Зов за подкрепа

Относно: Криворазбраната демокрация и свобода на словото

Драги приятели и модерно мислещи хора,

Преди да си направите каквито и да било заключения касаещи моята скромна особа, прочетете докрай разсъжденията ми. На прима виста изглежда, че е засегнато моето достойнство и всичко, което казвам е заради личното ми его. Може и така да се каже, но не съвсем…

Като детонатор на натрупалото се у мен дълбоко възмущение послужи статията ПРОСТИТУИРАЩАТА ЖУРНАЛИСТИКА.

Какво имам предвид? На първо място публикациите в българския сектор на световно известната платформа за лични блогове WordPress.org, ползваща се с огромен авторитет и придобиваща все по-голяма популярност. Тези от вас, които не са запознати много добре, може да кликнат върху линка WordPress. Почти всяка страна по света има излъчен/и администратор/и, които определят класацията на ежедневно публикуваните нови постинги. За съжаление, нашите админи не са от най-сполучливо подбраните. Допускам, че са някои от тези на снимката горе вляво.

Факт е, че допреди няколко месеца заемах почетното от 5-то до 15-то място в Top Posts of The Day и след това изчезнах. Изключено е да съм започнал да пиша твърде лошо, а другите твърде добре. Казвам го не заради желание да се самоизтъквам, а като доказателство за очевидно субективния подход при оценката на отделните автори на статии. Не отричам, че продължава да има много добри материали, които с удоволствие чета, но наред с тях се публикуват и откровени бози и тюрлюгювечи. Само като пример ще посоча злостните критики по темата за кризата в Украйна, изпълнени с русофобия и антикомунизъм и ще завърша с промотирането на прогейските „произведения”. Много от наистина стойностните статии отиват на заден план, ако въобще бъдат класирани. За да запълнят бройката до 100, често се преповтарят някои постове, които отдавна са престанали да бъдат актуални. Ако изборът се правеше само от компютър, щях да си замълча, но тук определено е пипала човешка ръчичка. Не мога да се съглася, че оценката се прави само на база посещаемост на блога. То и аз може да съм чел „Майн кампф” или Библията, което съвсем не означава, че ми харесват. Някой ще ми каже, че при това положение никой не ме кара да посещавам такива сайтове и отдавна точно така постъпвам. Но има и подрастващо поколение, за което поради липса на достатъчно знания и житейски опит му е трудно да различи истината от лъжата, красивото от грозното. Не може да се поставят на една плоскост оперната музика и чалгаджийските изпълнения. Що пък да не може? То вече цялата ни страна е обхваната от чалгализация и циганизация!

Ако се касае само до регистрираните печатни издания (т.н. жълта преса) и други електронни медии – там би трябвало да действа СЕМ, или поне модераторът да цензурира всичко онова, което не отговаря на политкоректност. В личните блогове няма такова нещо – всеки си драска, каквото му падне… И после се чудим  защо населението ни все повече се профанизира.

В завършек, бих искал дебело да подчертая: Не ми пука дали някой ме е класирал някъде! Голем праз, от това не зависи животът ми! Но никому няма да позволя да ми дава тон в живота! Ще се боря със  зъби и  нокти истината да възтържествува. Да изчистим България за един ден от всички сквернословия, които се леят в публичното пространство от топ идиоти. Само така ще се оправим веднъж и завинаги. В противен случай, ще се сърдим само на себе си…

Не на журналистическата проституция! Не на топ идиотите в класацията на Уърдпрес! Да на всяко мнение, което е от полза за България и представя нещата в техния истински вид, без фалшификации.

Предлагам ви откъс от един френски филм, само заради заглавието му:

All rights reserved

 

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Политика и социология, У нас and tagged , . Bookmark the permalink.

57 Responses to Зов за подкрепа

  1. Светла Павлова says:

    Приятелю, проблемът най-вероятно не е в това как пишеш, а на какви политически теми пишеш.

    • Homoerect says:

      Приятелко, писАл съм на всякакви теми след публикуването на статиите ми инкогнито. Може би трябва отново да повторя, че искам да съм гей… Sexual revolution
      Не разбрах – постави ли ми палче на нужното място, в знак на подкрепа или си въздържателка?

  2. Светла Павлова says:

    Именно, затова ти казвам, че може би политическите ти тематики са проблемът. Пишеш на различни теми, но политическите са вероятно препъникамъчето за излизане на по-висока позиция. Например, виж днешният материал на анонимните:
    Кратка хронология на мирната „капитулация“ на България
    Как мислиш, защо е на първо място в класацията?
    П.П. Петото палче е от мене.

    • Homoerect says:

      Светле, проблемът не е в моята глава, а в тази на админа! Чел съм я статията, която ми препоръчваш, но не знам защо е класирана на първо място. Ти ми кажи.
      Според мен, в тази статия има истини, полуистини и недоказани твърдения. При един по-задълбочен прочит ще се види определена тенденциозност и опит за манипулиране на общественото мнение. Иначе, като цяло ми харесва блогът на Анонимните.

  3. Homo faber says:

    Ха здрасте, драги приятеля, 5 стъпки преди залез!
    Прочетохме разсъжденията Ви и казваме следното:
    И на прима виста и на втора и следващите се висти, казваме че освен вашата ангажираност /която личи и от други публикувани материали/ го има и силното чувството за загубените позиции в пълна сила /не само от сега/. Но какво да се прави различни сме хората, различно чувстваме света и имаме своите пристрастия и отношението ни по различните теми от живота, не е еднозначно / в това число и класиранията … 🙂
    И правилно сте взели отношение, относно поставянето на красивото и грозното в живота ни на една плоскост и последиците от това не само за …”подрастващо поколение, за което поради липса на достатъчно знания и житейски опит му е трудно да различи истината от лъжата, красивото от грозното”…. . Но си мисля, че същото се отнася и за немалка част от така наречения електорат, който не си налага достатъчно мисъл, да различи истината от лъжата. Дали за това е виновна борбата за оцеляване, или създадените критерии за “ценности” в сегашния ни живот, после демократическата революция по нашите земи???
    Времето е мръсно и гадно, и пак ли да повтарям втръсналите ти сакрални думи-парица, царица, интереса, феса … 😉
    Но това не изключва, човек да не го гледа критически и да не взима отношение.
    Господ е създал човека от плът и кръв и му е дал способността да мисли … и да се бори….
    Напред …..!!!

    • Homoerect says:

      Фабер, с изключение на диагнозата ти „Силно чувство за загубени позиции”, с всичко останало съм съгласен. Ако не си разбрал, пиша в тази статия не заради себе си, а заради замърсителите на Интернет пространството…

  4. Homo faber says:

    Еректусе, пак ще кажа… сбъркал си си професията, требвало е да станеш даскал… 😉
    Доколкото знам, диагнозите ги поставят докторите? А когато човек обича и си показва чувствата, целият свят разбира… 🙂
    Разбрал съм, много съм видял и разбрал и колко ли още ще има да виждам и да разбирам… не само замърсителите на Интернет пространството.

    • Homoerect says:

      Фабер, не съм си сбъркал професията! Аз съм дялан камък и ставам за много работи едновременно. Но от всички професии, най-много ми харесва да съм пенсионер. 🙂
      Никога не казвай, че много си видял в живота. Тепърва ти предстои да видиш…

  5. Homo faber says:

    Еректусе, хайде да каже, че не малко … 🙂
    Та и това ти казах, какво ли има още да видя…
    Аз пък искам, да се върна в детството си …. някъде времето, когато започнах първи клас … 🙂

    • Homoerect says:

      Стигнахме до консенсус! Не си далеч от мечтата си да се върнеш в своето детство… 🙂

  6. Pasi says:

    Журналетка
    Памфлети дращи журналетка.
    Боза от факти и амфетка.
    За правописа – няма думи!
    А правоговор – само глуми.

    Памфлетите са редка плетка
    Написани от журналетка.

    • Homoerect says:

      Паси, тъкмо си мислех къде изчезна…? Радвам се, че си жив и здрав и все така неуморно твориш! 🙂

  7. Тракиец says:

    Няма как да станеш гей, приятелю. Нито си милионер, нито си депутат, а и черен мерцедес нямаш. Другото е обикновен П…… ама ти не ставаш и за това, защото си честен до наивност. Не се притеснявай, хич да не ти пука. Важното е, че ние твоите приятели те признаваме и поддържаме! Да си жив и здрав поне още 100 години.

    • Homoerect says:

      Тракиец, благодаря за хубавите пожелания! Сещам се за една баба над стоте, някъде из Андите… Попитали я какво мисли за живота, а тя отговорила: Уморих се вече, време е Господ да ме прибере…
      Та и аз искам да ги закръгля точно след 1 месец на 68 и още 32… Повече не ми трябва!

      • aman11be says:

        На оня горе в работите не се бъркай! Той си знае работата. А за Уордпрес и вкусовете на администраторите им – ако можеш да видиш кой ги финансира и нещата сигурно ще си дойдат по местата. Който плаща, поръчва и музиката. Нали знаеш? Важното е, че не ти пука (особено много). 🙂 В дадения случай мисля, че Светла е абсолютно права. Написаното от теб не е това, което искат да набиват в главите на публиката.

        • Homoerect says:

          Амане, твоето мнение ми подейства като мехлем на душата! Само с едно не съм съгласен… не че не ми пука особено много, въобще не ми пука! Повервай ми!

  8. генек says:

    Аз ще повторя. Плащам си годишно една сума, имам си частен сайт. Свободен. Да, ядосвах се с разни админи, вече – не… При това – съвсем сериозно, не помня къде беше блогът ми. И не влизам там. Опита се някакъв простак да командва в един литературен сайт, написах му в прав текст ЕСПМ и заминах.
    Свобода!
    Пълна свобода… И моя отговорност…
    Така че – тегли една и си направи свой блог на свобода. Който идва – добре дошъл. И толкова…
    Coolio- Gangster’s Paradise

    • Homoerect says:

      Генек, комай нещо не си схванал… Каква е разликата между твоя и моя блог?
      И аз си пиша каквото си искам и никой не ме цензурира. Само че, аз не плащам за това удоволствие. И без да ме класират, хората намират начин да ме четат. Имам си и почитатели от най-различни далечни страни!

  9. rusalka2013 says:

    Подкрепям и с двете си ръце!

    • Homoerect says:

      Благодаря, Русалке! Така се притеснявах, че няма да получа съпорт от теб… 🙂

      • Homo faber says:

        Хайде холан, от роднина да няма подкрепа…само ако не дава по 10 лв. джобни …;)

        • Homoerect says:

          И ти си ми роднина, Фабер! Не забравяй, че всички сме произлезли от маймуни! 🙂

        • Homo faber says:

          • Homoerect says:

            Като те гледам – наредил си се най-накрая на опашката… 🙂

          • Homo faber says:

            Да, ама ние сме облечени и не ходим полуголи като тебе, Еректусе! 🙂
            Значи, друга по-висша каста… 😉

          • Homoerect says:

            Верно е, че сега на кученцата им шият дрешки по модата…
            Един древен гръцки мъдрец е казал: “Аз не се срамувам от нищо, което е естествено!”. И затова нямам комплекси.

  10. Homo faber says:

    Така е, нема мама… както казваха в казармата, хапя, когато несправедливо и мене ме хапят … 🙂

    • Homoerect says:

      Кой ще е тоя луд тебе да хапе? На такива слагат намордник! 🙂

      • Homo faber says:

        На лудите слагам, затова не хапят в т.ч. и мен… 🙂

        • Homo faber says:

          Еректусе, ти се оправи че види се нещо си го закъсал …. 😉

        • Homoerect says:

          Ти нали заяви днес, че не си доктор и затова не поставяш диагнози? Как ще разбереш кой е луд и кой не? Освен това, според лудите – тия извън решетките, всички до един са ненормални…

          • Homo faber says:

            Па те всеки ден са около нас, кеф ти телевизии, вестници, радио и къде ли не…

  11. Homo faber says:

    И ти си ги видял и с право се възмущаваш от тях…

    • Homoerect says:

      Не можеше ли всичко това да ми го кажеш в един коментар? Да нямаш констипация?

      • Homo faber says:

        Казва ли ти някой…. , съгласно статистиката, всеки четвърти у нас страда от запек и съпътстващите го здравни проблеми – газове, хемороиди, затлъстяване, разширени вени и т.н. Да не си този четвърти?

        • Homoerect says:

          Господ, Архангел и аз нямаме отделителна система!
          П.П. Объркал съм се – симптомите при теб по-скоро говорят за обратното на констипация…

          • Homo faber says:

            Стабилното настроение и липсата на хроничен стрес са основни фактори не само за общото състояние, но и за храносмилателната система. Депресивните мисли, тежките грижи, постоянният стрес се отразяват и на естествения ритъм. Затова се опитвай поне за малко всеки ден да се занимаваш с любима дейност, която ще разтоварва и забавлява.

          • Homoerect says:

            Фабер, да не си записал ново виШе “Медицина”? Спазваш ли ги тия предписания, които ги даваш и на мен?
            Аз си имам тепавица за любими занимания, а ти – лехичката на село?

  12. генек says:

    Разликата е, че мен не ме класират по някакви неясни “правила”. И хич не ми пука дали някой си админ нагласява нещата…
    Плюс това моят блог отдавна стана сайт – има разлика. По-обхватен е, по-разнообразен. Което хич, ама хич не е лесно.

    • Homoerect says:

      Генек, ще се опитам да ти обясня по-подробно разичията в нашите гледни точки:
      1. Когато ти зададох въпроса каква е разликата между твоя и моя блог, имах предвид възможностите на единия и другия за редакция и публикация. Не съм си и помислил да давам количествена и качествена характеристика на твоето творчество;
      2. Не виждам какво лошо има в това някой да те оценява, стига да е добронамерен и обективен. Така или иначе, ти също биваш оценяван от тези, които те четат ежедневно, което е видно от техните коментари. При мене тази оценка допълнително се вижда от палчетата, звездичките и лайковете;
      3. Казваш, че твоят твоят блог вече се е превърнал в сайт. Вече веднъж ти обясних, че блоговете, страниците в Туитер, Фейсбук и т.н – всички те попадат в графата видове сайтове. Прочети какво пише в Уикито за Уебсайт;
      4. Колкото ти имаш свобода на действие в твоя платен сайт, толкова имам и аз в безплатния. При по-икономично качване на снимки, мога и 5 г. да използвам лимита от тези 3 Гб свободно пространство. След като ги изчерпя, мога да си създам друг сайт под друго име. Ако не е тайна, каква е годишната такса, която плащаш?;
      5. Наистина разликата между твоя и моя сайт е огромна, що се касае до съдържанието и стила на писане. Въобще не мога да се меря с теб. Ти си професионалист, журналист, а аз аматьор, който пише за собствено удоволствие и не е обсебен в такава степен, както теб. Не е далеч денят, в който въобще може да се откажа да пиша;
      6. Колкото и нескромно да ти прозвучи, аз съм по-добър от теб в естетическото оформление на материалите. Особено с тия китайски йероглифи, които използваш за препратки към статиите, на които се позоваваш. Твърде консервативен си и го правиш от инат, а не че не можеш…

      Желая ти приятен ден!

  13. Pasi says:

    Олее…Пак на пожар мирише… За разведряване на обстановката един виц:
    Циганката: Асанееее… Чаавето глътна патрон!!!
    Асан: Не го върти към мен ма!
    И още един:
    Две блондинки споделят.
    – Муци снощи гледах чуден филм за Бетховен…
    – Много хубава музика е написал…Даже с това е известен муцка…
    – Егати кучето…!

    • Homoerect says:

      Чета аз без очила “Чавето глътна пирон!” И се чудя какво му е смешното… 🙂
      Тоя Бетховен – каква друга музика е композирал?

  14. Pasi says:

    Синфония №3 “Героична” посветена на Наполеон Бонапарт, но посвещението е отменено от автора на музиката,след като Наполеон се провъзгласява за Император. Не е бил много политкоректен…

    • Homoerect says:

      Не ги е имало още нашите “демократи”, да го научат на политкоректност…

  15. Готиното на грубата цензура (каквато имахме до 1989 у нас) е, че те учи на мислене. Тия, дето имат мераци за такова, де. След това си доста неуязвим за меката цензура (тая, от която се оплакваш). Има и лоши страни грубата цензура – спира ти потока от алтернативни решения, та ти се налага да измисляш топлата вода. Меката цензура ми позволи да видя тия решения.

    За днешните подрастващи (какъвто бях към 1989 и аз) ще е доста по-трудно, в сравнение с моето поколение, да се научат да разпознават цензурата. Но достъпът до алтернативни решения е неограничен. Та не зная кое поколение (моето или тяхното) е в по-добри позиции от гледна точка на възможностите да се научи да мисли самостоятелно.

    Цензурата е яка школа за независмо мислене.

    • Homoerect says:

      Ице, мине се не мине време, току преминеш през Тепавицата като Халеевата комета! Доста философски разсъждения си направил, които моята глава трудно ги смила. Имам предвид твоята софт и хард цензура. Кому е необходимо да знае всичко, което се случва по света? Това води до масова психоза и до нарастване броя на психичните заболявания. Да ти кажа съвсем сериозно, преди се чувствах много по-спокоен и защитен. Тук някой непременно ще ме упрекне в носталгия по миналото, но не е ли истина, че днес живеем много по-зле от преди? Какво от това като знам колко са загинали по пътищата, колко са изнасилени, ограбени и живеят в мизерия? Нито ти, нито аз можем да променим нещо, ако държавата не се намеси. Има си специализирани органи, на които това им е работата.
      С цензура или без цензура, въпрос на интелект, ако не си кон с капаци, за да стигнеш до някои прости истини. Който не може, да си стои там в обора и да приглася чрез блеене на официоза на Партията!
      За утре очаквам от теб една потресаваща история, която да разтърси темелите на Тепавицата поне 7-ма степен по скалата на Рихтер!

      • Бай Хомо,

        Животът по онова време бе много по-сигурен във всяко отношение – и то не само у т.нар. социалистически страни. Носталгията по “онова време” си е съвсем нормална работа – и от двете страни на бившата желязна завеса. Аз скърбя по яките американски филми от онова време – покрай Рамбо и разните други глупави екшъни се пръкваха много смислени ленти. И сега се случва, ама не е като едно време. Скърбя за САЩ отпреди 1989, както скърбя и за България от онова време. Не че сега всичко е черно, но многото е станало твърде сиво. И ЕС нещо посивява, въпреки че има цели ята бели лястовици.

        Не зная кога ще ми остане време да пиша, въпреки че напират идеи.

        • Homoerect says:

          Хареса ми изказването ти! Личи си, че си здраво политически подкован. Едно време би могъл да се издигнеш и до поста на политрук. 🙂
          Що се касае до хамериканските филми, имам чувството, че вече всичките съм ги изгледал. Мариз или тупаник, стрелба с пистолети с по 100 патрона в пълнител, преследване с коли – холивудски простотии…

          • Homoerect says:

            Какво стана с палчетата и лайковете дето ми беше обещал? Хайде, сложи поне едно палче, да не е тринадесетото на кутсуз… 🙂

          • Лайка се вижда, за палчето не знам – за него се налага да ми вярваш, че отдавна съм го сложил.

            За политрук нямаше да ставам. Вероятно бих членувал в Партията, ама щях да си имам и много ядове с фунадаменталистите в нея.

            Един сравнително нов филм (след края на “Империята на злото 🙂 “) – “Боен клуб”. Сравнително нов за дъртаци като нас – дето измерват времето с десетилетия, не с месеци.

          • Homoerect says:

            Дума да не става – правилно си ориентиран!

  16. Pasi says:

    ЕВРОИЗБОРИ
    Как играха “седесари”
    всички до един другари !
    После сините другари
    го играха “десебари”,
    а сега са хем със Боци ,
    хем със Куна, хем със Гоци,
    с аркадаш на Ердогана –
    достът бивш на наш Догана,
    все с една и съща схема –
    от народа как да взема,
    хем да го излъжа братски ,
    хем пък евротарикатски !
    Ирен
    13.5.2014
    морето
    Малка разходка из народното творчество във ФБ.

  17. Бай Хомо,

    Очаквам награда. Все едно дали за цялостно творчество или за отделен пост – но специална награда.

    Прегръдка и целувка от Светла. Дали директно от въпросната дама, дали ще я изтъргуваш за нещо друго, но я искам – прегръдката и целувката от Светла.

    @Светла – не гласувай щом това е в резултат на твое обмислено решение. Всичките тъпи гласувания по някакъв инстинкт не струват колкото единственото ти обмислено решение да не гласуваш.

    • Homoerect says:

      Ице, не закачай кака ти Светла! Нека има и за мен една човешка радост…
      Текстът за (не)гласуване на изборите е малко двусмислен. Похвала или упрек отправяш към Светлето?

      • Кака Светла е много готин човек. С жестовете, които се опитвам да открадна целя да придобия малко доброта.

        Аз ценя мисълта – гласуваш и знаеш защо, не гласува и знаеш защо. Кака Светла смята да не гласува и знае защо. И прави много повече от други, които гласуват и не знаят защо.

        Аз смятам да гласувам, ти смяташ да гласуваш – и двамата знаем защо всеки за себе си. Та, похвала е в крайна сметка.

        • Homoerect says:

          Ице, напиши на кака си в днешния блог, за да не си помисли, че си я пренебрегнал…

Leave a Reply

