Героите са уморени

Както се вижда от последните посещения в моята т.н. “Тепавица”, непрекъснато спада интересът към творчеството ми. Дори и по теми, които би следвало да са в центъра на вниманието на българската общественост. Причината е ясна и няма смисъл да се оправдавам. Не го казвам и за да предизвикам временно някакви симпатии от ваша страна. Освен това, уморих се от ежедневния труд да преливам от пусто в празно, а пък и на вас ви е време да потърсите някой друг по-забавен сайт. Вече не знам как да се откача от хорото… Помогнете ми и вие, моля. 😛

За да не сте открехнали напразно вратата на тепавицата, предлагам ви да чуете една песен от един мой любим френски актьор и певец – Ив Ливи, изпълняващ главната роля във филма „Героите са уморени”. Който желае, може да си изтегли филма от ТУК.

Песента се нарича „Мъртви листа” (удостоена със златна грамофонна плоча, след като е издадена в един милион екземпляра), която е символ за романтика на не едно поколение почитатели по цял свят.

Приятно слушане.

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in У нас and tagged . Bookmark the permalink.

55 Responses to Героите са уморени

  1. aman11be says:

    “Както се вижда от последните посещения в моята т.н. “Тепавица”, непрекъснато спада интересът към творчеството ми…. ”
    Това да го видя, не го вярвам. 🙂 Без да искам да се оправдавам, но, въпреки че в последно време почти не съм писал, почти всеки ден намирам време да чета написаното и коментарите под него. Ако имаш нужда от почивка, е друг въпрос. Ето и моя музикален принос за днес:

    • Homoerect says:

      Амане, не съм и очаквал от теб друго да ми кажеш: Дий, воле, дийй… А, аз те мислех за приятел! Ако се казвах Генек, чийто девиз е „Първо работата, после здравето” може би щях да се замисля. Аз моята работа цялата съм си я свършил.
      Благодаря за клиповете, които ми подействаха терапевтично. С уморените коне е ясно как постъпват, ама аз не съм кон! 🙂

      • Homoerect says:

        Амане, пропуснах да ти кажа най-важното… Върни се в Тепавицата на сакралната дата 10-ти април и виж кой те е поздравил вчера в моя опус „Честит празник, приятелю!

        • aman11be says:

          По-добре късно, отколкото по-късно! 🙂 Още повече поздравите са за теб, а не за мен. Пък и малко безплатна реклама на ничий сайт/блог не е излишна. 10 човека да я прочетат, все е файда.

          • Homoerect says:

            Аааа, не си прав, поздравите са и за тебе!
            Вече имаме връзки с една от най-големите национални вериги от магазини „СИКО”! Влез в сайта и си избери продукт/и на преференциални цени.
            Как е времето край морето? Тука се завърна зимата. Очаквам всеки момент да получа подробна метеорологична сводка от Светла. Да се готви за доклад и Кисса – как е покрай бреговете на бившите ни морски владения на Адриатическия океан.

          • aman11be says:

            Още повече, че имат магазин в Люлинград…. 🙂
            Край морето , както казваше преди много години покойният “колега Галов” ,коментирайки мач на Ботев с ЦСКА в Пловдив, “….дъжд, дъжд от голове. Ботев – ЦСКА 0:1….” Вчера беше голям студ с дъжд, днес е по-приятно, а утре как ще е – ще пиша вдругиден. 🙂 Ама то всичкото е от “глобалното затопляне”…. 🙂

          • Homoerect says:

            С други думи, искаш да кажеш, че времето е неподходящо да ти идвам на гости? Да видим какво ще рече Кисса…

        • aman11be says:

          Между другото имах навремето един колега и приятел, който се казваше Васил, а всички му викаха Сико. Родом от небезизвестното търновско село Миндя. Но сънувало момчето морето и дошло във Варна. Едва ли има нещо общо с поздравяващия те, но просто се сетих.

          • Homoerect says:

            Предполагам, че поздравите са от дама… Не съм забелязал до този момент някой да изпитва нежни гейски чувства към мен… 🙂

  2. Homo faber says:

    “Ars longa, vita brevis.” – цитат на латински на Хипократ, или “Животът е кратък, изкуството вечно”, затова от време на време, творците си поставяте въпроса на въпросите, както човека от Елсинор…;)
    ХАМЛЕТОВ ВЪПРОС
    Трендафил Акациев /Н. Йорданов/
    Странна измет се навъди –
    чуди се дали да бъди.
    Щом не искаш – не бъди,
    но отсреща врагът бди.
    Чуйте моята присъда:
    Той не ще, но аз ще бъда!
    Две са нашите съдби –
    аз: туби, той – не туби!
    Така че, ти с туби-2… бегом за нафта за печката, че за творчеството требе топлинка … 😉

    • Homoerect says:

      Фабер, отдавна съм забравил казармените години… Ако вместо “Бегом” беше казал: Бъди така добрър, ако обичаш, донеси нафта за печката”, щях да те послушам.

      • Homo faber says:

        Еректусе, аз не ти казвам, а внучката ти, която я слушаш и диня иска да й донесеш. Бебе не иска да донесеш… 😉

        • Homoerect says:

          Шикалкавиш, Фабре! Толкова ли много ще бъде засегнато твоето достойнство и чест, ако ми кажеш “Моля те…”?
          За внучката ми не бери грижа! Обещала ми е поне 3 правнука. 🙂

  3. Homo faber says:

    Нема шикалкавене, Еректусе, нема засегнато достойнсто. Това е твой патент… ;), всички те знаем… Не искаш да отделиш, неколко банкноти от еврейчетата…:) Това е голата истина!!! А за какво да те моля, проблемът е твой, аз си имам и сега парно. И 50 градуса по Целзий да стане, пак мога да си пусна парното, ако ми е студено… 😉

    • Homoerect says:

      Фабре, нема смисъл да ти отговарям. Ако некой друг ни чете и има излишно време за губене, нека той ти отговори. Аз с шикалки не си играя, независимо от това, което ти си мислиш за мен.
      Откъде-накъде най-важният проблем стана парното в твоята и моята къща. Ти виждал ли си как аз се отоплявам?

      • Homo faber says:

        Еректусе, искаш да ти кажа “Моля те…”?
        Мога да ти кажа “Моля те”, и има проблем, ако си поискам да ми сервираш трети “Арманяк”, а ти не сипваш, оправдавайки се със световното положение …! 😉

        • Homoerect says:

          Къде го чукаш, къде се пука…?!
          За днеска двата сервирани от мен арманяка ти стигат! Я, по-добре кажи – мина ли покрай оня Световно неизвестен ресторант с гарсоните в бели туники, дето от кухнята се носят ароматни миризми на вкусни гозби? Добре ли напои коматчето си от улицата?
          Положението продължава да е много кофти, както казва брат Аман – „международно”. Ти утре може да кажеш, че аз съм в дъното на конспирацията, довела до разрушаването на двете Кули-близнаци в Ню Йорк на 11.09.2001 г. По-голем дезинформатор от теб не познавам!

          • Homo faber says:

            Ама, много си докачлив…!
            Отпусни малко каиша, недей на макс … 🙂
            За минаването, ти си минал край готварницата на текезето у ваше село и си си напоил комата… и сега ми индиректно кажуваш.
            Щото и днес, кака Хомовица те е оставила на компютърно меню … 😉 То стомна един път, стомна втори път, компютър трети път … 🙂
            А, за конспирациите и дезинформацията, то се вижда кой има гайле и все пита за разузнавачи и агенти, кой служил за Родина, кой без Родина и т.н…. 😉

          • Homoerect says:

            Фабер, дори да си съдереш задника, не можеш да ме изкараш от равновесие! Само те МОЛЯ да престанеш да се правиш на ясновидец и да ме четеш като разтворена книга. Още си на началната страница от едно многотомно издание.
            По конспирациите и дезинформациите – ти си по-добър от мен!

  4. Homo faber says:

    Еректусе, споко. Не ми е възложено и немам такава подривна цел – да те изкарваме от равновесие! Книги бол, важното е да се ЧЕТАТ и осмислят …
    Относно конспирациите и дезинформациите …. времето ще се произнесе!
    То е в нас и ние в него!!!

    • Homoerect says:

      Като нямаш такава подривна цел, не се опитвай да ме изкарате от равновесие. Не разбрах кой друг, изключвайки теб от списъка на заподозрените, би желал да ме види в подобно състояние? Нямам нужда от успокоение от твоя страна. Важното е да се спазва добрият тон и няма да имаш никакви проблеми от моя страна. Би ли ми обяснил и каква е връзката между нашите взаимоотношения и многото книги, които си прочел и продължаваш да четеш?
      Какво толкова те вълнува как ще се произнесе времето относно конспирациите и дезинформациите? Дори да имаш досие, ако се смяташ за честен българин…

      • Homo faber says:

        Айде стига, ти от майтап не разбираш…. Героите са уморени..

        • Homo faber says:

          Наистина са уморени героите… Всички сме уморяваме от този живот – всеки ден, всяка минута, затова трябва по леко да вървим, през него. Трябва да се живее!!!
          Предишният Еректус искам, да видя – хем сериозен и повече майтапчия и несериозен, по-свободен…

          • Homoerect says:

            Те – на, гледай ме! Пак съм си същият. Преоблекъл се Илия пак в тия… 🙂

        • Homoerect says:

          От майтап до ташки има разлика! Ти, харесваш ли майтап на голо дупе? Не дълбай с длетото тънко моята душа… 🙂

  5. Светла Павлова says:

    За уморените герои ( не коне ) десет стъпки към…:

    • Homoerect says:

      А метеорологичната сводка??? 🙂
      Светле, а какво ще кажеш за това?

      Държа да чуя твоето компетентно мнение.

      • Светла Павлова says:

        Вярно е това, но означава ли, че така трябва да бъде во век и веков, само защото го е казал Толстой?

        • Homoerect says:

          Аксиома, Светле!
          Ще ти дам да прочетеш още нещо:
          Путин обяви независимостта на Русия чрез “Златната рубла”
          Россия приступает к эвтаназии США
          Това по повод вчерашния ни разговор къде живеят децата на управниците в Русия.
          За награда, че днес беше добро и послушно момиче е песента, с която бих искал да те поздравя:

          • Светла Павлова says:

            Мда, вие двамката с Генек усърдно работите аксиомата никога да не бъде заменена с просвещение.
            Аз не бих бързала със салютите – не знаем с какво ще отговори Америка на предизвикателството.
            П.П. Благодаря за песента -чудесна е.

          • Homoerect says:

            “Мда, вие двамката с Генек усърдно работите аксиомата никога да не бъде заменена с просвещение.”
            Това пък откъде го измисли? За Генек не отговарям, но аз винаги съм стоял твърдо зад идеята за просвещението на народа!
            Отдавна съм предрекъл, че САЩ няма да са вечно властелин на света. На нито един народ не му харесва световен джандарм, който с огън и меч налага своите демократични ценности.
            Радвам се, че песента ти е харесала…

  6. Светла Павлова says:

    При надморска височина 300 м времето е с променливи стойности – сутрин е студено придружено с птичи трели, вечер е приятно хладно със звън на овчи хлопки.

    • Homoerect says:

      Благодаря, Светле! Друг път да не се налага да напомням за задълженията ти…

  7. генек says:

    Героите може и да са уморени, но не се пенсионират. Прочети за Коен Варварина при Тери Пратчет…
    За подобни на блога ти начинания важи приказката: “Вход безплатен, изход няма”…
    А изходът е един – продължаваш. И – докъдето.
    Ей го, и аз усещам умора. Днес имах дълга среща, прибрах се, дремах, не ми се работи… Но има да пиша представяне на книга, имам две теми в главата, има желание за нещо същностно.
    Работата е лесна – просто преодоляваш себе си…
    А, и още нещо. Дали публиката не се обърква от липсата на режим – примерно, нови материали на четна дата или нещо такова. Засега пишеш доста объркано – а може да си постоянен.
    И последно.
    Блогът се прави за себе си. Посетителите са бонус, гости, приятели… Но – ти приготвяш манджата за душата си, те са добри гости…
    Колкото – толкова…

    • Homoerect says:

      Генек, с тебе отдавна сме си изяснили отношенията. Нито ти мен ще промениш, нито аз теб. Всеки живее в своя реален свят при конкретно действащи обстоятелства и причинно-следствени връзки. Не разбрах много добре какво имаш предвид моята обърканост. В общи линии аз съм човек, който обича животът му да е подреден и мисля, че досега съм го постигал.
      Съгласен съм напълно с теб, че писането трябва да ти идва отвътре и да го правиш за собствено удоволствие. Стремя се да спазвам този принцип, но другите ще кажат дали манджите ми не са прекалено постни и безвкусни. Щом ти ме четеш и аз теб, значи се движим в нормалното русло. И един гост да имаме на софрата, все е файда!
      А докога ще продължа да пиша е въпрос на време…

  8. генек says:

    Народът не може да бъде просветен. Народът може и трябва сам да се просвещава!

  9. Светла Павлова says:

    “На нито един народ не му харесва световен джандарм, който с огън и меч налага своите демократични ценности.”
    А как ли възродената руска империя ще наложи ценностите на диктатурата?

    • Homoerect says:

      За коя руска империя става дума? Това са отдавна изтъркани клишета!

    • aman11be says:

      Мирча Кришан с неговата краставица ряпа да яде пред вас двамата. 🙂
      Светла, знаеш ли какво чух преди известно време от един български бизнесмен? Човекът ми каза приблизително следното: “Руснаците идват и казват “Искаме това, това, това, …. ” Бъркат в торбата, вадят cash и плащат. Американците идват и казват “Искаме това, това, това, …..”. Бъркат в торбата, вадят ……. обещания колко добре ще живеем след еди колко си години, ако сега им уйдисаме на акъла и плащат на едни двама да им лобират. Омръзна ни от празни обещания!

      • Homoerect says:

        Амане, ако аз и ти грешим, а Светла е права…? Ко праим тогава? 🙂

        • aman11be says:

          Посипваме си главата с пепел и мълчим виновно. 🙂 Това поне го можем. 🙂

          • Homoerect says:

            Добавих нещо от мен, което си пропуснал да направиш в предишното си изказване. 🙂

    • aman11be says:

      Дойдохме си на думата значи…. Къде го стяга чепика афроамериканчето №1. Що да не са те, а да е някой друг?

      • Homoerect says:

        Те това е въпросът над въпросите. Докато ние си блъскаме главите над въпроса “Що е аксиома и има ли тя почва у нас?”

  10. Светла Павлова says:

    Хайде-хайде, изтъркани клишета! А в какво друго ще се превърне Русия, след като стане световен лидер, ако не в поредната империя? Или смяташ, че матушката ще се откаже от военнопромишления си комплекс? Ще спре да произвежда оръжия и с цветя и рози ще въвежда отново незабравените комунистически ценности ? Нет, спасибо!
    Нещо смешно-тъжно-иронично:
    “Зелените”: Мястото на България е при Матушка Русь

    • Homoerect says:

      Светле, ще бъде твърде нелепо от моя страна точно теб да просвещавам! Времената на едно и дву-полюсният модел свършиха. Появяват се и нови страни на световната сцена, които също претендират за лидерство. Русия се опитва да бъде равностоен партньор в международните отношения. Нейният ВПК съществува не само, защото й носи печалби, а защото страх лозе пази. Ако нямаше паритет на въоръжените сили между основните противостоящи страни, отдавна да е избухнала ТСВ. Нима смяташ, че производителите на оръжие в Щатите и Западна Европа го правят от хуманни съображения?

    • aman11be says:

      Светла, ама ти сериозно ли смяташ, че някой от съвременните руски управници иска да въвежда отново “незабравените комунистически ценности”? Че болшинството от тях могат да се мерят по богатство с най-богатите американци, а зад гърба им стоят ресурси, за които всички богаташи, не само американските, само мечтаят да докопат. Хайде по-сериозно…. 🙂

      • Homoerect says:

        Светла е здраво бронирана в гърдите и бронебойни патрони за нея няма открити! 🙂 Прочети статията, която ни препоръчва и ще разбереш каква борба трябва да се води за спасяването на нейната душа, заразена от вражеската пропаганда.

    • Наистина смешно и тъжно. Ирония не забелязах.

      Нашите зелени са нещо като нищо на света. Първо да успеят да се определят, после да почнат да дават акъл. Десни зелени може да измисли само Женя от Миндя и успя. Тук е тъжното.

      А писането трябва да бъде предшествано от работа на главния мозък. Иначе стават едни смешни неща. И навяват тъга, защото едно по принцип прогресивно движение у нас се води политически от функционални неграмотници.

      И докато се пишат разни глупости за Путин и имперските амбиции на Русия (имперски амбиции има и е имало дори в мъничка България, но Путин не е глупак и няма да тръгне наведнъж и завинаги да решава световните проблеми на Русия), то се изпускат важни въпроси. Унищожава ли се природата в далчения изток и севера на Русия? ЕС безсмислено си изгърмя патроните, т.е. добрите отношения с Русия и дори и даде смислен акъл и да прояви искрена загриженост, то Путин вече няма да я чуе. А може и всичко да е добре обмислено – няколко европейски и американски фирми нямат нужда да им се мяркат някакви еколози докато помпат нефт и газ.

  11. Светла Павлова says:

    Много ми се иска да си прав по отношение на равенството и партньорството, но за момента ето това са изтърканите клишета. Борбата не е за хуманност, за равенство и партньорство, а за придобиване на собственост върху ресурсите, чрез тях придобиване на власт върху волята на хората. Ето защо е време да сменим аксиомата на Толстой.

    • Homoerect says:

      Може да я сменяваш когато си поискаш, но аксиомата затова е аксиома!
      П.П. Върни една страница назад, да видиш твоят любимец Ицко какво ти е написал…

Leave a Reply

