Сирни заговезни

2 н † Неделя Сиропустна (Сирни заговезни). Св. свщмчк Теодот, еп. Киринейски. Гл. 3, утр. ев. 3, ап. Рим. 13:11- 14:4 (с. 323), лит. ев. Мт 6:14-21 (На вечернята се извършва взаимно опрощение) (Тип. с. 421) (Начало на Великия пост)

На днешната дата се обръщам към всички мои приятели, недоброжелатели и врагове с молба за прошка. Ако съм съгрешил волно или неволно, от глупост или заради накърнено достойнство, нека това да ми е за последен път и повече  да не се повтаря.

Прощавам и на вас за всяка изречена дума или действие, към мен, които не съм очаквал, но вече съм забравил.

Нека само мир и любов цари на българската земя. Време е за национално помирение.

Амин!

У наше село празникът започва с тази песен:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Нещо като хумор, Празници and tagged , . Bookmark the permalink.

32 Responses to Сирни заговезни

  1. генек says:

    Ама не трябва ти да искаш прошка! Ти си достатъчно дър… стар, а прошка се иска от по-млади към по-стари…
    Та – аз би трябвало да искам. Ама нали си имам мои правила…
    Обаче – ако някого ТУК съм наранил и обидил, моля за прошка…

    • Homoerect says:

      Простил съм ти, Генек! Само избягвай да ме наричаш дърт или дядо като Светла! 🙂
      Ако има нещо, прощавай и ти…

  2. Pasi says:

    Един виц:
    Полицай спира поп за превишена скорост. Опитал попът да се измъкне като казал: “Е, вие само наказвате, а ние само прощаваме. “Полицаят бил досетлив и бързо отговорил: “Ние не наказваме, наказва Законът, както и вие не прощавате, а прощава Бог”.
    Да сте живи и здрави, прогонете злите духове и вярвайте в доброто. Хапнете халвица, пийнете винце и така напред, към мъдростта… Защото прощава искрено само мъдрият!
    Мен простете и простено да Ви е от мен…!

    • Homoerect says:

      Простено да ти е и от мен, Паси! Аз може да имам дълъг език, но съм като водна неотровна змия. Не тая злоба към никого! Показателно е, че досега само ти и Генек ми поискахте прошка. 🙂
      Статистиката сочи, че днес, до този момент, тепавицата е посетена освен от България, още от САЩ, Норвегия, Италия, Франция, Испания, Германия и Чехия…

  3. Забавих се, защото не съм кръщаван, а и съм прекалено горделив за да искам прошка. Но за сметка на това се извинявам, когато усетя, че съм прекалил, а и бързо прощавам, дори без да ми искат прошка или извинение.

    Радостното е, че в Тепавицата, дори и от време на време да прехвърчат искри, до ексцесии не се стига.

    • Homoerect says:

      Христомире, кръщаван или не кръщаван, като започнеш от мен и стигнеш до зарзаватчията у ваше село, всички трябва да поискаме прошка и да усмирим гордостта си. Тя е лош съветник. Разбира се, когато злостно ни нападат, трябва да отговорим с достойнство и да се защитим.
      До ексцесии в Тепавицата не може да се стигне, защото вярвам, че я посещават само културни и възпитани хора.

  4. Светла Павлова says:

    Можеш да смяташ, че всички българи от тези държави са ти поискали прошка и са ти простили!

    • Homoerect says:

      Благодаря, Светле! Искрено вярвам в думите ти! Това означава ли, че и ти самата не ми се сърдиш за нищо?

  5. Pasi says:

    Тогава ето една новина за четящите. БНР съобщи следното: 650 000 украинци вече са напуснали Украйна, на път за Волгоград и други руски градове. Украинската армия масово вдига руският флаг – от флота, до авиацията. Част от военнослужещите са готови да се закълнат пред руското знаме, други напускат и поемат към Русия. Понеделник ще бъде черен за Украинските банки. В петък даваха по 1600 гривни, а за понеделник не е ясно. Резервите от валута са под нулата. Населението на западна Украйна масово се готви за емиграция в РУСИЯ. Помощ за майданци не се очертава.Трябват огромни количества пари в брой. Гривната никой не я иска. Искат евро, долари или в краен случай рубли. Също както захранваха Гърция и Кипър. Феерия…

  6. Светла Павлова says:

    Да, означава 🙂

  7. Тракиец says:

    Прошка вече ти поисках – получих и дадох. Да си жив и здрав! Моля и всички останали за това! Относно Украйна, писах преди седмица и мисля, че бях прав. Дано и русофобите да разберат и си простят. Аз им прощавам!!!

    • Homoerect says:

      Тракиец, тебе отдавна съм те изключил от списъка на хората, на които трябва да давам прошка и да получавам опрощение за греховете си! Бъди такъв, какъвто си! Индулгенции никому не раздавам.
      Няма смисъл да приканваш другите за прошка. Насила хубост не става – или ти идва отвътре, от сърце, или з@еби…

  8. Homo faber says:

    Да, добре е че има такъв ден в православния календар, когато ние людете, всички трябва да поискаме прошка от себеподобния и да усмирим гордостта си. Това е начин да покажем християнското благородство. Човеците, като събират негативни емоции спрямо други хора, нанасят непоправима вреда на самите себе си.
    Така, че ако някого съм обидил в тепавицата, нека да прости!
    Нека простим и да не правим повече грешки!

    • Homoerect says:

      Мъдро изказване, Фабер! Не знам защо, след краткото ти „изчезване” от Тепавицата, очаквах точно днес да се появиш… Дал съм не един и два примера, че стоя високо над дребните хули и колкото и да съм ядосан, никога не използвам обидни нецензурни слова. Вярвам, че и ти ще ме подкрепиш в тази насока… Само хора, лишени от чувство за хумор, може да се впрегнат от безобидни шутки!
      Просто да ти е, Фабер! Макар и да не разбрах, ти за какво точно ми се извиняваш…?

      • Homo faber says:

        Еректусе, подкрепям те, нека да не трупаме негативни емоции спрямо други хора и да не ги проявяваме…
        Взаимно трябва да е!!!
        П.П…. “изчезването” ми беше в провинцията, по лични дела… така че, всеки с занятието си ….един с иглата, друг по дела… трети с компютъра си… 🙂

      • Homo faber says:

        Друже Еректусе, гледам, може би в бързината си искал да кажеш…”….Простено да ти е, Фабер! И прощавай, Фабер…”?
        Простено, да ти е, Еректусе!!!

        • Homoerect says:

          Фабер, по нашия край така казват: “Просто да ти е!” 🙂
          Като по-млад от мен, чакам първо ти по-ясно и звучно да ми кажеш “Прости ми, друже Омбре”!

          • Homo faber says:

            Казах го, друже Еректусе/Омбре/ … 🙂

          • Homoerect says:

            Повтаряй го по-често… докато го наизустиш! 🙂

          • Homo faber says:

            “….ако някого съм обидил в тепавицата, нека да прости!…”

          • Homoerect says:

            А на мене…? Не те карам да си посипваш главата с пепел и да правиш чупка в кръста… 🙂

  9. Homo faber says:

    И една хубава песен, за този ден…

  10. Pasi says:

    Путин: А у нас в России газ! А у вас?
    Янукович: А у нас переворот, вот.
    Лукашенко: А у нас одна картошка,
    Но у нас её так множко,
    Что нам по фигу ваш газ.
    Никакой переворот не допустит наш народ!
    Путин: А у нас Олимпиада.
    Что еще для счастья надо?
    И ликует весь народ.Вот!
    Янукович: А у нас переворот, вот…
    Лукашенко: А зато у нас в стране,
    Благодаря, конечно, мне
    Нет ни бедных, ни богатых,
    Все живут лишь на зарплату.
    Путин: А у нас на лыжах в Сочи
    каждый сможет отдыхать.
    И чиновник, и рабочий.
    Вот такая благодать!
    Янукович: А у нас переворот, вот!
    Обама: Ну а мне вобще, все страны
    шлют картошку, газ, бананы.
    Кто бананы не пришлет – у того переворот.Вот!

  11. Homoerect says:

    Понеже от ден на ден ставам все по-религиозен, установих, че на утрешната дата 3-ти Март, Националният празник на България, по съвпадение е и Чист Понеделник, който е плаващ празник. За да не ви разказвам повторно какъв точно празник е това и как го честват в Гръчко, предлагам ви да прочетете миналогодишния ми постинг: „Чист Понеделник”. За утре съм подготвил материал само за Освобождението на България от турско робство, който очаквам вие да разширите…

  12. Homo faber says:

    Просто да ти е, Еректусе …:)

    • Homoerect says:

      Благодаря от сърце и душа! Напоследък си станал много великодушен!!! 🙂

Leave a Reply

