Да поговорим за националното помирение

Дами и господа,

Направи ли ви впечатление, че точно на 9-ти май – Денят на победата над хитлерофашистка Германия, отново се заговори за злите демони, обитаващи пространството на бившия СССР?
Ще започна с един мой коментар, във вчерашния ми постинг: 

„Честит да е, Амане! Гледах до преди малко едно предаване на Маргарита Михнева с някой си проф. Лилков. Не мога да оспорвам думите му, но това, което чух, съвсем не беше насочено към национално помирение, както искаше да ни убеди, а точно обратното. Висша форма на демагогия. Никой не отрича, че след 9-ти IX е имало и много убити от новата власт без ясно доказана тяхна вина, но се питам докога ще продължаваме по този път?
Най ми стана мъчно за ветераните от Отечествената война, за които никой не се е сетил и много от тях са напуснали този свят в мизерия и пълно забвение…”

Направих си труда да проверя кой е тоя професор Вили Лилков. Оказа се, че е виден представител на ДСБ, община Триадица, общински съветник в СОС. Какъв пропуск от моя страна, да не зная това име!

С едно съм съгласен с него – липсата на почит и уважение към българските ветерани, участвали в края на ВСВ против хитлерофашистката коалиция. Нито моят баща, нито моят тъст, които са се сражавали на различни фронтове по това време са получили някаква осезаема помощ от държавата. Ако не се смятат дребните надбавки над пенсията им и правото на безплатен обществен транспорт.

Всичко останало от негова страна е префинен остракизъм, чиято основна цел е „Разделяй и владей!”.  Твърди, че и четиримата синове на Райна Княгиня са стигнали до генералски чин в царската армия и след 9.IX.1944г. са били убити. Не съм историк и нямам никакви сведения дали е било така. В случая по-важното е, че много от жертвите и техните палачи отдавна не са между живите. Не можем да върнем миналото и да съживим мъртвите. Да, ако и аз имах роднини, пострадали от „Мероприятията на народната власт”, нямаше да ми бъде безразлично, най-малко за реабилитация на тяхното име и аз като техен наследник. Но, нормално ли е след 25 години да продължаваме периодично да размахваме тази карта, гаче у нас не е имало фашизъм и всички осъдени от т.н Народен съд са били вода ненапита?

Ако се разровим в Гугъл, в биографията на професора, ще видим, че и той не е безупречен в морално отношение, но не аз ще го съдя, а народът.

Чета кои са кандидатите на различните партии за евродепутати: “12 от кандидатите за евродепутати са работили за ДС“. Не съм ял и пил с нито един от тях, нито съм имал вземане-даване с когото и да било от същите, но се питам това ли е правилният подход? Да поставяш на една плоскост доносниците и тези, които са служили в защита на националната ни сигурност! Знам че веднага ще се намерят хора, които няма да се съгласят с мен, а аз не възнамерявам да влизам в спор с тях – просто е безсмислено.

Мисля, че е крайно време да престанем да се противопоставяме един на друг и да изплащаме чужди грехове. Нека мир и любов цари в сърцата ни и да гледаме с оптимизъм в бъдещето! Така постъпват умните народи, които са извлекли поуки от своето трагично минало.

Обявявам конкурс за най-подходяща песен към темата!

All rights reserved

 

 

 

 

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Политика и социология, У нас and tagged , . Bookmark the permalink.

44 Responses to Да поговорим за националното помирение

  1. Homo faber says:

    Сега,…. постъпките и действията на такива борци за демокрация, като споменатия от тебе В. Лилков и неговите другари от партията му и други подобни, требе да си ги изяснил отдавна, като въпросите когиш си полагал изпит по “Цени и ценообразуване на международните пазари”, едно време. Всичко си има цена… :). Тяхната демагогия и остракизъм са познати на всички непредубедени хора.
    За да престанем да се противопоставяме един на друг и да изплащаме чужди грехове, не знам, май ще трябва да мине много време. През годините сме доказали, че не сме умен народ. И сегашните действия на политиците потвръждават приказката – “Два остри камъка брашно не мелят”, като сега камъните са повече…Знае ли човек, … още по трагично ли искаме да стане, за да се сепнем…
    И песента …

    • Homoerect says:

      Благодаря за мнението ти и за песента! Засега ти си единственият кандидат за спечелване на конкурса….

  2. генек says:

    Вили Лилков… Интересно, с какво е бил преследван пък той? Дори от името му съдя, че е бил с известни привилегии – имаше книжка за наименуване на бебетата. И, ако някой е с име извън нея – трябваше намеса от… откъдето трябва… Та тоя явно е имал яки връзки /родителите/, за да го кръстят така.
    Кога е станал професор – нямам понятие. Но у нас непрофесори останахме няколко човека…
    А за помирението…
    Че то – разделението – не е от 1989 година…
    И от 1944 година не е…
    И от 1923 не е…
    Винаги има повод за кавга, за конфликт, за разделение… Въпросът е – дали по темата за нов стадион или кой да е на власт…
    А при нас е по-жестока разделителната линия – кой кого да потиска. Всякак. Политически, икономически, социално…
    Но най-вече разделението е интелектуално – “Кви са тия, дето не фащат мотиката?” и “С твоя незапочнат втори клас акъл ли ще даваш?”…
    Та – не съм оптимист. Реалист съм…

    • Homoerect says:

      Само да те допълня, Генек. У нас всеки иска да се изтъкне като по-по-най… И да бъде прокурор и съдия на другите…

  3. Homo faber says:

    Кои сме, къде сме, какво искаме, все въпроси за решаване. В основата на разрешаването имо лежи създаването на Националната доктрина. Тя е основа върху която се създава националното единство. Без да имаме национална доктрина държавата и ние, като нация по всеки един въпрос ще се се разпадаме, както и сега на партии, фракции, родове и семейства /така цитираната мафия и олигарси/ и т.н.
    Без национална доктрина няма силна нация и силна държава. Сега България няма национална докрина и се задоволяваме с поставянето на дребни, текущи и несигурни задачи!

    • Homoerect says:

      Абсолютно си прав, Фабер! Къде ни е доктрината?

      • Homo faber says:

        Шеговито ще ти отговоря с втръсналите ти приказки, що ти казвам, за парица-царица и фукарата …, ама май си е жива ли, гола ли истина…!!! 🙂

  4. генек says:

    Един поздрав – днешен.

  5. Homoerect says:

    Генек, поздравляю тебя с една друга руска песен. Надявам се да я оцениш като велик пътешественик – още повече ДА ВИДИШ СВЕТА и светът да види дзвер като тебе:

    Аз не участвам в конкурса. 🙂

  6. Светла Павлова says:

    Дай линк към предаването, де!

  7. Светла Павлова says:

    Предаването на Михнева с този Лилков. Да чуем какво пък толкоз е казал 😀 .

  8. Светла Павлова says:

    Това телевидение е слаба ракийка – предаване от сряда в събота още го няма. Много им здраве. Генек ме подсети за една случка вчера. Седя си във фризьорския салон аз и една клиентка споделя как съпругът ѝ търси служител с икономическо образование. Кандидати икономисти не се явили, но това шофьор, това стругар, това заварчик искали да вършат икономическа работа 😀 ! Туй във връзка с интелектуалното разделение – докъде сме се докарали стругарят да се смята за компетентен да върши работа, която не му е работа.

    • Homoerect says:

      Светле, ето още един пункт, по който мненията ни съвпадат!
      Намерих едно мнение, което си заслужава да бъде прочетено:
      Невероятно слаба подготовка на другарката /госпожа/ Михнева, може би /Айше/ да я наричаме в предаването по смяната на турските имена. Имах чувството че защитава убийците вместо убитите български деца и възрастни. Помирението се постига със спазването на законите на страната, в която живееш и изповядваш правото да се наричаш български гражданин, независимо от вероизповеданието си. Жалко за вас госпожо, че ме разочаровахте като българка, не е лошо да поставите цветя на паметника на геройски загиналите турци в османската война срещу България и възродителен процес – ашкулсун, машала, а пък ние глупавите Българи ще почетем нашите деца, братя и сестри станали жертва на такива необясними повратности, според вас. БЪЛГАРИН ДА СЕ НАРИЧАМ ПЪРВА РАДОСТ Е ЗА МЕНЕ!”
      И
      сторията с “компетентните” шофьори, стругари и водопроводчици ми е до болка позната.
      П.П. Нема ли да участваш в конкурса, или само целувка не те задоволява…? 🙂

  9. Светла Павлова says:

    Ама, Омбре, аз мисля, че нашите различия с тебе не са кой знае колко големи. Аз съм ти казвала преди време, че ако българските политици ( пък нека да са от която и да е партия ) са искали България да бъде нормална държава, след 1989 г. малко неща трябваше да се променят. И промените трябваше да се правят с мисъл и перспектива. А те направиха така, че копаем стремглаво вече под дъното.

    • Homoerect says:

      Аз не си мисля, Светле… убеден съм в това, което казваш!
      Различията ни се свеждат само до пътищата за постигането на целта – с отказ или активно участие на изборите.
      Чакам си песента! 🙂

  10. Светла Павлова says:

    Ееееее, ще ти се само с целувка да ти се размине! Искам и прегръдка 😀 ! Всъщност за какъв конкурс става дума, че днес му изтървах края?

    • Homoerect says:

      Чети началото на моя пост!
      Обявявам конкурс за най-подходяща песен към темата!

  11. Светла Павлова says:

    Темата ти днес е за националното помирение. Но като казваш помирение всички етноси ли имаш предвид? А ако имаш предвид национално помирение само и само да се напълнят урните с бюлетини, мен не ме търси там. Тъй че днес явно няма да получа целувка 🙂 .

    • Homoerect says:

      Мисля, че темата не се нуждае от уточнение…
      Не знаеш какво губиш, Светле! Наградата беше и все още продължава да бъде посещение в дома на победителя с бутилка шампанско, в антуража на балет “Магаданск”. Може само да съжаляваш за прибързаното си решение! 🙂

      • aman11be says:

        Балетът го з@…..би. Ама тоя кога станА професор? И аз с тъст – професор, тъща – ст.н.с. 1 ст. и баща ст.н.с. 1ст. какво чакам? Омбре, прав беше като ми казваше, че трябваше да оглавя СДС-то. 🙂

        • Homoerect says:

          Амане, може да си създадеш Риформаторски блок II. Пиши ме зам. председател на блока или поне на входа.
          Идеята ти да з@..а балет “Магаданск” е прекрасна! 🙂

          • aman11be says:

            Too late, my friend! Не мога се сгъна, както се иска. 🙂

          • Homoerect says:

            Щом не можеш да се сгънеш, опъни се и се напъни да създадеш своя партия – професорска!

      • Светла Павлова says:

        Наградата ще е посещение в дома на победителя???????? Демек, ако спечеля аз ще ми дойдеш на гости с шампанско и с балетна трупа 😀 😀 😀 ? Затуй нямаш участници днес ти 😉 .

  12. Светла Павлова says:

    Това не е по темата ти, обаче обожавам тази песен, направо ме разтапя:

  13. Светла Павлова says:

    Ами това? Тази песен я харесвам най-много в изпълнение на мъжкия хор.

    • Homoerect says:

      Светле, ти вече нямаш конкурент! Спечели си първото място в класацията чуждестранна песен, Генек второто, а Фабер първо място в класацията българска песен.

  14. Светла Павлова says:

    Хайде и един казачок за лека нощ:

  15. Светла Павлова says:

    Ехоооо, да кажа какво сънувах, че звучи като виц 😀 .
    Сънувах Николай Бареков. След разгорещен спор с него, му казах, че лъже и се събудих. Я някой разбирач да разтълкува това съновидение!

    • Homoerect says:

      Светле, да разбирам ли, че не си сънувала мен? За тълкуване на съня ти – обърни се към Кисса. 🙂

  16. Светла Павлова says:

    Остави се, аз си мечтаех да сънувам тебе, а се събудих в четири тази сутрин стресирана. Чак сърцето ми се разхлопа 😀 .

    • Homoerect says:

      Светле, държиш ли снимката ми на нощното си шкафче? Преди лягане задължително трябва да се прекръстиш 3 пъти пред иконата на Архангел Михаил. Пази сърцето си за хубавите хора като мен! 😀

  17. Светла Павлова says:

    Да ти кажа, скъпи Омбре, не само твоя снимка бих наредила до тази на Павлов. Ами и снимка на всички мъже, които списват в тепавицата. Вчера прочетох кой/коя спечелил/а Евровизията и ми потънаха всички гемии. Утеха донякъде ми е тази статия на Карбовски:
    СТАРОСТИЛИЕ
    Сигурно затова съм сънувала и онзи кошмар с Бареков нощес. Човек не знае вече какво ще го тресне и откъде ще му се стовари.

    • Homoerect says:

      Светле, твоите думи приятно галят моя слух! Продължавай все така и ще те стигне Божията благодат!
      Напълно права си, че истинските мъже останахме съвсем малко.
      Не мога да разбера тая Евровизия конкурс за естрадна песен ли е или гей-парад? Как може човек да бъде толерантен спрямо подобни прояви? И после защо Русия била против тази класация. Естествено, защото в тая страна не управляват педераси, както на Запад. Да им пикая (въздържам се от по-силни думи) на европейските им ценности!!!

Leave a Reply

