Майстор Омбре може всичко!  

ВНИМАНИЕ!!!

Настоящото произведение е предназначено САМО за тесен кръг специалисти-мераклии и за популяризиране на челния опит „Направи си сам”. В най-лошия случай, остава като скъп спомен в семейния архив. След тези встъпителни думи, както ви обещах вчера, пристъпвам към отчет на извършеното от мен, по-известен в научнотехническите среди като майстор Омбре:

  1. Сглобяване на люлка за деца и юноши до 80-годишна възраст. Тук някой може да ми се изсмее и да каже – голяма  работа! Да, ама НЕ! По една проста картинка, с описание само на немски, който е напълно непонятен за мен, да ви питам как се прави тъз люлка… Добре, че съм си природно интелигентен, та се справих. Даже ми хартисаха 2 парчета плат – колкото за бебешки памперси, но и без тях съоръжението функционира нормално. Направих му стрес-тест при 100-килограмово натоварване в продължение на 24 часа – така като се прави тест на асансьор по БДС. Имам издаден сертификат за качество от кметя на селото! Представям и снимка на туй чудо на природата и на инженерната мисъл:

Почти същата е, с тая разлика, че седалката е от плат с щамповани слънчогледи, а сенникът е син като небето над наше село.

2. Ремонт на топлоцентралата на резиденцията. Поради появил се внезапен теч от циркулационната помпа на тази мини ТЕЦ, наложи се да източа 70 литра охладителна течност (етиленгликол), за да сменя амортизираната част. Държа да отбележа, че профилактика не беше правена повече от 10 години, за което вината си е изцяло моя! Така или иначе, нищо вечно не е на този свят, с изключение на глупостта! След като намерих и закупих резервната част, оказа се, че имам още 2 такива! Ама кой да помни толкова…! Вече имам цял склад за ВиК инструменти и различни фитинги и други джунджурии… Изпълних ремонта според строгите технически изисквания и котлето е в състояние вече да функционира поне още 10 години без ремонт. Пу-пу-пу…! Има само една дребна подробност – за антифриз са ми необходими съответните количества течност по 10 лв./литър, което прави 600 лв. и отгоре. При това положение ще мина на обикновена вода, при задължително източване на системата всяка есен, или на отровния антифриз 3 лв./литър за автомобили, при изрично предупреждение на домашните да не пият вода от чешмата.

3. Отводняване на шахтата за питейната вода. След като миналата седмица като шерп пренесох повече от 20 кофи вода, за да отворя крана към къщата, този път реших да постъпя по-интелигентно. Закупих от Baumax съответната потопяема помпа за мръсна вода и работата заспа. Това беше лесната и приятна работа, в сравнение с къртовския труд миналия петък.

4.  Смяна на арматурата на тоалетното казанче. Вероятно не всеки знае, че къща, която не се обитава целогодишно се нуждае от по-чест ремонт и поддръжка. По същата причина, по която една кола, която не се кара редовно се разваля по-често. Според мен, а и според специалистите, причината се крие в стареенето на материала. И като се  има предвид качеството на родното производство и пластмасата, от която са изработени повечето детайли, плюс зимните температури, наложи ми се да сменя цялата арматура на казанчето, защото отделно само гумени уплътнения не продават… Както и да е – 16 лв. къде не отишли. Всичко добре, но бая зор видех, докато развия съединението между казанчето и чинията. Нейсе, справих се блестящо, при това без да си контузя некой пръст като миналия път.

5.  Лек ремонт на оградата зад парника, кръстен от мен солариум. Касае се за каменен зид със спойващо вещество глина. Та тоя зид е изтраял от 1923 г., до началото на тази година, заедно със старата къща, която вече е във  владение на племенника. Все още водя преговори със северния съсед как ще си разделим разходите за нов дувар – по равно или изцяло от моя джоб. Предполагам, че няма да има никакъв проблем да постигнем консенсус по втория вариант. Засега съм закрепил положението с една стъклена преграда, за да огранича достъпа на кучета и котки в моя двор. Тоталното им изпъждане от моята територия е практически невъзможно.

И една леко неприятна новина. Докато изкарвах колата от гаража миналия път, някаква жена заговори моята съпруга. Мина цял ден, докато се сетих да я попитам мойта коя беше тази жена. Отговори ми, че не е от селото и обслужвала къщата на милионера. Не съм му броил парите, но съдейки по имотите му, действително притежава много пари. Та, същата тая жена, с мургав тен между  другото, искала да знае постоянно ли живеем на село или прескачаме само по време на уикендите… Вместо да я отреже като кисела краставица и да каже, че не й влиза в работата, наш’та взела да се прави на любезна. Ако случайно се появят неканени гости, ще знам кого да търся… Не че има нещо ценно в къщата, но самата мисъл, че някой е влизал в къщата без мое позволение ме подлудява.

Та, такива ми ти работи… Надявам се да не ви е било съвсем досадно това, което току що прочетохте. За ваше успокоение и за да не скучаете, приготвил съм ви още далеч по-досадни неща. 🙂

За да замажа положението, ще ви пусна нещо готино:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Материално-финансово състояние, Направи си сам and tagged . Bookmark the permalink.

27 Responses to Майстор Омбре може всичко!  

  1. aman11be says:

    Аферим, евалла, машалла, майсторе! С една дума – браво! Чаках до тази тъмна доба, да прочета каква си я свършил по съживяването на хасиендата и не съжалявам. Снимката в началото кърти мивки. 🙂 Имам и един въпрос по т. 5. У ваше село земята не “ражда ли камъни”, та да си закърпиш оградата?

    • Hombre says:

      Братко Амане, благодаря за високата оценка, която си ми поставил! Можеше да си спестиш минуса в нея, ама карай… Камънье у наше село – бол, та даже и у мойо двор. То зер в тоя пущиняк друго не расте. Ама, за да направиш каменен зид требе много да си чел… Гърците в тая област са царе и това лето мисля да се цаня някъде чирак за да усвоя тоя занаят…

      • aman11be says:

        Аз минуси никъде не съм слагал. Да не ти се е повишила чувствителността в последно време? 🙂

        • Hombre says:

          Амане, ти може да не си слагал минуси, ама се подразбират.
          Прав си, че съм станал твърде чувствителен. Успоредно с повишаване на либидото ми всяка пролет. Чети Фройд и ще разбереш.

          • aman11be says:

            То верно, като се стече кръвта у едната глава, за другата не остава кой знае какво… 🙂 И дедо Фройд го е забелезАл. Ъхъ! 🙂

  2. Pasi says:

    Омбре, цял месец “направи си сам” по техническите съоръжения, а стрина Хомовица копа зеленчука, разсажда, плеви, а сигурно и салата от жълтурчета слага покрай печеното, и чорбицата от коприва/лапад. Мисля, че се скатаваш от запознаване с мотиката… Вярно, инженерната дейност изисква мисъл, опит и сръчност, и въпреки пенсионерските корекции по производителността, времето – повече от месец откак си отворил хасиендата, ми се вижда множко за дейностите които си изброил.

    • Hombre says:

      Паси, аз план не гоня и за никъде не бързам. Когато и докъдето стигна…
      Не съм от хората, които се скатават, но си има разделение на труда – един работи с главата си, друг с мотиката…
      Добра ми е булята – готви ми всякакви манджи и не се оплаквам. Само дето е вегетарианка, та у нас повече се готви постно. Зорлем иска и мен да ме направи тревопасен.

  3. Pasi says:

    Eсен

    Въоръжен със чушкопек
    стягам се за люта зима.
    Щот държавният юрдек,
    лъже, крадне за двамина!

    Чушкопеците са в ход,
    а бурканите строени.
    Джибрето кипи със плод,
    пред казани нагласени.

    Хапвам чесън,със пипер
    и домат полуманосан,
    за да плюска Камамбер,
    Е-Ре-Пеец недодоносен.

    Здравна каса, НЕК и БЕХ,
    лично вече ще спасявам!
    А пък важното хюмне,
    с яхта ще се забавлява.

    Пенсийката ми марцина,
    ще деля със Ка-Те-Бе,
    за да хвъркат лимузини,
    по служебното трасе.

    Въоръжен със чушкопек
    икономии ще правя.
    За поредния юрдек
    дето пак ще ме спасява.

  4. Homo faber says:

    Да, верно, майсторче – такива ми ти работи, ама немаш една работа в…тоалетната – музика…
    Животните си построили тоалетна в гората и решили, че ще е по-хубаво, ако има и музика в нея, та назначили заека за диджей. Идва Баба Меца да тества тоалетната и Зайо пита:
    – Какво да ти пусна, Бабо Мецо?
    – Нали ме знаеш – бавна съм, тромава… та дай нещо по-спокойно.
    Излиза мечката след малко.
    – Как беше, Бабо Мецо?
    – Идеално, Зайо! Ти си пич.
    Минала и Кума Лиса през тоалетната.
    – Какво да бъде?
    – Дай нещо пъргаво и живо, нали ме знаеш – аз съм си такава.
    Свършила си работа и на излизане заекът пак пита:
    – Как беше, Лисано?
    – Екстра, много те бива.
    Задал се вълкът с хлътнали от болка очи – толкова бил на зор, че две не виждал.
    – Здрасти Вълчо, каква музичка да ти пусна докато тропкаш?- попитал любезно Зайо.
    – К’ва музика бе?! Ще се насера! Пусни там к’вото имаш – и вълкът нахълтал в кенефа.
    След малко излязъл, целият омазан по краката и опашката:
    – Е ти как можа баш химна да пуснеш бе…

    Две мутри седят в обществена тоалетна. По едно време единият чука по стената и вика:
    – Тиква, имаш ли някакво листче, бе?
    – Неам, бе, Картоф. Обаче мога да ти дам химикалка…
    Някъде в … N-ска тоалетна …

  5. Homo faber says:

    Благодаря, Омбре но на мен музиката ми я пуска масажиска-диджей, те такава…

    И не се скатавай от запознаване с мотиката, както казва нашия другар Паси, а я фатяй, щото Кака Хомовица след тази песен дето постоянно и я пееш, не знам какво ще става… 🙂

  6. rusalka2013 says:

    Браво на Баш майстора! 🙂

  7. aman11be says:

    Бравосссссс! И на двамата! 🙂

    • Hombre says:

      На всички благодаря за съпричастността към моите майсторски подвизи…

      • Homo faber says:

        И аз благодаря, Майсторе, че вместо пустата политика, сподели и житейски ситуации, които са по-близо до сърцата, както пеят и тези Майстори…

  8. Светла Павлова says:

    Подобно на случая по т.5 и ние имаме проблем с комшията в нашето село. Дели ни една ръждясала накъсана мрежа, която много го дразни от време навреме. И естествено, очаква се от нас с Павлов да направим оградата. Като му се напомни, че оградата е обща и искаме да разделим разходите по равно, за известно време забравя, че мрежата му пречи. А докато мрежата беше по-здрава, редовно ни се казваше, че мрежата я е слагал баща му и си я иска. Сега вече иска нова ограда 😀 . Аз съм казала на съседа, че можем да направим оградата с наши средства, ако се съгласи да я направим изцяло в неговия парцел, щом не иска да дава пари, но той и на това не е съгласен 😉 . И те така те…

    • Hombre says:

      Светле, ще ми повярваш ли ако ти кажа, че в тоя момент точно за теб си мислех…? Не си ли разбрала досега, че българинът е опак човек? Хеле пък ако му заговориш за пари, в смисъл, че трябва да се бръкне в джоба…
      Това само между нас, иначе пред света сме велики!
      От известно време ме мъчи един друг проблем. Оказва се, че за приключване на отчетната година и за получаване на изравнителна сметка, трябва да сме си в къщи, за да отчетат чиновниците от ВиК показанията на водомерите. Досега сами декларирахме колко вода сме изконсумирали, без да ни влизат в къщите разни непознати на мен люде. Би ли ми казала как е решен тоя проблем у Америчко?

  9. Светла Павлова says:

    Веднага ти отговарям – водомерите са на улицата. Кога минават да засичат почти не съм ги усещала. В пощенската кутия получавам съобщение, което ме уведомява колко долара ми е била предната сметка, колко кубика вода съм изразходвала за предния отчетен период, колко кубика имам да плащам в момента, от тях колко са вода и колко – мръсен канал.Плащам онлайн с кредитната карта.
    В България също не мога да се оплача ( според българските условия ). Тъй като водомерите са в дворовете, а и зимно време са зазимени и не се отварят водомерните шахти, за зимните месеци инкасаторите ни пускат по едни десетина кубика авансово. На пролет, в края на м.март минават по домовете да засекат водомерите. Тъй като не е възможно всички да са си вкъщи по едно и също време, особено пък ние с Павлов, мои близки дават показанията по телефона. Е, после чакат на гише да платят.

    • Hombre says:

      Светле, така както ми обясняваш нещата от живота, ще взема да стана американофил!!! Доколкото разбрах, процедурата е за отделен частен имот. А когато в една кооперация има 100 апартамента, къде са водомерите?
      При всички положения, никой не може да ме задължи в точно определен ден и час да си бъда в къщи, за да мине инкасаторът на проверка. Ако искам да дойде в определено време, което мен ме устройва, трябва да платя 10 лв. на вещото лице. Питам аз – къде е справедливостта, при положение, че с никого не съм се договарял и не съм подписвал споразумение да си седя у дома, когато не монополиста му е кеф?

  10. Светла Павлова says:

    А, това с кооперациите е по-интересно. Предишният ни адрес беше в блок. Там сметка за вода не сме получавали и да си призная, не съм много сигурна как беше решен въпросът. По апартаментите също нямаше водомери. Което значи, че водомерът е бил общ за блока. Предполагам, че определена сума се е е вземала от парите, които се плащат за поддръжка на кооперацията. В онзи квартал – тогава, когато живеехме там – сумата за поддръжката беше 700$ на месец. Тя, обаче, се плащаше от собственика на жилището, а не от наемателите. Ние плащахме само наема.

    • Hombre says:

      Светле, благодаря за изчерпателния отговор.

      • aman11be says:

        То още навремето дедо Маркс, некои сеги му казват Мордехай, е писАл : “Комунизъм….. само в най-развитите страни. “. После др. Улянов-Ленин с “приноса си” е….. майката на теорията и практиката….

        • Hombre says:

          Братко, доколкото ми е известно, в нито една страна по света не е имало комунизъм – общество на благодернствието. От всекиму според възможностите, на всекиму според потребностите. Верно е, че е имало и военен камунизъм, който нема нищо общо с научния комунизъм…

Leave a Reply

