Ден за благотворителност

Драги приятели,

(ако все още има такива сред вас)

Обявявам най-тържествено 2 декември за официален празник на Тепавицата! Ден за благотворителност и милосърдие в помощ на бедните и нещастните. Комуто не е безразлично дали вместо да пия квалитетно виски, ще се тровя със самогон, нека разтвори широко кесията си и да пусне некое левче. На кого друг ще помогнете, ако не на пенсионерите, които са най-онеправдания слой от населението? И на тези, които заради 5 лв. в повече над минималната месечна пенсия, изпаднахме от социалната мрежа и нема да получим Коледна надбавка… Ако немате български паре, а разполагате само с чуждестранна валута, не се притеснявайте – аз ще ви ги чейнджа по най-благоприятния курс за деня. Може даже и да не ги обменяте – рискът си остава за моя сметка. Приемат се подаръци само в пликче. Не бъдете  безсърдечни! И аз като вас искам да купя коледни подаръци за своите внуци и правнуци. За тези, които не са ме разбрали, ще го кажа на шопски: Charity, please…

Вашата лепта може да изпратите също така до централния клон на ДСК – на името на Омбре Тепавичаров. Предварително ви благодаря!

Бог ще възнагради вашата щедрост!

Преди да  решите да отхвърлите моя зов за помощ, послушайте тази песен:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Нещо като хумор, Празници and tagged . Bookmark the permalink.

54 Responses to Ден за благотворителност

  1. Pasi says:

    Щом са гербери на власт

    Щом са гербери на власт:-
    Ресто! Пак във първи клас.
    Токът, хлябът, горивата,
    със цени във небесата.

    Възрастта на пенсионера,
    Със акъл на пионера,
    ще я вдигат на тавана
    кат Европата да стане.

    Доходите – в ледовете,
    За калинки – плодовете
    на безропотно мълчание
    В класовото състезание!

    С Прокопчета и Цветелинки,
    с чехълчета на дружинки,
    джобчетата ни дълбоко
    ще преджоби бате Боко.
    27.09.2014, Паси

    • Hombre says:

      И познай кой е виновен за всичко това? БСП и АБВ!!! (според теорията на един наш общ познат)

      • Homofaber says:

        От люлката до гроба няма бял ден за роба!!!

        • Hombre says:

          И това ти служи като оправдание, вместо да пуснеш некой лев за бедния си събрат?

          • Homofaber says:

            Що искаш само от мен? От първия не поиска? И аз съм беден искам, ама никой не дава.
            Както би казал един твой, някой си …Парите са в задграничните ви дружества.
            Искай от генерала ваш … ;)!!!

          • Hombre says:

            Много ясно съм написал, че не искам пари само от теб, а от всички приятели. Може да си беден, ама аз съм по-беден от теб, защото съм пенсионер. “Ако имаш две ризи, дай едната на ближния си…”.
            Току що проверих в банката, събрал съм вече около 300 левчета… От генерала: 0,00 лева! 🙂

  2. Daydreamer says:

    С цялото ми уважение към мнението и творчеството на Паси, не смятам, че ГЕРБ са злото, от което тръгва всичко. Просто чрез тях продължават процеси, които започнаха и при едногодишното управление на БСП, преди това тръгнали и при предишното управлението на ГЕРБ. Проблемът, според мен, е доста по-дълбок и не е до партия.

    Безспорен е талантът на Паси, стихотворението показва действителността и то по добър начин. Но разглежда нещата едностранно. Според мен ГЕРБ са част от проблема, а не целия проблем.

    Ще си позволя да цитирам едно стихотворение, което според моето скромно мнение, за първи път е очертало рамките на проблема.

    Не сме народ, не сме народ, а мърша,
    хора, дето нищо не щат да вършат.
    Всичко тежко, всичко мъчно е за нас!
    “Аз не зная! Аз не мога!” – общ е глас.
    И не знаем, не можеме, не щеме
    да работим за себе си със време.
    Само знаем и можеме, и щеме
    един други злобно да се ядеме…
    Помежду си лихи, буйни, топорни,
    пред други сме тихи, мирни, покорни…
    Все нас тъпчат кой отдето завърне,
    щот сме туткун, щото не сме кадърни…
    Всякой вика “Яман ни е нам хала!” –
    а всякому мерамът е развала…

    Не сме народ! Не сме народ, а мърша,
    пак ще кажа и с това ще да свърша.

    1875

    • Hombre says:

      Дриймър, ще предоставя правото на Паси на отговор.
      Само ще добавя едно актуално мнение на една българска професорка:
      “Да се откажеш доброволно от правото си на глас може да изглежда висш израз на свободата на индивидуалната воля, но в контекста на свободата на обществото това е безотговорност. Да оставиш без отговор, да не реагираш, означава да не споделиш отговорността за избора, което ти осигурява удобно алиби за бъдещо неучастие в съпротивата срещу резултатите от него, защото точно това предполага същинската отговорност – да си ангажиран с последиците също толкова активно, колкото и с причините”.

      Прочети цялата статия тук: Проф. Силвия Минева: Вместо отговорни политици, получаваме “виновен народ” – Валентин Георгиев – Поглед Инфо

      • Daydreamer says:

        Статията изглежда е във връзка със спора ти с един твой опонент. И преди съм го казвал, че гласивах. Гласувах за едната малка патерица на ГЕРБ, ти май гласува за другата, но не се надявам да промени нещо това. Всеки има свободата да взема решение дали да гласува. А дали решението е правилно или не, е субективно понятие. Аз имам право дори на лоши решения, стига да не противоречат на закона и морала.

        • Hombre says:

          Станиславе, не смятам да преливам от пусто в празно в никакъв спор. Точно така – всеки има право на личен избор, стига да не противоречи на закона и морала. И все пак, бих искал да попитам – морално ли е да ни управлява една партия като ГЕРБ, която по безспорен начин доказа своя антинароден характер? Това ли беше истинското желание на суверена или и ние помогнахме да се затвърди статутквото? Това дали малките партии са станали патерица на победилата партия е отделен въпрос. А, по-добре ли щеше да бъде ако ГЕРБ беше спечелила абсолютно мнозинство. Много или малко, коалиционните партньори се явяват някаква спирачка за апетитите на ББ.

          • Daydreamer says:

            Според мен не е морално. Бил съм всеки ден на протест в Стара Загора, заедно със семейството ми, когато бяха протестите срещу ГЕРБ. Бил съм и на студентските окупации във Велико Търново срещу БСП. Намирам действията и на двете партии за неморални.

            На последните избори се зарадвах, че толкова разнородни партии формират мнозинство. Няма да крия, че възлагам надежди на АБВ и Патриотичния Фронт да внесат баланс в управлението. Еднолично управление на ГЕРБ щеше да е катастрофално.

          • Hombre says:

            Доближават се позициите ни, но не съвсем… не казвам, че аз съм по-прав. 🙂

  3. Homofaber says:

    Давам едната ри… пардон, едно левче!
    И купувам 1 евро и ти го го превеждам франко сметка на бедния пенсионер в UBS AG.
    Че тука, в нашата татковина веке е несигурно, а и лихви искат да наложат върху спестяванията не само на бедните пенсионери!
    Само да питам, в кой клон ще ти е по-удобно – в Базел или Цюрих…? 😉
    Въздъхвам с удовлетворение, че помогнах на един пенсионер, без нито една риза!!! … 🙂
    П.П. А генерала ваш, както се казва в една песен…
    Човека взе парите, каза: “Чакай малко.”,
    хвана самолета, дръжте му петите.
    Човека взе парите, каза: “Чакай малко.”,
    хвана самолета, чакай да се върне.

    • Hombre says:

      Ако прибавиш и едни копчета за ръкавели от чисто злато и диамант по средата, цена нема да имаш…

      • Homofaber says:

        Хубаво, и аз ще си продам последната риза и ще ти купя копчета за ръкавели с диамант по средата“. Но после, след време, като мине да не казваме … “Ясно, грешката е в нас,че го/ги пускаме на власт”???… 😉
        То и песента говори за власт …

  4. Pasi says:

    Грешки-смешки

    Може да допускам грешки
    в мойте злободневни смешки.
    Туй за някой е проблем.
    Не е тъй пък според мен.

    Тези “мили” политици,
    дет пробутват малки пици,
    мигар не допускат “грешки”,
    а са все със нови дрешки!

    Със Ферари и Армани,
    мутри, потници съдрани!
    Ясно, грешката е в нас,
    че ги пускаме на власт.

    • Hombre says:

      Те в това е проблемът: “Ясно, грешката е в нас,
      че ги пускаме на власт”.

  5. Какво предпочита мосю – лайкче или левче?

    Не ви ли омръзна да се хапите един друг с генек относно гласуването?

    Повтарям си мнението – уважавам всяко решение за гласуване, в т.ч. и решението да не се гласува, САМО ПРИ УСЛОВИЕ, че е дошло след размисъл. Затова еднакво уважавам както твоето решение, така и решението на генек. И еднакво не уважавам както моето поведение допреди 10-на години (не гласувам, защото ме мързи да мисля) и поведението на немалък брой гласоподаватели, които гласуват без да се змислят въобще.

    • Hombre says:

      Предпочитам и двете, Христомире! 🙂 Като в оня виц: “И двете, дядо попе…”
      Аз не желая никого да хапя, защото не съм човекоядец. Но отстоявам твърдо своето мнение, когато съм убеден в своята правота. В политиката трябва да има прагматизъм, а не само идеализъм.
      Хареса ми особено и последната ти фраза.

      • Не може и двете, мосю. Трябва да направите избор. Бъдете прагматик, а не идеалист. Русия или ЕС? Южен поток или ЕС? Да ви обесят или да ви изкормят? Да ви умре … или … (страх ме хваща).

        • Hombre says:

          Както казваше един много добър приятел (загина нелепо при автомобилна катастрофа), принципите са създадени, за да бъдат нарушавани. Или още по-ясно: “В името на принципите – да е*** майката на всички принципи!”
          Нема такава дилема Русия или ЕС! Само васална територия като нашата може да си позволи тоя лукс!

          • Точно, мосю! Затова засега няма да отнемаме и правото на пенсионерите да гласувате 🙂

            Та има фалшиви избори – дето става “и двете”. Има и гаднярски избори – дето отговорът е “нито едното, нито другото”. Има и реални дилеми, но много по-рядко, отколкото някои се опитват да представят.

            След като си получихте лайкчето, то дайте номер, на който да изпратя на мосю СМС на цена левче (може и 1,2 лв. с ДДС).

          • Hombre says:

            Добре казано, Христомире! Само внимавайте вие сами да не си отнемете правото да гласувате, изнизвайки се един по един през Терминал 2! Ние пенсионерите оставаме твърдо тук и ще гласуваме до дупка! 🙂
            Благодаря за скъпоценното лайкче, което забелязвам винаги предшества прочита на поста ми! 🙂
            За по-сигурно, предлагам да ми изпратиш банкнотата до централния офис на ДСК на мое име.

  6. Daydreamer says:

    Това ми харесва на Тепавицата – спорим без да се караме, сближаваме мненията и точно преди да ги нагласим да съвпаднат, спираме, че да има и за друг път. Аз също не твърдя, че моето мнение е по-правилното. 🙂

    Ще предложа на вниманието на стопанина една интересна, поне за мен, статия. Превод от английски е, не ми е известно да е превеждана другаде. Разглежда проблема с бедността, която застига все повече образовани хора в САЩ. Разказва и за една автобусна линия, която е подслон за бездомни, някои от които са бивши служители във водещи компании.

    Самата статия е преведена и поместена в блога на един познат. Това е вторичен блог, който е обзорен и е интересен. Главният се занимава със събиране и превеждане на паранормални истории. Ако статията ти се стори иннтересна, може да я поместиш в някой от свободните дни на Тепавицата. Само спомени и от къде си я взел.

    http://misdaily.blogspot.com/2014/12/22.html

    Чата в страни е към главния блог, който е за страни неща и в който помагам от известно време.
    http://misterika.blogspot.com

    • Hombre says:

      Благодаря, Стан! И друг път съм казвал, че Тепавицата не е място за гладиаторски битки, а за съпоставяне на идеи и позиции, лишени от емоционална окраска. Който го е страх от мечки – да не ходи в гората.
      Утре ще ти предоставя възможност да публикуваш това, което ни препоръчваш от твоя приятел.

  7. rusalka2013 says:

    Мосю Омбре, ще получите от мен 40 лева – колкото и за най-бедните пенсионери.
    Със здраве да ги харчите! 🙂

    • Hombre says:

      Благодаря, Русалке! А на тебе, Дядо Мраз да ти донесе най-желания подарък! 🙂

  8. Pasi says:

    Благодарим Ви, че гласувахте. Вашият глас ще бъде отчетен до няколко минути.

    Кой губи от спирането на Южен поток?
    02.12.14 1866 гласа
    На 1 декември руският министър на Александър Новак обяви, че президентът Владимир Путин е решил лично да спре реализирането на проекта за газопровод ”Южен поток”. Като причина за това той посочи липсата на разрешение от страна на България.

    Гласувай Резултати
    Кой ще е големият губещ от спирането на проекта ”Южен поток”?
    73.02% – България
    4.52% – ЕС
    18.74% – Русия
    2.32% – Не мога да преценя
    1.4% – Не ме интересува
    Анкета на Дир бг

    • Hombre says:

      Друже Паси, народът отдавна го е казал: “Имаш крава, пиеш млеко”. В случая – имаш тръба – пиеш газ! Немаш тръба – духаш супата!

  9. Homofaber says:

    Нема защо да благодариш, Еректусе ! 🙂
    Приятел в нужда се познава. Та, като видех сложното и несигурно наше и международно положение, реших че по- добре, да не ти пращам еврото в UBS AG, а да ти купя кифла с мармалад. Все пак е ден на благотворителността!
    Рънъта прай борбътъ, требе да не се чувства отсъствието ти от предните редици на борбата!!! 🙂

    • Hombre says:

      Фабер, в замяна на твоята изключителна щедрост – кифла с мармалад, ще ти пратя “Тройной одеколон” и тубичка с… ссссещаш се, нали? 🙂 И ти да се подсилиш малко!

      • Homofaber says:

        Благодаря, Еректусе!
        Мисля, че се разбрахме и ти казах, че не ги употребявам…
        Слава на Господа, все още имам сила…
        Виж за теб, все пак си човек от третата възраст /мисля, че не се обиждаш/ са необходими за сила, нали? 🙂

        • Hombre says:

          Дай, Боже и ти да достигнеш до моята възраст и да ме надминеш. Старостта не е порок!
          Може би предпочиташ компот от дренки, лично приготвен от кака ти Хомовица…? Добре ще бъде за теб – да не се изпуснеш некъде, където не требе…

          • Homofaber says:

            Затова, използвай услугите на “Хил КЛиник”, Еректусе! Ще ти направят промоция!!!

          • Hombre says:

            Мерси, ти оттам ли идваш сега, та толкова се забави?

  10. Трансакционните разходи надхвърлят дарението при предложения от мосю метод. За щастие Русалка предложи да бъдат изплатени сумите за 40 години напред. По този начин намалява процентът на трансакционните разходи и се повишава ефективността на дарението.

    На мосю ще бъдат изплатени даренията за 40-годишния период в деня, следващ настъпването му, сконтирани към днешна дата.

    • Hombre says:

      Един от начините за пропадането на една държава е в транзакциите и сконтирането…
      Немам нищо против да си получа сумата след 40 години!

      • Може ли примери с такива държави, ако не затруднява особено мосю?

        А сконтирането на посочените суми ще бъде на база швейцарското правило и, АКО правителството реши да го приложи. Не очакваме проблеми с ликвидността в края на дарителския период.

        • Hombre says:

          За съжаление, информацията, която искаш се води строго секретна.
          Не ме интересува по кое правило ще бъде сконтирането. Дори да се окаже, че дължа 4000 лева след 40 години!

          • Както и да бъде сконтиран един паричен поток, то няма как да бъде отрицателен, ако всичките нетни суми са положителни. Нима мосю не е учил това в университета? Мосю няма как да предентира за сума по-малка от лев след 40 години.

            Надявах се мосю да контрира с PIGS или PIIGS, за да бъде реконтриран от моя страна. За съжаление, мосю Омбре не попадна в клопката.

          • Hombre says:

            Ице, въобще не мога да се меря с теб в областта на “Финанси и кредит”. Пък и твърде отдавна беше времето, когато триех гащи на студентската скамейка. Относно прасетета PIGS, мога да споря с теб единствено за състоянието на гръцката икономика. За мен е по-важно да оцелея следващите 40 г., а дали ще спечеля или загубя пари е без никакво значение.

  11. Juliapulia says:

    Малииииииии!!!
    Мосю, драги ми приятелю, предлагам да те подпомогна финансово с пликче поднесено лично… докато си хапваме некоя арна пържолка, с благо винце … на Вашата хасиенда 😛

    • Hombre says:

      Юлке, къде пропадна толкова време? Съвсем бях загубил надежда да се появиш отново в Тепавицата…
      Както винаги, жените сте по-щедри и състрадателни към мен!
      Само с едно нещо не съм съгласен. Пържолата предпочита червено винце! 🙂 Като си наместих очилата, видох, че не е бяло, а благо винцето. Сори!

      • Juliapulia says:

        Мосю, ама разбира се, че червено … ний да не сме будали, бре 🙂
        И няма ме нещо, верно е!

        • Hombre says:

          Щеше още през лятото да ми гостуваш, ама нещо не се получи… Дано догодина не е така!
          Юлке, повече такива волности, като отсъствия без разрешение – да не си позволяваш! 🙂

  12. Daydreamer says:

    Пращам ти един самолет от мен. Да не помислиш, че бомби пуска. С провизии е. Като ги събереш, само кажи дали ракията и доматите са оцелели. Боба ще го събереш, дори да се разпръсне.

    • Hombre says:

      Е, чак пък самолет… Но не бих отказал едно кашонче с консервирано месо и ракия. 🙂 Виното е бай дифолт. Домати, картофи и фасул си имаме. Стига да не е виртуален подаръкът…

  13. Бай Хомо,

    Досега се закачахме и лигавехме. Нещо изведнъж стана сериозен. Да не съм те обидил с нещо? Ако има нещо – извинявай! Без да искам.

    А ще оцелееш не 40, ами и доста повече години, няма страшно. По-голям инат от шопския (след моя) не съм виждал 🙂

    • Hombre says:

      Че се майтапехме – майтапехме се! Не разбирам какво разбираш под лигавене… Отношението ми към един човек се определя от това дали ми е симпатичен или не. Можеш да бъдеш спокоен, ти си от първия тип. Все още мога да разбера кой е добронамерен и кой недобронамерен към мен. Отнасяй се към мен както към някой твой стар приятел, за когото знаеш, че няма да ти се разсърди каквото и да кажеш, защото няма да е от злоба.
      П.П. Вчера получих един твърде неприятен имейл от човек, когото го смятах за приятел, но се оказа, че греша. Непрекъснато ми приписва думи, които не съм си и помислил и прави волно тълкувание на всичко казано от мен извън контекста. Трудно ми е да общувам с хора, които се опитват да ми държат назидателен тон.

  14. генек says:

    Дарявам надежда за пенсионерите… Надеждата, както казват, умира последна. Надяващите се, както казва един стар умен човек, са първи…

    • Hombre says:

      Благодаря, Генек! Макар че, твоето дарение не е съвсем безкористно… Мислиш и за себе си след някоя година. 🙂

Leave a Reply

