Обича ли ви котката?

Идеята да се появи тази статия в български блог е изцяло моя, а черната работа (превода) е заслуга на американската домакиня, отлично владееща български език, г-жа Svetla Pavloff. Държа изрично да кажа, че не аз, а друг я е молил за тази услуга, поради което същият следва да й изплати, съгласно ценоразписа на Съюза на българските преводачи сумата от 7 (седем) лева. Следва текстът на статията без моя редакторска намеса:

ШЕСТ НАЧИНА, С КОИТО КОТКАТА ДОКАЗВА, ЧЕ Е ЧАСТ ОТ СЕМЕЙСТВОТО

Те са известни със своята безпристрастност, независимост и солидарност. Но дори и да си мислите, че котката ви е твърде независима, тя си има своите начини да покаже, че ви обича и има нужда от вас.

1. Докосването – ако котката ви докосне с муцуна, макар и за миг, побутва ви с глава или души лицето ви, това значи, че тя ви вярва и харесва компанията ви.

2. Масажирането – виждали сте това поведение и вероятно сте се чудили какво означава. „Месенето“ и „тъпченето“ с лапички обикновено се наблюдава при малките котенца в кърмаческа възраст – по този начин те стимулират отделянето на кърма. Но дори и пораснали, котките запазват навика да „мачкат“. Така те изразяват задоволството си.

3. Потрепване на опашката – когато котката е ядосана или уплашена, обикновено опашката й настръхва. Но ако е изпъната право нагоре и върти само връхчето, тя ви демонстрира привързаност.

4. Мъркането е начинът, по който котката ви показва безрезервната си обич, щастлива се отпуска в скута ви и се оставя да я глезите.

5. Обсебваща вниманието – ако на котката й е досадило да я глезите, тя си има начин да го покаже. И все пак, ако глезаната реши да се присламчи в ръцете ви, докато спите, или важно се разхожда по клавиатурата на компютъра, докато работите, тя със сигурност ви засвидетелства своята любов и е готова за още по-голямо внимание.

6. Подаръците – не е приятно вашата приятелка да ви връчи умряла мишка или птица като подарък. Но вие гледайте на това като на споделена плячка… което със сигурност е знак за приятелство.

Обръщам се най-вече към тези, които са завъдили подобен тип домашни любимци, да почерпят преводачката.

Ето го и вашият любим котешки марш:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Нещо като хумор and tagged . Bookmark the permalink.

62 Responses to Обича ли ви котката?

  1. Homo faber says:

    Ха, здрасте повелителю на дивата природа, майстор Еректус…!!! 🙂
    Та по т.4…по добре да ти мъркат котенцата на майката природа, отколкото котенцетата двукраки от живота…:) Преди беше лесно, хапка, пийка и спинка…:)
    А, сега след революционните промени се промени и мъркането, ако не подариш “Бентли”, следва ръмженe и изяждане, барабар с чорапите… Четат, котенцета, дебитни и кредитни карти… 😉

  2. aman11be says:

    Благодаря на Светла и на Омбре! Всичко е точно така, както е написано. Досега само подарък не ми е давала. 🙂

    🙂

    • Homoerect says:

      И на Генек да благодариш! Както винаги неговата горделивост не му позволява да помоли директно някого за нещо, а го вменява на други, както в случая на мен!

    • Светла Павлова says:

      И с подаръците си е точно така – гледала съм дворна котка – почти всяка сутрин, преди да седна да си пия кафето, хващах или метлата, или маркуча, за да се отърва от “подаръците”:) . Или мишка ме чакаше пред вратата, или врабче, или пък само перушината му.

      • Homoerect says:

        Добро утро, Светле!
        Голям фурор предизвикваш с твоята статия. 🙂
        Ще ми се някоя котка да ми достави като подарък някое сукалче – я агънце, я прасенце…

        • Светла Павлова says:

          Ако ти влезеш в ролята на котката, може и да получиш я агънце, я прасенце… 😉

          • Homoerect says:

            Искаш да ти мъркам ли? Лесна работа, друго да не искаш от мен… 🙂

      • aman11be says:

        Малка трагедия
        Снимката абсолютно точно илюстрира т. 5,, а котето на снимката е нашата домашна любимка, “помагайки” ми да пиша в Тепавицата. 🙂

  3. Juliapulia says:

    Нямам котка, имам куче 🙂 и при него любовта е силна и толкова ясно изразена, че чак болезнена понякога 🙂

    Благодаря за хубавата статия и на Светла и на Мосю.

    И честит празник!

    • Homoerect says:

      ЧЕСТИТО БЛАГОВЕЩЕНИЕ!
      Юлке, подозирам, че твоето кученце е преродена котка… 🙂

      • Juliapulia says:

        Благодаря!

        Не, чист едър добитък си е 🙂 И такъв си го обичам.

        • Homoerect says:

          От кой род е – мъжки или женски? Вече започвам да се обърквам и към тебе как да се обръщам… 🙂

  4. Светла Павлова says:

    “Искаш да ти мъркам ли? Лесна работа, друго да не искаш от мен…”
    Не знам кучето на Юлето дали е преродена котка, но за тебе мога да си го помисля – мъркаш и забиваш нокти 🙂 🙂

    • Homoerect says:

      Ха-ха-ха! Потекоха ми сълзи! Сигурно нещо съм прихванал и от теб, Светле… 🙂

      • Светла Павлова says:

        Радвам се, че допринасям за здравословното ти състояние, но от кого ли се уча?! Ти си почти на годините на майка ми 😉 .

        • Homoerect says:

          Може и от Шер да се учиш, която е почти мой набор. Решила е да приключи певческата си кариера и по този случай ще направи прощално турне.
          И понеже нося името на Архангел Михаил, искам да възвестя на днешния ден празника на Св. Богородица!

  5. Светла Павлова says:

    П.П. Юле, ти работеше по календар на българските празници… Когато си готова, не ме забравяй за екземпляр!

    • Homoerect says:

      Аз ще й напомня… И мен живо ме интересува тази тема.

      • Juliapulia says:

        Ми аз си работя, днес обнових темата за Благовещение. Имам си цял раздел в блога, ама тепърва ще го разработвам и в по-сериозен вариант 🙂

        • Homoerect says:

          Юлке, нема да работиш само за себе си – ще работиш и за колектива! 🙂

          • Juliapulia says:

            Точно това правя 🙂 Работя за колектива.

          • Homoerect says:

            Браво, Юлке! Никога не съм се съмнявал в теб. Не ми отговори на въпроса – Хари кучка или кучок е?

          • Juliapulia says:

            Аууууу, Хари е чистокръвен мъж … повече мъж от много двукраки такива 🙂 Освен това е и кавалер, ама от време на време 🙂

          • Homoerect says:

            Сигурно го бъркам с чинчилата… Извини му се от мое име! 🙂

          • Juliapulia says:

            Да, чинчилата беше женска … и двете, ама умряха и сега е самичък 😦

          • Homoerect says:

            Вечна им памет!

  6. Графът says:

    Кучето е самопожертвователно в отношението си към стопаните.
    Котката е на принципа „и аз съм човек (т.е.котка 🙂 ).
    Не е склонна да търпи лични неудобства и доста категорично предявява претенции. Например може доста дълго време да преследва и напада (сериозно) по краката стопанката си заради това, че в къщи няма удобно за катерене място (обичат да си имат местенце нависоко).
    Но и обратно (http://wp.me/s9rCf-spasitel ).
    Изобщо, добре е да се вглеждаме повечко в животинките край нас. Тогава може да се окаже, че нещо обикновено не е чак толкова просто… (http://wp.me/p9rCf-ir )

    • Homoerect says:

      Благодаря, Графе! Където и да те пипне човек, навсякъде си подготвен… 🙂

    • aman11be says:

      От малко дете, та до преди десетина години аз бях само и единствено любител на кучета. През последните десетина години, благодарение на дъщеря ми, започнах да се запознавам по-отблизо с котките (имаме си котка в къщи от толкова години) и все повече да ги уважавам. За разлика от кучето, което ако ви е признало за водач на глутницата/стопанин, стига в обичта си до самопоставяне в подчинено положение и търпи от стопанина си и по-грубо отношение, то котката винаги запазва личното си достойнство и известна дистанция. Дори и да ви обича, тя не пропуска, макар и нежно, да ви покаже, когато нещо не й е приятно или й досажда. И тази й самостоятелност изключително ми допада. Убедил съм се от личен опит, че в градски условия/апартамент е много по-лесно да гледаш котка, отколкото куче.

      • Homoerect says:

        Амане, гледам заглавието на статията в предишния ти комент и се чудя от къде ми е познато… Толкова продуктивен съм станал, та вече не си спомням всички мои шедьоври… 🙂

        Съдейки по снимката на твоя любимец, изглежда и ти го храниш с кучешка храна. Ако хората бяха като животните, на земята щеше да цари мир и любов. Особено между кучетата и котките… 🙂

        • aman11be says:

          А, не…. Храня си я само с котешка храна и от време на време с натурална мръвка, за да не забравя коя е. 🙂

  7. Светла Павлова says:

    Ярката фигура на снимката не ви ли прилича на протягаща се котка?
    Как изглеждат светкавиците от Космоса

  8. Светла Павлова says:

    Амииии… сребърната вода и спирулината минават ли за транквиланти 😀 ?

  9. Светла Павлова says:

    Аз и другаря ти Павлов се опитвам да дресирам да поема здравословни транквиланти 😉 , питай го ти – може да ти се оплаче колко съм лоша 🙂 .

    • Homoerect says:

      Светле, в семейните ви работи не искам да се бъркам, а що се касае до това колко си лоша, не е необходимо да се доказва… 🙂

  10. Homoerect says:

    Напук на душманите, благодарение на вашето активно участие в Тепавицата, на това място се отбиват читатели даже от Русия и Украйна. В колекцията ми се появи и Страната на изгряващото слънце! 🙂

    • Новият пост на Юлка по непонятни за мен причини не ми излиза в “Blogs I Follow”, въпреки че съм следовник на моята избраница от доста време. Следващите обезглавени да не се окажат Юлка и Графът? Засега е класирана добре, в бъдеще – ще видим.

      Дори и такива “нормални” теми, като пусканите от теб напоследък не успяват да те изстрелят в топ 100. Там се появяваха и първи публикации в новооткрити блогове, та нещо бая си разсърдил админа.

      Па, да си чеше задното отвърстие с квото му е кеф, няма какво да му забелязваме. За теб остава да си мериш харесването по други критерии. Най-вече – не забравяй за искрените си почитатели – тях админът няма как да ти отнеме.

      • Homoerect says:

        Ице, не знам как да ти помогна… Да не си разсърдил Юлето с много напористи предложения и тя да те е сложила в мразилника? Въпреки че не вярвам…
        Аз не случайно пускам напоследък нормално-неутрални теми, за да видя как ще реагира админът. Всуе! Ще взема да пусна една протестна нота до централата на WP, за да ги питам защо постъпват така.
        По въпроса за родната полиция съм пропуснал да ти кажа, че за да си получи обратно телефона, искат дъщеря ми да напише МОЛБА! Не е ли достатъчно да се изготви един приемо-предавателен протокол? Може би трябва да плати и някаква потребителска такса, башка от данъците, които плащаме за издръжката на МВР!
        Има и още една несправедливост. От почти една година, “Топлофикация” има да ни връща 300 лв. за надвзети суми на база прогнозно изчисление. Питам се, дали някой ще ни начисли лихва върху тези пари или за пореден път ще пием по една студена вода…

        • Туй за молбата е голяма глупост. Когато имаш право на нещо, пишеш заявление. На предишната ми работа затова не използвах формуляри – ни за започване, ни за прекъсване на ТП, ни за отпуски. Та, най-много дъщеря ти да трябва да попълни заявление, в никакъв случай молба – тя си има правата върху телефона.

          Топлофикация – ЧСИ – малко ги съдите софиянци. У наше село, поне с Топлофикация не се занимаваме, в родния ми град (Варна) по няккаъв каприз на соц правителството дейността им е била ограничена, та плачовете на софиянци от този монопол са ми бая чужди. Бой по кратуната за да те уважават – няма как да се разбереш иначе ни с монополна фирма, ни с държавна администрация (има и доста свестни чиновници, но обикновено са забити на позиции, от които не зависи вземането на решение).

          С Юлка до момента съм разменял постове единствено в Тепавицата. Та ти е ясно как се държа с нея.

          Да, добре е да се пише до WP, да се види има ли манипулация на формулата за българските постове и блогове. Ако имаш проблеми, Svetla Pavloff, вярвам, ще ти помогне с превода 🙂

          • Homoerect says:

            Същото казвам и аз. За щяло и нещяло се хаби хартия. Какво заявление, какви пет лева? Подписваш протокола и готово!
            Интересно, защо ако ти дължиш на монополиста пари, веднага ти начислява лихви за просрочено плащане…
            С нещо си наплашил Юлето, но не знам точно с какво… 🙂
            Нема смисъл да занимавам Светлето с моя частен случай – и сам ще се справя!

          • Няма проблем, ако трябва ще помоля Светла от мое име за превода 🙂

            Админът ли се уплаши, Юлка ли, но сега вече се появи в блоговете, които следя 🙂

          • Homoerect says:

            За дреболии няма да моля Светла, още повече че мога и сам да се справя. За твое сведение, учил съм и бизнес кореспонденция! Достатъчно е да знам, че наред с др. Павлов съм в нейното сърце! 🙂

            Видно е, че ти упражняваш по-голям респект от мен над некои люде… 🙂

  11. Светла Павлова says:

    А такааааа, кой щял да черпи 😛 !
    П.П. Видя ли си пощата?

  12. Тракиец says:

    До скоро имах 8 котки. Сега са 5! Едва ли има нещо с което могат да ме изненадат като поведение. А какво означава като ти опикават леглото или меката мебел???

    • Homoerect says:

      Според мен означава, че са те приели за един от тях. Научи ли се вече да мяучиш? 🙂

    • aman11be says:

      А на другите три кожите висят на стената ли? Или са проснати пред камината?

      • Homoerect says:

        Пред камината все още нема кожа. Погледни есето ми от лани. Там всичко съм документирал. 🙂

    • Графът says:

      Означава промяна на собственика. Не „имам 5 котки“, а „5 котки ме имат“. 😀

      • Homoerect says:

        Графе, не би ли било по-правилно да се каже: “5 мацки ме имат”…? 😀
        В семейството ми има 4 мацки. С любовницата ги натъмънявам точно 5!!! 🙂

  13. генек says:

    Както е забелязал един умен стар човек /не казвам име, защото съм скромен/, кучетата са като мъжете, котките като жените.
    Кучето признава своите стопани, обича ги безкористно, готово е да умре заради тях, спи отвън и пази дома.
    Котката счита дома за свой /макар камъче да не е пренесла при строежа/, смята всички за свои подчинени, важничи, гледа горделиво и сърдито, винаги някой нещо й е длъжен…
    Абе…

  14. генек says:

    Тракиец,
    пикаят мъжките. Най-често болест. Или желание да се маркира територия. Единият изход е да напръскаш с оцет навред. Вторият – да дебнеш с воден пистолет и при всеки опит да пръскаш. Създаваш условен рефлекс.
    Но най-доброто е кастрирането. Хем удължава живота, хем спасява от пролетни измами…

Leave a Reply

