Малкият “петък” – XXXVII

След няколко пропуска от моя страна, настъпи часът да ви напомня, че имаше едно време такава рубрика. Предвид обстоятелството, че днес е 1 април, очакват се и изненади. За да разберете какви, бъдете търпеливи и не хлопвайте вратата на Тепавицата, преди да е настъпило време за сън – точно в 12:00 ч. в полунощ.

Междувременно, ще очаквам вашите есета, които така щедро ми обещавахте през цялата година.

Днес съм от кратък, по-кратък. Ще завърша с една песен в чест на моята внучка:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Предстоящо, Good news and tagged . Bookmark the permalink.

12 Responses to Малкият “петък” – XXXVII

  1. Кисса says:

    Пу аз да съм първата есеистка. Първи април не се води ден на шегата само в Бе Ге-то. Талянците също го честват, само дето му викат pesce d’aprile, демек априлска риба, демек излъганият е като риба, хванала се на въдицата.
    Та да ви разкажа какво погодиха колежките на син ми Атанас преди 14 години с мое участие, за съжаление.
    Значи, живеем в Бергамо, още не познавам Валтер, и с Атанас работим в една и съща фирма JABIL CIRCUIT ITALIA S.R.L., американска мултинационална, където на роботизирани линии (чувАли сте за т.нар. бели технологии) се произвеждат електронни платки с компоненти за телекомуникации, компютри, електронни електромери и прочее.
    Аз, като електронен инженер, съм част от екипа на DTG – diagnostic technical group, демек контролираме и тестваме скоростно първите 10 платки, излезли при зареждане на линията след пореден чеиндж оувър, и ако всички компоненти и всички тестове са ОК, даваме ОК да потегли производството. Компонентите се поставят на платките от роботи, заваряват се от роботи, контролират се от роботи с телекамери, човешкият факторсе състои в това да се стартира необходимия управляващ софтуер, след като е направил съответните настройки и да постави в роботите ролките с точните електронни компоненти за съответната платка. Син ми се занимаваше с това точно, беше вицесупервайзор на линията си и подчинени му бяха три готини мацки, които го и харесваха много. Та на 1-ви април едната идва при мен и ме моли да го извикам за няколко минути уж за нещо си, само и само да се отдалечи от линията, щото искали да се пошегуват и да го направят първоаприлска рибка. Викам го аз и го питам за разни настройки на компютъра ми, той ме гледа като шашав как мога да го занимавам с такива глупости, на работа дори не разговаря с мен обикновено, мацките ми махат с ръце, че са готови и го оставям да се върне. След по-малко от три минути минава за контрол главния супервайзор на линията, Джулиана Верди, гледа компонентите на единия робот, пребледнява, почти припада и почва да крещи да се спре линията незабавно. Намира ролка с грешна интегрална схема. Откак е пусната, линията е избълвала над 1000 платки, това означава дни и дни за реуърк, има група, разпояваща грешни компоненти и поставяща правилните. Означава уволнение на трите мацки, барабар със супервайзора и вицето му. Син ми се кълне и тръшка, че това не е възможно, сам е проверил ролките и че дори помни, че цветът на етикета е бил различен…две-три минути ужас, след което трите кифли избухват в неистов смях и си признават, че само са сменили етикета на ролката докато е бил при мен. Междувременно му бяха залепили на гърба изрязана от хартия риба… Море нема да ви разправям как ме направи на бъз и коприва и как цял месец не ми говори…

    Както вика кметът на варненския квартал Владиславово (Добрич юг) Неделчо михайлов (екс водещ в едно варненско радио):

    “Не би трябвало да има нито едно нещо на този свят, с което човек да не може да се пошегува. Дори и със собствената си персона… 🙂
    Колкото и да е трудно на някои… 🙂
    Да казваме “Честит първи април” ми прилича на това да си казваме “Честита баня” 🙂 …
    Защото чувството за хумор е нещото, което ни прави хора.
    И е най-доброто лекарство срещу непосилната лекота на битието 🙂
    Честита баня… 🙂 🙂 🙂 ”

    Та, честита баня и от мен на всички тепавичари, на Омбре много много честита 🙂 🙂 🙂 :-):-):-):-)

    • Hombre says:

      Благодаря, Кисса! Никога не съм се съмнявал в твоите способности. Поставила си компонентите на платката в Тепавицата на правилното място. Въпреки че, много гаден номер сте погодили на момчето… На негово място аз не бих ти проговорил не един месец, а цяла година! 🙂
      Честит 1 април и от мен, Кисса!

  2. Homo faber says:

    Живо-здраво – Бага Мери, който точно сладоледа мери! … 🙂
    Ти си правиш майтапи, ама не ми е хич до майтапи … Вчера късно след полунощ се прибрах и за съжаление днес пак на работа. … 😦 Наложи се да пътувам до Белград, имаме една къща останала наследство,от баба и дядо – живущи навремето в Западните покрайнини, която са купили през 50-те години и която е отдадена сега под наем. Та се обадиха комшии, които я наглеждат, че наемателите се оплакали – от дъждовете много яко тече, та мани мани … Та цел следобед до късно вечерта се занимавах с майстори, ти поне знаеш и тук си окнал от тях … Ама сега след две кафета, пак сме на линия …
    Ще завърша с една песен и аз …

    • Hombre says:

      Фабер, дано да е първоаприлска шега това, дето разправяш, че иначе лошо ти се пише… Надявам се да си спастрил достатъчно динарои… 🙂

      • Homo faber says:

        Омбре, резултататът е – 50 на 50 … и динари са спестени и ти се фана, малце … 🙂
        И да продължим сръбската тема – още от Бат Здравко … едно парче, познато у нас, че се пее в него “Ку@ви, сбогом” , през 80-те години. … 🙂 Само, има малка подробност, в оригиналния текст няма “ку@ви,сбогом”, а сръбският оригинал е “kud bih s tobom” . Та си има разлика и тази ситуация може да се отбележиq като – “грешка по Фройд”, в смисъл, че несъзнателно се изказва това, което мислиш…

        И още едно ..

        • Hombre says:

          Фабер, 100% се фанах на въдицата ти!
          А, тая песен, дето одеве си ми я пуснал, тя е за 2 фефруари, а не за днес…
          “Грешката на Фройд” е верна! 🙂

          • Homo faber says:

            Освен цитираната песен, и под съпровода на танца “Леткис” слизате от Горна баня”, на 2 фефруари ? … 😉

  3. Pasi says:

    С новините за провала на проекта “Уестингхаус”, в контекста на рекламираните като величествени енергийни реформи, и заявената вчера интерпланетарна пенсионна реформа, хич не ми е на та*ак! Ето го и моят коментар:

    Щом са гербери на власт

    Щом са гербери на власт:-
    Ресто! Пак във първи клас.
    Токът, хлябът, горивата,
    със цени във небесата.

    Възрастта на пенсионера,
    Със акъл на пионера,
    ще я вдигат на тавана
    кат Европата да стане.

    Доходите – в ледовете,
    За калинки – плодовете
    на безропотно мълчание
    В класовото състезание!

    С Прокопчета и Цветелинки,
    с чехълчета и калинки,
    джобчетата ни дълбоко
    ще преджоби бате Боко.
    27.09.2014,Паси

  4. Homo faber says:

    А сега в новия свят, в новото време има нещо подобно, тоже … “Танцът на пингвина” … 🙂

  5. Pasi says:

    E днес e 1-ви април. Може. Но Бацко не на бъзик е призовал да почиваме в България по примера на Путин. Ето го коментара:
    Чака-рака, чака-рака…
    Бегом всички към Слънчака!
    Путин май ще ни прецака,
    ама Баце: “Чака-рака!”
    Паси,01.04.2015г.

Leave a Reply

