Айде, наштеее…!

За днес мислех да си дам малко почивка, но не ми било писано… От два дена, между мен и уважаемия Генек се точи една дискусия, не за първи път, по която бих желал и вие да вземете отношение, стига да не сте, а дано, съвсем аполитични. Предлагам на вашето внимание целия диалог, без нито една запетайка промяна, с молба да си кажете кой е крив и кой е прав. Следва текстът на диалога:

Коментари (19)

Hombre написано на 27.09.2014 в 20:12ч.
„Макар злото да си е зло и по-малко няма…“
Абсолютна лъжа! Все едно ли е да те ухапе зло куче или змия пепелянка? В първия случай може и да оцелееш, във втория нямаш почти никакъв шанс!
genek написано на 27.09.2014 в 20:32ч.
И какво сега – да избера хапането на кучето, щото иначе ще ме ухапе пепелянка? А защо не да замериш едното и смачкаш другото? Самият насилствен избор на „по-малко зло“ е демагогия и манипулация, измама за човека…

 

Hombre написано на 27.09.2014 в 20:36ч.
Генек, извинявай, че ще ти го кажа, но говориш като шаман! Кой ти говори за насилствен избор? А твоето какво е, освен демагогия… ?
Hombre написано на 27.09.2014 в 20:48ч.
Замерването на кучето с камък и смачкването на главата на змията е гражданска позиция. Но ти предлагаш друго – отказ от битка.
Уважавам те за твоите остри публицистични материали, но не мога да се съглася с тази твоя позиция.

 

Hombre написано на 27.09.2014 в 20:58ч.
Лека нощ! Дано утрото бъде по-мъдро от вечерта!
genek написано на 28.09.2014 в 6:52ч.
Отказ от битка е да приемеш една от двете злини – с надеждата да те отмине по-голямата…

 

genek написано на 28.09.2014 в 6:53ч.
И как да не е насилствен – при положение, че не приемаш трето? А то не е примирение, а отказ да легитимираш злото…
Hombre написано на 28.09.2014 в 8:23ч.
Неучастието в избори е отказ от борба, а не обратното. Това е все едно да развееш бялото знаме или сам да вкараш вълка в кошарата. Ще им накривиш шапките на герберастите и депесарите като не гласуваш – те тъкмо това очакват. Колкото по-висока изборна активност, толкова по-малки са шансовете на Тиквата да състави правителство. А за резания Местан няма смисъл да споменавам – той трябва да си почине този мандат… и следващия и по-следващия. Няма ли истински плурализъм в НС, пак ще гризнем дръвцето.
Ако ти и Светла сте убедени в своята правота, аз имам два пъти по-голямо основание от вас да се смятам за по-прав.
Приятен гъбобер на 5-ти октомври!
П.П. Къде съм писал, че не приемам трето решение?

 

genek написано на 28.09.2014 в 9:10ч.
Ще им накривиш шапките като гласуваш не за А отбора на злото, а за Б или В формацията… Те точно това очакват – да гласуваш за други, уж различни. Пример – САЩ. За когото и да гласуваш, представителите на една олигархия одобряваш…
Отказ от борбата е да приемеш натрапените правила и да се съгласиш да участваш – при разбирането, че и съдията е против теб.
Ии, естествено – замазване на истината, затваряне на очите са всички приказки за дълг, за някакъв избор /без избор/ , обвиненията към другите. Самозалъгване, автотренинг на психически смазания роб…
Hombre написано на 28.09.2014 в 9:16ч.
Успя да ме убедиш, Генек! Няма смисъл повече да споря с теб по този въпрос…!

 

genek написано на 28.09.2014 в 9:36ч.
Кей! Утре пускам преписката – все ще е полезна някому. Каквото и да реши. Негово право е. Аз не задължавам никого нищо да прави, защото аз ще го направя… Всеки сам решава!
Hombre написано на 28.09.2014 в 9:42ч.
Лошото е, знаеш ли кое? Че ти с твоите теоретически постановки разколебаваш и други гласоподаватели да участват на изборите. Виж само какво направи Виктор Орбан и си направи изводите.

 

genek написано на 28.09.2014 в 10:01ч.
Е, не! Аз имам право на мнение и го изказвам. Това, че някои хора /все повече!/ се оказват достатъчно разумни и усещат какво трябва да направят, не е моя вина. А не е и заслуга.
Няма как по болшевишки да се заяви, че „Който не е с нас – той е против нас!“.
/“Който не е с Мене, той е против Мене; и който не събира с Мене, разпилява.“ – Евангелие от Матей 12:30…
Бих ти препоръчал друго: “ Не съдете, за да не бъдете съдени.“ Евангелие от Матей 7:1 и „От плодовете им ще ги познаете.“ Евангелие от Матей 7:16…
А за самозалъгването – „От думите си ще се оправдаеш, и от думите си ще се осъдиш.“Евангелие от Матей 12:37/
Така че – не разчитай на дареното „право на глас“. Мисли върху „Тимео данаос ет дона ферентес“…
„Искайте, и ще ви се даде; търсете, и ще намерите; хлопайте, и ще ви се отвори“… Евангелие от Матей 7:7
Иначе – вярвай си… „Всичко е възможно за този, който вярва.“ Евангелие от Марко 9:23…
Но – разчитайки да намериш най-малкото зло, не забравяй: „Всеки, който върши зло, мрази светлината“… Евангелие от Йоан 3:20
Пък и никъде не се говори за по-малко зло, за по-малък грях: „Всеки, който върши грях, слуга е на греха.“ Евангелие от Йоан 8:34
„Верният в най-малкото и в многото е верен, а неверният в най-малкото и в многото е неверен.“ Евангелие от Лука 16:10
Hombre написано на 28.09.2014 в 10:39ч.
Никога не съм отричал, че имаш право на мнение. Още повече, ти си си в своя дом (сайт) и си господар. Така, както и аз имам право на отговор. Не съм казал също, че разпространяваш своята правда по света чрез метода на принуждението. Тия постулати, дето ми ги привеждаш от Евангелието на Матея важат с пълна сила и за теб! Освен ако не четеш Евангелието като дявола…
Не знам откъде извади статистиката, че броят на тези, които ще гласуват на предстоящите избори е намалял. Напротив, мисля че ще бъдат повече отколкото на предишните избори, най-малкото – толкова, колкото и преди.
Можеш ли да отречеш, че при управлението на БСП в коалиционни правителства народът живееше по-добре? Сравни жизнения му стандарт с този при Боковото управление. Ако ти не правиш разлика, за тези които си броят стотинките всеки ден не е все едно. Така и не разбрах как виждаш изход от задънената улица, стоейки със скръстени ръце. Сакън да не легитимираш сегашните ни управници… Хитро!
Не можеш да сравняваш олигархията в САЩ и тяхната избирателна система с тази в страните от Западна Европа. Дори и да има минимален шанс за промяна, длъжни сме да опитаме. Подкрепи поне твоя фаворит Светльо Витков! Само не се хващай за буквата и не ми казвай, че не ти е никакъв фаворит.
Мене ако ме питат, доброволно никога няма да си сложа главата на дръвника. Виждам смисъла на тези избори поне в 2 цели: а) недопускане отново на власт на ГЕРБ и б) пращане на ДПС в Анадола. Берекет вересим, ако успеем още нещо да постигнем.

 

genek написано на 28.09.2014 в 11:26ч.
Виж колко души са гласували на евроизборите, вижг колко бяха през 2013 година, виж тия през 2009… И усети тенденцията…
Говорехме за правото да се гласува, а ти прехвърляш на сравнение БСП – ГЕРБ. Практически с финтове водиш към мисълта, че има по-малко зло…
Недопускане на власт на ГЕРБ и махане на ДПС може да се получи и при победа на ББЦ, нали? Ей ти друго зло. По-малко или по-голямо?
А аз не говоря за конкретни партии. Казвам, че трябва свобода на избора. И, ако няма /а то НЯМА!/ кому да дадеш гласа си – просто не го даваш.
Пак пазарен принцип. Отиваш за круши – няма свестни. И какво – ще купиш най-малко изгнилите? Да не дава Господ да изгладнее така човек…
Hombre написано на 28.09.2014 в 12:48ч.
Генек, ти си пълен агностик! Отговаряш ми само на някои от въпросите, където мислиш, че си прав. Да, ама НЕ! Не може да сравняваш евроизборите с тези за национален парламент. Не ми се рови из статистиката, да видиш че процентът на гъбарите от години е един и същ – благодарение и на такива като теб! Никакви финтове не прилагам – в математиката няма такова животно. Що се касае до ББЦ, какъвто и да е Николай Бареков, при всички положения ще нанесе по-малко вреди на България, в сравнение с Лютфи Местан. Крайно време е да признаеш, че съществуват степени на злото. В противен случай, рискуваш да отречеш и други очевадни истини.
Казваш, че трябва да има свобода на избора. Добре, на тебе кой ти я е отнел? Освен постоянните кандидати за депутати, кой ти пречи да издигнеш кандидатура на друг, по-подходящ според теб. Стига с тия оправдания, че все другите са ти виновни и никой не те разбира. Но понеже в масовото съзнание се е наложило схващането, че нищо не може да се промени, затова и не се променя. Примерът ти за крушите не е съвсем коректен. Като няма свестни круши – купи си ябълки! Ако няма хляб – яж пасти!
Изобщо, някои от аргументите ти са доста научно неиздържани.
Да те попитам отново – искаш ли да имаме за премиер такъв като Виктор Орбан?
Ще се позова на използваната от теб мъдрост: „Искайте, и ще ви се даде; търсете, и ще намерите; хлопайте, и ще ви се отвори“… Евангелие от Матей 7:7 Достатъчно е само да кажеш, че вече си готов да ГЛАСУВАШ…

 

genek написано на 28.09.2014 в 13:15ч.
Свършвам дискусията само с един отговор. Кой ми е отнел свободата на избора? Този, който го е ограничил до удобни нему фигури.
Това е…
А има огромна разлика между СВОБОДА НА ИЗБОРА и свобода на избора между посочени от някого възможности.
И наистина нищо няма да се промени – по установения законов път. Няма как да откриеш нови земи, ако се движиш все по познати коловози.
Орбан не желая – направи си труда да видиш по-задълбочено що за политик е.
Що се отнася до колегата Иисус, спираш се на удобното „Искайте и ще ви се даде…“
За мен е „Търси и ще намериш!“…
Но ти продължавай да се молиш дано ти ДАДАТ хубав избор…
Hombre написано на 28.09.2014 в 13:23ч.
Няма угодия за теб! Само гледай утре да не манипулираш моето мнение… 🙂

 

genek написано на 28.09.2014 в 14:44ч.
Аз дискусията приключих…

Както разбирате от прочетеното, всичко се върти около това дали да участваме на предстоящите парламентарни избори или да предпочетем да отидем за гъби.

За по-голяма прегледност, предлагам да съставим два отбора: 1) Отборът на прагматиците, в който участвам аз, и 2) Отборът на скептиците с капитан Генек и всички негови съмишленици. Както се отбелязват попаденията във футболната врата на противника, по същия начин и вие отбелязвате като независими рефери кой е по-добър голмайстор. Всеки има право само на един глас през целия мач.

Ето го светлинното табло на екрана:

ПРАГМАТИЦИ СРЕЩУ СКЕПТИЦИ

Краен резултат 6 : 1

Графът се е произнесъл в полза на синия отбор.

Жребият е хвърлен, оценете двубоя според вашите собствени критерии!

Първият от журито отбелязва към своя коментар резултат, примерно 0 : 1, следващият, отчитайки последния резултат, продължава с 1 : 1, третият с 1 : 2 и така до края на двете полувремена. Има и по-лесен вариант – достатъчно е само да отговорите на въпроса дали ще участвате на изборите на 5-ти октомври. При равен резултат ще има продължение на мача. Разбрахте ли идеята ми? Приканвам всички към активно участие в дербито.

Успех на всички участници в журито!

За подгряване на двата отбора  и техните фенове е следващата песен:

Advertisements

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Политика и социология, У нас and tagged . Bookmark the permalink.

61 Responses to Айде, наштеее…!

  1. Pasi says:

    Щом са гербери на власт:-
    Ресто! Пак във първи клас.
    Токът,хлябът, горивата,
    със цени във небесата.

    Възрастта на пенсионера,
    Със акъл на пионера,
    ще я вдигат на тавана
    кат Европата да стане.

    Доходите –в ледовете,
    За калинки- плодовете
    на безропотно мълчание
    В класовото състезание!

    С Прокопчета и Цветелинки,
    с чехълчета на дружинки,
    джобчетата ни дълбоко
    ще преджоби бате Боко.
    27.09.2014,Паси

    • Hombre says:

      Паси, то хубаво си го написал стихотворението, само дето не разбрах – ще отидеш ли да гласуваш на 5-ти?

  2. Homofaber says:

    Зададе ли се денят Х, и пак се почва приказката стара…
    Всеки има право да избира… какво ли не. И това му право никой не може да му го отнема.
    Но отказа да се бориш, показва че се отказваш от даденото ти право!!!
    Мъчно е да даваш, но по-мъчно е да искаш!!!

  3. Homofaber says:

    Кое е правилното, Еректусе…? 😉
    Я, да те питам… кое е по-добро, правилно и кое е по-лошо правилно…? 🙂

  4. генек says:

    Е, какво да коментирам при тая безкрайна наивност? Ако не гласуваш – други ти решавали съдбата…
    Първо, съдбата ти е твоя. И ти си я решаваш. Винаги! Може да склониш глава, да приемеш наложеното ти и да се чувстваш правилен гражданин…
    А може и да плюеш върху наложените ти правила и да поискаш твои. Най-напред – с неподпомагането на потисниците…
    Второ, бая наивно е да мислиш, че резултатите от изборите вече не са готови. Че и да се изживяваш като фактор, чийто глас ще промени намеренията на задкулисието…
    Трето… Абе, гласувайте! Всеки има право на глас, нали? И не ви ща разрешение да не използвам това “право” – нали уж е мое?
    Или… Имам го, ама не е мое, а трябва да постъпвам ‘правилно”? А “правилно” е – според нечии виждания?
    Напълно демократично, съгласен…
    Само дето аз не съм подобен “демократ”…

    • Hombre says:

      Генек, защо ми се струва, че влагаш твърде много патос в думите си? Водим съвсем спокоен академичен спор и никой никого не задължава да постъпи по този или онзи начин.
      Ти си филолог и не бива да допускаш такава елементарна грешка! Няма такова понятие като „мислещ скептик”! Коренът на „скептик” е от гръцкия глагол „σκέπτομαι – skeptome – мисля”, т.е. получава се тавтологията мислещ мислител.
      Абсолютно не отговаря на истината, че съм наивен романтик. По-скоро съм груб прагматик и материалист, който вижда светлина в края на тунела и скоро и ти сам ще се убедиш в правотата ми… Не се знае кой повече от двама ни е скъсал с реалността и плува в облаците… С идеализъм като твоя, няма и крачка да мръднем напред.
      П.П. Съдбата се определя не само от твоята воля, но и от редица външни фактори! Сещам се за концентрационните лагери по време на ВСВ…

  5. Homofaber says:

    Да, правилата могат да се променят, но със сериозни действия, а не с драскане върху колите…!

    • Hombre says:

      Всеки сам избира арсенала в борбътъ… 🙂

      • Homofaber says:

        Борбата е ти да поведеш масите … да първо ще се седне на масата … 😉 за да се изработят правилата, законите и прочее нещица, които требват 🙂

        • Hombre says:

          Фабер, ти не четеш ред по ред и дума по дума това, което е казал Генек! За твое улеснение съм болдирал част от неговите мисли.
          Досега си мислех, че нито съм наивник, нито се изживявам като фактор, но се оказа, че съм грешал…

  6. rusalka2013 says:

    Г-н Омбре, аз ще гласувам на 5-ти октомври. За коя партия или коалиция, ще го запазя в тайна. По-добре да направим опит за промяна в разпределението на местата в парламента, вместо с гордо вдигнати глави да кажем, че няма да се възползваме от конституционното ни право на глас.
    Смятам, че г-н Паси ясно е изразил волята си да съдейства за промяна в политическото статуткво. Нужен е нов модел за управление на страната ни с подчертани национални приоритети.
    По отношение казаното от г-н Генек, мисля, че не е нужно да го коментирам. Дори и на децата е ясно, че има малко и голямо зло.

    • Hombre says:

      Благодаря, Русалке! Щом и ти мислиш, че Паси е на наша страна, ще променя резултата на светлинното табло.

  7. генек says:

    “Дори и на децата е ясно, че има малко и голямо зло.”
    На децата – да. Да се напикаят е по-малко зло, според тях.
    Възрастните имат друго мислене. Цитирал съм някой там, горе…
    И пак питам – що за свобода на избора е тая, при която ме задължават да избирам.
    Фабер го подминавам. Смята, че ме е уязвил, споменавайки казани от мен неща. И не разбира, че сам се уязвява като кротък и послушен раб всекиму – най-вече на тия, които нарушават законите. Паркирайки върху тротоара, разпределяйки си предварително мандатите, споразумявайки се зад гърба на наивниците…
    Няма проблем! Самоуспокоявайте се – ама какви сте примерни… Половин хилядолетния автотренинг не е отишъл напразно…
    П.П. Да бяхте забелязали, че в тоя “мач”, някои хора са и учстници, и съдии, и отчитащи резултата?
    Те така ще е и на “изборите”. Ама… Залъгвайте се…
    П.П.П. Не е патос… Просто разочарование, че чакаш да видиш цветя, пък то било торището…

    • Hombre says:

      Генек, би ли ми обяснил като олицетворение на възрастните – какво друго мислене имат различно от децата? Нонсенс е да продължаваш да твърдиш, че няма разлика между зло и зло! Не се нуждае от доказателство ако ти самият бъдеш подложен на някакъв такъв експеримент.
      Бидейки праволинеен противник на наложените ти правила на играта – какво постигаш? Ще ти кажа – дупка в морето! Дори ще си останеш и анонимен в общия брой на негласувалите. Ще празнуваш пирова победа!
      Не сме се събрали в Тепавицата един-друг да се уязвяваме, а да търсим път към истината. Поне аз така бих искал да бъде…
      В първия си постскриптум правиш някакъв намек, който така и не разбрах. Аз и ти сме играчите на виртуалното поле и затова не ти отбелязах голово попадение. В противен случай трябваше и на себе си да пиша една точка. Ако имаш някакво съмнение на какво мнение са тези, които до този момент коментираха, свидетелите са на твое разположение за допълнителни въпроси.
      И на втория ти постскриптум имам забележка. Най-хубавите цветя растат на торището!
      Иначе, всичко е наред и гледаме живота напред…

    • Homofaber says:

      Законът, Бай Генчо се нарушава, като прилагаш Закона на джунглата…
      Напротив, ти си се уязвил, като подчертаваш, своето безсилие и смяташ, че така първобитно се решават проблемите, на недоброто или лошото, като се отговори по същия начин…
      И така ли учим азбукарчетата да действат в живота…??? 😦
      Все пак, живеем в поне малко цивилизовано общество, където проблемите могат да се решават без боздугани, ками, саби, прашки и прочее оръжия от първобитната епоха…
      Малко или много, всеки мисли за себе си. Въпросът е, че някои живеят сами на земята!

      • Homofaber says:

        А за разпределянето предварително на мандатите, споразумявайки се зад гърба на наивниците… Те, нещата съществуват още откакто човекът е започнал да се осъзнава, така че тези редове ги подминавам, като дефиниция в школски учебник…

        • Hombre says:

          Пак ще повторя една стара истина: “Може да лъжеш някого постоянно, може да излъжеш всички няколко пъти, но не може да лъжеш всички постоянно!

      • Hombre says:

        Фабер, не е задължително да получиш отговор.

  8. Hombre says:

    Светле, с риск да ме обвиниш в опит за манипулация, моля те шутирай топката в наказателното ми поле, белким Генек я догони и с левачката я забие в мрежата ми.
    И все пак, доколкото си спомням, ти вече си почти навита, ако имаше тази възможност – да гласуваш за Светльо Витков…

  9. генек says:

    Фабчо,
    ако не си научил никовете на хората – не чакай отговор на демагогиите и манипулациите си.
    Така…
    Нонсенс е… И това твърдение е аргумент? Аз какво трябва да кажа? Че не е нонсенс и да сляза на същото ниво на спор? Само и само да се чонкаме, както викаше баба ми?
    Постигал съм дупка в морето… Също значим аргумент… Не слизам!
    Щял съм да остана анонимен в общия брой на негласувалите… Което означава, че ще са много… А на всеки гласувал ще вдигнат паметник заради усърдие и послушание… Не слизам!
    Като си казал за торището – съгласен съм. Приятно цъфтене!
    Аз, обаче, работя и нямам време да паля ежби, за да се забавлявам…
    Принципът ми е – изказвам мнение, чувам друго мнение /за информация/, продължавам другаде. Не мисля, че ще обърна сайта си на махленско сборище за надвикване. При това – все за важни въпроси: ти що така, а не онака? Който не е с мен, той е против мен! Правилното е онова, което аз съм определил за такова! Имаш право на мнение, ако е моето…
    Тцък!
    Нямам време за глупости, кавги и надвиквания…

    • Hombre says:

      Генек, съжалявам, че спорът ни достигна до точката на кипене… Нямах ни най-малко подобни намерения. Само едно ще ти кажа – ако смяташ, че не е нонсенс твърдението ти, приеми го като аксиома от моя страна. Нещо, което не се нуждае от доказателство…

    • Homofaber says:

      Гени /съкратено от гений/… само учен човек като тебе, може да иска към по-старшите да се обръщаме по начин, който да подчертава старшинството им…

      • Hombre says:

        Достатъчно, Фабер! Разменихте си шегички, сега е време да се прегърнете… 🙂

      • Homofaber says:

        Достатъчно и ти, Еректусе…!

        • Homofaber says:

          Разбрах ти намека! Хем да се изразяваме по-елегантно, хем истината да боли…

          • Hombre says:

            Фабер, дай да не изпадаме в дребнотемие! Задал съм днес много по-важна тема, по която очаквам и ти да се произнесеш…

          • Homofaber says:

            Пак се отнесе, както ти си знаеш, приятелю Еректус, ама какво да се прави, в случая у тебе е … ножа!

        • Hombre says:

          Ще го имам предвид, Фабер! 🙂

          • Homofaber says:

            Разбира се че имаш предвед, Еректус! Яко триеш тука! … 🙂

          • Hombre says:

            Бъди на ниво, Фабер! Да не превръщаме Тепавицата в махленска седянка!

  10. Daydreamer says:

    Хора като Генек са странни – веднъж обясняват, че не трябва да се гласува, а като има протести – най-върло пишат как са платени и колко са глупави хората в тях, как щели да доведат до преврат. Лошото е, че много хора се влияят от мнението му. Ако го слушате, ни на протест трябва да ходите, ни да гласувате, а да стоите и да мрънкате.

    Аз ще гласувам на изборите за така нареченото по-малко зло (не е ГЕРБ, толкова не съм се отчаял). Но не виждам това да промени нещо. Още преди Освобождението не сме стрували като народ, после дори по-зле ставаме.

    • Hombre says:

      Daydreamer, опасявам се, че Генек ще си помисли, че правя коалиция срещу него… Просто хората са различни и не е задължително всички да вярват в думите на един гуру…
      Най-малкото на мен може да се припишат думи като тези: “Който не е с мен, той е против мен! Правилното е онова, което аз съм определил за такова! Имаш право на мнение, ако е моето…

      • Daydreamer says:

        Гледам, че съм вкарал за червените (ЦСКА? 😀 ). Казах си мнението, а съм се разписал за тях. Аз съм за Берое!

        • Hombre says:

          ОК, няма да се караме. Мир да има! 🙂 Цветовете не са монопол на нито една партия или отбор. Приеми ги условно.

  11. aman11be says:

    Голям лаф сте му теглили с генек. Лошото за мен е, че позициите и на двама ви, привидно коренно различни водят до една и съща задънена улица. И да гласуваме, и да не гласуваме, накрая резултатите ще бъдат написани от Големия (за момента) брат в съответствие с неговите интереси. За съжаление. Толкова съм отвратен от това, което се случи по време на последното управление, че вече окончателно съм изгубил вяра, че нещо може да се промени с избори. А дали ще гласуваме или не….. за Н-ти път казвам, че законът е така направен, че това да няма абсолютно никакво значение.

    • Hombre says:

      Амане, попаднал си под нечие чуждо зловредно влияние или пък си твърде дипломатичен, за да те разбера… Кажи ми с прости думи – ще гласуваш ли или няма? То ако гледаме само отстрани и пасуваме, действително нищо не може да се промени. Основната причина според мен се крие в аполитичността на българина, докато не му бръкнат дълбоко в джоба все си трае…
      П.П. Трябваше на днешния, а не на вчерашния пост да кажеш, че ще гласуваш! Отбелязах го на таблото.

      • aman11be says:

        То ако и само гласуваме, пак нищо няма да се промени. Всички тия “отгоре” са като пръстите на една ръка. Има ли някакво значение дали ще те управлява “палеца” или “безименния пръст”? Все тая. Сопа трябва, сопаааа!

        • Hombre says:

          По-лесно би било да си сменим материала или да ни имплантират нов чип!
          Колкото по-прост народ, толкова по-лесно се манипулира и му се внушава, че и следващите 1000 години все така ще бъде…

          • aman11be says:

            Ами прост народ излязохме. Много прост. Не като отделни индивиди (защото някои, като чуят това и подскачат “Аз не съм такъв.”), като общност, като народ излязохме много прости. Много прости, с ампутирано чувство за национално достойнство и с ампутиран инстинкт за самосъхранение. Как иначе да си обясним овчедушното търпение, с което понасяме да ни яхат всякакви вагабонти, измекяри и откровени престъпници? И все мълчим и викаме “по-малкото зло”. Няма по-малко зло! Има зло и добро. Злото е зло и трябва да се изкоренява без пощада.

          • Hombre says:

            Амане, по принцип споделям почти всичко, което си написал. На хала, на който се намираме – да питаме кой ни ср@ в гащите е просто смешно. Всеки народ заслужава управниците си. Даже си мисля, че са много милостиви към нас, щом още не са ни отрязали главите…
            И на тебе ли да обяснявам, че има разлика между зло и зло? Все едно ли ще ти бъде ако ти се запуши мивката в банята или ти изгори цялата къща?
            Виждам смисъла в гласуването днес да изберем най-малкото зло, а утре още по-малкото от „най-малкото зло”. Стъпка по стъпка, докато народът не осъзнае, че той е суверенът и той може да определя сам своята съдба. Звучи малко утопично, но не е невъзможно, ако у всички нас има воля за промяна на статутквото.

  12. Hombre says:

    Препоръчвам на всички да прочетат статията “Добър съсед ли е Реджеп ефенди?

  13. Pasi says:

    От мене имате 3 гласа на 05.10.2014. Спорът между Генек и Омбрето е безпредметен, и поради тази причина безсмислен. Който иска прави лютики, който иска ходи да гласува. Не че едното пречи на другото, както и гласуващите и негласуващите не си пречим… Нали!

    • Hombre says:

      Благодаря, Паси! Значи не съм сбъркал като съм те включил в нашия отбор. Въпросът ми е следният: Как може да разбереш дали има смисъл от гласуването, ако не дадеш своя вот? Никога няма да се съглася с твърдението, че сме обречени. От нас си зависи…

  14. Pasi says:

    Докато дишам, надявам се… беше казал един велик преди две и повече хилядолетия. Кой съм аз да променям осъзнатото от човеците, като истина и то от последна инстанция. Така че, аз се надявам. Но не само това. Това не е достатъчно. “Без борба няма победа” се казваше романът на Л.Фойхтвагнер. И това е истина от последна инстанция. За мен е ясно, че ще гласувам и че хората около мен също ще гласуват. Не всички както мен, но всички ще пускат бюлетина. Демокрацията трябва да се разбира като обществено ДЕЙСТВИЕ! Бездействието според скромния ми опит не води към добро. Никога! Още по-малко с оправданието “Няма за кого!”. Това е простотия на квадрат и вид егоизъм. Нима изричащият тези думи е най-най, непорочния, света вода или самият свещен ГРААЛ? Нищо подобно. Това е необяснима апатия към случващото се, включително и онова, което лично ни засяга. Така си мисля, но може и да не съм прав и не налагам на никого да споделя моето кредо. Та така…

    • Hombre says:

      Приятелю Паси, напълно споделям твоята визия по въпроса! И моят девиз е „Dum spiro, spero”. Ще се въздържа да давам отговор на квалификация, определяща над 3 милиона гласоподаватели като наивници. Така и не стана ясно на някои хора, че преди да употребя думата „нонсенс” – не самата дума е аргумент, а това, което съм казал преди това. Може и да не блестя с много ум, но поне внимавам в логическите си съждения. Всеки има правото да живее в собствените си заблуди и не съм аз този, който ще го разубеждава. За мен най-важното е да накараме колкото се може повече хора да отидат да гласуват на предстоящите избори.

  15. Графът says:

    Кой как гласува http://wp.me/p9rCf-Q4

    • Hombre says:

      Живо, здраво, Графе! За мен това е най-важното, а не кой как гласува… 🙂

      • Графът says:

        “За мен най-важното е да накараме колкото се може повече хора да отидат да гласуват на предстоящите избори.” /цитат от по-горе/
        Така и не разбрах ясно и конкретно защо трябва “колкото се може повече хора” да гласуват – за да има повече депутати подарък за ГЕРБ ли, та да могат да направят мнозинство? Или нещо изпускам?
        Щом не е важно кой как гласува…

        • Hombre says:

          Графе, ти си твърде интелигентен, за да седна точно аз да ти обяснявам ЗАЩО?! Твоята научно-теоретична концепция издиша отвсякъде. Щом намираш за нормално да ни управлява чужда етническа партия, здраве му кажи… Ще ти дам да прочетеш мнението на една читателка във в. “Сега”, пък ти си направи изводите:

          “Ангелинка
          Ще гласувам, защото негласуването не означава, че човек остава “целия в бяло”. Напротив. Тъкмо така удря рамо на купувачите на гласове и на не най-почтените кръгове в българското общество.
          И аз не харесвам “тези партии”, но това, че няма да гласувам, как точно подобрява нещата? Според мен ги влошава – “помпа “и без това вече свръхвисокото самочувствие на онези, които се смятат за избрани още преди изборите. Нима вярвате, че мутрополитикът Х тайно ще страда, че е спечелил депутатското място без подкрепата на омерзения пенсионер У? Или може би си представяте, че ако всички не гласуваме, мутрополитикът ще се уплаши? Ами няма, защото той вече е предвидил и вариант Б – как да яхне вълната на народното недоволство и да се представи за борец срещу себе си. Нещо повече – той дори знае как и кога да предизвика избухването на недоволството. Колко пъти трябва да го гледаме тоя филм?
          И аз съм от тези, които вярват, че ако в новия Парламент влязат 10 честни люде (може и от различни партии), то в следващия те ще бъдат 15 и така малко по малко политическият ни живот ще се нормализира.
          Накратко, смятам, че успешният ход е като този на Труман от филма “Шоуто на Труман”. Не можеш да избягаш/промениш системата, ако я отричаш тотално. Можеш да я промениш само ако действията ти поне привидно са съвместими с нея.”

          • Графът says:

            Аха, работата е в ДПС. Добре, но нещо сте сбъркали оръжието. Виж колко депутата получи ДПС даром. Колко ще получи ще видим другата седмица – зависи от масовото гласуване…

          • Hombre says:

            Графе, не се коси, оти че ти мине… 🙂 Уважавам твоето мнение, но не го споделям! Според всички социологически изследвания герберастите и депесарите ще получат максимума на тези избори. За да се намали броят на техните места в Парламента, по чисто математически път стигам до извода, че повече българи трябва да гласуват за другите партии.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s