В помощ на домашния майстор

Изправен пред сериозни проблеми от семейно-битов характер, на Мистър Омбре – “сръчните ръце”, се наложи да ремонтира сам някои домашни устройства, без които къщата би могла да се превърне почти във вдовишка такава или в присъствието на съпруг, на когото и двете му ръце са пъхнати на едно място, където слънцето не огрява. И така, ето какво ми се наложи да оправям, без да прибягвам до услугите на висококвалифицирания майстор Гоги:

1. Черен екран на монитора

В личната ми тоалетна (WC), която използвам и като работен кабинет съм зачукал няколко етажерки с българска и чуждестранна периодика и томове с класически трудове. Наред с това, отскоро монтирах и един стар монитор “Sony” с LCD екран, грижливо съхраняван в мазето, който приспособих за телевизионен приемник чрез добавянето на аналогов тунер и цифров Set–top-box, след прекратяване на излъчването на аналогов сигнал от телевизионната кула на Копитото. Скоро след това, мониторът престана да пали. Консултирах се с едно лице, което ме посъветва да проверя захранващия блок на монитора. Вместо това, намерих друго подходящо захранващо устройство и мониторът грейна! По-късно разглобих дефектиралия захранващ блок и установих, че има лекаж в един от кондензаторите.

2. Счупена брава на врата

Точно вчера, буля Хомовица ме „израдва”, започвайки от далече с думите „Имам една неприятна вест…” И на мен сърцето ми щеше да изскочи от гащите! Докато най-накрая ми обясни, че се е счупил езикът на бравата в дамската тоалетна. И понеже мразя нещо в къщата да не е изправно, моментално се заех с ремонта, оставяйки друга също много важна работа. Набързо демонтирах бравата, увих я във вестник и предадох на жената, с точни инструкции къде да отиде с мострата и какво да купи. Завърна се от магазина, за щастие твърде близо до нас и веднага се заех с ремонта. И както се очакваше с тоя пусти мой късмет, оказа се, че универсалната брава за лява и дясна врата е заводски програмирана за обратната на моята врата. Ще кажете лесна работа! Да, ама не! Досега съм сменил поне 10 брави заради неподходящ материал на езика и палеца, което ставаше лесно без разглобяването й, но този път не стана така, както го мислех. Прочетох инструкцията и разглобих бравата. При което се разхвърчаха разни пластинки и пружинки. Мъчих се почти 1 час да ги вкарам в леглата им без всякакъв успех. Тогава ми хрумна гениалната идея да подложа под нея мощен магнит, от високоговорител. Пластините останаха по местата си като залепени и с треперещи от вълнение  ръце, довърших бриколажа. Ако и на вас ви се случи подобен проблем, от мене да го знаете как се процедира бързо, лесно и вкусно.

3. Грижа за автомобилния акумулатор през зимата

Ако не възнамерявате да ползвате личното си МПС през зимата, независимо дали колата е “уличница” или на “трупчета” в топъл гараж, добре е да откачите плюсовата клема на акумулатора. В противен случай, аларменото устройство, с каквото е оборудвана почти всяка кола,  продължава да пие ток и напролет ще плеснете с ръце и ще си купувате нов акумулатор. Казвам ви го от личен горчив опит. Още по-добре е да свалите акумулатора и да го преместите в спалнята си, за да го дозаредите. Преди това, ако аку-то ви не е необслужваемо, проверете нивото и гъстотата на електролита. При напълно заредена батерия, пикнометърът трябва да показва 1.28. За улеснение на аджамиите, при съвременните модели има и едно око, което трябва да е зелено. В процеса на зареждането, най-много да ви пожълтеят зъбите, поради кипенето на киселината. За да не бъдете изненадани от автоджамбази, направете график за нощни дежурства на всеки пълнолетен член от вашето семейство и няма да имате никакъв проблем. Вместо това, аз използвам безжичен звънец, с автономно захранване, който се задейства при отварянето на всяка една от вратите на колата .

4. Живот на алкална батерия от 9 V

Имам едно безжично дистанционно устройство, закупено през далечната 1980 г., което използвам като мързелив бутон за палене и гасене на нощната ламба. От тогава, до ден днешен, не съм му сменявал батерията. Обърнах се към специалист за мнение и той ми се изсмя. Ако и вие по същия начин смятате, че не е възможно, по-добре е да изпратя тази батерия с куриер на DHL на адреса на Книгата с рекордите на Гинес и току виж спечеля някой лев в зелено. Може и от фирмата производител да получа някакъв подарък. Който не вярва, да дойде сам да провери какво му казвам…

Преценете сами, когато ви се развали някой битов уред, към кого следва да се обърнете за съвет и помощ. Към мен или към майстор Гоги? Специализирал съм в услугите, свързани с: ВиК, ел. инсталации, дърводелство, фаянс и теракот и автотранспортни средства. Мога да забърквам и различни манджи по желание на клиента. Моите тарифи са на половината от неговите. Освен това, всички булки на възраст до 50 години, без значение от семейното им положение, посещавам с предимство! Първата, която ми се обади ще бъде обслужена на промоция, с  подарък.

Заповядайте при Мистър Омбре, вашият незаменим домашен помощник!

Следва една “нецензурна” песен, която я пускам само защото се връзва тематично:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Направи си сам, Нещо като хумор and tagged . Bookmark the permalink.

42 Responses to В помощ на домашния майстор

  1. Тракиец says:

    Благодаря за безценните съвети. Веднага си монтирах телевизор в тоалетната и започнах да зареждам акумулатора в спалнята. Жена ми спи там, а аз в хола!!! Чакам да ми се счупи бравата. Единственото, което не мога да намеря е булки под 50. Средната възраст на съседките ми е 73 г. Ще взема да се преместя в Люлинград!!!

  2. Освен песента доста лафове “се вързват тематично”. Един от най-разпространените е “Майсторе, майсторе, викам ти “майсторе”, защото не ти знам името. Ако ти знаех името, да те …. в майстора.”. За пожеланията “Да не ти влиза майстор в къщата.” и други подобни няма да говоря. 🙂

    • Homoerect says:

      Амане, много черноглед си станал! Има и добри майстори. Да не дава Господ да ти гръмне котлето на парното, да те питам тогава как ще се оправяш. Питай Тракиеца – той има опит в това отношение… 🙂

      • Че може да има, сигурно си прав, но са прекалено нарядко. Иначе защо 95% поне от хората предпочитат да се оправят сами, а? Друг е въпросът, че човек не може да разбира от всичко и ще не ще му се налага от време на време да прибягва до услугите на майстори.
        А пък за котлето не бери грижа. Ако е гръмнало, аз със сигурност ще съм бил достатъчно близо и после друг ще трябва да се оправя. 🙂

        • Homoerect says:

          Амане, неволята учи! Ако се налага, може да стана и акушер-гинеколог! 🙂

          • Да си дойдем на думата викаш…. Та какво рече за майсторите? 🙂

          • Homoerect says:

            Чакам само да се появи мастор Гоги, но изглежда, че го е хванало шубе при толкоз силна конкуренция…

  3. Pasi says:

    Привет и шапки долу за домашните майстори! И аз не се разминавам с тази орис. За разлика от Омбре, не предлагам услугите си, поради неувереност в качеството. Някои като него са фокусници и всичко могат, но аз не се пъча с подобни умения. Отделно те ми костват много напъни – и умствени, и физически, докато го докарам до някъде.”Нация техническа”, както казваше един по-рано. Друг, по-късен, но от неговия ранг, е истински фокусник. Ето защо:

    Фокус-мокус

    С чековете от ръкава,
    Арлекин върти забава.
    Щом въпрос е, го подритва…
    Плебса, да не го изпитва!

    Фокус-мокус, тра, ла, ла,
    Чехльо пак се омота,
    във лъжи и недомлъвки,
    за имоти вехти дъвки.

    Фокус нов и тра, ла, ла,
    и Бареков закова,
    с ордерчета цели две,
    кинти бол, седемдесет!?
    Паси,21.10.2013г.

  4. Е, паднах:)
    Първо от леглото в легена, който е инсталиран, в случай на спешна вомитизация, поради пленничеството ми от долния вирус, после от описаното:)))
    Сега се чудя какво счупено има у дома, ако не, ш’взема да го счупя, щото попадам в критериите за твоите услуги:) а от всичко, най ме изкефи желанието и ентусиазма.
    Аз мога да се похваля само с успешно разглобяване на четирикрилен гардероб и ютия и дотам:)
    Ииии много мъ успокоиха останалите споделяния, видно от които да не се чувствам виновна, че мъжът спи отделно от жената, като в дома на сър Джон и Милейди:)))

    • Homoerect says:

      Гери, ако седна да ти описвам всички мои проблеми като майстор… Преди малко приключих с почистването от вируси на един компютър. След това ми сервираха, че са изчезнали едни ключове. Не може да се разбере кой е виновен – внучката или бабата? Абе, с една дума постоянно ме дължат нащрек!
      П.П. И много те моля, по-скоро ти заповядвам бързо да оздравяваш! Разбрахме ли се!

      • Аз много рядко боледувам, ама качествено и го приемам за физически катарзис:)
        Щото съм тъпкана с енергия (кат ви угасне тока в Лулин, да се обадиш да ви захраня), докато се изпразни системата, за да реновира генератора, зор виждам, ама бързо става, щот съм шило и непонасям торби:)

  5. Homo faber says:

    Ха здрасте, масторче пенкилере…:)!
    То си требе, човек да отбира от всичко, особено, като неволята го споходи…:)!!!
    Нали имаше и призив “Направи си сам”, така че не се учудвам, че може и акушер-гинеколог да бъдеш, казваш, че от лапешорче си любознателен и науката “птичкология” те е заиинтригувала…:)!!!

    • Homoerect says:

      Вярно е, Фабер! Дялан камък съм! 🙂

      • Homo faber says:

        E, бре майсторе…, ама гемия за пътешествие, през девет морета в десетото не можеш да издялаш май…;)???

        • Homoerect says:

          Аз, не, но ако се намерят 10 чирака като тебе, може и да мога… 🙂

          • Homo faber says:

            Скъпо взимам, нямаш толкова пари…с пенцията не става…:), по добре фани си аероплана…;)!

          • Homoerect says:

            Сребролюбец такъв! Нали за общото дело беше готов в огъня да се хвърлиш…?

  6. rusalka2013 says:

    Искам да попитам каква е тарифата за почистване на един загорял тиган?

    • Homoerect says:

      Русалке, не се притеснявай, справям се с всичко, което е загоряло на символични цени. За теб може и безплатно да го направя срещу почерпка само на едно отлежало питие… 🙂

  7. Homo faber says:

    Моля, моля… това не е общо дело, общо пътешествие или екскурзия! Твоя индивидуална си е ;)!

    • Homoerect says:

      Дори да е индивидуално пътешествие, натоварен съм с важна мисия, свързана с общото дело…

  8. Juliapulia says:

    Язе съм майстор у едно сериозно направление – създаването и измъкването от каши 🙂 Инак съм си оправяла колата сама веднъжка и неклоко пъти съм я закрепвала докат иде на доктор, у назе разпознавам клещи, чук, пирон и болт, а и отвертка 🙂 а и игла и конец даже също.

    Но оставам дълбоко заинтригувана от ТВ-то във ВЦ-то, тъй като на нашето толкоз важно място бъш тва липсвува само 🙂 а сме го планирали по принцип за инсталация …. Обаче засега се въздържаме, защото сме в тежко подозрение, че ще настане бой за позициониране пред туй ТВ 🙂

    • Homoerect says:

      Юлке, виждам, че и ти притежаваш доста умения, поради което съм готов да сключим договор за сътрудничество.
      За ТВ-то във ВЦ-то немаш никакъв проблем. Само казваш кога и идвам с куфарчето с инструмента. В твоя случай е най-подходящо да използваш лаптопа, за да го прибираш след като си свършиш работата там.

      • Juliapulia says:

        Аааа номера с лаптопа е усвоен отдавна 🙂

        • Homoerect says:

          Ми, в такъв случай мога да ти подаря един прожекционен апарат за 8 мм кинолента… 🙂

          • Juliapulia says:

            Ехх, за жалост, откакто имам Хари, ходенето до това отделение от къщата вече не е самотно занимание. Точно бях отучила детето и се радвах на спокойствие, ама явно няма идеално щастие 🙂

          • Homoerect says:

            Значи Хари е воайор! Баси перверзното куче… 🙂

          • Juliapulia says:

            Не бееее, Бодигард е 🙂

          • Homoerect says:

            Бодигард във ВЦ-то?! От кого и от какво те пази?

          • Juliapulia says:

            Аааа, това само той си знае 🙂 но пази, това е положението 🙂

          • Homoerect says:

            Юлке, това е само за тебе… 🙂

          • Juliapulia says:

            Оуууу, чувствам се поласкана 🙂 е сега вече определено ще ми стане кеф :))))

          • Homoerect says:

            А, ето и част от интериора на моя работен кабинет…

  9. aman be says:

    А това чие е:

    🙂

    • Homoerect says:

      Немам представа… сигурно е на некой еколог, който обича да с*** на чист въздух. 🙂

  10. врати says:

    Като четях за поправката на бравата се сетих за нашата злополучна входна врата на блока. С триста зора събрахме пари да я сменим с алуминиева и те сложили една брава афив, която можеше да издържи повече, ако е за дом, но не и за входна на вход. Мине не мине и някаква пружинка отвътре при езичето изкачаше при което не можеш да отвориш вратата посмъртно… Мъжът ми няколко пъти я оправя, но за да не се случва това трябва да се отваря лекичко и нежно, за да не изкача тая пружинка. Сега, след няколко месеца мъки махнаха тая пружинка и врата вече не се отваря само с ключ, а само с натискане на бравата…

Leave a Reply

