Моите опорни точки

Тъкмо се чудех как да изсмуча нещо от пръстите си за поредното мое есе, когато попаднах на един коментар от мой приятел, по повод мой коментар в статията „ВЕЛИКИЯТ ВОЖД”. Вниманието ми бе привлечено още от първия ред: „Омбре, не мога да се въздържа да не се заям и аз.” Което ме кара да си  мисля, че не само на мен ми се е сторило като заяждане… 😀 Това хубаво – аз не се боя от никакви критики, забележки, апострофи и съвети, които ги считам за нещо съвсем нормално в един диспут. Но като се има предвид моя чепат характер, предпочитам да изяснявам различията между мен и моите опоненти на свой терен. Не всички могат да бъдат дебелокожи, колкото съм аз. Така хем по-обстойно мога да изложа своите съкровени мисли, хем няма да досаждам на домакина, който се е съгласил да даде гласност на моето мнение. И така, да карам по ред на нещата. Поводът за разгорелия се спор бяха следните мои думи:

Генек, не може и дума за сравнение да става между нас и гърците.
Първо – цитираните от теб политици преди всичко са националисти и не са се изявили в такава степен като слуги на чужда държава;
Второ – в Гърция традиционно съществува силно изразен антиамериканизъм, както и негативно отношение към Германия;
Трето – почти ежедневно в Гърция се провеждат антиправителствени демонстрации и стачки с прякото или косвено участие на гръцката компартия и синдикати, което води до непрекъснато олевяване на масите;
Четвърто – след падането на хунтата от власт 1974 г. не извадиха на показ досиетата на представителите на опозицията, а ги изгориха във вагрянките. Не си съсипаха службите като нас. Запазиха силна и боеспособна наборна армия.
Да изброявам ли още…?”

А брат Аман изрази несъгласие с мен по следното:

Омбре, не мога да се въздържа да не се заям и аз.
Говориш за политическата култура на гърците. Добре, на всички е известно, че бате Бойко може да дели само на 1. И това беше една от основните критики към него от опонентите му – че не оставя „фъндък“ за другите. Гърците по някаква причина явно не са допускали досега такива политици в управлението. Ако това е „политическа култура“, така да бъде. Но каква политическа култура е, да избереш и да търпиш начело на държава в кризисен момент един отявлен популист, който в края на краищата приема изискванията на кредиторите, но продължава да твърди, че се бори да защити националното достойнство.
„…в Гърция традиционно съществува силно изразен антиамериканизъм, както и негативно отношение към Германия;…“ Това обаче не им пречи десетилетия наред да получават финансови инжекции от САЩ като гранична страна на южния фланг на НАТО. Заедно с Турция. Парите не миришат, както казал онзи римски император.
Относно „олевяването“ – струва ми се твърде доста пресилено като теза. И политическият живот в Гърция след Втората световна война го показва.
За „облажването“ мисля, че всички сме съгласни. Но щом като се е „облажил“, да бъде така добър да си и плати сметката.

Започвам ред по ред да му опонирам:

  1. Като казвам „политическа култура” имам предвид афинитетът на гърците към всякакъв род политически новини, най-вече свързани с тяхната страна, превръщайки в свое хоби политиканстването в кафенетата, на площадите, в градинките, в семейна среда и т.н…
  2. Много бързо му лепнахме на Алексис Ципрас етикетчето популист! Заявявам това от  позициите на човек, който се стреми да бъде на еднакво разстояние от гръцкия премиер и неговите опоненти, каквито вече има дори в собствената му партия СИРИЗА. Със сигурност кредиторите ще постигнат голяма част от своите предварителни условия за отпускането на нов заем, но дори и да е така, народът на Гърция каза на висок глас своето „ОХИ”, което малко развали рахатлъка на гейвропейците. Поне не стоят като овце, без всякаква съпротива като нас!
  3. И какво  сега – понеже мразиш някого, няма да приемаш от него никакви пари, така ли? Отговорът е ясен – “парите не миришат”. Тука не се касае просто за едни пари, а в частност за отпускането на финансова помощ на Гърция и Турция в съотношение 7:10 за покупка пак от тях на въоръжение за целите на югоизточното крило на НАТО.
  4. На някои може да се струва пресилено „олевяването” на масите, но не и на  мен. Ако не беше намесата на Англия и САЩ след края на Втората световна война, Гражданската война в Гърция щеше  да бъде спечелена от левите сили и южната ни съседка би трябвало да се нарича Народна Република Гърция. Та не разбрах какво точно „Политическият живот в Гърция след Втората световна война го показва”?
  5. Значи признаваме все пак, че „облажване” е имало, само че не е било за всички и пропорционално разпределено. Едни са си пълнили гушите с черпаци, а други – с клечка за зъби са закачили само трохичка от кьорсофрата. Но както е казал мъдрият народ: „Безплатен обяд няма!” и „Само сиренето в капана за мишките е безплатно!”

Както подобава на подобен род дискусии, ще ви пусна една песен:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in По света, Политика и социология and tagged , . Bookmark the permalink.

65 Responses to Моите опорни точки

  1. aman11be says:

    Отлично, даже много добре! Почти удовлетворително. Сега и аз започвам да контраопонирам точка по точка. Предварително искам да се извиня за някои допуснати правописни грешки, но клавишите на лаптопа ми идват понякога малки за размера на пръстите и натискам без да искам някой съседен клавиш.
    1. Ако това да “бистриш политиката” по кафенета, соарета и джамборета е признак за висока политическа култура, аз направо почвам да усещам как се издигам поне една педя над земята – та ние сме нацията с може би най-висока политическа култура. Още Ботев го е забелязал (“В механата”).
    2. А как се нарича човек, който в подходящия момент казва на избирателите думите, които искат да чуят от него и след като спечели изборите не изпълнява нищо от обещаното? Аз мога да го нарека само популист. Дотам стига политическата ми култура. Вярно, че в началото Ципрас и компания се опитаха да разиграят малко театър, да се правят на мъжкари, но много бързо им омекнаха коленете и клекнаха. Ако някой може да оцени по друг начин развитието на нещата през последните две седмици, моля, ще ми е любопитно да го чуя. Разбира се, може да има вариации, особено по темата “Ама виж гърците как скачат по площадите, пък ние спим”, но това не променя същността на нещата.
    3. Руснаците за подобни случаи имат един лаф “Пьет с отвращением”. Ами като си толкова ербап ще намериш друг източник на приходи. Не е ли така? А в противен случай си налягаш парцалите и мълчиш. Защото антиамериканизъм, след като си взел от същите тези американци няколко десетки милиарда долара безвъзмездна помощ, някак си не звучи особено морално и читаво. Поне за мен е така. Знам, че в политиката категориите “морал”, “почтеност” и т.н. често имат друго съдържание, но ….
    4. Значи т.нар. олевяване е било налице след края на войната по съвсем обективни причини. ГКП и съюзниците й, доколкото знам са били основен фактор в партизанското движение. И след навлизането на Червената армия на територията на България се е очаквало да навлезе и в Гърция и там наистина да стане НРГ. Даже има слухове, че това е една от причините сега ние да нямаме излаз на Бяло море. Ръководител на делегацията за преговори с Гърция е бил Добри Терпешев, обущар по професия и със съответното образование. Нищо че се е бил издигнал до върховете на властта след 1944 г. Та неофициалната позиция на представителите на съветските окупационни власти е била да не се изтегля българската армия от Беломорска Тракия докато не свърши войната и не бъдат подписани мирните договори. От Коминтерна обаче идва друга, обратна по смисъл директива, в съответствие с очакванията за победа на комунистите в Гърция. Изглежда др. Сталин не споделял с много хора договорките си с Чърчил и Рузвелт.
    Та тогава наистина ГКП е била много силна, но след английския десант и последвалите събития през 1947 г. , ако не се лъжа за годината, и след това по ГКП е нанесен силен удар и тя не се е съвзела от него. От това време са и множеството гръцки емигранти в България, повечето от които са били партизани.
    5. Аз да съм отричал някога, че е имало “облажване”? Или пък да съм твърдял, че народът най-много се е облажил и затова трябва да плати смет ката? Само че тук идва основния въпрос, който навежда пак на извода, че това, което ни се предлага в момента е театър. А именно – защо досега, за всички месеци откакто е на власт правителството на СИРИЗА не предприе никакви мерки срещу известните фамилии, управлявали Гърция през последните 50 години и носещи основна вина завземането, а най-вероятно и “облажили” се най-много от огромните кредити? Нямаше време ли, няма възможност ли, при положение, че властта е в ръцете й? ЗАЩО??? С поставянето на този въпрос, мисля се пръсва на парчета всяка теория, че Ципрас и компания не са популисти. Популисти са, та дрънкат.

    • Hombre says:

      Братко Амане,
      Що ми требвА на баир лозе…? Ако знаех, че така ще ме разпертушиниш, въобще немаше да се захващам с теб… 😛 По повод извиненията ти за допуснатите правописни грешчици, отправям ти строга забележка. Човешко е да се греши и то си личи кога някой е неграмотен (примера, който Светла даде вчера) и кога грешката е неволна.
      Допуснал си и некои смислови грешки, като например „висока политическа кОлтура”. Къде виде употребата от мен на „висока”? При всички положения са по-просветени от нас, докато една не малка част от нашия народ е напълно индиферентен. Гаче не го касае това което става у нас и по света…
      Гледам, че си вмъкнал и ти своя опорна точка, която до този момент не е била предмет на нашата дискусия (имам предвид Добри Терпешев и Сталин).
      Що се касае до „облажването” – от самото начало, до края сме на еднакво мнение. Не е необходимо да натъртваш че не си отричал!
      И изобщо, пред тебе мога да си го позволя – не ми се прави на ощипана госпойца и да ми се извиняваш за щяло и нещяло. Дръж се като мъж и толкоз! Ще бъдеш разбран.
      Мога още дълго да споря с теб, но нека оставим и на другите правото да кажат нещо по въпроса.
      П.П. Едва ли е възможно само за няколко месеца да бъдат открити и осъдени всички виновници за гръцкия борч. Нека изчакаме още малко…

      • aman11be says:

        Нали знаеш – когато има желание се намира начин, когато няма желание се намира причина. Всичко е възможно. Най-малкото стартирането на някаква процедура. Ама няма. Не очаквам и да има. По същата причина, поради която и в България няма, няма и да има политик, осъден за злоупотреби.

        • Hombre says:

          Ти не случайно за втори или трети път го повдигаш този въпрос, който е напълно логичен и разбираем. Не мисля, че ще се размине на тия, които са се облажили, но вероятно още не е настъпил този момент. Според мен, не задължавам никого с моето мнение, Ципрас се изявява като добър стратег от позициите, които заема…

  2. genek says:

    Амане,
    хубаво си направил, че си намерил време – постигната е целта на занятието. Днес може да спорите колкото щете.
    А аз и не ща. Не обичам да обобщавам, не смятам, че един народ има общ характер, нямам и време за чеплезене по ръбовете на спора…
    Хубав ден!
    Отивам на тържествен обяд по случай рождения ден на адаша…

    • Hombre says:

      Генек, вярвам, че не си си направил некои грешни изводи от днешното ми есе.
      С пожелание да не прекаляваш с лимонадата на предстоящия тържествен обяд. Happy birthday to George!
      Амане, днес те обявявам за отличник! Ти си нашата гордост! 🙂

  3. aman11be says:

    Аплодисменти (рехави и често прекъсващи). Завеса. За днес стига. Благодаря за вниманието! 🙂

    • Hombre says:

      Скромен, та скромен…! Само аз ли няма да бъда? Плащам една торба жълтици на този, който се съгласи да ми стане пиарчик!

  4. Добре почнахте с 8 коментара до обяд, ама нещо секна сеирът. Разочарован съм.

    • Hombre says:

      Зеноне, ти сега от коя страна си – от страната на коментаторите, или от тази на сеирджиите? Ако имаш някакви упреци или рекламации, отправяй ги не към мен, а към сеирджиите.
      Плюс това, днес е 13-то число, така че е съвсем нормално… 😛

      • Силно разочарован, от сеирджия сега минавам към коментиращите.

        По т.1 – очевидно не си прав. Допускайки противното (че си прав), то ще се окаже, че ние, освен с най-добра политическ култура, сме с най-добра култура по футбол, право, а отскоро и по икономика и финанси.
        По т.2. – до вчера бях абсолютно убеден, че Аман е в заблуда, днес открих, че всъщност аз съм бил в дълбока заблуда. Мнозина очаквахме, че Ципрас има план Б (излизане от ЕЗ). Щом като е нямал, къде е тръгнал на сватба без член? Значи не е обмислил реалистични, макар и пънкарски действия, а е залагал само на wishful thinking.
        По т.3 – ами и американците нямат нищо против да получават парички от Русия и Китай срещу обещанията от световната печатница – и това е само един пример. Явно в международните отношения търговията и войната не са взаимноизключващи се.
        По т.4 не съм особено запознат. Но одесняване има само в България. За Европа левите идеи са си на място, там са се и зародили и развили (не в Русия).
        Пот.5 Аман е прав, но ми се струва, че там нямате противоречия с него.

        Черен Понеделник.

        • Hombre says:

          Зеноне, и аз съм разочарован от теб! Достатъчно ми беше да прочета коментара ти по т.1! Изглежда продължаваш още да си слънчасал, след като ми казваш “По т.1 – очевидно не си прав.”
          Първо, между добре възпитани хора никога не се споменава “ти не си прав”, защото може ти да грешиш (съвет на Дейл Карнеги), и
          Второ, много бързо реши да преминеш от учтивата форма “вие” на “ти”. Тъкмо бях свикнал с приятния гъдел, който галеше самолюбието ми и ти ме остави с отворена уста…
          По-надолу гледам, че продължаваш да раздаваш оценки, което ме навежда на мисълта, че вероятно контактуваш с извънземни сили, виждащи отгоре най-добре какво се случва на грешната ни земя.
          Имаш приятния навик да опонираш заради самото опониране, което ме кара да си мисля, че търсиш допълнителни доказателства за това колко си прав…
          П.П. Сега да не вземеш да се сапикясаш от думите ми и да се разсърдиш? Ние мъжете така разговаряме в Тепавицата 😀

        • aman11be says:

          Зенон, благодаря!!!

  5. Homo faber says:

    Ха добър ти ден, уста Омбреро…! 🙂
    Гледам, че и ти, макар човек пенсионер, си в крак с модата и си се отчел, с така модерните и споменавани в нашето сегашно славно време – “опорни точки”!
    В тон с модерноста твоя, и такава в нашето положение, нека не забравяме и сегашното международно положение с въпроса за гръцкия дълг. Че там “душманите” от ЕС си имат свойте опорни точки, или генерална основна точка. А тя е да свали правителството на Ципрас. Слушам сега в новините, какво са решили “великите сили” с наложената спасителната програма, която много сериозно ще се отрази, най-паче на обикновените хора. А те, както казваш по-горе, не са мирни и тихи и имат своето отношение, особено когато това касае ежедневния живот. И нищо чудно след време, народът опирайки “лоста” в това, което му е наложено, да постигне това, което е дълбоко в душата на фрау Меркел и компания…

    • Hombre says:

      Така е, Фабер, тепърва и ние ще усещаме жилото на ЕС, който все по-малко мед ще ни пуска…
      Препоръчвам ти една статия на бат Джимо, в която най-добре се вижда какво е международното положение:
      СТРАХОТНА СТАТИЯ НА ДИМИТРИ ИВАНОВ ЗА „МЕЖДУНАРОДНОТО ПОЛОЖЕНИЕ…

      • Homo faber says:

        Благодаря, Омбре! Наистина е страхотна статията и се сетих, че май съм я чел /сетих се от редовете, дето бат Джимо, споменава, събитията през ,1968 г. приятелите си и морето …/. Наистина положението става все по-международно и безнадеждно, но не особено сериозно, за сега … Въпросът е да не стане особено сериозно и безнадежно, че тогава сериозно заиграват едни, такива пушкала високи, като комини на ТЕЦ-ве … Дали ние човеците сме достатъчно разумни, да не допуснем това?

        • Hombre says:

          Докато има такива разсъдливи и разумни хора като тебе, Фабер, има некаква надежда за светлинка в тунела… 🙂

          • aman11be says:

            Стига тя да не е от фаровете на връхлитащия локомотив. 🙂

          • Hombre says:

            От кога си станал толкова черноглед, Амане?

  6. Pasi says:

    Гърция прекарва около 90 години след освобождението си от “Османско униние” /по СПД-съпругът на Първата дама/ във фалит. Големо важно. България преживя два фалита само за 25 години. Дреме ни! Всичко се оправя. Е, вярно за народа е зле, а ония дето крадоха съд не ги лови. Тях само Народен съд ги оправя и тричленки. В демократичните времена това не може да се очаква и няма да се случи. Някой тук там може да опере пешкира на недоволството, но системата си остава и ще продължи да генерира иманентните си противоречия – между труда и капитала, между едрия и дребния капитал, ще си действа закона за цикличното развитие присъщ на капитализма, като ще се ускоряват и задълбочават циклите… Някъде и някога това ще избие в социална революция, и според Ленин това ще бъде в “най-слабата брънка”. /”Империализмът висш и последен стадии на капитализма”/. Дали Гърция е най-слабата брънка? Според мен, категорично не. Ще се случва точно както и разсрочване за 30 лазарника, пък после я камилата я нейния драйвър. Отписванка ще има… в по-подходящи времена. Не днес. Днес, още около 85 милиарда, в т.ч. 25 за банките и 35 за изплащане на борчове, и другите не разбрах точно за какво? Ципрас се страхува за спестяванията на населението и е принуден да приема дори по-тежки рИформи, иначе революцията беше неизбежна. Да видим дали ще успее да прокара въпросните договорености през Парламента. Според мен – да; Той предварително си осигури достатъчно поле за политически маневри. Въпросът е какво ще мисли за него народът, след като си извади паричките от банките?

    • Hombre says:

      Паси, подозирам, че вчера цел ден си бил за риба у гьола в жк “Дружба” и затова не си посетил Тепавицата. Съвсем по марксистко-ленински обясняваш ситуацията в Гърция и може би си прав. Само ми кажи – и ти ли мислиш като Аман, че Ципрас е популист или се бори със зъби и нокти да изкопчи нещо от Триглавата ламя?
      Някога, като студент, сме провеждали семинар върху труда на Ленин ” Империализмът висш и последен стадий на капитализма”. Според Уикито, през XXI век вместо империализъм, се появява едно ново понятие глобализъм (и съответно антиглобализъм), което означава, че е достигната фаза, при която борбата за сфери на влияние е достигнала етапа на равновесие на силите.

    • aman11be says:

      Паси, а дали народът ще успее да си извади паричките от банките? Не съм сигурен, че тия 25 млрд. са дадени за това.

      • Hombre says:

        Амане, хващаме ли се на бас? Ако не си изтегли народът паричките от Трапезата (така на гръцки се нарича банка), тогава наистина ще има революция.
        П.П. В стаията “Кой се страхува от Алексис Ципрас?” става дума и за популизма…

        • aman11be says:

          За какво се хващаме на бас? Предложи ти. Революция ли ще е, вълнения ли ще са, но ще ги има. Това е без коментар. Но народът няма да има възможност да си изтегли трохите от трапезата. Тъй че уточни за какво предлагаш баса. Да не се окаже, че твърдим едно и също. 🙂

          • Hombre says:

            Първо формулирай за какво точно спорим, а после аз ще ти кажа къде да ме заведеш на гръцка таверна с рибешки деликатеси и жива музика…

          • aman11be says:

            Доста труден въпрос. За какво спорим. Аз не споря. Аз мисля, че народът, както му казваш, няма да си изтегли паричките от банките. Първо, защото няма да му позволят. И второ, защото ще го “омагьосат” с някакви лакърдии и ще го убедят да не ги тегли. Или поне не всичките. Ако ти не приемаш тази теза, нека да се хванем на бас. А гръцките таверни ти по-добре от мен ги знаеш, тъй че ще се осланям на твоя вкус. Още повече, че както казва баща ми, гостенинът е като добичето – каквото му дадеш това ще яде. 🙂

          • Hombre says:

            Щом не спорим, няма да има облог! Прав си – това не е народът, а вложителите в трапезите. Една част от тях ще си изтеглят всичките авоари, а друга част ще ги оставят за по-добри веремна по с обствено усмотрение, а не защото не им дават да си вземат парите. Преформулирай отново тезата си!
            С последното съм съгласен – само си носи достатъчно пари кеш!

      • aman11be says:

        А тук става дума за това, което и аз си мисля:
        За Гърция най-страшната катастрофа е да остане в еврозоната

        Подадено ми от генек. За което му благодаря!

        • Hombre says:

          Оформя се вече цяло съзаклятие срещу мен! Между впрочем, и аз, с бедните ми икономически познания, смятам, че за Гърция е по-добре да се върне към драхмата…

          • aman11be says:

            Напротив, генек в случая е по-скоро на твоето мнение. Поне така ми се струва. И на него му се привиждат червените гръцки ескадрони, които размазват евробюрократите.

          • Hombre says:

            Хууво… кажи ясно с кое не си съгласен!

          • aman11be says:

            С написаното в статията съм на почти 95% съгласен. Мисля, че човекът вижда добре проблемите и ги анализира. Не съм съгласен е с това, което се случва в момента с Гърция и с необяснимия за мен революционен ентусиазъм “Видите ли гърците как натриха носа на Тройката, евробюрократите и т.н.”. Просто няма такова нещо. Правителството на СИРИЗА, за да оцелее още малко вкарва гърците в още по-дълбока финансова пропаст, от която и внуците на правнуците им може да не могат да се измъкнат.

          • Hombre says:

            Никога не съм твърдял, че гърците са натрили носа на Триглавата ламя. Меркел, (Х)оланд и оня, как му беше името… Жан-Клод Юнкер, гледат все още на Ципрас като на малко дете. Но да твърдиш, че гърците не притежават революционен плам… търся заместител на израза “не си прав”, означава само едно – не познаваш гърците!!!
            Все още е на кантара дали правителството на Ципрас ще падне.

          • aman11be says:

            Тук трябва да кажа, че и аз никъде не съм твърдял, че гърците не притежават революционен плам. В сравнение с нас го имат в излишък. Но накрая от тоя революционен плам файда йок, както много от тук пишещите предричаха, че едва ли не нова революция ще разтърси Европа и тя вече нямало да бъде същата. В случая става дума не за пари, а за много пари. И освен за пари става дума и за принципи, чието нарушаване ще създаде прецедент, който ще е в състояние да бутне цялата къщичка. Мислиш ли, че някой ще позволи на гърците подобно нещо?

          • Hombre says:

            Амане, виждам, че и тебе те е обзел революционен плам. Не разбирам за какви принципи ми говориш? При всички положения едрият капитал иска да наложи своята воля над тези, които са се излъгали и са теглили кредити. Дълбоко съм убеден, че светът вече не е същият, заслуга за което има и Гърция.
            По-добре кажи своето мнение като експерт по есето, което ще излезе след 20 минути… 🙂

          • aman11be says:

            По отношение на кантара – с уговорката, че българските медии са далеч от това да бъдат критерий за обективност, но съгласно новините от Гърция след 20,00 часа май май на правителството все по-силно му се клатят краката. Зам.министър на външните работи подал оставка, повече от двадесет депутати от СИРИЗА се обявили против приетите от Ципрас в Брюксел мерки, председателката на парламента не се знаело как ще гласува, но имало голяма вероятност да не подкрепи предложенията на правителството и т.н. и т.п. Това общо взето не говори много добре за правителството. Нали?

          • Hombre says:

            Съгласен, но око да види, ръка да пипне… 🙂

          • aman11be says:

            Говоря за основни принципи, върху които се гради съвременното общество. Единият от които е, че безплатен обяд няма. Като си взел кредит, следва да го върнеш при условията, по които си го взел.

          • Hombre says:

            Когато ТИ си взел крадита, длъжен си да го върнеш. Но да загрорбваш целукупното население, без то да знае за капана, в който го вкарваш е напълно безпринципно!

          • aman11be says:

            Ами нали това население си ги е избирало в продължение на 50 и повече години тези политици да го управляват. Да не би аз да съм гласувал за Папандреу, Мицотакис и останалите от пасмината. Щото хубаво им беше “га ядоха кифтетата” и ни се присмиваха колко сме прости и бедни. Да не би аз да съм ги карал да лъжат в Годишните си отчети за нивото на задълженията, за БВП и т.н. Да не би Папандреу и Мицотакис лично да са правили тия отчети и никой друг под тях да не е знаел какво става, а? Ама им беше густо да ползват хиляди привилегии и да имат 140 дни празници. Може и повече да бяха. Тъй че сега дай да не плачем на чужд гроб. Що ние нямаме 320 млрд. заеми?

          • Hombre says:

            И защо разглеждаш населението като един монолитен блок? Има такива и онакива.Плюс това, изборната с-ма в Гърция фаворизира партията, спечелила най-много гласове с допълнителен бонус, така че на практика страната се управлява от 1/3 от целия електорат. Като изключим тези от големите населени места, по селата и по островите хората си немат хал хабер какви парични потоци са постъпвали в страната. Не всички са яли кифтета. А решенията са се вземали от една малка част от висшите чиновници.
            Бихме могли и ние да имаме 300 млрд. заеми, но дали е здравословно?

          • aman11be says:

            Бихме, ама нямаме. А те имат и продължават да вземат. Дали е здравословно?

          • Hombre says:

            Добре, ако не ти се спи все още, виж най-новото ми есе…

          • aman11be says:

            Реално погледнато и на прословутия референдум са гласували с “Не” около 36% от имащите право на глас в Гърция. 61% от гласувалите на референдума, които общо са 62% от имащите право на глас. Но какъв ажиотаж, какви илюминации, колко приказки се изприказваха, колко гръмки слова. Тъй че на избори е почти винаги така. Да не река винаги. Обикновено решенията се вземат с не повече от 30-35% от гласовете на народа. А “кифтета” е имало за всички…. В това можеш да си сигурен. На някой по 2, на други по 2 млрд., но е имало за всички.

          • Hombre says:

            Представям си ако тебе те назначат за Дядо Мраз, който да раздава подаръци на българския народ… 🙂

        • aman11be says:

          Тъй де, ще видим утре, вдруги ден. Изобщо очертава се интересна седмица. Току виж до 01.08. и ЕС или поне еврозоната вече не са същите. 🙂

          • Hombre says:

            Очаквай по нашите земи да се репатрират бая гастарбайтери от съседна Гърция.

          • aman11be says:

            Има една приказка – надай се, Гиргино! 🙂

          • Hombre says:

            Нали все нещо трябва да ни топли?

        • aman11be says:

          Виж сега, хайде не обиждай гърците с тезата за излъганите камилчета, които са теглили кредити не осъзнавайки какво правят. Сам многократно си казвал, че гърците са всичко друго, но не и балами. Сигурно ненапразно има приказка, че като се роди грък, евреите плачели.

          • Hombre says:

            Кой ти говори за кредити, които някой грък е теглил от свое име и за своя сметка? Тук става дума за държавен дълг, който ще изплащат дори и още неродените гърчета. Ръйраш ли…?

          • aman11be says:

            Не ме разбирай буквално. Не говоря за гърци поотделно. Мисля, че много добре разбираш какво казвам.

          • Hombre says:

            Сега пък ще ме изкараш и буквоед! Други са специалисти в тая област…

          • aman11be says:

            Напълно съм съгласен с теб за неродените гърчета и държавния дълг. А катилите на Ципрас продължават още да го увеличават и то юнашката. По 80+ млрд. наведнъж. А някои им се радват, че били стреснали кака си Меркел…. Ха, ха, ха! С какво са я стреснали, с това че си набутват народа по-дълбоко в блатото ли?

          • Hombre says:

            Както има една приказка “Сиромах човек – жив дявол” с пълна сила се отнася и за гърците.

Leave a Reply

