По-умният винаги отстъпва

Смелост да напиша настоящото мое мнение ми даде изказването на един мой стар опонент, който твърди, цитирам: „Ама аз не нервнича… Дори съм прекалено спокоен…” Ако е вярно това, което казва, позволявам си да задам няколко риторични въпроси, които от тактически съображения ще ги пренеса на мой терен. Тук искам да направя едно важно уточнение – идеята ми не е заради опит да извлека някакво предимство, а за да дам възможност на всеки, който желае – да се изкаже, без да му отнемам думата, каквато възможност на друго място не му е гарантирана. И така, въпросите:

  1. Допускал  ли е някога да се съгласи с някое чуждо мнение, противоречащо на неговото? Поне аз не си спомням такъв случай.
  2. Често сравнява на шега себе си с неговия Колега – там горе на небето. Дали пък не си е повярвал, че е равен Нему и от неговата уста се лее самата истина?
  3. Смята ли за аргумент използването на фраза от рода на „Първолашка тактика: „Ти си глупав!“ – „Не, ти си глупав!“… Дипломата ти е отдавна издадена…”
  4. Спазва ли достатъчно етиката на общуване, въздържа ли се от квалификации, които уронват човешкото достойнство?
  5. Така, между другото, не си ли позволява употребата на епитети, които не подхождат на един възпитан човек?
  6. Не проявява ли високомерие към тези, които не са на негова страна? Или очаква всички да му ръкопляскат?

Имам и още въпроси, но спирам до тук. Който си няма друга работа, предлагам му да прочете един по-стар диалог между мен и него в статията „НАСИЛИЕ БЕЗ ПОСЛЕДСТВИЯ”. Да видите сами как се отстоява теза и антитеза. Нямам никакви претенции да съм абсолютно прав, но при един по-внимателен прочит може да се открият редица отклонения от същината на спора, които вие сами може да установите. Направих опит да отстъпя, но не се получи…

Горното мое мнение написах без всякакво чувство на злоба и желание за реваншизъм. Темите, които ни обединяват са много повече от тези, които ни разделят. Изпитвам респект към всеки, който има повече познания от мен в дадена област. Подминавам с насмешка пренебрежителното отношение към моята специалност „икономист”, но не си оставям магарето в калта, когато някой  ми каже, че си нямам хал хабер от неговата специалност. Понякога лаиците и дилетантите са по-близо до истината! Точно така, както и моят приятел го е казал: „Истината не е една. Още Пилат е питал колегата: ‘Какво е истина?“…

Май се отплеснах… забравих, че днес е време за „Музикалния петък”. Един път ми се губи цял ден, тоя път се появи един в повече. Трябва да отида да се прегледам при психиатър, преди да е станало твърде късно…

Ще завърша с думите изречени от Аристотел преди повече от две хилядолетия: “Φίλος μεν Πλάτων, φιλτέρα δε η αλήθεια”  или в превод:  “Платон е мой приятел, но истината ми е по-скъпа”.

Комуто не е станало твърде досадно това четиво, може да пристъпи към своя музикален поздрав към всички участници в това мое скромно блогче.

Преди това, да дам и аз личен пример:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Анекдоти и вицове, Музика and tagged , . Bookmark the permalink.

83 Responses to По-умният винаги отстъпва

  1. Daydreamer says:

    През няколко месеца пускаш тези въпроси. Всеки път е след като изразиш дори и малко различие в мнението с другия блогър. Всеки път като го направиш, той те оприличава на дете в начина на спор, ти се опитваш да влезеш в дискусия, но напразно. Истината е, че той пише и спори като пубертет. Всеки негов пост съдържа цинизми и злоба, които са лишени от логика и не подхождат на уж зрял учител. Веднъж в седмицата вземам по един случаен пост, виждам, че не се е променил, а след седмица пак проверявам.
    Последно хвърлих поглед на статията му от вчера „13/13“. В нея разсъждава, че жената е избрана по погрешка, заради неграмотност на гласувалите и било най-нормалното нещо да отстъпи мястото си (на този, който си е платил да е първи). Нищо, че този вот 13/13 може да се приеме и за протестен вот – на група хора са им платили, но те не искат да видят корумпирания първи, за това си гласуват 13/13 (това е в сферата на фантастиката – цигани да правят протестен вот, но пък е налице промяна в статуквото, та било и малка). Не, според Генек трябва да е точно платилият си за това в парламента. По-голям защитник на сегашната действителност трудно ще намериш от него. Без протести, без да се гласува, а ако се гласува – да влизат само предварително сложените, никакви размествания.
    Друго, което ме потресе в този пост, беше изказването: „Та тая Ана Баракова – само името вижте! Нещо средно между Барак Обама и Бареков… „
    По толкова пубертетски начин да се заяде… за името ѝ. Приличало му фамилията ѝ на някакви съвременни политици. Но няма да провери от къде произлиза фамилията – от древна порода кучета барак, която е внесена от прабългарите. Не, той ще се заяде за фамилията ѝ…

    Накратко – постовете му са лишени от много логика, пълни са със злоба и цинизми. Начина на общуването му с други хора е на същото ниво. Никога не влиза в дискусия – само излага аргументите си още веднъж, а после започва с обидите. Не знам защо държиш толкова на „приятелството“ ви, при условие, че го четеш от няколко години, а никога не сте се срещали. Ти можеш да пишеш много по-силни статии, и си го правил, където дискусията е на такова ниво, че да ме накара да се замисля за някои от моите тези.

    • Daydreamer says:

      Ако искаш не бързай с одобряването на поста, че да имат време и другите да отговорят, без да го виждат. Ако искаш не го и пускай въобще. Пиша това по-скоро до теб, не толкова за другите. Не го пиша и за да обидя Генек с него, така че не държа да вижда бял свят.

    • Hombre says:

      Daydreamer, дълго се колебах дали да те пусна в ефир или да те резна… Но понеже вече обещах да дам право на глас на всеки, ще оставя коментара ти такъв, какъвто е. Може би не си съвсем прав в оценките си, но ще се въздържа от коментар. Да се доверим на vox populi – ние с теб следва да се съобразим с мнението на мнозинството…
      Колкото и да ми бъде неприятно, ако някой има лошо мнение за мен, ще се постарая да разбера защо мисли така и да му отговоря по подобаващ начин. Естествено е на грубите хули и клевети да не отговоря – само ще се усмихна под мустак.
      П.П. Пропуснал си да изпратиш музикална картичка до всички нас. 🙂

  2. Homofaber says:

    А здравичка, бре чорбаджи, дека отиде и не се виде, неколко дена…? 🙂
    Грип ли те фана или, любовна треска те тресе, то времето хубаво и май е разбудило хормоните ти…? 😉
    А това, за опонента ти, много си се разпростял … верно, не може да се отрече, че с перото, има сполучливи попадения и се казват верни неща и т.н. в цялост. Но в цялост опониране няма , има голямо човешко его…. Ние човеците трябва да се вглеждаме вътре в себе си и да се познаем, и така ще видим такава грозота и извратеност, че сами на себе си ще станем противни!!!.
    Я по-добре се потопи в… любовната треска, днес е и музикален петък и тази песен e от онова твое трескаво време … 🙂

  3. Daydreamer says:

    Представи си,че няма рай
    Лесно е,ако опиташ
    Никакъв ад под нас
    Над нас-само небе.
    Представи си всички хора,
    живеещи за днешния ден.

    Представи си, че няма държави.
    Не е толкова трудно да го направиш.
    Нищо, което да убива, или за което да умираме.
    И никакви религии също.
    Представи си всички хора
    живеещи в мир.

    Можеш да кажеш, че съм мечтател.
    Но аз не съм единственият такъв.
    Надявам се някой ден ще се присъединиш към нас.
    И светът ще бъде като едно цяло.

    Представи си да няма владения.
    Чудя се дали можеш.
    Няма нужда от алчност и глад.
    Братство на хората.
    Представи си всички хора
    споделящи целия свят.

    Можеш да кажеш, че съм мечтател.
    Но аз не съм единствения такъв.
    Надявам се някой ден ще се присъединиш към нас.
    И светът ще бъде като едно цяло.

  4. Homofaber says:

    И ти и ти …

    • Hombre says:

      Фабер, много взе да задълбаваш… По-добре пусни някоя песен от нашето време – като оная от „Шербургските чадъри” или пък извади от торбата наистина смешен виц. Днес съм настроен много добродушно и няма да те глобявам за стар виц. 🙂

  5. Homofaber says:

    И ти и ти … 😉

    • Hombre says:

      Разнежи ми душата с тая песен!

      • Homofaber says:

        Вместо да глобяваш, сипи, ако нема донеси… 🙂
        Те ти песен пак, хем за разнежване, хем да разгори революционният ти пламък … 🙂

          • Hombre says:

            Арманяка във водна чаша ли го искаш, или в напръстник?

        • Hombre says:

          Ще ти налея, ако заслужаваш… Първо да прослушам песента ти.
          П.П. И не е ли още твърде рано да се комкаваш?

          • Homofaber says:

            Нека не ти се свиди арманяка, те с напръстници, твойте приятели франсетата се комкат. Ние го консумираме с водни чаши, или учебни, както казваше вуйчо ми, едно време, когато за първи път ме черпаваше… 🙂

          • Hombre says:

            Фабер, не ми се свиди за виртуалния арманяк, ама все пак, мисля за твоето здраве… 🙂

          • Homofaber says:

            След закуската – с бира, обеда е с по-сериозно… 🙂
            Така, че застигай …

          • Hombre says:

            Мъж, който започва деня с бира е достоен за уважение! 🙂

  6. генек says:

    Не обсъждам…

    • Hombre says:

      Правилно, Генек! Поздравявам те за смелостта, която си проявил, прочитайки съобщението ми.

  7. генек says:

    Не обсъждам…
    Що се отнася до оня недорасляк, дето нещо чел, ама звънчето в главата му пречи да разбере какво е, нито съм го канил да наднича в сайта ми, нито е желан гостенин там. Да си лее тъпните дето ще – при мен няма място.
    Ама много го яде отвътре, че някой не признава величието на образа в огледалото му…
    Та – директно. Младеж, нямаш ли си с какво да си играеш, та постоянно насам зяпаш? Обсесията ти е солидна, иди на специалист…

    • Hombre says:

      Пускам и твоето съобщение без цензура…

      • Daydreamer says:

        Аз във въпросния сайт не пиша, а и нямам намерение да пиша, поради безсмислието на заниманието. Какво чета и как го коментирам в други сайтове, си е моя работа.
        … CENSORED!

        • Hombre says:

          Стан, прочети отново заглавието на поста! Искам факти и аргументи, а не опит за надприказване…

          • Daydreamer says:

            Когато получа поне веднъж доза уважение или факти от страна на Генек, тогава ще отвърна със същото.

            Пак казвам, защото виждам, че си ме цензурирал. Не може да засегне зрял човек, като използва репертоар на 15 годишен.

          • Hombre says:

            Така да бъде!

  8. Homofaber says:

    Бре, да си дойдем на нашето си, все пак… 🙂
    Де го доктор Аман11бе, Еректусе? Да помага… или още е в Западной Немачко… 🙂

    • Hombre says:

      Може да се е залюбил с некоя фрау и да не му се прибира в родината… 🙂

      • Homofaber says:

        Тц, тц… значи лекува и от любоФ… 🙂

        • Hombre says:

          Нали знаеш, че хора на неговата възраст (и на твоята) се влюбват повторно на стари години…

          • Homofaber says:

            Благодаря! Дай Боже всекиму!!! … 🙂

          • Hombre says:

            Амин!

          • aman11be says:

            Благодаря за интереса към моята скромна личност, ама вие нямате ли си с какво да си играете, та сте се захванали с мен?! (Цитирам отчасти по-горе писавший.) 🙂 Ако трябва сериозно, то Немачкото си е Немачко, ама и работата се е натрупала и не чака. А и следобяд бай ви Аман прекара 5 кубика дърва до мазата. Ей така за разкършване. 🙂 И хубаво, че го сторих днес. В момента навън се лее тих и напоителен дъждец. 🙂

            Аз предлагам да продължим с нещо по-хард:

          • Hombre says:

            Добре дошъл на родна земя, братко!
            Радвам се, че си се сетил да посетиш отново Тепавицата… за миг си помислих, че и ти си ми обявил бойкот като една отвъдморска дама…
            Нали сме се разбрали да не се хващаме гуша за гуша, ако позициите ни по даден въпрос не съвпадат? Ти може да си от знатен добруджански род, но и моят коньовичарски е не по-малко благороден. Та и за това бих искал да споделя с теб още нещо по темата.
            Някои хора са решили, че са върха на сладоледа и от тях по-големи корифеи няма, дори и там, където не разполагат с базова информация, нито пък имат компетенциите да водят съдебно производство. Дамгосват наляво и надясно, без оглед на това има ли събрани достатъчно доказателства за дадено лице да бъде подведено под съдебна отговорност. Няма значение какво са научили от бели, жълти или розови вестници… Всъщност, за вестник „Financial Times” си връщам думите обратно, имайки предвид, че се печата на розова хартия и минава за авторитетно политико-икономическо издание. Да вземем за пример твърдението на адвокатката Веска Волева: „Петима магистрати крият 300 милиона в КТБ, от какви доходи са?
            Абе, тия магистрати толкова ли малоумни са да държат в една банка по 60 млн.? Това да не са лев и два, та да ги скриеш в портмонето си? Даже и от ЕС веднага ще гракнат. Ако това се установи в коя да е друга държава, моментално по бързата процедура заминават на топло в единична килия с изглед към някое красиво природно кътче! Някой пусне някаква партенка и веднага любителите на мрачните сценарии кълват. Па да попитам и друго – тая адвокатка толкова честна ли е или защищава нечии корпоративни интереси? Не е нужно аз да го казвам, че от адвокатската гилдия по-алчна и по-аморална няма!
            Въртят, сучат някои „чисти” демократи, все комунягите и ченгетата от ДС са им виновни. Както каза бившият съветник на Т.Ж. – Костадин Чакъров, в едно неотдавнашно интервю, по-голямата част от тях вече измряха, а други са на почтена възраст и отдавна не са във властта. На такива хора, колкото и да представяш някакви доказателства, толкова по-убедени са в своята правота, която няма нищо общо с действителността. Важното е да се налива постоянно масло в огъня, да не би случайно народът да разбере кои са истинските виновници.

        • aman11be says:

          Добре заварил! В случая ще заложа на музиката, защото, каквото и да кажа, все някой ще се почувства засегнат. Само ще отбележа, че твърде много станаха сайтовете с екскрементножълт цвят, претендиращи да са истина от последна инстанция.
          И ето една от любимите ми песни:

          • Hombre says:

            Демек, ще яде Асан баница, може и вино да му налеят… 🙂

          • aman11be says:

            Мозе, мозе! Цицко мозе! 🙂 Както биха казали едни наши южни съседи.
            И още един връх:

          • Hombre says:

            Блгдр, Амане! Само да те попитам – верно ли, че от последната ти командировка си спечелил 1 млн. евро?

          • aman11be says:

            Още не ми е останало време да отворя дисагите и да ги преброя. 🙂
            Сега продължавам със следващата звезда от 70-те. То май се получава като хит парад на дамите в рока, но който си го може, си го може.
            Педя звезда, лакът китара. Но пък каква педя……

            И една препратка към следващата голяма от онова време:

          • aman11be says:

            И една северна красавица (пак от онова време) с танцувалните възможности на една наша звезда (почти от онова време 🙂 )

            та като заговорих за красавици (с талант):

          • aman11be says:

            И вечната и неостаряваща звезда с голямо З:

  9. Daydreamer says:

    Споровете от по-рано и на мен не ми харесват. Избутвам ги назад, като постна нещо по-нормално. Слагам и превод на песента – прекрасна идея и изпълнение.

    Черна лента се простира в далечината
    И се губи в безкрая
    Полет на въображението над брулено от вятъра поле
    Застинал сам със замаяни сетива
    Фаталното привличане ме завладява
    Ще мога ли да се отскубна от неустоимата му прегръдка?

    Не мога да сваля поглед от бурното небе
    Прикован към земята отшелник
    Безмълвен и нищожен

    Лед покрива върховете на крилете ми
    Пренебрегнати предупреждения
    Мислех, че съм видял всичко
    Нямам навигатор да ми покаже пътя към дома
    Необременен и празен, с изстинало сърце

    Изтерзаната ми душа се учи да лети
    Приземена и окована, но решена да опита
    Не мога да сваля поглед от бурното небе
    Прикован към земята отшелник
    Безмълвен и нищожен

    Високо над планетата, на крилете на молитвата
    Нечистият ми ореол се стопява в безкрайното пространство
    Виждам полета на сянката ми върху облаците
    През замъглени от сълзи очи
    Един сън, незастрашен от утрото
    Изстрелва душата ми през покрива на нощта

    Нищо не може да се сравни с това усещане
    Безсъзнателност и блаженство
    Не мога да сваля поглед от бурното небе
    Прикован към земята отшелник
    Безмълвен и нищожен

    • Hombre says:

      Благодаря, Стан!За да не те обвини някой в демагогстване, нека видим етимологията на думата демагог: първоначално не е съдържала негативен оттенък в Древна Гърция и е означавало демократичен политик, известен популисти “народен трибун”.
      В по-нови времена, Американският обществен критик и хуморист Хенри Луис Менкен, определя демагога като “човек, който проповядва доктрини, за които знае, че са неверни, на хора, за които знае, че се идиоти.” Аз нито проповядвам доктрини, нито разчитам на идиотизма на тези, които ме четат. Опитвам се да анализирам фактите и да предвидя тяхното развитие в обозримото бъдеще, по пътя на логиката, на базата на повторяемост на някои от събитията.
      Ти, къде попадаш в тая схема? 🙂

      • Daydreamer says:

        Аз… обичам да търся истината. Търся я на много места, включително и тук. Ако знаех отговорите на важните въпроси, щях да оправям света, а не да разглеждам различни блогове и сайтове. Предпочитам повече да чета и по-малко да изказвам мнение. Никога не ми е харесвало и да се изказвам като последна инстанция за каквото и да е. Какво точно искаш да научиш за мен?

        • Hombre says:

          От къде произтича този въпрос? Ако имаш желание да споделиш нещо, направи го без да очакваш някой да те попита.
          Добре известно е, че и най-умните когато говорят много, рискуват да сгрешат и да кажат някоя глупост. И обратното – ако си мълчиш, може да минеш и за умен… 🙂

  10. Homofaber says:

    И нещо написано от великите…, което препрочетох неотдавна …

    Към себе си любов ме облада
    И завладя духа и всичко в мене,
    Не знам какво да сторя в таз беда
    Тъй здраво в мен порокът вкоренен е.
    Шекспир

    • Hombre says:

      Фабер, за малко да си помисля, че ти си написал това стихче… 🙂

      • Homofaber says:

        Еректусе, и тебе те владеят емоциите първо, но после идва разумът…
        Ама какво да праиш, така сте вие гениалните… 🙂

        • Hombre says:

          Фабер, никога не съм отричал, че влагам чувства! Но за тях си имам запазен периметър – в любовта!
          Като възпитаник на Магнаурската школа и на онова заведение, към което ме причисляваш, използвам хладен ум, горещо сърце и чисти ръце…
          Тоя път прекали с четките и ги приемам като подигравка към моята скромна персона! 🙂 Достатъчно ми е да се подредиш до Русалката с един по-голям лайк, и толкоз…

          • Homofaber says:

            Така си и помислих, че ще реагилаш, Еректусе! Като широко скроен човек, вместо да приемеш горните редове и да продължиш в същия дух, ти лайк та лайк, все големеенето те тегли… ;), къдe е спокойствието и хладният ум, демонстрирани от възпитаниците на онова заведение… 🙂
            Така че, споко, нема подигравка… има боза и тюрлюгювеч, хапвай и ще си като албанските /спомена албанците и Албания/ рео…., пардон орли!
            ПП ….айде, те ти и лайк, да не ти се вдигне кръвното налягане… 🙂

          • Hombre says:

            И аз така си помислих, че ще ми отговориш… Отдавна съм забелязал, че ме четеш като отворена книга!
            Какво толкова съм поискал? Един лайк, за да ми стоплиш душицата и да ми вдигнеш кръвното… Щото при ниско кръвно некои тела не могат да се напълнят…

  11. Homofaber says:

    А чувствата?! Не само в любовта трябва да ги влагаме…

  12. Homofaber says:

    За да ти се вдигне кръвното, яж пържолки и вдигай учебната чаша и по-малко се вживявай в тирадите на опонента ти.
    Ти стой както трябва, че нека ти думат, каквото не трябва!

    • Hombre says:

      Бре, Фабер, ти не разбра ли, че искам да ми се вдигне още повече кръвното? За да мога и аз да водя нормален сексуален живот! Вече престанах и бром да употребявам…
      За твое сведение – аз съм си там, където съм бил и няма сила, която да ме измести от там.

  13. rusalka2013 says:

    Хората са различни и е нормално и техните мнения да са различни. Което не означава, че всеки, който не споделя нашите идеи е наш враг. Често пъти става точно обратното – две противоположности да се притеглят.

    • Hombre says:

      Съгласен, Русалке!

      • Homofaber says:

        Здрасте в събота, преди пладне!
        Дека ще одиш, ще се съгласиш, особено като си у вас… :)!!!
        Стига политика, и то в почивните дни! И както казва, дружето Аман11бе, по-добре музиката да говори.
        Вчера прочетох, мисли на един благородник, а и аз отдавна си мисля така “…в кое време живееш, какво ляво, какво дясно!? Сега партиите са олигархични!….”
        Така че, нека музиката говори, музикалният петък продължава в музикална събота…:)

        • Hombre says:

          Фабер, където те не сеят, там никнеш…! Каква работа си имал при Графа?

          • Homofaber says:

            Eректусе, ти и на него ли си адвокат? Много обичаш на всяка манджа да си мерудия!

          • Hombre says:

            Бъди спокоен, Фабер – не съм! На краставичар краставици не продавам.

  14. aman11be says:

    Хубаво казва дружето Фабер “Нека музиката говори.”, ама не мога да се стърпя да не пусна и аз нещо:
    Лека нощ, роби!

  15. Hombre says:

    Понеже през цялото предаване нито един не се сети да пусне поне един виц, аз ще ви пусна вица на деня.
    Попитали радио Ереван:
    – Кога ние българите ще станем по-добре?
    – Вие вече бяхте…

  16. Homofaber says:

    Дали …?

    • Hombre says:

      Оди го питай! В момента аз съм зает – пиша си домашното за утре…

      • Homofaber says:

        Брях, а аз мислех, че ще ходиш да береш последната млечка, за зайците?… 🙂
        П.П. … бре не свршиа ли събраните ти съчинения?…Нали каза, че неделата е ден за отдих?… 🙂 Пусти-опустели, лайкове и звезди, вдън земя капиталистическа, Тилилейска да потънете… :), дето мира не ти дават…, а уж “… аз съм си там, където съм …”
        Е, те така я давай в неделата и хвали Бога … 🙂

        • Hombre says:

          Зайци не чувам – само легхорни! И ми е широко около врата! Повече подробности утре…

  17. Homofaber says:

    Благодаря, и печена кокошка-домашна за обед, че тия сандвичи дето ми ги даваш, ми омръзнаха … 😉

    • Hombre says:

      Фабер, оставам те за няколко часа насаме. Имам да върша по-важна работа.
      До скоро!

Leave a Reply

