Музикален петък – CI

Моля всички мои (по)читатели да ме извинят за празния четвъртък, който съвпадна с датата 13-ти! Знаете, че всеки месец на тая дата свеждам функциите си до дишане, ядене и пиене. Е, днеска е вашият щастлив ден! Може да си позволите секакви удоволствия, но без да прекалявате… 🙂

Седайте зад клавиатурата на компа или зад некое пиано, като това на снимката и започвайте да творите. Аз само ще си кютим на диванчето и отвреме-навреме ще насочвам вашто вдъхновение в правилната посока.

Специално за един мой познат, който твърди, че всичко знае за шопите, (цитирам негово изказване: „Шопските мъдрости са основно -“Моа да кОпам, моа да не кОпам“ и „КОпам седнал – пробвах легнАл, ама по-неудобно…“), ще добавя и още неколко за тия ора, които са ми легнале на сърцето като най-свидното нещо на света:

ЗА БЛИЖНИЯ
Я нe caкaм нa мeн дa ми e дoбpe. Я caкaм нa Bутe дa му e злe.
Я чe cи зaпaлим къщaтa, тa дa изгopи нa Bутe плeвнятa.
– Kaк cи Haнe? – Дoбpe съм. Teбe яд ли тe e?
Най-мразим да ме удари токо, оти не моем да му го върна.

ЗА МАНТАЛИТЕТА
И caм дa cъм у тpaмвaйo, пaк чe ce бутaм.
И caм дa cъм нa oпaшка, пaк чe ce пpepeдим.
И caм дa cъм нa ocтpoвa, пaк чe ce зaгpaдим.
И пo дeceт лeвa дa нaпpaвят бeнзинa, я пaк чe cи кapaм кoлaтa. И бeз пapи дa e, я пaк чe гo кpaднeм. Hикoгa нeмa дa мe ocъдят тoлкoвa, кoлкo я cъм откраднал.
Зaкoнo e тecнa вpaтa у шиpoкo пoлe. Caмo улaвитe минавaт през нея.

ЗА ФИЛОСОФИЯТА
Свето требе да се върти около нас, а не ние около свето!
Oти дa ce кocим, кaтo чe ми минe.
Нема начин да нема начин.
Незнам как е, ама и така не е.
Kaкви бeeмe, кaкви cтaнaaмe.
Haй мpaзим дa миcлим, оти кат мислим се грешим.

ЗА РАБОТАТА:
Работа ли е, не ми я фали!
Работата и у сутиен да ми я турат, па нема да я пипнем!
Ако ми ce пpиpaбoти, ceдaм и чeкaм дa ми минe!
Ако е толко спешна работата, ще я свърши некой друг!
Ha paбoтa одим дa cи пoчинeм.
Чe cи гo oтpaбoтим дома.
Oни ми плащат кoлкo дa нe умpeм, я paбoтим кoлкo дa нe зacпим.
Они ни лажат че ни плащат, ние ги лажеме че работиме.
Hикoгa нe мoгaт ми плaтят тoлкoвa мaлкo, кoлкo я cъм изpaбoтил.
Я нe пoмним дa е имaлo дeн дa ми ce e paбoтилo и дa нe ми ce e пилo.
Koгa cъм глaдeн нe ми ce paбoти, а кoгa ce нapучaм ми ce пpecпи.
Питaт мe кaквo мoжeш дa paбoтиш? – Moa дa кoпaм. Мoa и дa нe кoпaм.
Bутe oти кoпaш ceднaл? – Oти пробах лeгнaл, aмa нe мoe.

ЗА ПИЕНЕТО
Дайте ми една дамаджана с вино и едно печено прасе, па ме чекайте да умрем.
Я нe пoмним кpъчмapo дa имa дa ми дaвa нeщo.
Kато се наведа – свет ми се вие, като изправа – бира ми се пие.
Оно пари за ракия нема, она леб купила.
Ако човек може да работи 20 дена без да пие, шопа може да пие 20 дена без да работи.
Една цигара съкращава живото с 2 часа, бутилка ракия с 3 часа, а работнио ден го съкращава с цели 8 часа!

Само едно негово качество не моем да му отречем – по-инат е и от най-дървения шоп! Нема нужда да го усъвършенства повече. За утеха от таа моя забележка, ще му препоръчам рецепта от шопската философия, дека он и  без друго си я знае, ама не я спазва: “Оти да се косим, като че ми мине…

Преди да ви дам думата, искам да направя безплатна реклама на новоизлязлата книга на моя приятел Стоян Николов – Торлака, който с невероятно чувство за хумор е описал случки от неговия роден край на автентичен местен диалект. Лично от него научих, че вътре немало грам измислица. 🙂 Търсете по книжарниците „Северозападен романь” или поръчайте директно онлайн в неговия сайт. Язе вече си я закупих и почти съм я преполовил. Човеко раздава безплатно и автографи!

В опит да не ми се сърдите за непростимото ми отсъствие цел ден, предлагам ви да чуете нещо от моята  любима певица – Росито:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Анекдоти и вицове, Музика and tagged , . Bookmark the permalink.

16 Responses to Музикален петък – CI

  1. Ей, да еба! Шие шопете сте почти като назе торлците – само пиенье, ебанье и дивотии са ви у главата! Но е ясно, че ни пиете, ни ебете, ни сте толко шашави по целата глава и две пеги от врато като назе, ама некои от тиа мъдросте ме разсмеха млого:))) А и ти благодарим за четкята къде мене, Омбре, Омбре, мачка патката да ти изеде:)))

    • Hombre says:

      Торлако, пустиняк ниедень! Къде виде кво праим ние шопето денем и нощем? Да не кажем язе вие у вашио край колико сте убави… Тебе комай шоп не те е газил.
      Благодарско за юбавото пожелание. Да ти се връща! 🙂

      • Не е ме гази, прав си:) Ама я сгазих бая за деветте години, дека живех у Шопето. Та оттам знам, от първо лице, единствено число, бако:) Молим ти се, ше пожелаваме пак:)

        • Hombre says:

          Попаднал си на некои кекави шопи, в прединфарктно състояние… Що не се изрепчиш на такива като мене? 🙂
          Шопите са достойни за уважение, защото по свой самобитен начин се надсмиват над себе си и на заобикалящата ги среда.

          • Да де, подражавате на торлаците у самоиронията:))) Кво да ти се репчим? Ти одиш с памперс за възрасни, като те глеам… едемдесетако гониш сигур?;)

          • Hombre says:

            Братиньо, я ми кажи сценаристите у „Шоото на Слави” – от тебе ли преписваха? Ти може да си голема работа, ама пред мене не предеш…! Макар че, колкото повече те четем, толку повече си мислим как се минах, като си купих таа твоя книшка :P. Но нищу, де – още два пъти може да ми се случи и после ще се осъзнаем. И за да не съм единственият, който се е минал, ще продължавам да ти права бесплатна реклама на романьо.
            Искам да знаеш, че имам черен шопски поясок от чиста мериносова вълна и ако си толкова ербап, ела у наше село да премерим сили! Освен това, имам обратна захапка и като те докопам, ще те ръфам като Баскервилското куче и кръв ще капе от тебе… Язе може да съм дърт (на 68 лазарника, пет месеца и три деня) ама без бой не се сдавам. За да видиш как изглежда един такъв „старец”, пращам ти една моя ланска снимка:

            Стигна ли дотам – да се насирам прав, ще помоля некой приятел като тебе – да ме бутне от скалата, както са постъпвали в Древна Спарта.
            А, сега сериозно. Много добре знам какво е болен, немощен старец . Моят любим тъст бе на тоа хал. Да не дава Господ никому такава съдба!
            Айде, остани си със здраве, да те Ева…!

  2. Pingback: Чича ви Омбре е набутал една пофала за моя милус Торлака на дъното на иначе приятна за четенье статеа | Стоян Николов-Торлака

  3. rusalka2013 says:

    Хареса ми стила на Торлака. Пише нестандартно и забавно. Ще си поръчам книгата му. 😛

    • Hombre says:

      Русалке, агитирай твоите познати и те да си купят книгата. Торлака ми е обещал процент от печалбата от закупените книги в резултат на моята реклама. 🙂

  4. Hombre says:

    Без да искам съм ви пожелал нещо много хубаво:
    “…Вдъхновението… не е нещо друго, а това, че намиращият се в състояние на вдъхновение е изцяло погълнат от предмета, изцяло навлязъл в него и не се успокоява, докато не намери напълно съответстваща художествена форма и не й даде последната резка, не я доведе до съвършенство”.

  5. Pasi says:

    Сакам да съм змия. Ем си ходим, ем си лежим, ем си съскам!

    • Hombre says:

      Чудесно, Паси! Твоят почин може да се окаже твърде заразителен… 🙂

  6. генек says:

    Шопите са май останки от печенезите. И са носители на това, което е спомогнало българите да ги победят и асимилират.
    Виж в сайта ми “Заслужава си четенето” от четвъртък с представянето на “Смехът на шопа”…
    А аз не съм шоп. По-висок произход имам – българче съм… От Борован…

    • Hombre says:

      Генек, никога не съм се съмнявал, че ти си от по-висш сой! Отдавна подозирам, че съм от монголоидната раса…Къде ще се меря с такива като тебе и Торлака? 🙂

Leave a Reply

