Малкият „петък” – XVI

И този път ще бъда съвсем лаконичен. Както вече се разбрахме, има 2 дни в седмицата, които са ви отредени за развихряне на вашето творчество и фантазия. Не поставям никакви условия и сценарий, по който да протече дискусията или вашите монолози. Използвайте добре познатия ви метод на доктора на техническите науки – инженер Лего. Тухла по тухла, да съградим къщичката на вашите мечти и очаквания за светлото капиталистическо бъдеще. От мен само е хоросанът, като слепващо вещество. Ако предпочитате, нека наречем вашите литературни изблици кулинарно произведение, тип тюрлюгювеч, с много мръвки и мерудии. Внимавайте само да не го пресолите! На отличниците ще раздавам боза на корем. На останалите – по една паничка сладко от рози.

Преди да обявя началото на поредния празник на дързостта и красотата, ще ми се да ви предложа една тема, която мен лично твърде много ме вълнува. Нека я кръстим с работното заглавие: “Всички несъгласни с мен, вън от класната статия!” Ако предпочитате, нека бъде вън от Тепавицата! И така, какво имам предвид:

  1. Умеем ли да спорим или се заяждаме на дребно и превръщаме спора в махленска кавга? Ако на някои не се харесва тази думичка, нека използват синонимите:   полемизирам, диспутирам, дискутирам, опонирам, разисквам, водя дебати, оспорвам, препирам се, отричам, противореча, упорствам, влизам в разправия…
  2. Уважаваме ли опонента си, толерантни ли сме към неговото мнение? Или предпочитаме назидателния тон, характерен за учител спрямо ученик?
  3. Как се отнасяме към тези, които тепърва навлизат в живота? По какъв начин им доказваме, че грешат, запазвайки тяхното лично достойнство?
  4. Владеем ли риториката или я смятаме за безполезна, независимо от това за какъв вид спор става дума?
  5. Умеем ли да изслушваме събеседника и да отговаряме на всички негови въпроси или само на тези, които ни устройват? Възползваме ли се от неговите силни аргументи по начин, който да ни помогне да излезем от собствените си заблуди?
  6. Използването на обидни епитети и квалификации не е ли проява на слабост на тези, които се опитват по този начин да запушат устата на несъгласните с тях? В крайна сметка, набор от подобни думи не се ли превръща в бумеранг срещу този, който го е захвърлил?
  7. Надменното поведение не води ли до изостряне на конфликта? Никой, освен Господ, не е титулован като носител на абсолютната истина.
  8. Професионалистите никога ли не грешат? Колко са случаите поради съдебна грешка или лекарска некомпетентност да стават жертва хора, чиято съдба завинаги е опропастена… Има  ли досега осъден лекар с ефективна присъда?
  9. Когато сме притиснати от фактите и аргументите на опонента, не му ли приписваме думи, които даже не си е помислил или ги изваждаме от контекстна на казаното? Най-лесно е да кажем – щом не ти харесва, марш от тука…!
  10. Умеем ли при нагнетяване на напрежението в спора да вмъкнем някоя безобидна шега, за да постигнем разведряване на обстановката и да демонстрираме своята добронамереност и лоялност към несъгласния с нас?
  11. Колко пъти в живота си сме признавали публично, че сме сгрешили и сме поискали извинение от засегната страна?
  12. Правим ли разграничение между приятелство и спор, който по никакъв начин не бива да се отразява на нашите взаимоотношения?

Който успее да отговори положително на всички въпроси, ще го провъзглася за Светец! Разбира се, една степен по-ниско от мен, защото аз съм пръв сред равните!

В дух на помирение и желание за конструктивен диалог е следващата песен  “Да постигнем компромис, да не се разделяме”. Изпълнява Маринелла:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in У нас and tagged , . Bookmark the permalink.

119 Responses to Малкият „петък” – XVI

  1. daydreamer says:

    “Всички несъгласни с мен, вън от класната статия!”
    Здравейте на всички. Извинявам се, че не съм проверил в дълбочина какви са порядките в този блог/сайт относно коментарите, но ще се хвърля с рогата напред и ще видя какво ще стане – нали все пак ме сравниха с Дявола, който чете Евангелието, в един друг блог – да предположим, че имам такива.
    Да са ме гонили от класната стая не помня. Имаше един случай, където аз сам си излязох. Първи час, втора смяна в девети клас, Стара Загора – езиковата гимназия. Предишната седмица учителката по философия беше споменала, че ще има контролна и да сме на време. Закъснях с минута и половина, точно пред врата се срещнах с момче от класа ми. Влязохме и видяхме как класът вече е седнал и му се диктува първият въпрос. Учителката вдигна поглед към нас, ние се извинихме. Тя веднага започна да крещи, започна да ни пита толкова ли сме тъпи, дебили, прости, че не можем да дойдем на време, когато е казала. На мен ми причерня пред очите – без да повишавам тон „Извинете за това“, отворих вратата, излязох, затворих възможно най- леко, за да не стане течение или да не я ударя по-силно, че щяха да си го отнесат тези вътре (добре помня този момент, защото го направих нарочно – бях решил да изляза със достойнство, та било и пречупено през моите възгледи).
    Тръгнах по коридорите да излизам. По пътя видях страшилището за всеки ученик в това училище – заместник директорът. Той искрено се учуди какво правя по време на час да вървя към изходите, защото това, заедно с още две гимназии, се броят за уж най-добрите в града. Обясних историята както съм я видял аз, казах за обидите, които съм отнесъл, защото съм закъснял за контролна. Той може би беше наясно с нрава ѝ и зае неутрална позиция. Разказа ми приказката за камъка и яйцето, където няма значение кое в кое се е ударило, винаги яйцето ще пострада и че на този етап от живота аз съм яйцето. Каза да се поразходя до края на часа и да се върна за следващите.
    На другия ден започнаха проблемите. Класната ми дойде при мен и ме попита защо съм напсувал учителката си, затръшнал съм вратата със сила и съм си тръгнал. Бях искрено изненадан как учителката по философия е видяла ситуацията. Тъй като съм свикнал първо да се усъмня в себе си, реших да разпитам всички – никой не е чул викове, крясъци, тряскане на вратата, псувни. Аз никога не съм харесвал псувните и още от дете се бях отказал от тях. Въпросната учителка ми направи живота черен след това – тройки и четворки на всяка контролна, някои от тройките с по три минуса. Предполагам, че просто е минала през труден период от живота.
    И ситуацията с Генек ми напомня на тази история. Нападна ме с обиди, въпреки молбата ми, реши да напише цяла тема за мен, която ще стои няколко дена на първата му страница, защото е решил да си почине. Не желае да влезе в диалог.
    Мнения от типа на това
    „Не може да нападаш лично човек и после да очакваш да е във възторг. Изрично те помолих да не пишеш за това. Ти си изля помията върху мен. Нямаш ли чувство за това кое е правилно/нормално в това положение?“
    Беше изтрито и беше написано:
    „Хейтърче,
    докога ще изливаш безполезната си злоба?
    Любувам се на дебилския ти инат…“
    Последният ми пост, където казвам сбогом, пожелавам му успех и споделям, че рядко някой ме е разочаровал така, също беше изтрито и беше отговорено:
    „Е, изпадна момчето в истерия, накрещя се… И после май взе нещо да се сеща… Какво се е сетил – животът ще оцени…“
    Жалко е, че не разбира какво лошо има в това да нападнеш човек лично, да го обиждаш и унижаваш в неговия блог. Жалко е да трие мнения и да лъже за тяхното съдържание. Ще го кажа и тук – сбогом и успех в живота.
    Цялата дискусия може да видите в двете теми в блога му- някои части не са цензурирани и са оставени. http://genek.info/?p=35448

    • daydreamer says:

      На второ четене виждам някои дребни грешки, които съм допуснал. Абстрахирайте се от тях и се опитайте просто да прочетете историята в нейната цялост. Винаги съм разсеян, когато пиша и ми трябват поне няколко редакции, за да придобие вид текста.

      • Homoerect says:

        Ако трябва и на трето четене – за недопускане на “дребните грешчици”. Това че се извиняваш, не означава, че ще бъдеш оправдан в очите на тези, които те четат. 🙂

    • Homoerect says:

      Daydreamer,
      Преди да започна дискусия с теб, бих искал да ти направя една съвсем колегиална забележка. Независимо от това кой съм и какъв съм, фамилиарното обръщение към някого, когото не познаваш дори по физиономия не е много прието в цивилизованите страни (с изключение на Великобритания, където Вие и ти се изписва по един и същи начин). Знам, че не се казваш Благо и ако нямаш нищо против, позволи ми да те наричам с истинското ти име С********.
      Прочетох внимателно диспута ви с Генек и за твое успокоение, не виждам да е настъпила някаква трагедия. Нужна е била малко по-голяма толерантност и взаимопонимание.
      Кой не е изпадал като ученик в някаква подобна на описаната от теб ситуация? Ще се въздържа да бъда съдник на Генек и твой адвокат. Смятам, че при малко повече дипломатичност от двете страни е било възможно избягването на конфликта. Ти все още си млад и имаш време да се научиш от собствените си и чужди грешки.

      • daydreamer says:

        Така е- казвам се Станислав- не ме е страх да заставам с името си, та било и зад глупави спорове, които понякога водя 🙂 Знаеш името ми, защото Генек без да ме пита, се възползва, че бях оставил преди време имейл, който съдържаше имената ми и беше ме назовал с него.

        В заглавието на Генек “МЛАДИЯТ ДЯВОЛ БЛАГО ЧЕТЕ ЕВАНГЕЛИЕТО”, го възприемам, че става въпрос, за благ начин на четене, на за някой Благо.

        От всичко най- много искам дискусия. За съжаление с Генек е по- скоро монолог. И преди съм пробвал да пиша в сайта му, свършва по един и същи начин. Може би има нетърпимост към определен тип хора. Не ми харесва, че въпреки изричното ми несъгласие, писа за мен. Писа глупости. Когато отговорих точка по точка с кое не съм съгласен, ме прати на психотерапевт. Рядко се случва да общувам с хора, които не зачитат личността на другия- обикновено ги избягвам.

        Иначе да. Уча се от грешките си. Но за съжаление винаги търся вината първо в себе си, съмнявам се първо вмен, преди да го направя за другия. За това и такива като Генек си позволяват арогантно отношение. За това и ескалира напрежението.

        Нищо страшно не е станало. Лошото е, че е учител, а иска да смачка младите, иска да ги унижава (прегледах книгите му, намерих неща за него в Интернет).

        Тъй като черпиш информация за мен от неговите коментари, искам да вметна. На 25 съм (а не на 15 според “експертното” му мнение). Не претендирам акъла ми да отговаря на годините, но поне не летя в облаците, докато общувам с други хора и никога не съм си позволявал да обиждам някой, а после да го игнорирам.

        • Homoerect says:

          Станиславе,.
          Изглежда много си ме харесал, щом продължаваш фамилиарно да се обръщаш към мен… И аз възприех същия подход, за да сме квит. Без да прозвучи заядливо и от моя страна, обърни внимание върху правилата за използване на тиретата.
          Констатирам стремеж от твоя страна да водиш спокоен диалог, което е похвално за всеки младеж, имайки предвид, че в младостта си всеки е по-буен.
          Уж си роден и израсъл в Стара Загора, а какво правиш сега във Варна? Любопитен съм да науча повече подробности за теб. Защо не се свържеш с бате ти Аман, който също живее във Варна? Може и да си паснете като характери…

          • daydreamer says:

            До сега не съм се интересувал към кой град ми е ИП-то, защото никой не го е поглеждал. Доставчикът, към който съм, има офиси в цялата страна. Може би е решил така да направи с адресите. Иначе съм в Стара Загора.

            От Вашето мнение си направих грешния извод, че използвате фамилиарни обръщения също. Може би съм проспал в училище някои от правилата за учтивата форма. Aз я свързвам с използването на учтивата форма “Вие, Вас и т.н.”, но не ги видях във Вашето мнение.
            Ценя високо подобни съвети, но бих предпочел да са изпратени по електронната поща или друг начин, защото се отклоняваме от темата, като обсъждаме подобни неща тук.. Освен учтива форма, какво бихте искали да използвам като обръщение към Вас?

          • Homoerect says:

            Станиславе, аз съм възрастен човек (дърт котарак) и освен това съм собственик на Богоугодното заведение и мога да си позволя някои волности. Преди да премина на “Ти” с всеки един от участниците в Тепавицата съм им говорил на “Вие”. Не виждам нищо срамно да приемеш съвета ми за българския правопис. В тая връзка, когато се обръщаш към едно лице, не се казва “бихте искали”, а бихте искал! Тази грешка често се допуска от редица мастити политици и журналисти.
            Моля да ме извиниш, че нямам време на всеки да пиша лично писмо.

  2. Pasi says:

    Дилема
    Избори решават днес,
    пак за оня ленторез,
    и за крайслера с уши
    Дет света се проглуши!

    Рекетьорските дружини,
    подли, гадни хунвейбини,
    само чакат пак властта,
    да стопят на нас мастта.

    • Homoerect says:

      Ще гласуваме ли, Паси? 🙂 Сетих се за една мисъл на Николо Макиавели:
      “Който остава неутрален бива намразен от онзи, който губи и презиран от онзи, който печели.”

  3. Homo faber says:

    Еректусе, Главни шамане и Проповедниче, утрото на днешния ден блести от добрите ти помисли и нека радостта не те отмине, с щастие и обич те дари!
    Преди време казах, че си си сбъркал професията, че е трябвало учител да станеш … 🙂
    Но, преглеждайки днешните ти редове, променям учителствуването ти с това, че по-подходащо е да станеш проповедник. И то пътуващ, да възбуждаш народа, както се казва гол и бос… мисля че нямаш материални претенции.
    Да отговори човек да въпросите ти… ми то тонове литература е изписано и са посочени правилните, положителни примери и отговори. Така че, основното е тези постулати да ги спазваме във всекидневието. И когато волно или неволно прекрачим чертата на добродетелността, да си спомним за тях и да се върнем към добрия тон и доброто поведение. Но понякога, не винаги правим това, увлечени в нашата непогрешимост и величие… 🙂 По-скоро, нека да разсъждава човек върху 12 въпроси, защо, защо, защо … 🙂 и си отговори как да постъпи правилно…
    Много от отговорите се съдържат в знаменитата книга на Дейл Карнеги – “Как да печелим приятели и влияем на другите”. Ето седем съвета от нея :
    1. Помнете, че името на човека е най-сладкото и най-важно нещо, което той може да чуе.
    2. На света има само един начин да победиш в спор — това е да излезеш от него.
    3. Помнете, че щастието не зависи от това кой сте и какво имате; то зависи предимно от това какво мислите.
    4. Човек, който говори само за себе си, мисли само за себе си.
    5. Търсете какво може да спечелите, когато губите.
    6. Окуражавайте и най-малките постижения, окуражавайте всички постижения.
    7. Интересувайки се от другите, за два месеца ще се сдобиете с повече приятели, отколкото бихте спечелили за две години ако се стараете другите да се заинтересуват от вас.
    И музика, нека звучи …

    • Homoerect says:

      Фабер, от кога си станал такъв ласкател? Вече ти казах, че съм дялан камък и ставам не само за даскал и проповедник, а и за още нещо…
      Ако се разровиш малко по-навътре в Тепавицата, ще видиш, че вече съм дал линк към книгата на Дейл Карнеги. Хубаво е да се прочете от повече хора с лист и молив в ръка…

  4. Homo faber says:

    Еректусе, нека и директно да е ласкателството… нема само лайкчета и палчета, я … 😉
    Който навремето не я е прочел книгата на Дейл Карнеги, да я прочете… казах ти преди време …”Учене през целия живот” … 🙂

    • Homoerect says:

      Фабер, ако не си забелязал, премахнах палчетата, за да не се дразнят някои… 🙂

  5. Juliapulia says:

    Ауууу, не мож ви изчете човек. Ще се включа в обедната почивка. А вие мили деца спрете да се джавкате по блогове, обърнете се към благоверната, тя със сигурност ще може да ви спретне по качествен скандал 😉

    • Homoerect says:

      Учи се, учи се, Юлке през целия живот, както казва Фабер. Трупай мъдрости от Тепавицата! 🙂

  6. Homo faber says:

    П.П. и за какво друго ставаш, че не се сещам Еректусе…

    • Homoerect says:

      Започни да четеш Тепавицата от първа страница и ще разбереш за какво още ставам… 🙂

  7. Homo faber says:

    Такааа… върнахме се в началото, от където тепавицата е започнала своето летоброене…
    И какво се вижда… как един разярен гражданин с метода на физическата сила процедира при решаването на една задача, стояща пред него за разрешаване… И тази постъпка ме навежда да попитам, в контекста на днешната тема… защо, защо, защо…?, след като в пространството май същият гражданин е изразил нееднократно мнението си, че човек трябва да действа с такт и доброта в ситуациите, в които го поставя животът и да си спомня за една китайска притча… 😉

    • Homoerect says:

      Фабер, това пък от къде го измисли? „…как един разярен гражданин с метода на физическата сила процедира при решаването на една задача”? Четеш Евангелието като дявола! 🙂

      • Homo faber says:

        Еректусе, пак действаш в своя си стил, … това, което не те устройва минава покрай ушите ти… 😉
        Чета Историята човешка, много обичам историята… 🙂
        “Verba Volant, Scripta manent” – “Думите отлитат, написаното остава” са казали древните… ето ги думите…
        https://tepavicaonline.wordpress.com/2011/08/

        • Homoerect says:

          Фабер, нема угодия на Тебе…

          • Homo faber says:

            Еректусе, тук не става дума за угодия а за “….Започни да четеш Тепавицата от първа страница и ще разбереш за какво още ставам… :)”
            И разбирам в началото бе силата, а днес говорим за доброта, човеколюбие и т.н. … 🙂

          • Homoerect says:

            Същото ще кажа – нема угодия за Теб! Прочети какво е казал Паси за гредата и треската…

  8. Pasi says:

    Daydreamer, добре дошъл в тепавичарника, да си изпереш болката. Дано се получи. Тук обществото, по моя скромна оценка е доста либерално, което въобще не означава, че липсват спречквания, изначална или придобита непоносимост между клиентите. Админът прави опити да заглажда. Досега успешно. За изглаждане се използва финна шкурка, а не тесла. Правилен подход, за да не се стига до съдиране на чергите от словоизлияния. Няколко напътствия:
    1.Избягвай да употребяваш умалителни имена;
    2.Въбще не чети моите постове, щото те са дефинитивно глупави. Най-добре ме заклеймявай непрекъснато, като червен чугун,рубладжия и цялата палитра от епитети, която се сетиш за лявата политическа ориентация на стихоплетствата ми. Много ще те ценят! Може и някоя дитирамба за десните ценности да развиеш… Колкото по-неясна,толкова по-добре. А аз няма да се разсърдя, обещавам. Причината е, че по-острите спорове движат прогреса;
    3. Обичай русите. Няма нужда от разяснение, защото е всеизвестно ,че русо гладно няма.
    4.Уважавай и хвали админа, и тези които той хвали. Не е задължително да попържаш останалите.
    5. Не се включвай в състезания с обявен приз. Призът се печели на основата на демократичен избор, от този който каже админа.
    Боже, колко прости правила за политкоректно общуване на опашката пред тепавицата.

    • Homoerect says:

      Паси, заслужи си специална награда – по-хубава от “Златен скункс”! 🙂

      • daydreamer says:

        Не смея да отговоря вече, преди да съм изчел правилата за писане и обръщение . Сред Вас се чувствам се като в първи клас 😀

        Българинът по принцип е мрънкащо същество, а аз съм горд Българин, така че се надявам да ме разберете. За това е и първият пост. Може би твърде дълго съм бил в някои несериозни форуми и сега съм като хванат от гората. Нищо, нали има “финна шкурка”, ще видим как ще ми се отрази.

        Благодаря за посрещането.

        • Homoerect says:

          Добре дошъл в Тепавицата, Станчо! 🙂
          Само за протокола – българин се пише с малка буква, за разлика от България!

          • Daydreamer says:

            Беше проява на хумор и беше целенасочено писането с главна 😉

          • Homoerect says:

            Така си и помислих… И ти си като мен – котарак, който никога не пада по гръб… 🙂

          • Daydreamer says:

            Homoerect, не е опит за измъкване, а наистина от малък го имам за проява на хумор. Започнах да го използвам в този смисъл още като ученик, малко след като прочетох епизода, където Бай Ганьо се бие в гърдите насред банята и вика “Булгар”. Тогава си реших да пиша в някои случаи българин с главна буква, като уж проява на гордост, което е по-скоро самоирония и хумор, въпреки правописното правило. Изглеждаше ми, че това главно “Б”, което трябва да е с малка буква, но поради твърде голяма гордост е станало главна, е точно като Бай Ганьо изправил се пред Европа и биещ се в гърдите. Странна асоциация е, знам.

          • Homoerect says:

            Хумор е тогава, когато е разбираем за аудиторията. В противен случай минава в графата “граматическа грешка”. Не допускай същата грешка като един Ицко (днес не се е появявал тъдява), който често обича да преминава в обяснителен и извинителен режим. 🙂

        • Светла Павлова says:

          Особено внимавай с “финната” шкурка, защото дъртите котараци много обичат да шкурят граматичните грешки на другите, но собствените си не виждат никога! Ако няма с какво друго да се драчат, ще ти припомнят уроците по българска граматика!

          • Homoerect says:

            Мила Светле, ще ми направиш голяма услуга, ако ми посочиш някоя моя граматическа, а не механична грешка. Предварително ти благодаря! Освен това, с никого на се “драча”, само правя тънък намек, та когато някой тръгне по белия свят, извън Тепавицата, да не му връзват кусур.

  9. Светла Павлова says:

    Станиславе, ако се върнеш да прочетеш и други мнения, и ако Омбрето не реши да се освободи от дразнител като мен, послушай един съвет: бягай далеч от свърталището на стари ( внимателно избягвам по-грубият епитет “дърти” ) котараци, които мъркат любезно само ако споделяш тяхното мнение. Ако решиш да се защитаваш или спориш, ще извадят ноктите.

    • Homoerect says:

      Ех, Светле, Светле… Какъв дразнител можеш да ми бъдеш Ти? Действаш ми като естествена Виагра! 🙂

    • daydreamer says:

      Бягах от такива “свърталища”, но е трудно да се избяга от българската действителност. За това и реших да се изправя срещу нея, да пообщувам, пък ще видя какво ще стане. 🙂

  10. Светла Павлова says:

    Тепавичарю, защо си махнал палците?! За да не пострада егото Омбрево 😀 😛 ?

    • Homoerect says:

      Палците съм ги махнал от скромност!!! Много зле ме интерпретираш! Имам си нормално его – не по-голямо от Твоето! 🙂
      Крайно време е да си създадеш собствен граватар. Питай приятелката ти Кисса как става…

  11. Светла Павлова says:

    Хмммммм, хайде да не ОТпочваме темата за егото, че утре е един много специален ден – да не го разваляме 😉 .

    • Homoerect says:

      Светланке, пиле шарено. Мене не ме е страх некой да се опита да ме критикува. Ако е прав, чети т.11 от днешния ми пост. Който няма чувство за хумор, възприема думите ми буквално, а не като самоирония…
      Та, какъв ден е утре?! 🙂

  12. Pasi says:

    Край тепавичарницата най дерат котките, да се знае. А котараците, макар и дърти, повече се умилкват. Един има, който пуска нокти без предупреждение. Ей така за да няма матриархат в тепавичарника. Баланс се търси един вид. Иначе от вратата, хоп на миндера!

    • Homoerect says:

      Вече те виждам като мой биограф, Паси! 🙂

    • Светла Павлова says:

      Хубава работа, докачливо мъжленце ли съзирам 🙂 🙂 🙂 ? Паси, закачам се, не прави капитал от това!

      • Homoerect says:

        Внимавай как общуваш с Паси, защото съм много ревнив! Точно в това е силното проявление на моето ЕГО!

      • Pasi says:

        Не. Само дърт котак, който се ласкае от мисълта, че от време на време пуска нокти на ЗАКАЧЛИВИТЕ дамички… Те пък се “докачат”! И бучат, съскат, което е забавно… Е, провалих се. А ужким взех завоя от “докачливи” към “закачливи”…

        • Homoerect says:

          Паси, пожелавам ти следващия път да не се провалиш! 🙂

        • Светла Павлова says:

          Ах, вие, старичките ми писанчовци, докачливо-закачливи, тънкообидни и всеопрощаващи! Как да не им се прииска на дамичките да са котки на дивана, м-ъ-р-р-р 😉 !

          • Homoerect says:

            Абе, къде все търсиш под вола теле? Немаш си представа колко дебелокож мога да бъда…

  13. Светла Павлова says:

    Разрешаваш ли да съобщя или да чакаме изненадата?

    • Homoerect says:

      Не разрешавам! За твое сведение, премахнах опцията за рейтинга, защото някой ме е хакнал и е занулил всичките палци нагоре и надолу. Реших да не го затруднявам и затова изчезна рейтингът. Само за да ти угодя, активирам отново тази опция.

      • Светла Павлова says:

        Слушам и изпълнявам!
        П.П. Впрочем, това с палците и мен ме изненада – изведнъж изчезнаха, а бяха доста за вчера и онзи ден. Е, голяма работа, някой ти завидя пак, че тук списуващите си хоратят благо. Имаш едно и от мен за днес.

        • Homoerect says:

          Благодаря ти, Светле за великодушието! Как да ти обясня, че за мен няма никакво значение дали някой ми е сложил вирнат или оклюмал палец. Все пак, показателно е, че имам рекорди от 20 и повече вдигнати палци срещу един или николко насочени надолу. Благодаря на всички, които са ме удостоили с тази чест, но за мен е по-важно какво са ми написали.

  14. Homo faber says:

    Прочел съм Еректусе, прочел съм и що се казува в некои и други днешни “тезиси” от некои наблюдатели ….

    • Homoerect says:

      Фабер, побърка се от толкоз много четене… Вземи почини малко! 🙂

      • Homo faber says:

        Еректусе, почивам си, почивам си, ама нали ме и цитираш … “Учене ппрез целия живот”!!! … 😉

        • Homoerect says:

          Фабер, ще ти посветя цяла страничка В Тепавицата с твои любими изрази и сентенции, та да не се налага всеки път едно и също да повтаряш… 🙂 Когато искаш да се аргументираш за нещо, просто даваш линк към тази страница и казваш – точка № 99 или точка № 101.

          • Homo faber says:

            Еректусе, нема нужда да ме цитираш, като искаш да си припомниш, отваряш съответната страничката, като тази от 15.08.2011 г. в “Тепавица онлайн”, ама ти не си я отворил, нещо… 🙂

          • Homoerect says:

            Ако всеки ден взема да си припомням какво съм написал преди година и повече, ще си помисля, че съм станал гений…!

  15. Homo faber says:

    Така си знаех, че ще отговориш, единствено и неповторимо… Так держать…!!! 😉

  16. Juliapulia says:

    Ау, много сте писали, няма да се намесвам. Само ще си изокам – ако некой иска да си скандалува с мене, добре е дошъл. Нужно е само да ме настъпи по мазола и хич не го бавя. Във всички други случаи съм толерантна … почти. Абе Кисса да каже верно ли е това за италианците и горещата им кръв, ама аз съм си жива италианка в това отношение. Докат се навряскам и вече ми е минало 🙂

    • Homoerect says:

      Юлке, като те гледам от главата до петите, отвсекъде си чиста шопска порода! На италианка ще ми се правиш?! Има нещо и ретривърско у тебе… 🙂

    • Кисса says:

      Джули, не съм била в Сицилия, не ги познавам. Най-южното място ми е Рим. Не познавам и много италианци. Колегите ми в Бергамо и тук в Римини, двама трима приятели и един Валтер, най-кроткото мъжище под небето. Аз не се хАбя да вряскам, море…на бой налитам, мятам предмети, тряскам врати, и…докато поддържам огъня-вече ми е минало. Горкия Валтер, все го избива на майтап – шегата е винаги на върха на езика му, та ме пита понякога не ми ли било минавало през акъла, че случайно може да вземе да ми отговори на нападенията…хахаха, 130 кила е, ще ядете жито ако се случи, ама не вярвам.

      • Кисса says:

        Забравих най същественото – предметите, които мятам са 3 типа: неизхвърлени пълни пепелници, неизнесени празни бутилки (също и стъклени), непоставени на мястото си нечисти дрехи 🙂

        • Homoerect says:

          Валтер да ти поръча кошуля с дълги ръкави, дето се завързват отзад!!! 🙂
          През този сезон много ще ти тича това модно моделче:

        • Juliapulia says:

          Кисса, разбирам те и те подкрепям с две ръце … макар и празни в момента 🙂

      • Homoerect says:

        Джули е много добра бегачка на къси и дълги разстояния…

  17. Pasi says:

    Абе верно се оказа правилото. Русото ми е любимо… Щом и Добруджа е в кръвта на шопа, значи има облагородяване откъм широтата на възгледите. Това е от полето. Де погледнеш – равно и широко. А шопа – с препъни-баири ограден…

  18. Pasi says:

    До петък натопорчени ли ще ни държи русата виелица? Че тогава Пацо ще ни опечалява с оставка, та може и да не ни е до бикове за заколение от маке и шоп. Много заколения ще ни дойдат, така че ако може, моля другарката, по-рано… Та да преглъщаме на части…

    • Homoerect says:

      Какво толкова си се запритеснявал, Паси? Поредното шоу, което предстои да видим… 🙂

  19. 1. Умеем ли да спорим или се заяждаме на дребно и превръщаме спора в махленска кавга?
    Безспорно – умееш да превръщаш спора в махленска кавга.

    2. Уважаваме ли опонента си, толерантни ли сме към неговото мнение? Или предпочитаме назидателния тон, характерен за учител спрямо ученик?
    Ако не се отнася за политика и, особено, гласуването като задължение, както и за правата на етническите малцинства – толерантен си.

    3. Как се отнасяме към тези, които тепърва навлизат в живота? По какъв начин им доказваме, че грешат, запазвайки тяхното лично достойнство?
    Според това, което пишеш в Тепавицата – май си добър дядо.

    4. Владеем ли риториката или я смятаме за безполезна, независимо от това за какъв вид спор става дума?
    Вярваш си, че я владееш и вярваш, че е полезна. На стари години (твои) не смятам да убивам детските ти мечти и вярвания.

    5. Умеем ли да изслушваме събеседника и да отговаряме на всички негови въпроси или само на тези, които ни устройват? Възползваме ли се от неговите силни аргументи по начин, който да ни помогне да излезем от собствените си заблуди?
    Умееш да не се възползваш от силните аргументи по начин, който да ти позволи да излезеш от собствените си заблуди.

    6. Използването на обидни епитети и квалификации не е ли проява на слабост на тези, които се опитват по този начин да запушат устата на несъгласните с тях? В крайна сметка, набор от подобни думи не се ли превръща в бумеранг срещу този, който го е захвърлил?
    Проява на слабост е.
    Не се превръща в бумеранг.

    7. Надменното поведение не води ли до изостряне на конфликта? Никой, освен Господ, не е титулован като носител на абсолютната истина.
    Абсолютно.
    По второто твърдение сам Господ би ти се изсмял – няма абсолютна истина.

    8. Професионалистите никога ли не грешат? Колко са случаите поради съдебна грешка или лекарска некомпетентност да стават жертва хора, чиято съдба завинаги е опропастена… Има ли досега осъден лекар с ефективна присъда?
    Всеки човек греши поне в 50% от случаите, особено в професионалната си сфера. И много добре прави – не греши този, който не работи. Грешките ни правят по-добри, стига да не застинем в поза да се изкарваме прави на всяка цена.
    Надявам се да няма осъдени лекари, ако грешката са я направили при честно прилагане на своите знания.

    9. Когато сме притиснати от фактите и аргументите на опонента, не му ли приписваме думи, които даже не си е помислил или ги изваждаме от контекстна на казаното? Най-лесно е да кажем – щом не ти харесва, марш от тука…!
    Е, наистина, не си толкова лош.

    10. Умеем ли при нагнетяване на напрежението в спора да вмъкнем някоя безобидна шега, за да постигнем разведряване на обстановката и да демонстрираме своята добронамереност и лоялност към несъгласния с нас?
    Добре, още една червена точка за теб.

    11. Колко пъти в живота си сме признавали публично, че сме сгрешили и сме поискали извинение от засегната страна?
    Това не го умея в степента, в която ми се ще. Но го считам за слабост на харктера. Много голяма слабост, всъщност.

    12. Правим ли разграничение между приятелство и спор, който по никакъв начин не бива да се отразява на нашите взаимоотношения?
    Щом съм още тука, значи и двамата правим.

    • Homoerect says:

      Ице, точно днес ли намери да ми сервираш тези твои мъдри мисли? Хем не си Бог, хем се поставяш над него… Да разбирам ли, че ти си по-прав от мен? 🙂
      Съветвам те (не е задължитлно) да прочетеш некои книжки за етиката и протокола…

      • Пророк съм, бъркаш нещата. Не – за себе си ти си най-прав. Ама ако речеш, че има абсолютна истина, то тогава е ясно – аз съм по-прав 🙂

        Книги четат лузърите 🙂 Съветваш ме? Гледаш отвисоко на мен, защото си по-дърт и не съм ти внучка ?!?

        • Homoerect says:

          “Гледаш отвисоко на мен, защото си по-дърт и не съм ти внучка ?!?” Нещо бъркаш – винаги съм се отнасял с уважение към теб! Освен ако не си приел някои мои шеги за надменно отношение… Твърде невъзпитано от страна на един младеж, въпреки че аз го подминавам с лека ръка…
          Ице, в момента съм раздвоен между тебе и гостите. Трудно ми е да водя конвърсейшън с всички. Само мнението ти по т.1 е достатъчно, че ти не си в час. Влизаш в противоречие с оценката си по моя т. 11 или 12! Дай нагледен пример как превръщам спора в махленска кавга. Казал съм, че със зъби и нокти отстоявам своите позиции, което няма нищо общо с кавгата. Уважавам единствено здравия разум и логиката.
          Книги четат само лузърите“!!! Макар и на шега, сигурно има нещо, в което си си повярвал.
          Генек бил праволинеен, а аз криволинеен. То и конете с капаци са праволинейни, без да се озъртат настрани и чакат някой да им дръпне юдите накъде да потеглят.
          Не мога да разбера с какво точно съм предизвикал твоята неприязън към мен…
          Долавям леки нотки на хейтърство у теб. С какво съм ги заслужил? Ще се съглася с теб, че няма абсолютна истина, въпреки че ти непрекъснато взе да ми навираш под носа твоята истина като по-меродавна. Така не се води спор!
          Само за твое сведение, прочети „аргументите” на Генек в статията „ДА СЕ СМЕНИ НАРОДА” и ще разбереш защо съм се отказал да споря с него, предпочитайки да запазя собственото си и негово достойнство. Дори очевадната истина, че ми е нанесъл обида, той не иска да признае и ме пита за какво става дума… Само, когато аз подкрепям неговото мнение, единствено тогава не манипулирам масите… 🙂

          • Ще взема отношение само по последното, че да те оставям на гостите.

            Дори и когато подкрепяш мнението на Генек, тогава пак манипулираш масите 🙂

            Аз не водя спор, аз говоря Божията истина 🙂

            П.С. Няма хейтърство, само леки закачки. Наистина, малко са грубички днес, не знам какво ми става. Съжалявам, ако съм те засегнал.

          • Homoerect says:

            Гостите си заминаха… Не съм ги канил с преспиване.
            Другото име на $манипулирам$ е изкуството да убеждаваш някого. Само тези, на които са слабички аргументите, използват нападки срещу автора (ad hominem).
            Успя напълно да ме убедиш, че Господ говори през твоите уста! 🙂
            Понасям не само леки, но и тежки закачки, но при теб имаше някаква злобна жилка.
            Не си ме засегнал, но внимавай с другите, защото може да не са толкова толерантни, колкото мен.

          • Злоба към теб няма как да тая. Но недостатък на писменото общуване е, че трябва да бъдеш по-прецизен спрямо общуването очи в очи, понеже нямаш на въоръжение средствата на интонацията и невербалната комуникация.

            Вземам си забележка, в бъдеще ще внимавам повече.

            Манипулация има в много тесен смисъл (предимно технически) значението на убеждаване. В широк и общоприет смисъл носи значителен (ако не изцяло) отрицателен заряд.

          • Homoerect says:

            Предимството на епистоларната форма на общуване е, че дава по-голяма възможност да прецизираш мисълта си на спокойствие, разполагайки с много повече време. Невербалната комуникация е по-подходяща за големите оратори.
            В смисъла, който влагаш в понятието “манипулация” често има случаи, когато се опитват да запушат устата на някого, който казва нелицеприятни истини на своя опонент.

          • Лично аз не бих категоризирал общуването в един блог към епистоларната форма на общуване. Би могло да бъде, но обикновено, не е.

            Оратор не съм, още по-малко пък голям, но при общуването очи в очи имаш възможност с усмивка да се извиниш, когато без да искаш си проявил грубост. Все пак, в случаите, в които Господ не говори чрез моите уста (пръсти) аз си оставам най-обикновен човек 🙂

            Е, да, с всяко понятие може да се злоупотребява, всяко понятие може да бъде използвано за лепене на етикети. “Манипулирам финансов / статистически модел” въобще не съдържа отрицателни значения. Това, за което пишеш е друго – лепене на етикет. Иди после доказвай, че нямаш сестра.

          • Homoerect says:

            Επιστολή в превод от гръцки означава писмо, писмено съобщение, с много широко приложение в кореспонденцията. Затова не я разграничавам от мненията и коментарите, използвани в съвременните социални мрежи.
            Мога да дам редица примери за злоупотреба с термина манипулирам. По същество, всеки, който иска нещо публично да изрази може да се тълкува като манипулация (опит за убеждаване) на опонента.
            За щастие, по-скоро обратното, нямам сестра. 😛

          • Да си призная, това бе нова дума за мен. Благодарение на чичко Гугъл изследвах нейното значение, така че нищо ново (15 – 20 мин. време) не ми казваш.

            Според мен, мненията и коментарите “в съвременните социални мрежи” са слово, иаказано в писмена форма, но нямащо характеристиките на писмените форма през вековете, т.е. не са епистоларни. Формата е същата, но съдържанието е на вербалното слово.

            Един блог, а и някои социални мрежи биха могли да бъдат среда за епистоларно общуване. Твоят не е сред тях, тук си правим кефа. Всъщност, тук мненията варират – някои са епистоларни, някои са си вербални.

            Демагог, по принцип, също не е лоша дума. Просто ние я правим такава, както е случая и с “манипулирам”.

          • Homoerect says:

            Еййй, упорит човек си! Има две основни форми на общуване между представителите на Homo sapiens: вербално и невербално. Щом като е с писмени знаци и пиктограми, значи е вербална форма. Точка!
            Значи, ти смяташ, че Тепавицата е само за забавление? Нищо ли полезно не научи? Освен това, не само от мен, а и от вас зависи блогът ми да бъде изпълнен с повече съдържание.
            Хубаво си се сетил за значението на думата демагог (δημαγωγός). 😀

          • Въобще няма точка, а многоточие!!! и още !!!

            Живеем в големи промени – когато достиженията не развиват човечеството, а го правят тъпо и мързеливо. До скоро не е било така. Комуникациите се променят. Нямаме категории, все още, с които да мислим тази промяна.

            Не мога да разбера защо противопоставяш ученето на забалението. На какво учиш внучката си – че ученето не е забавно? 🙂

          • Homoerect says:

            Съперничиш на Генек по упоритост! 🙂

          • Измъкваш ли се, що ли? Чудя се в коя от горните 12 точки да категоризирам последния ти пост 🙂

            12-тата не в списъка със заподозрените – все пак е някакво облекчение 🙂

          • Homoerect says:

            Ице, ти от майтап не разбираш ли? Или си готов само пръстче да ти покажат…
            Отговарям на условията на сите 12 точки!

          • Разбирам, ама обичам да дразня. И понеже не виждам лицето и очите на дразнения, то когато говоря писмено минавам границата. За втори път само в рамките на два дни. Срам за мен!

          • Homoerect says:

            Ице, не си прави труда да ме дразниш, губиш си времето! 🙂 А, ти обичаш ли да те дразнят? 🙂

          • Не! Даже много мразя. Ама като реша да дразня, удобно забравям това 🙂

          • Homoerect says:

            Забелязах подобна тенденция у теб… Още си млад и зелен (каква надменност от моя страна!) и можеш да се огъваш като върбова пръчка. Аз съм сухо дърво и ставам само за подпалки… 🙂

          • Малко бъркаш, струва ми се. Стар и зелен си по-скоро, не дърт и сух.

          • Homoerect says:

            Ставаш и за ОТК!!! 🙂

          • ОТК-то едва ли би хванало разликата между “стар” и “дърт” (между “сух” и “зелен” би хванало). Качеството не се изразява само в статистически показатели, както за пръв път ни учат … статистиците.
            🙂

          • Homoerect says:

            Където и да те барне човек, навсякъде си информиран и подготвен за дискусия… 🙂

          • Всъщност, в много тесни области съм подготвен, ама ми се удава да насоча дискусията към тях. Чак аз се учудвам как става това. Не знам как го правя.

            Чиста манипулация си е това. Надявам се, в положителния смисъл на думата.

          • Homoerect says:

            Христомире, нема ли около тебе девойки, та си седнал с дърти пръчове като мен да се занимаваш? На твоите годинки не си губех времето пред компютър и бях като разгонен бик!
            Излизам след малко, ако искаш, може да си побъбрим след 2 чеса…

          • Вече уточнихме, че не си дърт. На твоите години е нямало компютри 🙂

            Ще намина довечера.

          • Homoerect says:

            ОК! Гледай да не забравиш – ще ми липсваш… 🙂
            В 10:55 ч. каза, че за всичко си подготвен. Отправям ти предизвикателство. За утре искам да предложиш едно твое есе, за да не скучаят тепавичарите.
            Мат!
            П.П. бях си разместил пръстите на клавиатурата. Исках да кажа чао! 🙂

          • Мат си е отвсякъде 🙂

            Не съм казвал, че за всичко съм подготвен. Това е твоя интерпретация, малко като т.9.

            Ама си е право. Тия дето много знаят или се правят, че много знаят (т.е. такива като мен) да се пуснат на пързалката и да видим какво могат.

            За утре не мога да обещая смислен текст, но се ангажирам до края на следващата седмица да напиша нещо смислено. Темата ще бъде “Криворазбраният човешки идеал – икономическа оптимизация на обществото доминира нашето щастие”. Нещо такова. Здравият разум подсказва, че такава тема би могла да бъде твърде обширна. Здравият разум не винаги е разумен.

          • Homoerect says:

            Не съм изненадан… Това не е като плюни и залепи, да напишеш есе. 🙂 Вместо теб, ще пусна аз едно за утре.

          • Аз пък ще те очаровам с друго през седмицата. Просто мразя да реагирам на задачки “от днес за вчера”, не че не ми се налага. Но в товя блог качеството е водещото, не отчета за свършената работа 🙂

          • Homoerect says:

            Не си лягай преди да прочетеш днешното ми съчинение! 🙂

Leave a Reply

