Селски неволи

Дойде пролетта, слънцето вече припича като през лятото… И какво очаквахте от  мен да направя? Правилно – да посетя селото, което по мои научно обосновани хипотези, ще стане бъдещата столица на България, простираща се на три морета! Няма да ви казвам на кои – вие сте достатъчно интелигентни.

С риск да ви отегча и да ви стана съвсем безинтересен, ще ви кажа какво ми се случи по време на краткотрайното ми пребиваване у наше село.

Както вече ви  информирах, имах проблеми с един спирателен кран, но слава Богу, повредата е отстранена. Друг проблем, който не  съм очаквал е рухването на зида зад парника ми, разделящ моя имот от този на комшията. И сега парникът е като врата у поле. Който  иска,  може да влезе и да си набере домати и краставици от личното стопанство на буля Омбревица. Все още не съм решил дали да разпоредя да се сади нещо там,  преди да изградя китайска стена между мен и другия собственик.

Случиха ми се и  други случки след разконсервирането на лятната ми  резиденция, но няма да ви занимавам с тях, за  да не ви загубя като читатели. Ще отбележа само активите:

  • Имаме в къщата топла и студена вода. В момента правя сондаж, с  цел да открия я нефт, я минерална топла  вода;
  • Окастрих всички плодни дръвчета и очаквам богата реколта тази година
  • Направих резитба и на асмата, под която обикновено си пия ичкията;
  • След дълбоката есенна оран, направих брануване (не аз, а тракторът на комшията, който все още не се  е амортизирал напълно) на селскостопанския двор, който  ще ни храни до следващата година (боб, фасул, грах, бамя, тиквички, моркови, марули, цвекло, домати, краставици, чушки, картофи, царевица, тикви, аспержи и брюкселско зеле);
  • Окосих ливадата, на която ще монтирам люлката, която обещах на Сандра за рождения й ден. Щях да я купя, но нямаше място в колата. Трябва да помисля за едно микробусче, щото тая кола, която ползвам вече е твърде малка  за нас;

На фона  на моите  дребни кахъри, това, което става в селото си е истинска трагедия.

Имах намерението да напиша есе под заглавие „Селска идилия”, но не се получи.

В селото са  останали не повече  от 70-80 жители кореняци. Само миналата седмица са починали двама братя един след  друг, на възраст под 50 години. Е, вярно, обичали са пърцуцата, но да не забравяме, че има и други които са стигали до 90 и кусур лазарника. От същото село, на  една друга булка е починал съпругът на 44 години. В съседното село, един друг, също не много възрастен се е обесил. Единственият, който е имал кравеферма и е снабдявал с  мляко няколко села…

В момента къщите у наше село са  повече от обитателите. И непрекъснато се строи. Само това, което видях от есента до вчера ми взе акъла. Туристическо селище с луксозни къщички, огромен палат за някакви неизвестни до този момент нужди, къщи за баровци и т.н.т.

Случи се да мина и покрай къщата на бай Милан. Човек на 86 години, който ми се оплака от орисията – като почнеш от главата, сърцето, бъбреците, простатата и свършиш до краката… Всичко е сдало. Не му се живеело вече. Но най го боляло  за разтурянето на ТКЗС-то и за загубата на поминъка на местното население… У наше  село и у околните, вече нямало  крава, овца или коза за мляко, поне за закуска, камо ли  за продан.

Всичко това, което ви разказах много  ме натъжи, но се надявам  един ден всичко да се промени към по-добро…

Което не ми пречи да ви пусна нещо пасторално, пък ако искате, пак ме съдете:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Good news. Bookmark the permalink.

28 Responses to Селски неволи

  1. Homo faber says:

    А така, земеделецо! Сей, сега му е времето! 🙂
    Ти така пространно описа вчерашния ти ден, че няма какво да добавя. Само ще кажа, че фитнесът, който подобен на твоя направих вчера и малце от съботата, ми даде сила в борбата наша през “демократичните” дни, що изпълват живота наш. 😉
    А на унуката, не се излагай… люлка да й сложиш в двора – това е било през твоето време…
    Сега е друго време, ван ще й купиш,.па може и хеликоптер по-подир, имаш ливада къде да каца, когато те вози до ваше село! 🙂
    Та, дерзай земеделецо, и нови трудови постижения през днешния ден – да изпълниш нормата – 120 %, за да има лайкче, нали…? 🙂
    П.П. Па, кой знае…? “Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει”, може да й построиш и… самолет.

    • Hombre says:

      Фабер, така като те слушам, сещам се за един мултифилм:

      Търси се третият глупак! 🙂
      П.П. А за Сандра не се кахъри – купил съм й ван, поръчал съм и хеликоптер. Детето иска по-проста – дървена играчка.

  2. Homo faber says:

    Омбре, неволите си ги създават хората, и аз се сещам за един мултфилм:

    • Hombre says:

      Фабер, обикновено понеделнишки късно се появяваш или въобще те няма в Тепавицата… Ти да не си си взел отпуск по болест, след двата напрегнати дни на къра (или на балкона) през уикенда? 🙂

  3. Homo faber says:

    Омбре, вместо да гадаеш, данните се съдържат в картотеката, моля направи усилие и си направи справка! 🙂

  4. Pasi says:

    Вечера установих че моят роден кв.Подуяне /София/ е на 7000 години 70 века. Доказателството е в станцията на Метрото до Булбанк посока Лозенец, където висят керамични съдове открити и датирати 5000 години преди Христа и още 2000 след на общо 7000 години. И карта има къде са намерени.Обозначението е с червена точка, която определям на юг /посока Витоша/, от Подуянската гара и ж.п лините за Пловдив. Кой квартал в кой град може да се похвали с подобна древна история? Със сигурност са малко. Горд съм.
    Омбре, понеже отваряш дума за по-голяма кола VW cady, върши ли ти работа?

    • Hombre says:

      Паси, аз също се гордея, че макар и задочно се познавам с такъв човек като тебе – потомък на древните жители на Подуене… 🙂
      VW Cady Напълно ме устройва! На харизан кон зъбите не се гледат! 🙂

  5. Pasi says:

    Не си спомням да съм употребил думата “харизване”. Капитализъм. Сиренето е с пари.

    • Hombre says:

      Е, да ама се подразбираше… 🙂 Добре, кажи цената. Щом КТБ може да бъде продадена за 1 лев, кажи на колко оценяваш тоя бус?

  6. Pasi says:

    15 хилядарки лв. е офертата за “Синята идея”! На промоция, за пенсионери.
    8 Jahre,116 000 km, Diesel, 1,9; Automdtische Getriebe, 4 neues Sommer und Winter Reifen,AC,ABS, 2 airbag, 6 Ture, u.s.w.

  7. генек says:

    Граждани на село… Като войници на мирен отдих…
    Не търси нефт – гледай биричка да избие…
    Богата реколта дава борсата…
    Асмата трябва да се подрязва – за да е добра сянката при пиене на ракийцата…
    Ливадата служи за… За люлка…
    Изобщо – граждАнче…

    • Hombre says:

      Генек, разбирам некой друг да ми го беше казал, да му повервам…
      Ама и ти си толкова селянин, колкото мен! Дай, Боже и ти да напишеш некой роман като “Разораната целина” …

  8. aman11be says:

    На вниманието на всички пушачи:
    От какво се правят съвременните цигари

    • Hombre says:

      Братко, по-рано трябваше да ми го кажеш… Отдавна вече не съм пушач. Съвсем сериозно ти го казвам. 🙂

  9. Pasi says:

    Бацко вечният ерген,
    появи се насинен.
    Леле Баце кой те млати?
    Кой властта Ти ще разклати?

    Топка ли те бушонира,
    или мацка се нервира?..
    Май е Путин тук намесен
    покрай избори наесен.

  10. Pasi says:

    Ако знаеш как, в ДИР е снимката Му! Качи я на стихчето! Ще стане ток и жица…

Leave a Reply

