Междусъседски войни

Мислех в съботата и неделята да си  дам гранд репо, но не ми  било писано… Нали много съм се преуморил през седмицата, та затова рекох нито един знак в Тепавицата да не пусна, камо ли по 3 000 и нагоре, като някой стахановец.

От няколко дни, на информационното табло в  преддверието на входа на блока, в който живея, има съобщение, че на 30 януари  т.г. в 18:00 часа ще се състои отчетно-изборно събрание. Като възпитан човек и уважаващ обществения ред, точно в определения час бях на указаното място. За моя изненада, площадката беше задимена и приличаше на лисичарник, доколкото забелязах само от един човек от  присъстващите около десетина обитатели на етажната собственост. Направих му забележка, ако обича да излезе навън, защото не съм  длъжен да дишам смрадта му, още повече, че  законът е категоричен в това отношение. Най-нагло отказа да се съобрази с моята молба и продължи демонстративно да си пафка цигарата. На всичко отгоре, има нахалството да ме обвинява, че никога член от моето семейство не е присъствал на такива събирания. Не счетох за необходимо да му давам обяснения, защото не съм длъжен, нито някой го е упълнонмощавал да ме изправя на другарски съд. То се разговаря с хора, а не с психически неуравновесени субекти. При това положение, съвсем демонстративно и аз отказах да присъствам на събранието и се прибрах обратно у дома. Жалкото е, че никой от присъстващите не пожела да застане на моя страна и безропотно приеха да му дишат дима от цигарата. А имах намерението, ако ме бяха посочили с пръст, аз да стана новият домоуправител или касиер. Любопитен съм да разбера кои са в новото ръководство.

С тоя съсед от няколко години не разговарям и го подминавам като уличен стълб. Причината за разрива в отношенията ни е съвсем тривиална – това е човек, който ни се води, ни се кара, почти не е останал комшия, с когото да не се е скарал. На  всичко отгоре сме го избрали за домоуправител (аз не съм присъствал на избора). Неврастеник, комуто първите 7 години някъде се губят. От устата му излиза пяна от злъч и злоба. А някога съм му правил услуги, за които той едва ли вече си спомня. Съвсем случайно се  запознах с негови колеги, които само като споменах името му и взеха да правят гримаси, без да навлизат в подробности.

Ако трябва да направя анализ на климата в отношенията между живущите във  входа, няма да чуете много ласкави думи от мен. Едно време не беше така – ходехме си на гости, а някои се заседяваха у нас до късно през нощта, защото в началото само аз имах видеоплейър с интересни касети, а някои от тях ми носеха и такива взети назаем. После нещата се промениха и започнаха кавгите и междусъседските войни. Това ни донесе  демокрацията. Подозирам, че част от кражбите, които са извършени в някои от апартаментите са дело на определени лица от входа, но понеже не мога да го докажа, предпочитам да си мълча.

Отворих тази тема, защото си мисля, че моят случай не е изолиран и ще бъда благодарен ако и вие споделите своя опит в това отношение. Преди да ви дам думата, ще цитирам една сентенция, която много ме впечатли: “Ако един мъж има рога, това не  означава непременно, че неговата жена му изневерява. Той може просто да си е говедо“.

П.П. Точно в такъв блок живея, като на снимката най-горе.

Добре поне, че има хубави песни, които да ни утешават в трудни за нас мигове. Чуйте една такава песен:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Случи се…, It is not a Humor! and tagged , . Bookmark the permalink.

26 Responses to Междусъседски войни

  1. rusalka2013 says:

    Господин Тепавичарю, хубаво е човек да не задържа емоциите си в себе си, но също така не бива да се оставя и да го овладеят. Ето, едно материалче на твоя колежка блогър как би могло това да стане 🙂
    Усмиряване на дракона … или как да владеем гнeва

    • Hombre says:

      Русалке, бъди рахтат за моето психическо здраве! Нито съм се впрегнал, нито предстои да се бия с такива ненормални същества. Точно заради това си тръгнах от събранието – за да не задълбочавам конфликта. Описвам случая за да се запознаят повече хора с манталитета на някои българи. По същия начин както в някои сайтове са се появили снимки на циганки джебчийки…

  2. генек says:

    Ама яката си се ядосал…
    Във всеки вход има по един, че и повече идиоти. Които избиват комплекс за малоценност – барем там да ги видят и /дано!/ някой да им има страх…
    Впрочем, има и куп други простаци. Оня ден гледам – някой измил стълбището и асансьора. И таман да кажа – еххааа… Някой минал с мръсни обувки /личи си, че е занатятчия, следите бяха от работа с гипскартон/… И оплескал труда на културния човек…
    Така беше и преди празниците. Жена ми изми навсякъде /нямаме график, при добро желание се хваща някой/ и… Пак следи – тоя път кални…
    Така че – има един изход. Къща. Но – нали уж общество, социум, модерен век…
    Робинзон поне тия проблеми не е имал…

    • Hombre says:

      Генек, тоя път, няма как да не се съглася с твоите доводи. Простаците са навсякъде и все повече се размножават. Поради тази причина 5 месеца в годината живея у наше село, където има само един комшия, който ми нарушава душевния мир. Но поне не ми цапа къщата, а само около нея… И да искам, не мога да бъда домоуправител или друг активист в домсъвета – просто нямам тази физическа възможност. Хората са си решили този проблем, като са си наели външен човек, който да им върши тая работа. В скоро време и в нашия вход няма да остане млад и дееспособен, който да се заеме с тази обществено полезна дейност.

  3. “… 5 месеца в годината живея у наше село, където има само един комшия …”

    Решението е пред очите Ви, а продължавате да го търсите. Изкрейзи и истеряса нацията. В миналото нормални хора, сега избиват комплекси с комшиите (в т.ч. и много близки до сърцето ми съвсем преки роднини).

    • Hombre says:

      Е, ама сега живеем в модерни времена… Всичките селяндури се преселиха в градовете… Интересно, защо в чужбина не съм срещал такива безобразия, като у нас?

  4. Pasi says:

    Админите на Р.Б. измислиха нова схема са социализация на живущите в дружества за “безплатно саниране”. С един куршум три заека – подкуп за местните избори, социализация, но и безконтролна кражба!

    Саниране

    За пари е побеснела,
    цялата ни клиентела!

    По програмата на Чехльо,
    здраво трябва да захлебят,
    от бюджета, вуйна, свако…
    Няма как. Ще цакат яко!

    Комисионки ще се леят,
    прокурорът ще немее…
    Гражданята ще получат,
    а в селата, пръст да смучат!

    Цялата ни клиентела,
    За пари е полудела!
    Паси, 20.10.2014г.

    • Hombre says:

      Да ги санират манафите, Паси!

    • Homofaber says:

      Има и друго … пarteigenosse – пари, ама многооооооо, да се къпе в тях човек… и все правилните фирми и другари, заети с тази социална задача, ще ги печелят…

      • Hombre says:

        Фабер, ти пък от къде се появи? Днес не е ли за теб ден, посветен на дома и семейството? 🙂
        Търсих чуждицата, която си използвал в коментара, но чичо Гугъл не ми помогна. Може би си имал предвид “Parteigenosse”…?

        • Homofaber says:

          Еректусе, като човек разбиращ от цензура и знаещ да работи със симпатично мастило, моля, genosse – поправи… 😉

          • Hombre says:

            Късно е, чадо! Verba volant, scripta manent… Друг път внимавай какво пишеш. 🙂

  5. Homofaber says:

    Като казваш късно, се сетих да те питам: Кога имаш време от компютъра да се отделиш и да отидеш на събрание …? 😉 Нали си творец, есеист… не ли текста днес – пускане на знаци, макар че казваш, че не искаш да си като Стаханов и съвременните му последователи
    А понеже ти си с… холодная голова и чистые руки, никога не е късно да направиш поправка… 😉
    Отивам мачове да гледам, та Чау-бау… 🙂

    • Hombre says:

      Фабер, не си ли чул за изобретението, наречено таблет? Където и да се намирам, винаги съм онлайн, за да мога веднага да отговоря на всякакви твои запитвания… 🙂

      • Homofaber says:

        Eректусе, нали си беден пенционер… както казваше? И даже стинки искаше от нас бедните труженици? Със стинки не се купува таблет и прочее…! 😉

        • Homofaber says:

          Aпропо … и този блок на кадрото, май не е като твоя блок? Ми, ката сутрин ти дразни височайшия поглед от 10 камерния твой прозорец на двореца- хасиенда … )

          • Hombre says:

            Блокът на снимката е като брат близнак на тоя, в който живея…

        • Hombre says:

          Фабер, продължавам да съм финансово беден, но духовно богат. Освен това, имам приятели, които ми правят скъпи подаръци. И до ден днешен не съм платил стинка за мобилен телефон и проведените разговори…

  6. Тракиец says:

    Браво Русалке, точно тази статия ми беше нужна. Благодаря! Омбре бягството от проблема не е път към неговото решаване. Смири се и се бори!

    • Hombre says:

      Гракиец, даваш разнопосочни инструкции. Как да стане едновременно хем да се смирявам, хем да се боря…?

  7. Тракиец says:

    … и след като си направил тези две стъпки вече с лекота можеш трезво, без гняв и раздразнение, без да си загубил благодатта и силата си, да се заемеш с разрешаването на ситуацията…

    • Hombre says:

      Ще опитам, но едва ли ще се получи…
      П.П. Абе, а ми припомни как беше фамилното име на бате Асен, с когото си пихме водката…

  8. Тракиец says:

    Дяковски

Leave a Reply

