За джигитите по пътищата и още нещо

Няма да скрия  пред вас, че от два  дена настроението ми е изпортено. Причината е съвсем тривиална и може да ми се смеете, но на мен ми се плаче…

Решихме с жена ми  да проверим дали лятната резиденция е на мястото си, имало ли е потоп в селото и дали някой клошар не се е самонастанил в наше отсъствие.  Речено, сторено – яхнах белия лебед и поехме в посока столицата на Шоплука. Всичко вървеше по план, оставаха някакви си  3-4 километра до крайната дестинация и изведнъж… звезди посред бял ден! От отсрещната страна на пътя в далечината се движеха 2 коли – те в тяхната лента за движение, аз – в моята. Изведнъж, без да дава предупредителен мигач, водачът на задната кола реши да изпревари колата пред него, предприемайки опасна маневра. В един момент, трите коли се изравниха на една  линия, при което чух шум от страхотен удар, без да осъзная от пръв поглед какво ме е сполетяло. Аз нямаше накъде да се отместя, тъй като вдясно от мен имаше бордюр. Спрях моментално и първата ми грижа бе да проверя как е жена ми, която седеше от лявата ми страна (колата е с дясна дирекция). Слава Богу, нищо не й се беше  случило, а от колата на оня  джигит-идиот нямаше и следа. Ако аз бях виновен за ПТП-то, той също щеше да спре и да ми потърси сметка, а не да бяга като лалугер. Преди доста години, един приятел загина при сходни обстоятелства, въпреки опитите на лекарите да го спасят в продължение на цели 10 дни. А жена му оцеля с обезобразено лице и психически травмирана за цял живот!

При направения оглед на нанесените щети установих, че само страничното огледало за обратно виждане е потрошено и не става вече за нищо… Ще  кажете чудо  голямо – заради едно „пикливо” огледало (използвам този израз, с който впечатлих много един колега) – толкова шум за нищо… Да, ама не! Животът на жена ми висеше на косъм, а моят по-малко. Освен това, опитвали ли сте се да шофирате без странично ляво огледало? Шансовете  за оцеляване при игра на „руска рулетка” са много по-големи в сравнение с шофирането със „завързани” очи. Има и един чисто психологически момент – поглеждаш по добре отработен навик към мястото където би следвало да се намира огледалото и понеже не виждаш кола, решаваш, че платното е „чисто”. Свърших с описанието на инцидента. По най-бързия начин реших да се прибера в Люлинград още по светло. Не знам кой дявол ме накара, та избрах по-дългия маршрут по Околовръстното шосе. Няма да преувелича ако кажа, че последните 10-15 км. ги изминах  за повече от 1 час, заради строително-ремонтни работи. Потеглиш 10 м. и после спреш. Не е за хора със слаби нерви. Както и да е – целта ми беше първо да посетя представителството на “Toyota” в нашия квартал. И друг път съм идвал, но не съм предполагал, че на огромния паркинг няма нито едно свободно място. Нейсе, успях да се вредя някъде на около 200 м. от централния вход. Посрещна ме една девойка с 24-каратова усмивка и дотук беше с любезностите. Отправих се към гишето, където се поръчват резервните части. Посрещна ме един  младеж, който го мързеше да гледа, камо ли да ми даде някаква информация. След непрестанно ръчкане от моя страна, най- после успя да изрови на компютъра заветното огледало, но се оказа, че го  няма в наличност в склада, евентуално мога да го получа след 3 месеца и цената му е САМО 186 лева! Ето, така се прави японски бизнес в България! Добре, че съм си оправен, та успях да намеря на следващия ден една моя  стара връзка, на работа в Япония и сега ще очаквам да получа благ отговор.

Това беше накратко историята, която исках да ви разкажа. От нея могат да бъдат направени много важни поуки, стига ние българите да не продължаваме да се държим като доведени от гората. Изглежда Архангел Михаил ме пази. И тоя път няма да ядете жито за моя сметка! Ако случайно имате път към някоя черква, запалете една свещичка за мое здраве… 🙂

Моят поздрав към всички вас е песента „Пътища обратни”:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Bad news, У нас and tagged , . Bookmark the permalink.

25 Responses to За джигитите по пътищата и още нещо

  1. aman11be says:

    Омбре, благодари на Господ (или на съдбата по твой избор), че пак те е срещнал малкият дявол. Радвам се, че сте се спасили така щастливо, защото не всеки има вашия късмет.
    Преди около седмица в 19,30 вечерта един от охранителите на Терапията във Варна пресича на пешеходна пътека, осветена, пред входа на болницата, т.нар. Околовръстно (бул. “Хр. Смирненски”). Оставали му 1,5-2 метра до спасителния тротоар, когато лек автомобил, шофиран от някаква девойка на 21 г., го помита със скорост над 120 км/ч и го влачи 22 метра. Това е на булевард, в града, на осветена пешеходна пътека. Оправданието на девойката, доколкото разбрах, е, че не го е видяла. Още на другия ден родителите й и наетият от тях адвокат отиват в реанимацията, за да уговарят пострадалия да приеме пари на ръка и да не подава жалба в съда. По-нататък да коментирам ли нещо?

    • Hombre says:

      Братко, радвам се, че неотклонно следиш какво става в Тепавицата и лично с мен… И тоя път оцелях! Ще трябва да организирам курбан! 🙂

  2. генек says:

    Огледалото е нищо. И чакането си е ПАК нормалност в ненормалната ни реалност…
    Друго е по-страшното – възможността някой идиот да … Каквото щете! Но винаги с жертви от невинната страна… Задминаване на непрекъсната, рискови изпреварвания, паркирания по тротоарите, газ пред пешеходна пътека…
    Не мисля, че са само избивания на комплекси. Мисля, че вече е създаден комплекс за “изява”. Който не може другояче – с акъл, с труд… Изявява се с агресия. Опасна агресия…
    И остава само да се разчита на късмета…
    При теб е успял…
    При други – не…
    Курбан… И надежда да не се случва…

    • Hombre says:

      Генек, знаеш, че съм “заядливец” (но с добро сърце) и много бих искал да ти противореча, но не виждам по коя от всичките точки, изброени от теб, бих могъл да изразя несъгласие… Просто, ние живеем в един ненормален свят, в който се самоизяждаме и всички губим. Това е положението!

  3. Pasi says:

    Пази Боже от подобни “карачи”! Пълно е с тях. На всякъде! Съжалявам за уплаха и огледалото… Последното, очаквам застраховката да го покрие, ако имаш “Каско на МПС” Ако нямаш, да се застраховаш! Но за уплаха, това си остава…Все пак Рогатия не е бил толкова чер! Да почерпиш.А аз ще се опитам да развеселя тепавицата с един покъртителен виц:
    Циганин се жали от дискриминацията във Великобритания и разказва:
    -Живея и работя при един лорд. Всичко е добре. Даже чукам жена му!- разказва Манго, намигайки заговорнически.
    -От какво се оплакваш тогава?- недоумява следователя.
    – Лорда чука Айшето!
    – Е, какво от това, поне сте наравно! Няма дискриминация! – заключава следователя.
    -Не е така!- възразява циганина. Аз му правя лордчета, а той на мене циганета… Не е справедливо!

    • Hombre says:

      Паси, за съжаление, никога не съм си правил застраховка “Автокаско”. Пък и да си бях направил, щеше да ми излезе двойно по-скъпо от огледалото. Да не говорим за ходенето по мъките, докато ме обезщетят…
      Вицът си го бива!
      Виж какво намерих за циганите:
      Расизмът на циганите

  4. Тракиец says:

    Омбре, колкото и да си внимателен като шофьор, ако ще и икона на Исус Христос да закачиш на огледалото в купето, ако съдбата е решила друго, трудно ще излезеш от ситуация… И пешеходец да си, пак няма никаква гаранция. Освен ако не си седиш у ваше село и никъде на ходиш. 🙂

    • Hombre says:

      Прав си, Тракиецо! Познавах един човек, професионален шофьор в УБО, който ми казваше: “Омбре, карай така, все едно само ти знаеш правилата за движение по пътищата.” Идиоти има достатъчно – за всеки ще стигнат, ако си нямаш късмет… 🙂

  5. Homofaber says:

    Хвала на Господа /дали ни съпътства в нашето-житие битие…/, ама май съдбата се е погрижила в повече, Еректусе за теб и кака Хомовица!!! Така чеq наистина си требе, почерпка ли, курбан ли да направиш.
    Така..ааа, то другото /проблемът с намиране на огледало/ е нищо в сравнение с това, което сте преживели? Но и за друга нещо, което според мен си е нещо, се замислям… Хубаво, днес сутринта в контекста на проблема за изчезналия големец, кореспондентка от Гърция, каза че имало страшно много камери по пътищата и даже гърците се радвали, ако има неизправна /глобите, глобите… :)/. А, аз друго си мисля за предложението, да не се спират джигитите по наште пътища, каращи с превишена скорост. Какво става- ето ти кадро, джигите – как си прегазил човека, плати си кадрото и т.н. Значи, става нещо като заснемане на екшънчета с прегазени хора: 1, 2,3 …. Къде остава превантивната дейност, да ги спрат преди да извършат, кой знае колко си искат нарушения… 😦

    • Hombre says:

      Благодаря за съчувствието, Фабер! Аз си мисля друго… Можем да се справим с джигитите по един по-ефикасен начин. На бронирана кола, като тази на 007 се монтира оръдие или поне РПД и който нарушава правилника – предупредителна стрелба в гумите, а после в куфалницата. Гарантирам, че за 1 месец нарушенията по пътищата двойно ще намалеят…
      Не разбрах, имаш ли кола или предпочиташ други да те возят?

      • Homofaber says:

        Съгласен съм, Еректусе, отдавна го казвам и аз, като тебе, може и РПГ – уред да се приложи за това упражнение. Но и в колкоко други упражнения в живота, може да се приложи, упражнението, което предлагаш, и трябва, ние не разбираме от нищо!!!
        А, за колата, незнам за каква искаш сведение – донесение, волска, с коне, каляска или на четири колелета с мотор т.н. Всичко има… информация в заведението- КАТ, там се води отчет!… 😉

        • Hombre says:

          Фабер, упражнението е ясно. вече го казах на Русалката!
          Голема тайна щеше да издадеш, ако ми кажеш имаш или немаш кола…

  6. rusalka2013 says:

    Материалът за циганския расизъм е разбиващ! Като се сетя и за случая в Дебелт, направо ми иде да зема пушката!

    • Hombre says:

      Русалке, докато си затваряме очите или още по-лошо – като щраусите продължаваме да си заравяме главата у песоко, така ще бъде…! Требе со кротце и со благо и… с малко кютек!

  7. Homofaber says:

    Ха ха ха, па как познах отговора ти, юначе! … 😉
    Само, че нема как да се случи… от три източника събирам информация батко, преди “извозването”!
    Нали ти я казах приказката … “Не всичко на този свят, е като на пръв поглед”!!!

    • Hombre says:

      Как нема да познаеш отговора ми, Фабер? При мене нема нищо скрито-покрито. Отсекъде съм прозрачен, не като тебе… Не разбрах каква е връзката с приказката, която ми цитираш. Престани да се праиш на толкова загадЪчен!

  8. Homofaber says:

    Айде бе, Еректусе? Колко пъти нещо съм те питал и после след дадения от теб отговор, казвам тука, че по твоя си спецефичен начин отговаряш, т.е. нема отговор … ;)?
    Колкото си прозрачен отсекъде, толкова и не си, отсекъде! … 🙂
    Та, така я практикуваш прозрачността, то си се види!

    • Hombre says:

      Ако ти беше толкова прозрачен, колкото мен, сега немаше да водим тоя безсмислен разговор. Лошото е, че не ме четеш между редовете… 🙂

      • Homofaber says:

        Чета те, отсекъде и още как!
        Кога ти требе си прозрачен, кога не ти требе, не си… 🙂
        Така че, наистина разговорът е безсмислен – ти го поде… 🙂

  9. Homofaber says:

    И на тебе ти требе ПИЧЕелиш, Еректусе, предпразнично!!! 🙂
    Да забравиш премеждията си и проблемите житейски!
    Така ще се спасиш! 🙂
    Сваляй завесата! 🙂
    П.П… а, който иска да надзърта и да те гледа зад завесата, да си плаща=. Щото веке нема аванта… Както казваше бабалъка му… пазарна икономика е…! 😉

  10. Pasi says:

    Не си прав за застраховката, но нейсе. Всеки сам преценява какво да застрахова и какво не.
    Хъб
    Бацко кърти руски зъб,
    със измисления хъб!
    Мути, Юнкер ръкопляскат,
    а руснаците се стряскат.

    Резултатът е известен.
    Портата партньор е свестен.
    В Цариград ще има хъб,
    с турски газ за наший ръб.
    Паси, 15.12.2014

    • Hombre says:

      Какво не съм прав, Паси? Само да им пълня гушите на тия мутри?
      Хъбчето си го бива! 🙂

Leave a Reply

