Хубава работа, ама циганска!

Има ли някой в нашата хубава мила родна страна, който да не се оплаква от нещо? Едни се оплакват от ниските заплати и пенсии, други най-вече от непрекъснатото поскъпване на живота, трети от сушата, или наводненията, от политиците ни, от набезите на апашите по домовете ни, от липсата на качествено здравеопазване и просвета и от какво ли още не…

Всеки го стяга някъде чепикът, но нека видим ние къде стоим в тази ненормална ситуация и какво правим за да не допускаме явления от негативен  социален характер.

Причините са много и всеки един от нас ги знае. Ако се разпрострем върху проблемите поотделно, няма да ни стигне времето, необходимо за няколко мандата на НС.

Ще се спра само на един важен, но често подценяван въпрос. Както ви е добре известно, от време на време пускам комюнике за реда и чистотата в кварталната ни градинка. Темата е пряко свързана с въпроса обичаме ли своята професия, съвестно ли я вършим или през куп  за грош. Схващате вече накъде отива работата, нали?

И така – след като същата тази градинка беше заприличала на сметището в Суходол, сякаш Господ беше чул молбата ми и тази неделя от люлинското кметство бе командирована цяла ромска бригада (около 6-7 труженици със светлоотразителни жилетки), които да хигиенизират района. Работиха, що работиха – не повече от час и си заминаха, оставяйки непочистени половината от тревните площи. Точно като лисицата с опашката. За извозването на целия боклук, един самосвал няма да стигне. Може пък утре да се появят отново, ама надали… Пита се в задачката защо трябва да ни удържат от данъците за трудова заетост на хора, чиято единствена цел е да си получат трудовото възнаграждение, без значение от качеството на свършената от тях работа? Къде дреме качественият контрол и налагат ли се санкции на тези, които не заслужават да получат и половината пари, които им изплащат.

Оня ден, без всякакво предупреждение спря токът за 1 час и 5 минути в целия микрорайон. За лош късмет, жена ми точно в този момент се оказа в асансьорната кабина и добре че беше в компанията на една комшийка та си бъбреха двете. Докато се дотътри техникът, комуто веднага се обадихме по телефона, то взеха че възстановиха електрозахранването. Ами ако вътре беше бременна жена пред раждане или тежко болен човек – какво правим? За състоянието и поддръжката на асансьорите у нас достатъчно се изписа, за да навлизам и аз в темата. Дори само този случай показва нагледно, че някои хора не са си свършили работата както трябва.

От баща ми съм запомнил един съвет: „Работи така, сякаш го правиш за себе си!”. И действително, аз нямах нужда от надзирател над главата си. Давах максимума от себе си и често се прибирах няколко часа по-късно след края на работното време. Е, не ми връчиха нито златен, нито сребърен орден на труда, но ако някой би предявил претенции към моя труд, бих го помолил да ми покаже как може да стане по-добре.

В епохата на т.нар. „пазарна икономика” наблюдаваме странен феномен. Лица с висше образование със специалност от хуманитарен профил са се цанили като таксиджии или плочкаджии, вместо да упражняват професията, за която са учили. Не ги  обвинявам, даже много съм доволен от двама такива, които бях наел за довършителни работи на вилата ми. Само един път се излъгах да наема циганска бригада и после дълбоко съжалявах. Може и да има свестни сред тях, но аз нямам рентгеново око, за да разбера кой какъв е. Няма гаранция ако някъде са си свършили добре работата, че при мен няма да си оставят ръцете. То не че и сред нас българите няма мошеници. Един такъв “майстор” по всичко, съвсем откровено ми заяви, че ако в края на всеки работен ден не задигне по нещо от работодателя си, значи залудо е работил. Не съм изчислявал колко строителен материал задигнаха от мен, но щетите не бяха никак малки. Не бях в състояние да проверявам кой какво слага в багажника на колата си. Веднага щяха да ореват орталъка, че ги обиждам с недоверието си.

Много  ми хареса лозунга “Да изчистим България за един ден”,  което си е парекселанс възраждане на ленинския съботник, само че пременен в демократични одежди. А, още повече ми хареса идеята проститутките да почистят работното си място на Околовръстното шосе.  И ако се върнем отново на местата, където видни наши политици и общественици, воглаве с любимия президент на целия български народ (как му беше името?), дадоха личен пример по време на тези кампании, ще видим, че отново сме до гуша затънали в боклуци и мръсотия. Така е, защото има хора, които обичат да се из*****  на метеното…

Преди да преминем към музикалната или забавна част, подготвил съм за вас няколко култови лозунга от доброто старо соц. време:

  • „ЧАКАЛНЯ“ с изтрита първа буква в надписа
  • Да претворим мислите си в дела!”
  • „Граждани, пазете селото си чисто“
  • „С цигарата – дотук!“
  • „Не късайте цветята“
  • „Сервитьорството е трудна професия, изисква такт, умения, знания, висок морал и култура”
  • “Не спи на работното си място! Имаш безплатен Интернет” (от новото време).

Може да продължите серията с цитати на ваши любими табели.

Предвид тези обстоятелства, които може да са предизвикали тъжни мисли у някои от вас, ще ви пусна един весел клип:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Политика и социология, У нас and tagged , . Bookmark the permalink.

14 Responses to Хубава работа, ама циганска!

  1. Homofaber says:

    Та пишеш, наблюдателю драги, че си давал максимума, че и отгоре в работата си!
    Значи имаш в себе си ищах, любов към труда, какъвто и да е той, и нямаш оправдание, че не си слязъл с внучката в градинката и да я почистите! Едно, че даваш добър пример на подрастващото поколение, второ, оставаш верен на себе си, като за сетен път доказваш на себе си, че с труд всичко се постига и трудът е песен за човека! 🙂
    Пък може… до всяко същество да застане поне още едно, ех, ще започне такъв труд, че ще си викаш само с “Дано!”! 🙂
    Знам, че ще кажеш, ама аз си плащам данъците и т.н. Ама хайде, веднъж игнорирай това, че си плащаш данъците, като по-важно е на теб да ти е приятно, че като излезеш на балкона, градинката ще радва окото ти… и още по-важно е, че все пак в това мътно време са се намерили хора…!!! 🙂
    И да набереш росни китки и изпратиш … на ябанджийските ти гаджета…! 😉

    • Hombre says:

      Фабер, ти толкова много инструкции ми даде рано сабахлем, та направо ме ошашави…! 🙂
      Само да те попитам – ти през това време къде ще бъдеш? Ще изпълняваш ролята на ОТК, ли?

      • Homofaber says:

        Па, ако ми хареса, Еректусе как си/сте се справили, одма те хващам да ми разкопаеш и оплевиш градинките!!!
        И палчета и показалци ще има за добре свършената работа…! 🙂

  2. генек says:

    Ромска бригада? Бригада пиячи на ром?
    Урокът за взаимоотношения с циганите е лесен – никаква обща работа!
    И толкова…

  3. генек says:

    По темата за хигиенизацията – препоръчвам – “НИЧИЯТА ЗЕМЯ

  4. rusalka2013 says:

    Който е посещавал прародината на джипситата, не може да не му е направило впечатление щастието, което е изписано по лицата на местното население. 🙂

    • Hombre says:

      Русалке, ти ме караш сериозно да се замисля дали да не си закупя one way ticket to India… 😛

  5. Тракиец says:

    Омбре, ако сериозно си решил да се преселиш в тъмната Индия, вземи ме и мен за компания!

    • Hombre says:

      Тракиец, не си казал, не сме потеглили още утре. Само да не забравиш да си вземеш лаптопа и една бохчичка през рамо… 🙂

Leave a Reply

