Вести от клуба „Всичко мога, всичко знам”

“Всичко мога, всичко знам, аз вълшебник съм голям!”

Както казваше едно време майка ми – от кокошка  крак съм ял! Няма нещо хубаво, което ми се е случило и да не се похваля… За лошото по-рядко се сещам, особено за белите с моето пряко участие. Такъв съм си още от малък, та чак до наши дни. Днес ще ви  запозная с две важни за мен новини:

  • Ремонт на бензинов тример за косене

Както си косях тревата в двора и изведнъж машинката взе да хълца и да губи сили сякаш е болна от чехотка. Какво ли не правих, как ли не я молих – не ще и не ще да работи като света и дори въобще престана да пали. Накрая се обадих на експерт по ДВГ и го помолих да ми даде съвет. Тракиецът мигом се отзова на моя повик и след като ми препоръча да проверя запалителната свещ и дали има приток на гориво, което вече бях направил, посъветва ме да излея от резервоара остатъка от бензина – да не би случайно да има вода в него и наново да го заредя. Така и направих и машината запя. После пак взе да киха като в напреднал стадий на болестта. Тогава ми хрумна да продухам с компресор всички дупки по  двигателя, след което се прекръстих. И по този начин излекувах този безценен селско стопански прибор. Всичко това ви го казвам в случай, че някой друг изпадне в моето положение, а не само да се фукам.

  • Селска манджа със спанак и коприва, без грозде

Когато нещо ми се прияде, ставам като бременна жена. Тия дни прочетох някъде за подобна гозба и тутакси реших да експериментирам. Преди да пристъпя към изпълнение на самата рецепта, ще направя  малко предисловие. След като закупих от „Билла” основните продукти спанак, коприва и гъби, заех се с тяхното миене и нарязване. И изненада – оказа се, че бейби спанакът има средиземноморски произход, а отстрани на тарелката с малки букви пишеше: „Произход Италия”. Ако знаех какво купувам, щях да се откажа, тъй като „всичко българско и родно любя, тача и милея. Друг път без очила на пазар не тръгвам.

Братя българи, до там ли я докарахме – да купуваме от жабарите нещо, което би следвало да никне във всеки селски двор? Сигурно и копривата беше вносна, но вече бях изхвърлил опаковката. Слава Богу, пресния лук и мерудиите си ги набрах в ранчото. Между другото, след близо половин век СБЖ (съвместен брачен живот) разбрах, че жена ми не обича коприва, така че ще се наложи да омаам цела тенджера с тая чорба, която стана бая гъста и имам и днес за обяд. Нищо, след толкова много железо, което съм погълнал, ще стана и аз железен, напук на всички мои врагове. И понеже не съм като някои други майстори, които си крият професионалните мурафети, ще ви споделя изцяло моето ноу-хау:

Супа със спанак и коприва

Изпълнил съм почти оригиналната рецепа, като вместо олио използвах девствен зехтин (virgin oil), които някои са го превели като нефт. Умрем за тоя маслинов продукт. Освен това, добавих и една тарелка гъби печурки за още по-плътна консистенция на чорбата.

Консумира се докато е още топла. И както още къкреше на печката, налях си една водна чаша с узо. Отлично се връзват двата вкуса. Пробвайте и ще видите!

Bon appétit!

За да преглъщате по-лесно, без да се задавите, ще ви пусна една песен:

 

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Манджи, Направи си сам and tagged . Bookmark the permalink.

46 Responses to Вести от клуба „Всичко мога, всичко знам”

  1. aman11be says:

    Мастер шеф, ти коприва, спанак и гъби…. Ако беше хвърлил в тенджерата преди това и едно свинско джоланче да уври до омекване, съвсем гъста щеше да ти стане чорбичката. 🙂

    • Hombre says:

      Братко Аман, голи съвети не приемам. Само ако дойдеш и ми направиш едно показно… 🙂

      • aman11be says:

        Нямаш абЦелютно никакъв проблем. Осигуряваш мат’риалите, тургаш скоросмъртницата у герана, подготвяш салатата и се обаждаш. Тутакси съм дошъл. 🙂

  2. Светла Павлова says:

    Стига мрънка и се оплаква! Естествено, че ние ще ядем италиански спанак, а италианците ще ядат български 😀 !
    Аз в Маями съм купувала пипер от Холандия. Предполагам, че холандците са яли чушки от Флорида.
    Иначе из сайтовете е пълно със съвети да ядем продукция местно производство. Ама истината е, че ако сами не си я произведем, местната продукция вече само на картичка ще я гледаме.

    • Hombre says:

      Кой – аз ли, Светле?! Нема такова нещо! Просто отбелязвам как си унищожихме селското стопанство и ручаме ГМО на поразия!!!
      Мога да ти пратя една картичка от личното стопанство – ако много настояваш…

      • Светла Павлова says:

        Настоявам! Като не мога да си гледам моята градина, поне да се радвам на други.

        • Hombre says:

          Щом толкова настояваш, имаш я… Нека още малко да узрее всичко в градината. Правилно си употребила думата “други”, а не “чужди”!

          • Светла Павлова says:

            Благодаря, че си усетил!

          • Hombre says:

            Аз съм екстрасенсен, само некои вицове за манекинки не ги разбирам… 🙂

          • aman11be says:

            Намесвам се без да сте ме канили. За което – сорри! 🙂 Не знам колко зле е било при социализъма, ама в Русия и до днес като става дума за пипер – капии, долма за пълнене и т.н. казват “болгарский перец”. Пък той, пиперът де, може да е от Унгария, Македония, Тунис, ….

          • Hombre says:

            Много на важен се праиш! В Тепавицата се влиза бе покана.
            Бай дъ уей, работил съм като хамалин на Сточна гара и знам много добре каква стока сме изнасяли за целия соц. лагер, па и в капиталистическия свет…

  3. Светла Павлова says:

    П.П. Забравих да те похваля – браво за готварските ти умения.

    • Hombre says:

      Благодаря, Светле! Сигурен съм, че по-добре от мен се справяш ама пуста скромност…

      • Светла Павлова says:

        Хммм, не е никаква скромност. Аз не си падам много по чорбите, особено пък по тези с гъби. Гъбите ги уважавам само пълнени на фурна. Тъй че… в супичките сигурно си по-добър от мене.

        • Hombre says:

          Щом така казваш… Между впрочем, ти ще ставаш свекърва и е задължително да се научиш да ядеш гъби! Дано и снахата бъде добра готвачка, та да не се налага синът ти да се храни на ресторант.

          • aman11be says:

            Остава сега да разкажеш и вица за оная дето умряла от удар…

          • Hombre says:

            Припомни ми го…

          • aman11be says:

            Срещнали се двама приятели. Единият в траур. “Какво става? Защо си в траур?” “Ами жената почина. Яде гъби и …”
            След известно време пак се срещат. Този път другият е в траур. “Какво стана?” “Ами и моята жена почина.” “От какво?” “От удар. Отказа да яде гъби….”

          • Hombre says:

            Хубав виц! Добре че нашите жени са ни научили първо ние да пробваме гъбите… 🙂

  4. Светла Павлова says:

    Аз ще ям гъби само ако снахата ги опита първа 😀 .

  5. генек says:

    Хм, заранта тук беше петък, сега станало неделя…
    А за манджата… Трудно ще се изкажа, защото съм на друга вълна. Телешко в специален сметанов сос… Консумира се с биричка. И задължително с час разтягане по дивана след това…
    Отивам да … Ха, ама аз съм с вилицата в ръка…

    • Hombre says:

      Генек, нали обичаше зеленяш? В тая жега трудно може да ме съблазниш с мръвка.
      Довечера ще хапна само едни фъстъчки или бадеми с отлежало уиски и толкоз…

      • aman11be says:

        By the way ястие с коприва, независимо дали супа, каша (фрикасе един вид) или яхния, търпи и малко счукани орехи, сложени в последния момент – малко преди да го снемеш от огъня. 🙂

  6. Pasi says:

    Днешното интервю по Нова затвърди,убеждението ми относно проблема #КОЙ!
    Кой?
    На въпросчето ни: Кой?,
    смело отговора: “Той!”
    Свинска мас е Той помазан.
    Той е царският гавазин.
    Той е фокусника в цирка.
    Той е сикаджийска кирка.
    Той е с лента във ръцете.
    Той целува се с кралете.
    Той разпъва вред чадъри,
    за калинки, чукундури!
    Той е вечен миротворец,
    Той е доктор- огнеборец.
    Шланговете Той разтяга.
    Той през февруари бяга.
    Кой е Той? Зад всеки ъгъл!
    Той е лумпеняка кръгъл.

  7. rusalka2013 says:

    Леле, потекохоха ми лигите заради тая чорбица 🙂

    • Hombre says:

      Русалке, когато ми дойдеш на гости, цяла войнишка бака чорба ще направя специално за теб!

  8. Homo faber says:

    Всичко мога, всичко знам… но преди да се стигне до там, требе…” Който се цапа, той лапа!”
    Така че, бубайко… ти си знаеш 🙂

    • Hombre says:

      Фабер, въобще не се цапам, тъй като работя със стерилни дрехи за еднократна употреба, след което ги изхвърлям в кошчето за боклук. А, когато работя само с главата си – изобщо не са ми необходими дрехи…

  9. aman11be says:

    В случай, че не искаш да купуваш “жабарски” продукти, можеш съвсем спокойно да замениш спанака в рецептата с лапад, който наистина расте във всеки селски двор.

  10. Pasi says:

    Маковей на мукавей,
    тъй ни люля,
    тъй ни пей,
    герберче едно в ухото,
    и си кара през просото!.

    • Hombre says:

      Паси, като си толкова учен и всичко знаеш, кажи как да се справим с корупцията?!

  11. Pasi says:

    Ленин го е открил начина през 1917г. Експроприяция на експроприяторите. Друг способ не е намерен до ден днешен, никъде по света.

Leave a Reply

