Човекът от новото време

Светът върви с бързи темпове към своята деградация и самоунищожение! В човешкия род все по-ясно се откроява един нов индивидиум, нека го наречем Homo vulgaris, който постепенно измества матриархалните и патриархални порядки в съвременното общество, особено в Европа и Америка. България не е изолиран остров и затова с пълна сила се проявяват всички отрицателни тенденции както в политиката на държавно ниво, така и в частен порядък.
Срещаме ежедневно Homo vulgaris в държавните учреждения, в офиса, в обществения транспорт, по улиците и по площадите… Той е почти навсякъде! Нека видим кои са неговите характерни черти:
1. Той е с високо самочувствие, надменен, с което прикрива някаква комплексарщина.
2. Не търпи чуждо мнение, предпочита монолозите, вместо диалозите. Той е като Александрийския фар, който разпръсква навред светлина.
3. Макар и понякога добре образован, прочел много книги, не е в състояние да обработи придобитата информация.
4. Той е скептик, който не признава политико-икономическото устройство на света, склонен е да отхвърли дори и природните закони. Самият той е законотворец.
5. Не уважава елементарната логика. Той винаги е по-прав от всички останали. Реже из корен всеки, който се опита да му противоречи.
6. По характер е сприхав, с болезнена чувствителност към всичко и всички, които не отговарят на неговите критерии за добро и зло. С две думи – дребна душа.
7. Проявява качествата на отмъстителен злобар – безпардонен и безкомпромисен. Цар е да си създава врагове, или да неутрализира такива, вместо да печели приятели.
8. Културата в обноските му е под всякаква критика. Той признава единствено собственото си его. Няма време за губене в празни приказки, но пък разполага с достатъчно – да слуша венцехваления по свой адрес.
9. Не вижда по-далече от носа си, страх го е да погледне истината в очите и затова се е затворил в черупката си, която му осигурява фалшиво чувство за безопасност.
10. Притежава невероятен инат. Склонен е да се самоизяде, но никога няма да отстъпи от своето. И понеже е безпардонен, никога няма да си признае грешката и да се извини.

Списъкът не е изчерпателен и постоянно подлежи на актуализация, и ако някой има желание, може да го разшири. Вероятно и вие сте срещали в ежедневието си подобни екземпляри Homo vulgaris.

Които не вървят в крак с Новото време са обречени да попаднат в Червената книга на застрашените, изчезващи и изчезнали биологични видове.

За допълнително обогатяване на общата ви култура, препоръчвам ви да прочетете статията  “Хейтърите” – тези български злобари” .

А за вашето добро настроение е следващата песен:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Светлото бъдеще, POLITICS & SOCIETY and tagged , , . Bookmark the permalink.

27 Responses to Човекът от новото време

  1. rusalka2013 says:

    Разпознах няколко души в списъчето 🙂
    И една песничка за разкош 🙂

    • Homoerect says:

      Благодаря, Русалке! Щом си разпознала само няколко души, пак си добре! 🙂

  2. Светла Павлова says:

    И за тези десет точки в България са виновни Америка и Европа?!?!? А българите са едни светци – вечно неразбрани, онеправдани, невинни същества.
    Хайде да разкажа пореден случай от личния ми житейски опит – предишните ни съседи ( с които ни дели обща ограда ) доведоха куче в двора си. Още първата вечер кучето започна да вие и лае. Реших, че животното може да има нужда от период на адаптация и започнах да чакам момента, в който ще се успокои. Така в чакане мина повече от месец – през това време кучето си изгради навик – през деня “гък” не казва, а нощно време ту лае, ту вие. Говорих със съседа, че е време вече да направи нещо и да накара кучето си да мълчи през нощта, защото не съм от желязо и имам нужда от сън нощно време. Той първо каза, че кучето било болно, а след това последваха още различни оправдания. И нищо – животното продължава да си изнася концертите вечер, а аз вече се побърках от безсъние. В един момент ми падна пердето, събудих ги през нощта и им казах, че ако не накарат кучето да млъкне, ще взема решението на проблема в свои ръце и щом аз няма да спя, няма да спят и те. Дори след това предупреждение ефект нямаше. Е, моето търпение и толерантност бяха дотам – изкарах тонколоните навън, пуснах един запис на барабани и през тази нощ не спахме нито те, нито аз. Последва ново изчакване от моя страна – нищо, кучето продължава да вие, аз пускам барабаните. Не знам още колко щяхме да продължим по този начин, докато една вечер, като капак на всичко, съседите имаха гости и гуляят продължи до ранни зори. То не бяха китари, то не бяха песни, то не бяха крясъци и кикот. Направих запис на тази веселба и когато на следващата вечер кучето отново поде репертоара си, аз пуснах записа на гуляйджиите. Победа!!! Оттогава кучето мълчеше през нощта – оказа се, че имало успокоителни за животни. Ето по този начин извоювах правото си на тишина и спокойствие в собствения си дом, в собствената си спалня.
    Е, вписва ли се случката в десетте точки?

    • Homoerect says:

      Скъпа Светле, пак ме четеш през куп за грош… Кой е казал, че изключвам нас българите? Напротив, те ми дават обилна храна за коментари.
      Ти пак си добре, щом от едно куче се оплакваш. А какво да кажа аз, когато на дувара ми, който аз съм изградил, съседът ми долепи кочина. Няма да ти описвам каква смрад се носеше и какво грухтене падаше. Направих му забележка, че това надхвърля всякакви норми на добросъседски отношения, при което той ми рече, че дворът си е негов и може да прави каквото си иска. На всичко отгоре, прасето си точеше зъбите у дувара ми и почти изгриза една от итонговите тухли. Викам поне да почерпи една пържола. Отговорът му беше ” Да не си му ринал лайната, та да те черпя?”
      Освен това, кучета, които си имат стопани ежедневно прескачат оградата на двора ми. Изпотъпкаха зеленчука на булята. А едно от тях съдра чисто новия басейн, който бях купил на внучката.
      Вчера жена ми и Сандра отидоха на герана за вода. Носеха 7 двулитрови шишета, от които половината бяха напълнили. През това време дошла една простакеса и понеже имала само 3 шишета, без да иска разрешение, изместила внучката. Напълнила ги и си заминала без да каже едно извинявайте. А жена ми й рекла “Благодаря, че ни позволихте и ние да си налеем вода!”
      Мога още много подобни забавни случки да ти разказвам…

    • aman11be says:

      Светла, радвай се, че не е дошъл и горския от вица. Изглежда вашето селищно образувание се състои от две къщи. 🙂

      • Homoerect says:

        Амане, я го разкажи този виц. 🙂

        • aman11be says:

          Накратко за едни, които влезли в гората и си играели на апаши и стражари. Докато накрая дошъл горският и изгонил всичките.
          Светла, напълно си права за простащината, но за съжаление в държавата или в подобието на държава България простащината окончателно победи, защото е удобна за всички, от които зависи управлението й. И затова сме си виновни само и единствено ние – едните – като олицетворение на тази простащина, а другите – погрешно възпитани, че на злото не бива да се отвръща със зло.

          • Homoerect says:

            Амане, това ли беше вицът? 🙂
            За другото съм напълно съгласен. Това явление аз го наричам войнстваща простащина!

          • aman11be says:

            Е, ако искаш можеш и да го поразтеглиш малко…. 🙂

          • Homoerect says:

            А, афторските права? Не ми се иска да имам работа с българското кривосъдие…

      • Светла Павлова says:

        Не се състои само от две къщи. Искаш ли да ти кажа кое е това селищно образувание 😉 ?

  3. Светла Павлова says:

    Не, Омбре, на мен никога не ми е било забавно. И свинският проблем също ми е познат до болка. Нито е забавно, нито е смешно, нито е нормално да се живее по този начин. По-страшното е, че когато се обърнеш към институциите, от които зависи подобни битови проблеми да се решават, от там ти отговарят да се оправяш сам, защото те не могат да направят нищо ( на мен така са ми отговаряли при друг случай ). Не, не е виновна Америка, нито Европа, нито филанкишията за това, което сме като цяло. И моят пример, и твоите говорят за липса на култура на общуването – затова не е виновна демокрацията, която обичате да обвинявате. Простакът е простак винаги и навсякъде, само че от прилагането на законите и последвалият контрол зависи дали ще му се позволи да си наложи простотията.

    • Homoerect says:

      По-страшното е, че когато се обърнеш към институциите, от които зависи подобни битови проблеми да се решават, от там ти отговарят да се оправяш сам…” Има и по-страшно, Светле! Когато органите на реда застанат на страната на виновника престъпник. Изпитал съм го на гърба си и знам какво е…
      Аз не обвинявам истинската демокрация, а псевдодемкрацията, която е пуснала дълбоки корени у нас. Съпътствана от чувство за всепозволеност и безнаказаност.
      Напълно те подкрепям, че трябва строго спазване на законите и сурови наказания за провинилите се. Писна ми да слушам всеки ден по телевизията как се нарушавали ромските права, а за българите нито дума…

  4. Pasi says:

    Абе Омбре, кога ще напишеш нещо за хубавото в живота, та да подобриш настроението в Тапавичарника. Даже се колебаех сега дали да участвам. Писнаха ми одите за негативното… Само тях коментираме, сякаш само те съществуват около нас. Не споря, че вероятно преобладават в грешния ни живот. Но вероятно може да се намери и друго, както се е случвало неведнъж. Ето избори предстоят… Панаирът на суетата се разраства! Цамбуркането по местните и чужди бански курорти ще приключи. Някои щъкат по планините… Ето аз например съм си купил книжка на стоте туристически обекта в България. При възможност ги обикалям с мерак. Бият ми печати, лепят ми марки и съм щастлив. С очите си виждам по-далечната и близката ни история и природните ни забележителности. Съветвам и тепавичарите да го направят. Откъсване от злободневното и пренос в красивото и духовното…
    Ето пример. Посетих музея на Яворов в Чирпан, който заедно с галерията на Никола Манев представлява комплекс. Хареса ми. За мен нищо ново, като история, дух или визия, освен десет огромни и много интересни кристала, изложени в галерията, подарени на художника, от г-н Илия Делев. Нашенец, геолог живущ в Бразилия. И хоп, ето го позитивното, след спомена за живота и трагичната любовна история на великият ни поет! Две дарения на г-н Манев, дарил реставрирана българска къща-галерия, с негови картини, както и собствените му подаръци /кристалите/ от неговия приятел – Делев. Къщата е дарена на общината, заедно с прекрасен облагороден парцел, предвиден и за достъп на инвалиди, които сами по себе си впечатляват. Самият Делев, от своя страна е дарител и на Софийският музей “Земята и хората”. Хвала на хората дали нещо /духовно или материално, без значение/, на народа ни и на един малък български град!

    • Homoerect says:

      Ех, Паси, Паси… И на мене ми се ще да пиша Оди на радостта, но животът е много сУров! Ако си позволявам от време на време да пиша за негативното, то е с единствената цел да го осъдим и да не допускаме то да завладява душите ни. Има широко и тесно скроени хора. Мечтата ми е първите да се множат, а вторите да изчезват.
      Виждам, че хубаво си прекарваш времето и тайничко ти завиждам…. Мене вече ме мързи и до кръчмата да отида. А, навремето, като юноша бледен, обиколих 7-те планински първенци и почти всяко кътче на България, когато бензинът ми беше влязъл отзад…
      Благородството ще спаси света. Спасяването поединично е временно и несигурно спасение.

    • Светла Павлова says:

      Паси, поемам риска да ме наречеш и изменник на Родината, но това, което казваш е само изключение, потвърждаващо правилото. Съжалявам, но на мен вече не ми е достатъчно да отида до някой туристически обект, за да подхраня гордостта си, че съм българка. Нито пък ми стига историята. Аз живея сега, в този момент и искам да общувам нормално с другите българи сега, в този момент, а не с призраци от миналото. Историята затова е история – да си стои в миналото, да я помним, да се гордеем с хубавото и да се стремим да не повтаряме лошото. А се оказваме неспособни да се разберем за неща, за които дори не трябва и дума да се отваря.

      • Homoerect says:

        Не си единствената, която го иска, Светле!
        Особено ми хареса последното ти изречение!!!

  5. Pasi says:

    Никого не съдя. На друг е дадено да съди според делата. Никого не агитирам. Само споделям скромната си идея, да търсим и позитивното, дори и сред блатото. Дадох и пример, само пример! Разбира се, посоченото не е единствения начин да се отървем от негативното, поне за малко. Разбира се, че е необходима и обществена енергия и борба, която може би най-малко аз сред тепавичарите съм отричал. Философски погледнато, до тук май сме на едно мнение. Оттук, обаче, започват и различията ни за пътищата към по-доброто. За начините за постигане на по-доброто. Започват и сравненията с т.н. “бели”, където безусловно има какво да се види и аз лично съм видял, научил и разбрал. Ето къде според мен са скрити източниците на напрежение и в обществото, и между нас самите. Но все пак, аз съм оптимист /може би непоправим/, и считам, че нашата държава все пак върви напред! Бавно е, трудно е, но е забележимо. Дори и за песимистите. Така просто си мисля… Мисля си и, че тепавицата е частица от именно от това противоборство на идеи и възможности в стремежа на всеки към по-добро, тук или някъде другаде на планетата Земя.

    • Homoerect says:

      Паси, тук никой никого не съди! Просто изрязяваме мнения и обменяме опит. Нямаш си дори представа в някои отношения колко си приличаме… Не разбрах в какво точно се изразяват различията ни относно пътищата за постигане на по-доброто. Съществуват много пътища за разрешаване на човешките конфликти, стига да има добра воля и от двете страни.
      И аз като тебе, повече от мнозина други съм оптимист, че рано или късно ще се оправим. Макар че, българинът е свикнал да стигне до дъното и оттам да се изтласка към повърхността…
      Ако виждаш нещо положително в Тепавицата, то се дължи преди всичко на вас!

Leave a Reply

