В крак с новото време

Повлиян от най-новата модна тенденция в областта на литературното изкуство, реших и аз да се пробвам с един кратък антиразказ, в стил „Мара подробната”… Признавам си, че се пукам от яд, когато някой реши да прави каквото си иска, без да се съобразява с моите рецензии и творчески напътствия. Изпитвам истинска завист към хора, които пишат повече от мен и на всичко отгоре издават книги. И за да бъда напълно откровен пред вас, ще ви кажа, че най обичам да злорадствам. Какъв кеф е само да разбереш, че на комшията мазето се е наводнило от проливните дъждове и му е заминала туршията, а дървата не стават за огрев… Па, ако ще на мен къщата да ми се е подпалила – пак ми е кеф!

В последно време, почти ежедневно ми напомнят, че въпреки всичко, напук на мен, ще правят каквото си искат, та затова не изтраях и рекох да дам и аз някакъв отговор. Ето моето първо произведение, в тон с новата модна линия:

ЕДИН ДЕН ОТ  ЖИВОТА НА ОМБРЕ ТЕПАВИЧАРОВ

Всяка сутрин, по стар казармен навик, ставам точно в 06:00 ч. (± 30 сек. в часовия пояс (GMT +2:00 – Athens, Boucharest). Първата ми работа е да посетя т.нар. „Митница”, където декларирам какво съм ял и пил предишния ден. Обикновено не забравям да дръпна синджирчето на камбанката, за да потвърдя, че съм направил пълен отчет за изконсумираните материални блага.

После се потапям във виртуалната вана, където релаксирам точно 30 мин. – ни повече, ни по-малко. Имах и реална вана от фибростъкло, но се наложи да я изхвърля след няколко неуспешни опити да си строша я главата, я крак… Привършвам с тоалета и едва тогава обличам любимия ми черен хавлиен халат на розови цветенца, с помпон от естествена коприна на качулката.

Първата ми сериозна работа е да се заредя с енергия. За целта отивам в кухненския бокс и отварям хладилника. Започвам да си  тананикам „Онче, бонче, счупено пиронче, риба щука махай се от тука, отивай на боклука да ядеш памука, майка ти се кара за една цигара, кучето ти дращи …” Там, където се спре пръстчето ми, хващам за гърлото бирата и на нейно място зареждам топла… Имам си специална халба със сребърно капаче и изливам цялата течност в нея. Това ми е закуската до обяд. Вече съм готов да седна пред компа и да се информирам за вътрешното и международно положение. Ако се наложи, давам инструкции на моята агентура къде и какво да се пипне, за да избегнем всякакви изненади… На всеки кръгъл час правя 15-минутна гимнастика на очите и на тялото. И кога  поглеж… то станало време за обед! В зависимост от менюто е и аперитивът – рикия, узо или водка. Предвид кризата в международните отношения, напоследък наблягам главно на водка „Путинка”.

Ако менюто, което буля Хомовица е спретнала е било ниско калорично, налага се да регенерирам организЪма с кратък пенсионерски сън, който може да продължи и до централните новини по БНТ в 20:00 ч. Но това рядко се случва – обикновено посвещавам това време за разходки из маалата, с таблета под мишница, за да бъда винаги онлайн, когато  някой има нужда да се свърже с мен… Раздавам безплатни съвети всякакви. След като се завърна у  дома, посвещавам цялото си малко останало свободно време на внучката. Учим си уроците заедно, пишем домашни, четем  приказки и пеем песни. Играем шах или покер… става все по-трудно да я побеждавам.

Вечерта се събираме всички около кръглата маса – не толкова за да хапнем, колкото за да направим  обмен на информация и да набележим задачите за следващия ден.

Най-после времето е изцяло на мое разположение! Сядам да си напиша домашното, тъй като знам и вие с какво огромно нетърпение го очаквате… Гледам да не надхвърлям 5 000 знака, за да бъде читаем материала. В никакъв случай повече! Точно 5 минути след полунощ вече съм готов  с последните тепавичарски новини, за да задоволя вашия оправдано висок интерес…

Е, дойде време да ви кажа „Лека нощ”!

Преди това, една песен за герои, като продължение на вчерашната тема:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Автопортрет, Литература and tagged , . Bookmark the permalink.

12 Responses to В крак с новото време

  1. Тракиец says:

    Определено ме впечатли с митничарските си дела. Добре се храниш напоследък. Да ти е сладко!!!
    Много ми хареса статията препратена от Паси за Еквадор. Защо не я публикуваш отново? Може някой от нашите приятели “тепавичари” да я е пропуснал.

  2. Homofaber says:

    В първом беше “… без заяждане с когото и да било, без обиди …”
    След това “… И за да бъда напълно откровен пред вас, ще ви кажа, че най обичам да злорадствам. Какъв кеф е само да разбереш, че на комшията мазето се е наводнило …” и т.н. и т.н. или казано по народному “Интереса клати феса”!!!
    И после какво, Еректус – вместо покаяние за лошите мисли и злорадстване – сядане на кръглата маса и… ядене и пиене. А покаянието, според учението на Светата Църква, е възвръщане на кръщението, втора благодат, очистване на съвестта, обещание на Бога за нов живот, примирение с Бога чрез добри дела.
    “Греховете, неочистени с покаяние, са черни петна на душата. Те се измиват само със сълзи на сърдечно покаяние. Давид съгрешил и принесъл толкова силно покаяние, че даже костите му изсъхнали от скръб и сърдечна мъка. А как оплаквал своя грях! Сълзите ми бяха хляб ден и нощ, казва той.”
    Та, греховете и злорадстването се изчистват, само със честни сълзи …

    • Hombre says:

      Фабер, благодарение на теб осъзнах колко съм грешен…! Започвам да си посипвам главата с пепел и да роня крокодилски сълзи. Господи, прости ми!

  3. генек says:

    Едва намерих време да прочета опуса – много съм зает. Вода в мазето, проблеми…
    Да е жив и здрав тепавичарят – с все искреността си…

    • Hombre says:

      Благодаря, Генек! Надявам се, че правиш разлика между дружески шарж и злобни подмятания.
      Ще се радвам ако някой ден и ти си направиш такъв майтап с мен… 🙂

  4. Pasi says:

    О С Т А В К А!!! На цялото Правителство заради:
    1. Киберхибридната война;
    2.Визия 2020 с основен враг-Русия;
    3.Изявлението на Нюланд и Ходжис след разговори в Р.Б.за “фронтовата линия”;”танковете” и “Бронетехниката”;
    4. За командния пункт в София!
    5. За фактически провеждани мероприятия по “сверка на списъците за мобилизация”,точно сега,след височайшите посещения от Метрополията;
    Всичко са факти, заповеди, а не слухове от Москва както твърди един военен министър днес по Нова Т.В..
    Не е ли достатъчно?
    П.П. Февруари не му е месец на Баце…

Leave a Reply

