Назад към природата

Кой беше оня, дето е казал тази знаменита фраза (виж заглавието)? Както и да е – не е излъгал. Тръгнах в петък от Люлинград къмто наше село като пребито куче (пак тая пуста пролетна умора) и пристигнах свеж като кукуряк, още щом стъпих на родна земя. Тук ще отворя една скоба – половината от домачадието остана в главната резиденция, така че не съветвам никого да проверява има ли някой в къщи. За всеки случай съм вързан към СОТ, а на дръжката на входната врата тече ток 220 градуса. Забравете вашия девиз „Ние сме длъжни да проверим”! При всички положения, цялото ми имане в златни кюлчета и твърда валута нося винаги със себе си в бохча, която не привлича вниманието на околните. Затварям скобата.

Какво констатира набитото ми око, натренирано да се ориентира и в най-сложната, бързо променяща се градска среда?

Тревата в двора отново е порасла и чака някой да я окоси. Само за дамите ще отележа, че са цъфнали розите, няколко различни сорта (бели, жълти, розови и ярко червени), чиито аромат не може да се сравни с нито един френски парфюм. Има и различни други цветя, на които все още не мога да запомня имената. Трябва да проверя в някоя специализирана енциклопедия.

Почти нито едно от овощните дръвчета не е вързало, така че ще си спестя варосването. Може само да се надявам да си приготвя наесен сладко от крушови и ябълкови листа. Единствено една дива череша, която расте под наклон от 75 градуса нещо е родила. И от нея може да се направи сладко – отлично средство при диария.

Картофите, лука, чесъна, граха, морковите, марулите и магданоза, въпреки проливните дъждове са се развили добре. Ами фасула – тази традиционна народна култура – нискостеблен и пълзящ по дърветата! Дал Господ и от него. Доматите и пипера съм подслонил в специално изработена от мен къщичка, наречена солариум, където всичко е наред. Един комшия редовно ги е поливал и в скоро време ще си откъсна първия зрял домат от сорта „биволско сърце”. От ония, дето ЕС-есовците  ги не щат! Странно, в големите търговски вериги в Париж съм виждал нещо подобно, макар че на вкус доста се различават. А, да не забравя – отглеждаме специален сорт криви краставици, които по-лесно влизат в буркана. Имаме си и една лехичка с ягоди, които по всяка вероятност скоро ще узреят и ако не за всички, за внучката ще има. Всичко, което изброих дотук е дело на моята трудолюбива буля Хомовица. Аз само инспектирам и давам мъдри указания. Непрекъснато крача пред нея и опъвам канапа, за да не изкриви редичките на насажденията.

Фермата за охлюви е празна. Няма го още и колорадският бръмбар. Капаните за комари и мухи също са празни. Дано поне долетят пчеличките, та да опрашат онова, което напук на природата е оцеляло.

Това, което не се е родило в нашата плантация, ще си го купя от пазара. Вече видях, че се продават дини и пъпеши, освен банани. Едва ли са с вкуса на ония, които си спомням от детството, ама като нема риба и ракът е риба. Истински екологични ягоди, освен нашите, съм ял на един тържествен обяд, даден в чест на един наш големец в Гърция, който малко след като хапнах първата ягодка, стана от масата и така и не успях да си довърша десерта… За отбелязване е, че братята македонци също много тачат този вид зеленчук и на много места край магистралата за Скопие има оранжерии.

Като човек, който полага висококвалифициран труд, основната ми задача в този момент е да спретна резиденцията за посрещане на скъпи гости в антуража на един блатен фей. Наред с това, трябва да построя овчарник, в очакване на цяло стадо вакли агънца. Не си мислете, че това е лесна работа. Наложи ми се вчера да се направя на електротехник и автомонтьор, което слагам в категорията „второстепенни задачи”.  До този момент нямам забележки и рекламации от страна на поръчителя.

Довечера се прибирам в любимата ми панелка. Ако трябва да дам отчет, накратко казано, съчетах полезното с приятното. Ако имате някакви въпроси към мен – кое как се прави, питайте! Може и да успея да ви отговоря. 😛

Нали нямате нищо против да ви поздравя с една песен? Със същата поздравявам всички, които са доживели до деня Св. Парастас:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in У нас, Good news and tagged . Bookmark the permalink.

30 Responses to Назад към природата

  1. Светла Павлова says:

    Кога ще почерпиш с криви краставички?

  2. Homo faber says:

    Природата е всичко – наша майка, наш дом, средство за прехрана и наше училище. Всичко ни е дадено на готово. Нека пазим нашата майка, да я уважаваме .
    Та казваш, …Напред към природатаи явно си прозрел истинността на тази знаменита фраза. Но още повече ще научиш истината, като хванеш лопатата.
    Бих добавил следното… Напред към природата Еректусе, с лопатата … 🙂
    Лопатата ще те освободи от всичките ти терзания и черни мисли и ще те направи свободен, поне за няколко часа, а и повече …;)
    А вечерта, под асмата може да се върнеш към терзанията и черните си мисли, потушавайки ги с изстудената дедова усуканица … 🙂

  3. генек says:

    Русо…

  4. генек says:

    Иска ми се да съм В тая песничка – да ми шумят брезите, а аз да лежа… Така – завинаги…

  5. генек says:

    Това пък в каква връзка?

    • Homoerect says:

      Във връзка с горното… Ако не си го чувал този лаф, означава, че гроздето е кисело, сиреч непостижима мечта!

  6. Светла Павлова says:

    Скъпи, понеже днес не казваш нищо за палчетата, сама да се пофаля – първото беше от мене 🙂 . А ако наистина ме каниш на криви краставички… внимавай какво си пожелаваш, че да не вземе да се сбъдне 😀 .

  7. Хакам ти едно палче надолу, утре ще го изправя нагоре. Това е за урок на разни твои почитатели и (ревност ме обхваща) почитателки, които не знаят как да си променят меннието към правилното.

    • Homoerect says:

      Аз пък на тебе ще ти дърпам ушите за едно твое изказване на едно друго място. И не разбирам защо мене ще ме наказваш за чужди грехове? Ако с нещо не си съгласен, адресирай го към този, който противоречи на твоята идеология. Всъщност, струва ми се, че тя е доста неизбистрена и противоречаща си…
      П.П. Какво стана със стадото вакли агънца? Задвижи ли въпроса?

      • Какво да се прави – на теория всяка човешка дейност би могла да бъде изкуство, на практика – политиката (международната и тя – да не изостава от нашата) изпращява напоследък към най-грозна чалга от първите години на прехода.

        Никого не наказвам, най-малко теб. Просто демонстрация на тия, които са дали палче долу как се променя на палче горе.

        Относно агънцата – поръчал съм кораба, който бачка на биогориво Само инженерите и проектантите да не ме прецакат със сроковете.

        П.С. Па и оня куч много всеяден, бре! Добре, че нямам кола. Ще ходи пеш докато се измирише

        • Homoerect says:

          Ице, пак си се изхвърлил много нависоко. Това че някои не могат да рисуват, съвсем не означава, че няма изобразително изкуство. Същото се отнася и за политиката. Има умни политици, които гледат 10 хода напред, а има и тъпи като нашите. Не е достатъчно само да се критикува, а да се предложат и варианти за излизане от батака. Гражданското ни общество все още не е съзряло, за което и ние носим определена вина.
          Почти съм готов с овчарника. Чакам стоката… 😛
          Почвам да се колебая дали да каня на гости и блатния фей… 🙂

          • Платон не ми изглежда никак безспорен – идеята за конско и идеята за политическо да имат независимо съществуване от своите проявления – коня и политиката. Ако е тъй, то нещата ще се оправят от само себе си. Няма какво да го мислим, можем да зяпаме отстрани и да се подхилкваме докато проявлението най-сетне вземе да отговаря на идеята.

            Батакът го виждам в извеждането на икономиката като основна сфера на обществото и другите обществени системи са подчинени на нея. Градим Прекрасния нов свят на Олдъс Хъксли. Трябват ни хората само доколкото са производствен фактор. Алчност, удовлетворяване на сетивните наслади просто, защото са възникнали. Тотален разрив (все още не, но натам сме се запътили) между секса и възпроизводството на хората. Работи се по евгениката, засега има отпор от етичната медицина. Дискредитиране на основни тъкани на обществото като вярата и морала. Лечение е трудно да бъде предписано – трябват обичащи човечеството политици и милостиви църкви.

          • Homoerect says:

            Ице, ставаш за проповедник! 🙂

  8. Светла Павлова says:

    Христомире, имаш една голяма черпня от мене! Те съга ще види Омбрето кон боб яде ли с тез палци – навирени или за’люпени 😀 😀 😀 !

    • Homoerect says:

      Ице, бъди истински мъж! Не се поддавай на провокациите на Светла! Тя е командирована със специална задача – да всява раздор в Тепавицата… 🙂

      • Виждам – върнах си палчето нагоре и от 9:1 стана 10:0, но сега е пуснала палче надолу, за да ме дискредитира.

        • Homoerect says:

          Нали ти казах – Светла е провокатор! По този начин изразявала любовта си към мен… Що не вземе да ми прати едно кашонче с отлежал шотландски чай, пък тогава да ми се обяснява…?

  9. Светла Павлова says:

    Готово, имаш го кашончето, дай си адреса!

    • Homoerect says:

      У наше село – река Лесновска, квартал “Тепавицата” (за Омбре). Всеки ме знае, вторият човек след кметя. 🙂

    • aman11be says:

      И аз му пратИх за Коледа едно колетче на тоя адрес. Още си го чака…. 🙂

    • Дай го на мен, аз ще му го занеса. За по-сигурно.

      • Homoerect says:

        Ицо, на тебе все още ти немам доверие…. Ще вземеш да изпуснеш колетчето по пътя или пък само празни бутилки ще ми донесеш…

Leave a Reply

