Широко ми е около врата

Глупаво е да правиш планове за целия си живот, след като не си господар дори на утрешния ден. Луций Аней Сенека

Често се срещам с най-различни хора, които неизменно ми задават един и същ въпрос: Омбре, как си, що си, хубаво ли е да си пенсионер?  Следва традиционният ми отговор: Добре съм, ама ще се оправя… И за да няма никакво съмнение относно това колко съм добре, допълвам, че цял живот съм си  мечтал да бъда пенсионер. Който не ми вярва, нека попита Графа, чието ЕГН започва с две по-малки цифри от моите и освен това има по-дълъг стаж от мен като пенсионер.

Не виждам причини да се оплаквам. Имам си керемидка над главата, легълце и  копанка, която  ежедневно се пълни с най-различни лакомства. Башка си имам лятна резиденция, където прекарвам половината от месеците в годината. Пространството около мен е изпълнено с женоря, сред които гордо крача като гащат петел. В курника ме слушат безпрекословно, защото като се ядосам, ставам много лют. И без да има причина, все ще намеря повод да ги гълча. Така се поддържа авторитет в едно семейство. Имам си и приятели – не повече от пръстите на едната ми ръка, но за сметка на това, винаги мога да разчитам на тях, както и те на мен. Като прибавим и тези от фенклуба, наречен “Тепавицата”, ежедневието ми е изпълнено с приятни емоции и не ми остава никакво време за скучаене. Най обичам да се заяждам с хората, които ценя и така, съвсем си уплътнявам времето.

В здравословно отношение също нямам проблеми, да не чуе дяволът. От две години не съм посещавал за профилактичен преглед джипито, че току виж ми открие някаква коварна болест и после ще има да се тюхкам докле съм жив. Неотдавна сънувах, че съм се запътил с една бохчичка през рамо към Свети Петър. Стигнах до Райските порти и му се представих. Човекът включи лаптопа си /сега не е като едно време да плюнчи тефтера/ и зададе в търсачката моето име. И след като не го откри, със строг тон ми нареди да се връщам обратно, защото имам още да се мъча на земята и да изплащам там солен данък за своите грехове. Така да бъде – примирих се и омърлушен поех по обратния път… Психически съм настроен да издържа още 33 години мъка – толкова години, на колкото е бил Христос, преди да го разпнат на кръста, но след това едва ли ще мога да запазя разсъдъка си и без да ме канят, сам ще се отправя към царството небесно.

Щом като не ме иска под своето крило, трябва да помисля за съществуванието си – тук долу на земята. Предвид сложната международна и вътрешнополитическа обстановка, реших, че не е лошо да си построя едно малко бункерче, в очакване на ТСВ, която всъщност вече е започнала. Да не би швейцарците да са по-прости от нас, след като в скоро ще достигнат албанците по строеж на подобни съоръжения? Инвестирах почти всичките си спестявания за това високотехнологично фортификационно съоръжение, но затова пък си заслужаваше. Е, вярно – не съм пипал авоарите си в Banque nationale suisse, които ги пазя за черни дни. И евентуално за животворното уиски, ако съвсем закъсам.

Да ви разкажа накратко какво представлява това бункерче. Около 40 м2, колкото една луксозна гарсониера, вкопана на 5 м. под земята. Отвън с 20-инчова стоманена врата, закупена като скрап от МК “Кремиковци”. Отвътре с кухненски бокс с бяла техника “Simens”, санитарен възел с душ кабина, кът за отдих – войнишки легла на два етажа с матраци “Dormeo”, работно бюро от махагон и антирадиационна система за пречистване на въздуха. Почти навсякъде съм монтирал стелажи, на които съм наредил всякакъв вид консерви, сланина, буркани с туршия, компоти, и друга зимнина, като неприкосновен запас за 6 месеца. Сетне ще му мисля…

Докато съм все още на повърхността на земята, отглеждам легхорни – 10 на брой, на които им сервирам само екологично чиста храна. Много си падат по марулките, отглеждани от буля Хомовица. Според един виден зоофил, трябвало и млечка да им давам. Всяка сутрин вземам най-голямото яйце, продупчвам го с шило и го изпивам на гладно. Другите яйца ги слагам в кошничка и си  правя от тях хемендекс – понякога с шунка, понякога само егс… Тази питателна храна ме засища през целия ден и ми позволява да извършвам не само физически упражнения,  но даже и с интелектуална работа да се захвана, каквато според мен е четенето и писането.

Чакам още малко да застудее и тръгвам на околосветско пътешествие с моята буля. Да види и тя свет, и светът нея… Щото ако чакам некой да ме покани на гости, дори в село Говедарци, ще има бая да почакам… Нали знаете защо на вълка му е здрав вратът? Имам само известна плаха надежда у един човек, чието малко име започва с буквичката “А”, но засега не смятам да го притеснявам. Само ако много настоява, тогава ще отстъпя. Като приключи круизното плаване, вече може и да е свършила войната. В противен случай, знаете къде да ме търсите.

Ето така си прекарвам земните дни. Какво му трябва повече на човек?

Предлагам ви да чуете песента, която поддържа моя жизнен тонус:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Нещо като хумор, Good news and tagged . Bookmark the permalink.

22 Responses to Широко ми е около врата

  1. Homofaber says:

    Еваларка, аферим, машала, ашколсун, брависимо, шайбу…!!! 🙂
    E, те това е! Един щастлив български пенсионер, на който ризата му около врата е широка… :), ама не, че нема леб да руча, а понеже спортува /прави фитнес и лицеви опори/ и прави диета със счукан на колено кромид и кладенчова водица…! 🙂 и така спестява за да има апартаменти и летни резиденции!
    Този прогресивен, новаторски, начин на пенсионерски живот, требе да се популяризира сред родното пенсионерско войнсто, а не да се плаче, че паре нема!
    И тогава и апартаменти и резиденции и сметки в “Banque nationale suisse”, всеки пенсионер ще има, ще му е широко около врата с риза “Pierre Cardin”, като на нашия люлински пенсионер, че и с лаптопче ще си цъка, цел ден!
    Е, бре, животе ееее…!!! 😉
    http://www.videoclip.bg/watch/376262

    • Hombre says:

      Фабер, що дириш в спама? Едвам те извадих от кошчето.
      И още нещо бих искал да те попитам като виден специалист орнитолог. Какво още трябва да знам, за да отглеждам щастливи легхорни?

      • Homofaber says:

        Ми, що? Требе да ги чуваш, као керките си…, да им говориш мило и да ги галиш бащински … 🙂

        • Hombre says:

          Да ти кажа честно, имам леко съмнение щерките ми да са напълно щастливи… Както би казал един човек, когото всички познаваме, само прасетата с най-близка анатомия до човека са истински щастливи.
          П.П. Абе, днеска съм решил аз да задавам въпроси, вие да отговаряте. И понеже си имам не един, а таман 3 лаптопа, случайно да имаш некоя връзка в тая телевизия – да ми подарят некоя стелна кравичка, а?

          • Homofaber says:

            Немам, крави там бол, направи се на бик… 🙂 и както се казва, парашутът ще ти се отвори … 😉

          • Hombre says:

            Покажи ми как мога да се направя на бик и ще ти повервам!!!

        • Homofaber says:

          И още, некък си не вървят круизи с легхорни…! 🙂
          Ще осерат круизите!

          • Hombre says:

            Четеш ме отгоре-отгоре… Да съм споменавал некъде, че ще пътувам с кокошките?

          • Homofaber says:

            Пак отговор, даваш по твоя си начин…! 😉
            Или така изместваш отговора… Какво има общо пенсионер с имоти и сметки с легхорните…? 🙂
            Знам, обаче отговора ти – хоби требеше да напишеш… 🙂

          • Hombre says:

            Според теб – какъв трябва да е правилният отговор?
            Току що забелязах, че ти си този, който ми е поставил хилядния лайк! Виждаш ли колко е важно да играеш редовно в тотото? Честито, Фабер! Още не съм решил какъв подарък да ти направя… 🙂

  2. aman11be says:

    Тебе поне да не те мисля…. Един дерт по-малко. 🙂 Так держать, както се казва в някои западни филми. 🙂

    • Hombre says:

      Братко, и ти не си за жалене… 🙂
      П.П. Преброи ли кайметата в дисагите?

  3. Homofaber says:

    Благодаря, Еректусе, ми една малка боза и една твоя снимка с костюмара и табела, че си хилядник!

    • Hombre says:

      Хилядник си ти, Фабер, а аз съм само реципиент! И не така с бозата – не само печена кокошка ще ти сервирам, а и нещо отгоре… 🙂

  4. Homofaber says:

    Значи, Еректусе, ти се явяваш като приемател на клетки, тъкани или органи от донор при трансплантация, или на кръв при кръвопреливане.
    Затова – требе обществото да зърне ухиленият ти нов лик, а не да се криеш в бункерчета … 🙂

    • Hombre says:

      Ако ти кажа, че тая сутрин си мислех точно по темата за донорството, ще ми поверваш ли…? Може да прозвучи много егоистично от моя страна, но нито давам, нито приемам чужди органи! То не че може от мен да се присади здрав орган, хеле пък черен дроб, освен ако некой не е в по-напреднала фаза на цироза от мен… 🙂
      Любопитен съм да видя твоята физиономия след появата на атомната гъбка на небосклона ни… 🙂

      • Homofaber says:

        Ти затова се криещ, да не видят хората физиономията ти, след напояване на черния ти дроб … 🙂

        • Hombre says:

          Кой се крие, бре?! Те тука съм си и черното ми дробче е като на младенец. Но така приказвам, за да не вземе некой да ми го гепи, докато спя…

  5. rusalka2013 says:

    От днешното разказче лъха толко много оптимизъм, че чак се заразих 🙂

    • Hombre says:

      Русалчице, от мене друга зараза нема да прихванеш! 🙂 И се варди от настинка, че страшен грип се задава… В хороскапа ти пише и от кучешка тения да се пазиш… 🙂

  6. генек says:

    Да им имат пенсионерите проблемите на някои…
    Тогава ще кажа: “Дано, дано, дано…”

    • Hombre says:

      Кой както я нареди, Генек! 🙂
      П.П. Защо ли побързах да ти се похваля…? В момента пухтя като парен локомотив над една задачка на внучката по геометрия. Как се решават такива задачи без да са учили Питагоровата теорема, що е то косинус и синус? Кой ли ги е измислил тия учебници?! Препускат през материала като за световното…

Leave a Reply

