Разходка из Атина

Излязох от петзвездния хотел “Μεγάλη Βρετανία” (“Grande Bretagne”), където съм отседнал, с една конкретно определена нетуристическа  цел – да посетя магазина за резервни части за компютри, препоръчан ми от Фабер. Така или иначе, реших да постъпя като всеки новопристигнал в този град. Да зяпам и нищо да не купувам.

Тръгнах по добре утъпканата пътечка от япончетата. Минах най-напред покрай Вули-то (Парламента).  Тъкмо се извършваше смяна на караула, която бе надлежно заснета от мен. Продължих по тесните улички на т.н. “Плака”, изпъстрена с всевъзможни магазинчета за сувенири, кафенета и кръчмета. Тук повече се чува чужда реч, отколкото гръцка. Първият признак, по който установих, че пространството е окупирано от представители на Страната на изгряващото слънце бяха хора с хартиени маски на лицето. Тук ми се иска да отворя една скоба. Това, дето го пишат по разните социологически проучвания за замърсеността на въздуха в различните европейски столици е пълна лъжа и измама! Въздухът в центъра на София е много по-чист, в сравнение с този в Атина.

След продължила не повече от 10 мин. разходка пешком, седнах на една масичка да си отдъхна. Келнерчето сякаш само мен е очаквало и без колебание ми заговори на английски език. Личат си отдалече расовите мъже! Моментално го срязах и на чист местен диалект си поръчах една бира “Хайнекен”-330 мл. Поръчката беше тутакси изпълнена, та даже и чипс за мезе ми беше поднесено. Отдадох се на любимото ми занимание – да бройкам минувачите и като стар познавач на женската хубост, взех да си водя тайно класация на непрекъснатия поток от туристи. Е, как пък не видях една свестна жена, която да ми напълни окото?! По едно време на съседната маса седнаха 4 жени – между 30 и 45 годишни с разплути тела, а на всичкото отгоре едната от тях беше с някаква безумна прическа и татуировка от китката до лакътя на ръката. Не ми стана много ясно унгарки или шведкини са – тия два езика трудно ги различавам…  И нали съм си убавец, стори ми се, че тая с татуировката, седяща срещу мен, гаче започна да ме сваля с поглед.  Наведох свенливо очи и се концентрирах върху почти празната чаша с бира. Наложи се да си поръчам втора… Кога погледнах в чашката с касовата бележка, вече бях навъртял 9 евро! След малко, вниманието ми бе привлечено от двама афрогърци, вероятно “бежанци”, които си изкарваха прехраната като амбулантни търговци с продажбата на “оригинални” музикални компактидскове и някакви стереослушалки. Тук е пълно с такива, скоро и у нас ще се появят и ще изместят циганите от този бизнес. Единият от тях се доближи до мен и доста нахално започна да ми предлага стоката си. За да ми се махне по-бързо от главата напосоки го попитах колко струват слушалките. Отговорът беше, че струват само 40 евро. При което вмъкна и една френска дума. От там нататък, продължихме на френски. Отговорих му, че за това менте повече от 10 евро няма да дам.  Ама имал приятели, ама трябвало да храни семейство и т.н. Наложи се да дойде келнерът и да го пропъди.

Язък ми за 9-те евро – не видях нито един турист, който да ми хване окото.

Не зная аз ли нещо недовиждам, много ли съм станал придирчив или просто не съм попаднал в подходящото време, но нещо като че  ли става с човешката популация. Обикновено преди можеше да срещнеш в едно населено място доста симпатични хора, а днес, аз поне не видях такива. Зная, че по принцип красивите гъркини излизат вечер късно, за да се забавляват, но по-рано в потока по улиците имаше много и приятни физиономии. Днес, дори туристите са някак по-особени да не кажа по-груба дума. Питам се след някоя и друга година, както сме я подкарали, дали вместо да ходим, няма вече да се търкаляме. Научих, че гърците били на 3-то място по затлъстяване и май си е така. Но какво да кажем за нас? Достатъчно е да посети човек едно най-обикновено софийско училище и ще срещне невероятни екземпляри, но си има своето обяснение – училищните лавки бъкат със снаксове, пици и други подобни “благинки”.

Какво се случи по-нататък, няма смисъл да ви разказвам. Предлагам ви да разгледате снимките и ако имате някакви въпроси към мен, да ги зададете в писмен вид.

П.П. За моя най-голяма изненада, появиха се нови лица, с небългарски имена, които следят моя блог, като: Urban Wallart, Bruce Gorman, Mahesh Nair, Cristian Mihai, Jaroslaw Play WithLife, LauraNatalie и още много други… Не знам как ме четат, след като ме няма в класацията, но им дължа благодарност за проявения интерес.

Следващата песен посвещавам на моя любим админ, с пожелание за здраве и бодрост до дълбоки старини и все така да бъде безпощаден към неестетичните блогове:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Good news and tagged , . Bookmark the permalink.

39 Responses to Разходка из Атина

  1. Homo faber says:

    Ха здравичка, ха наздраве, чакрък-кефлию …! 🙂
    Така си е, кой как я нареди…;)
    Едни се превиваме от работа и бършем потно чело, …а други знаят, какво се е случило, ама не казват, ама ние знаем…Gimme или Шведска тройка …:) и си живеят, като Шведски крале… 😉

    • Homoerect says:

      Де бре, Фабер! Много отрано започваш с критиките срещу мен! Какво не ти харесва в песента? Подбрах я заради шведкините от съседната маса, които също като мен си бяха поръчали биричка…
      Трябва ли да се чувствам неудобно, ако твоят живот не е така розов като моя? 😛

  2. Homo faber says:

    Нема критики, нема оплаквания, Еректусе!!!
    Не се оплакваме, щото други са още по зле…;)
    Само констатации… песента я много харесвам – то се разбира, че с Шведска тройка върви шведска песен…!!! 🙂

    • Homoerect says:

      Така кажи, бе човек! За да не се чувствам гузен пред теб, бях решил да ти пратя едно малко колетче с бренди “Метакса”, ама виждам, че нема нужда… 🙂

  3. rusalka2013 says:

    Така ми се ще някой да ме покани на гости в Гърция… 🙂

  4. Homo faber says:

    И аз бях решил да ти пратя части и коняк “Курвоазие”. Нали шведското те привлича… шведският крал това пие…. :), ама виждам, че се разводняваш със съмнителен “Хайнекен”, та нема нужда… 🙂
    Но за да не е празно, поставям ти 4-то лайкче.
    Все е нещо… 🙂

    • Homoerect says:

      Благодаря, Фабер! Станал си ларж, даже екстра ларж напоследък… 🙂

      • Homo faber says:

        Така е, Еректусе! С широк характер съм и щедро раздавам “Курвоазие” и лайкчета…:№

        • Homoerect says:

          Засега само на думи, пък после ще видим… 🙂

          • Homo faber says:

            Ти си по думите, аз съм по делата… Четвъртото лайкче ти е наистина от мен …:)
            П.П. Я, дай инфо от очевидеца за Корфу, макар че информация бол, още от миналата година съм замислил тази дестинация…

          • Homoerect says:

            За четвъртото лайкче ти вервам, но всичко останало подлагам под съмнение… Не разбрах по кои дела си специалист?!
            П.П. Ако искаш инфо за Керкира/Корфу, требе да си платиш. Още ли не си разбрал, че информацията е най-скъпата стока на света?

  5. Pasi says:

    Получило се е пътеписчето. Липсва обаче сметката за онези 12 евро,за катерене до Акропола. Сега му е времето. По хладничко. Лятото е ад, за който се плаща. Пък и снимка пред златните доспехи/надбедрици/ на Агамемнон от Атинския исторически музей няма… Нищо.
    Ако пътят на Омбре позволява и не е ходил, му препоръчвам да посети Коринтския провлак /канал/. Той свързва Егейско с Адриатическо море. За него гърците убедено твърдят /в табелите на място/, че е замислен още от времето на… Пактрокъл ли беше или Одисей!!! Не помня. Построен е обаче края на 19в. Гледката си заслужава. И Снимките. От една страна едно море, а от другата друго! Отвесни стени и изомрудена бистра вода в която се виждат пасажи риби.
    В посококата е и Епидавъра на Коринт. Шедьовър на архитектурното и акустично майсторство.Впечатляващо. Пловдивският амфитеатър е умалено “копие” на това което древните са построили там. Заслужава си… само че е доста далеч от Атина, но с кола – един ден е достатъчен отиване и връщане. Има и музейче бъкано с Аполоновци, Атини и Дионисиевци и т.н. божества.
    “Човекът е човек тогава,когато е на път.” П.Пенев

    • Homoerect says:

      Паси, виждам, че си добре запознат с историята на Древна Елада и с географията на съвременна Гърция. Обиколил съм препоръчаните от теб места няколко пъти, така че не смятам отново да се бъркам в джоба.
      П.П. Ако надникнеш в някои мои по-стари постове, може да откриеш и други интересни туристически обекти в Гърция.

      • Pasi says:

        Предположих, че си ходил, но реших да се изфукам, че и аз! И с това, че пътеписчетата ги списвам, пък и картинката тук да е по пълна. Хубаво и скъпо е в Гърция. Но къде ли не е хубаво когато си на път…

        • Homoerect says:

          Фукай се на воля, Паси! Пари за това не вземам. И аз често се фукам, но държавна тайна никога не издавам…
          Като те знам какво работиш, сигурно за теб не е никакъв проблем да си позволиш екскурзия до Гърция. Мене вече повече ме привличат островите. Ако имаш време, пари знам, че си имаш, непременно посети о-в Керкира, по-известен у нас под името Корфу.

  6. Pasi says:

    Омбре, на Корфу миналата година ходи авторът на книгата “Канада на екс” – мой близък родственик. Лично не съм ходил. Но двореца на императрица Сиси видях на снимки и плажа, и кафенетата. Красиво. И на друг остров е ходил – Закинтош. От там пък до “Островът на костенурките”:- гмуркане, узо и прочее прелести с риба. И двата острова са в Адриатика. Лично съм ходил в Кавала,-нещо като нашия Балчик. Много красиво и много “българско” място. Отсреща Тасос. И в Солун и Халкидики-Касандра съм ходил. Там пък морето е като басейн, в който не можеш да потънеш. Попитах един грък:- “Защо нямате спасители?” А той- “Няма нужда. Не можеш да се удавиш!!!” Но пак ще отида, ако е дал господ здраве и пари. Има какво да се види и да преживее. Обичам пътешествията и пътеписите, и филмчетата.

    • Homoerect says:

      Доста си видял и знаеш за Гърция, но не колкото мен. 🙂 Пожелавам ти да ме достигнеш, но надали… 🙂
      Остров Закинтош в Гърция не съществува! Звучи ми като Макинтош. Просто в гръцката азбука няма буквата “Ш”. Нарича се Закинтос.
      Обиколил съм и трите ръкава на Халкидика и имам даже тапия за хаджилък от Света Гора. Мечтата ми е ако Европа се обедини до края на тази година или поне до следващата, да се кандидатирам за губернатор на о-в Тасос. 🙂 Тогава със сигурност ще те поканя да ми гостуваш за моя сметка колкото ти душа иска.
      Къщичките в Кавала са разположени амфитеатрално и повече градът ми прилича на Велико Търново.
      Спасители по морето са нужни навсякъде. Спомням си, че една година за малко да се похарчи Маргарита – първата съпруга на Андреас Папандреу заради опасни медузи със смъртоносна отрова.
      Поне засега, гледай филмчета – те са безопасни за твоето здраве! 🙂

  7. генек says:

    Ние бачкаме, а той се мотка из Атината… УжасТ! Камъни от Акропола за спомен не вземай – всяка заран ги изтърсват със самосвали. За туристите.

    • Homoerect says:

      Генек, това последното от мене си го научил! 🙂

    • Светла Павлова says:

      А пък преди година и нещо изкара 6 месеца във Франция!

      • Homoerect says:

        Което е свидетелство за какво??? 🙂

        • Светла Павлова says:

          Не знам за какво е свидетелство, ти кажи! Казвам го в подкрепа на Генек – той бачка, а ти се носиш като волна птичка божия ту в Гърция, ту във Франция. А и сам се похвали, че не си по работа там ( когато беше във Франция ). Тъй че… за какво е свидетелство 😉 ?

          • Homoerect says:

            Светле, уж си умна, пък не се досещаш… Обикалям света за кеф, хем и светът да види дзвер като мене. 🙂
            Ти – Генек не го жали! Той винаги така си хленчи, още от малък. Не е рекъл, не е отишъл на гости при сина си в Канадско.
            П.П. От кога си в България и до кога?

  8. Homo faber says:

    Казваш,… Доверяй, но проверяй… и ние така…Вервай…но и проверяй… 🙂
    П.П. … то си е така, онзи ден “… Благодаря, Фабер! Действаш светкавично… На това му се вика приятел!”, днеска “..Още ли не си разбрал, че информацията е най-скъпата стока на света” 😉

  9. Pasi says:

    От Сириза поне за евродепутат могат да те издигнат… Гони задачата! Искам да имам някой познат по островите. Там костур няма, но има друга риба…

    • Homoerect says:

      Късно е, чадо…! Говорих оня ден с барба Димитри – собственикът на кръчмата, която посетих. Каза ми, че от СИРИЗА файда нема да има.
      Което не променя много перспективата – в мое лице ще имаш не само познат, но и приятел! 🙂

    • Homo faber says:

      Така е, друже Паси… нема фандък, т.е. – пари… 🙂

  10. Светла Павлова says:

    “П.П. От кога си в България и до кога?”
    Пристигнах на 28-ми март, заминавам в началото на септември.

  11. Pasi says:

    Кога грък се ражда евреите плачат. Стара еврейска мъдрост.

Leave a Reply

