Аз и титаните на мисълта

Абе, аз да не съм по-велик от Бат Джимо? Къде съм аз, къде е той?! Същият пише веднъж в седмицата, а вие искате от мен всеки ден да ви пиша… Къде дават така?

У наше село, след кметя (поп и даскал нема) аз съм следващият по важност. Ама не всички селяни го знаят, пък не искам да се хваля… Между нас казано, аз съм един господин Никой, защото от мен нищо не зависи. Чат-пат, когато посетя селската кръчма и почерпя някого, закъсал преди пенсия, само тогава ме признават за човек! На входа на заведението, кръчмарката е поставила табела с едри букви: “Доверие – всекиму, вересия – никому” Затова съм й благодарен – та и мен некой да сайдиса… Разказвам им за Молиер, Мопасан, Чехов и так далее, а те ме гледат и слушат със затаен дъх. По некое време се чуе едно: “Бай Омбре, ще кажеш ли още по една малка двойна?” Може – отговарям аз, ама първо отиди да прекопаш градината на буля Хомовица. След което, на зажаднелия престава да му се пие. И продължава да ме гледа все така умно, с навлажнени от мъка очи… 😦

И с Генек, също не бих могъл да се меря – той е класик, а аз лаик. Освен това, неговата производителност на труда е в пъти по-висока от моята. Не признава нито събота, нито неделя – болен или  здрав! Може да захранва с мат’риал 3 тепавици средна мощност всеки божи ден! Според френската футболна терминология, такива като него са mordu (ухапани) запалянковци, а аз искам да си умра като нормален човек. Полека-лека, вече се отърсвам от отровната си плесен.

Това е, което исках да ви кажа. Някакви въпроси, мнения, критики и тем подобни?

За тези от вас, които все още се надяват да прочетат нещо смислено от мен е следващата песен, станала кръчмарски хит – пак там, на същото място:

От времето на Бат Джимо…

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in У нас and tagged . Bookmark the permalink.

57 Responses to Аз и титаните на мисълта

  1. aman11be says:

    Първо благодаря за песента. Ако и да се броя за немски възпитаник, за първи път я слушам в изпълнение на Марлене Дитрих. ….. Идеологически контузии – навремето в почти всички книги за войната и партизанското движение пияните немски войници пееха “Лили Марлен”… 🙂
    Второ – бат Джимо си е бат Джимо, ама и него не всички го четат и харесват, ако и да има поне две десетилетия телевизионна популярност пред теб и да го броят за голям интелектуалец. По-добре пръв на село, отколкото последен в Рим.
    И трето – генек днес обяви оттеглянето си от активна писателска дейност. Паднали му едни парички по мейла, та решил да скупчи една виличка на Канарските острови и оттам да анализира следващите избори за ЕП. Добре поне, че не се е сетил да ги прекара през някоя офшорка, като любимото си “нещо” от “Дондуков”, та ще има малко и за пенсии в България. 🙂
    Ако се сетя още нещо, пак може да пиша. Аз пък да не съм Пушкин, че музата да е постоянно на рамото ми. 🙂

    • Homoerect says:

      Благодаря, Амане! Виждам в твое лице достоен заместник, който да седне на стола ми пред тепавичарския пулт! 🙂
      П.П. Генек е безнадеждно заразен от графоманията и няма спасение за него. Да му пожелаем успешна творческа дейност до дълбоки старини, па макар и от Канарските острови да ни пише… 🙂

  2. Homo faber says:

    Бай Еректусе-Омбре, мараба!!!
    Поражда се съмнение у мен, че след кмета, ти си най-важният. Как да се съветват, съселяните ти с теб в кръчмата, като в нея се правят по-добри работи от копането… 🙂
    Уж не си неолиберал, а, да ги караш да копат и тогиз от социалната шльоковица да получат почерпушка… 🙂
    А, те сте един електорат … 🙂

    • Homoerect says:

      Мараба, Фабер!
      Ти от небето ли падаш? Не знаеш ли как се прави предизборна агитация? Виж Бареков и си отговори сам на въпроса. Требе да има материални стимули, за да има и производство (бюлетини в полза на една или друга партия). В случая аз агитирам за себе си и буля Хомовица…

  3. Homo faber says:

    Аферим, бае Еректус-Омбре!
    Аз съм в действителността и следя внимателно, какво става. И не падам от небето, както си мислиш ти в полудрямка полегнал на одъра … 🙂
    Бареков, облечен в бели готварски дреи и налупил готварска капа на главата, пече кебапчета и без каймета ги раздава.
    А ти, Еректусе искаш да ги опечеш ората на юнското слънце с права лопата бе в ръцете…
    Те така се праи агитация, като Бюреков… може и домашно кисело млеко с бЮрек да им е сервирал? … 😉

    • Homoerect says:

      Фабер, питам се дали някога ще доживея да се съгласиш с мен без да ми опонираш??? Кажи барем един път – така е (паднал съм от небето)! 🙂
      Има и една стара българска поговорка: “Който не работи, не трябва да яде”. Вицът, пардон – поговорката добива нов съвременен вид: “Който не краде, няма да яде”.
      Очаквам рецептата за бюрека, която да изпълниш при следващата седянка в кръчмата.

      • Homo faber says:

        Еректусе, съгласявал съм се с теб… 🙂 и сигурно ще се съгласявам /обърни страниците назад/. Не ща да падам от небето, предпочитам да падат върху мен… женски цици… 😉
        Постоянно цитираш, Франсоа-Мари Аруе, значи държиш тогава, друже – на това, що е казал…? 🙂
        Не съм много по готвенето, по-добре помоли бая ти да ти опече и нагости с бюрек, може и с политически… 🙂

        • Homoerect says:

          Фабер, желанието ти е лесно изпълнимо. Отиваш в най-близкия Sex shop и си поръчваш артикул с млечни жлези, който да отговаря най-пълно на твоите изисквания (във формата на лимони, круши или любеници)… Само не ми казвай, че предпочиташ от естествена плът.
          Франсоа-Мари Аруе съм го цитирал, но не често. Вече правя ревизия и допълнение към неговата мисъл…

          • Homo faber says:

            Еректусе, явно че ти си преминал на таквиз артикули и са ти любими – от Sex shop, разбирам те, алергичен си вече към естествените… 😉
            Благодаря, друже…, но наистина аз ползвам естествени …

          • Homoerect says:

            Не съм и очаквал друг отговор от теб! Стандартен мъж със стандартни потребности. Все пак, да ти напомня, че и козичките са от жива, естествена плът… 🙂

  4. Homo faber says:

    Така е друже, у ваше село Средногорско, титани нема. Ама козички бол … 🙂

  5. Juliapulia says:

    Абе не побъркаха родителите, ние сме си побъркани и сами 🙂 И всичката истерия се корени в лоша политическа система, липса на адекватни реформи и на професионалисти, което свежда избора на качество почти до нула, като качеството си остава под силно съмнение, ама иначе пък е безкачествено и безсъмнение. ИзокАх се!

    От мен пък съвсем не очаквайте нещо смислено … аз па да не съм титян я!

    • Homoerect says:

      Юлке, правилна констатация правиш, но какво от това? Някой (всички ние) трябва да се опитаме по някакъв начин да променим системата… Продължавай да окаш, белким повече народ те чуе!
      П.П. Аман ти е сърдит, задето вчера не си обърнала внимание на неговия разказ… 🙂

      • Juliapulia says:

        Вчера излязоха оценките на 7 клас, в резултат на което фокусът ми е тотално променен 🙂 Ще се реванширам на Аман, като добия нормалност на съждението, което няма да стане, докат не видя статистиките и не чуя мнението на чавето и оттам да гУ мислим.

        • Homoerect says:

          Покажи се в цялото си великолепие на една истинска блондинка! 🙂
          И твоето детенце, както и Амановото си е изкарало с отличен изпитите и ще бъдат приети там, където са пожелали. Аз съм ясновидец, вервай ми! 🙂

          • Juliapulia says:

            Похвално е поведението на щерката на Аман. Повече хора трябва да прочетат за нея. Иначе, за другото, аз съм предоволна и горда с човето; остана сега и късмет да има 🙂 … и малко акъл де 😀

          • Homoerect says:

            И аз това казвам. Твойто чаве или чавче също си знае работата и не му бери грижа. Relax! 😛

          • aman11be says:

            От твоите уста в Божиите уши, брат ми! Юлия, не се сърдя на никого, но вчера казах на Омбрето, че поне ти няма как да не се включиш по темата за домашните любимци. След като си горд шофьор на блатен фей Хари. 🙂

          • Homoerect says:

            Запазвам си правото да замълча… 🙂

    • aman11be says:

      Това титян да не е дублетна форма на титан в някои диалекти? Питам сериозно.
      После ще обясня защо.

      • Homoerect says:

        Амане, към мен ли отправяш въпроса или към таитянката? 🙂

        • aman11be says:

          Към всеки, който може да отговори. Но най-вече към Юлия. 🙂

          • Homoerect says:

            Юлке, Юлке… къде си? 🙂

          • aman11be says:

            На разходка с фея. 🙂

          • Homoerect says:

            Ще се разчуе… Преди малко ти да не намекваше за лайнера “Титаник”?

          • Juliapulia says:

            с фея бях еВстевствено 🙂 това титян е производно на некадърното почукване по БДС-а. Азбуката, не стандарта 😛 А просто темата за любимците не сколасах да я видя. Малко ми е лудо тия дни – куче, работа, чаве в предоценкова истерия, падане – отново, а сирените на 2 юно ме завариха на гробища. Таааа пропускам и теми и титЯни 😉

          • Homoerect says:

            Ясно, извинена си!

          • aman11be says:

            Разбрах. И твоята не е лесна. А за титян питах, защото имам един набор от казармата Константин Титянов от Разлог. Бяхме в един взвод. Сега е май зам. директор на ДНП (Дирекция “Национална полиция”, може и главна да е).

          • aman11be says:

            Пардон, от Гоце Делчев било момчето.

          • Homoerect says:

            Все тая – няма да му откриваме досие! 🙂

      • Juliapulia says:

        Еееех, какво знаете вие за митичния свят на титЯните, ееехххх

        • Homoerect says:

          Разкажи ни, не ни дръж в неведение…

          • Juliapulia says:

            Хаха, това са тайните приятели на Блатния фей, Ентелегентната същност на двама профани – куче и неговата собственост, във вид на шофьор 🙂

          • Homoerect says:

            Само една забележка имам… Не се казва шофьор, а шифиор!!! 🙂

          • Juliapulia says:

            аааа не е верно, казва се шафиор 😛 за справка можеш да видиш домовата книга на нашия блок от времето, когато си правих първия паспорт (зелен беше)

          • Homoerect says:

            С общи усилия, стигнахме до истината. Та значи, имала си и зелен пасапорт??? Кога беше това?

          • Juliapulia says:

            Някъде около шест години след “промените” … май … ма помня, че го имах за кратко с вписано чаве в него

          • Homoerect says:

            Искаш да кажеш след Революцията? Значи първо си се сдобила с чаве, а после си станала пълнолетна и си си извадила паспорт (лична карта по новому) 🙂

          • Juliapulia says:

            Не бе, сакън … обратното. Чак толко млада не съм … грешка стара … грешка – чавето е дребно, ама май само на ЕГН

          • Homoerect says:

            Що, бе? Кво лошо съм казал? От моя гледна точка ти си още тийнейджърче.

  6. генек says:

    Много мразя това “графомания”. Не обичам д апиша. Ама хич… Обичам да чета. Но често се налага като не намеря нужен материал – сам да си го напиша.
    Така и с книгите – няма ли, пиша си.
    И със сайта е лесно. Казвал съм – просто трябва да видиш. И после – вместо да го споделиш в кафенето с пенсионерите, го написваш. Отнема 15 минути. Най-трудното е в правописа.
    Така че – без етикети.
    И, между другото, най-сериозно се замислям за спиране на сайта. Имам да пиша някои книги, други чакам да излязат и става доста натрупано. За мен…

    • Homoerect says:

      Генек, не разбирам какво толкова те смущава думата “графомания”? Страстта към писане не е порок. Освен това, не свикна ли вече с моето нетрадиционно чувство за хумор, в което няма и частица зла умисъл и злобеене? Тепавицата не е филиал на Сорбоната или Кеймбридж, където се говори на изискан светски език. Тука всеки може да се изразява както си иска, стига да не използва обидни думи. Не разбрах какво разбираш под “етикет”.
      Ще направиш голяма грешка, ако спреш да пишеш в блога… Не ме гледай мен – аз съм днеска така, утре иначе… 🙂

    • Не се подценявай, Генек.

      Ако знаеш колко мисли напират в главата ми и аха да ги напиша, ама … Чак и блог си направих. Може и да не си Достоевски, ама можеш да изразиш писмено това, което ти е на ума.

      Графоман си и се радвам, че си. Сутрешното кафе върви много ободряващо с твоя блог. Лошото е, че думичките завършващи на “ман” и “холик” (а ти си работохолик) са придобили негативно значение в българския език. А много от тях са красиви думички.

      • Homoerect says:

        Ице, слабо познаваш Генек – не е от хората, които се подценяват. Той си знае цената, която по собствените му думи се заключава в следното:
        Бил работил като журналист… И в телевизия… И във филми се снимал… И книги има издадени…”
        Щом като не му харесва да го наричат графоман, ще го кръстим библиофил (човек, който обича Библията). 🙂
        Само още малко му трябва да се научи да приема шегата като такава, а не като опит за обида… Както аз се държа спрямо Фабер и му позволявам да се радва. 🙂

        • Генек си е човек с много слабости (като всички хора) и с много готини страни (като малко хора). Но не смятам, че е прилично да обсъждаме някого в подробности – все едно дали го познаваме или не off line.

          • Homoerect says:

            Правим си безобидни закачки с него. Ако не го е разбрал, ще се усети по отсъствието му в Тепавицата… 🙂

          • Хм, да няма само заплахи за съдене за изтриването от “Приятели” 🙂

          • Homoerect says:

            Е, па, нема само аз да се шегувам с него. И той се е пошегувал с мен. Едва ли се е уплашил от заканата ми, че ще го съдя. 🙂

          • Допускам, че и той се размисля над миналите си постъпки. И предприема коригираши действия, когато прецени, че не е прав. Но за това не желае да се шуми …

          • Homoerect says:

            Не е нужно да се шуми. Но по-лесно се дискутира, когато разкопчаем няколко копчета на китела, който ни стяга…

  7. Pasi says:

    Като стана дума за Кеймбридж, та се подсетих.
    -When is your birthday?
    -15 of July
    -Which year?
    -Every year, Sir.

    • Homoerect says:

      Аз пък се сетих за един друг виц. Професор пита студент:
      – Можете ли да ми кажете нещо за химиците от XIX век?
      – Да, сър – те всички са измрели…

  8. Pasi says:

    Попитали радио Ереван: Защо на булките роклите са бели?
    След размисъл радиото отговаря: Бяла техника…

  9. генек says:

    За менх графоманите са от типа на Ст.Ц. – трупащи думи.
    А желание да пишат имат все по-малко хора. Което хич не е добре. Губи се писменото слово. И много, много интересни мисли, случки, мнения…

Leave a Reply

