отбелязах – майка ми е Иванка. Което е достатъчно, за да имам отношение към Ивановден…
    И да кажа още веднъж – да е жива и здрава, да се радва на внуците и правнуците!

    • Homoerect says:

      Знам я аз тая твоя прекалена ангажираност! Не можеш да го преместиш от левия в десния крачол…
      Да е жива и здрава майка ти!

Leave a Reply

