За Топлофикацията и още нещо…

Мислех днес да ви зарадвам с едно продължение на сагата с “Топлофикация – АД”, но за съжаление плановете ми не успяха да се реализират. Бях инструктирал жена ми да ми донесе от София един стар скенер, който отдавна не го ползвам, смятайки да му вдъхна живот тук на село… Целта ми беше да сканирам изравнителната сметка от “Нелбо Инженеринг” и пояснителната бележка – един хвърчащ лист, представляващ “доказателството”, че не фирмата ми дължи пари, а аз на нея… Трябва да ви кажа, че ако бях посетил публичен дом, сигурно щяха да ми представят по-грамотно оформен разходооправдателен документ с подписи и печат!

За съжаление, при OS “Windows Vista” качена на лаптопа ми, проклетият му скенер си поиска неговия драйвер Benq Scanner 6678-9we. Мислех, че автоматично ще го разпознае и ще го качи, но не се получи. Тръгнах по обратния път – да го сваля от някой сайт и аха да стане работата, антивирусната програма ми каза, че драйверът е  заразен. Направих така 10 опита да го изтегля от различни сайтове и все същият резултат. Накрая се отказах, като ще оставя мероприятието за по-късен етап. Освен ако някой не ми помогне и ми изпрати по DHL липсващия драйвер, мамка му и прасе! Ще бъде любопитно да видите как служителката от нелбото се е отчела  пред жена ми. То се оказа, че  работата е не толкова за юрист, колкото за икономист-счетоводител…

Абе, тия хора немат ни срам, ни очи…! В XXI век да ми представят отчет на лист от тефтерче, който да ми послужи като юридическо основание да направя рекламация до 4 август 2015 г. Щом успея да го сканирам, ще го публикувам, за да ми кажете вие какво мислите… Може пак аз да съм прекалено тъп! Освен това, не ни е представила разпечатка за изразходваното количество вода и заплатените суми за целия отчетен период. Обяснението е много просто – мързи ги, а може би и се страхуват да не открием и някоя друга тяхна грешчица.

Продължавам да работя по въпроса, а вие следете non stop за появата на така желания от мен документ за публикация. Ако това изобщо може да се нарече документ…

И за да не ви оставям в неведение, реших все пак да направя снимки на въпросните документи с помощта на мобилния ми телефон. Ето ги:

Очаквам някой да ми каже какво е разбрал и евентуално да ми разясни положението.

На това място  би следвало да има песен, като този път предоставям изключителните права на вас. Печели първият, който се отзове на поканата ми.

Желая ви приятен и успешен ден!

Следващата песен е по идея на Фабер:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Материално-финансово състояние and tagged . Bookmark the permalink.

36 Responses to За Топлофикацията и още нещо…

  1. Pasi says:

    Омбре, консумацията на т.н. топла вода я търси в сметките на ВиК по номер на топъл водомер за въпросния отчетен период. Може и чрез регистрация на сайта на Софийска вода да се докопаш до търсените от теб данни.Ще разбереш кубиците консумирана топла вода за периода и тогава нещата ще са по-ясни. Ще трябва да идентифицираш и дължимата такса за сградна инсталация за отопление, която е независима от свалените радиатори. И чак тогава ще се съсредоточиш на подгряването. Шибана работа!

    • Hombre says:

      Благодаря за разясненията, Паси! Ти ме “успокои”… 🙂
      П.П. Нали в основата на калкулациите на нелбото трябва да стоят показанията на водомера за топла вода. Направили са го нарочно толкова сложно, за да не може никой да разбере как ни лъжат…

  2. Pasi says:

    Във всеки случай, не ми се вижда реално такса сградна инсталация и подгряване на топлата вода общо да струват колкото всичко това плюс отопление, колкото плащам аз. По-преди констатирах, че вероятно у вас къпете и слонското семейство. Някъде в сайтовете търси как съдят топлофикация за надписани сметки. Срещал съм доста случаи включително и практика на съда. Но ме мързи да ровя. А освен това знаеш за делото на давещите се…! Скоро се заядох с ЧЕЗ по повод надплатена от мен сума в размер на 89 лв. Поисках да ми я върнат вместо да прихващат от следващи сметки. Поискаха ми сметките за плащането в оригинал за да ми върнат парите, нещо неупоменато в Общите условия за снабдяване. ЧЕЗ не отказват, че дължат, но настояват да им дам моите оригинални документи, с което бих загубил документите представляващи основанията за съдебен иск. Стигнах до КЕВР, а оттам заявиха че нарушения на Закона за енергетиката не съществуват , а по облигационнното отношение не са компетентни да се произнасят. Междувременно сумата намаля в резултат на прихващанията от следващи сметки , и воденето на дало по въпроса загуби смисъл в частта главница на претенцията. Не е така обаче по отношение на забавата записана като текст в общите условия- 10 лв. за всеки ден забава. Натрупаната сума за забава вече е над 1000лв по този текст. Още се колебая дали да почна дело, в което да доказвам,че са в забава от първия ден в който съм си поискал парите, и че тяхното условия за представяне на моите документи за плащане е неоснователно, тъй като никъде няма изискване гражданите да пазим документите си за платени стоки и услуги. Зная че имам шанс да спечеля подобно дело, но вече не ми се занимава.

    • Hombre says:

      Паси, всичко е вярно, което казваш, но какъв е смисълът да ги съдиш? Ще спечелиш делото, но ще си разбиеш нервната система. Погледни само какви идиотсски искания ти поставят – ти да им представиш фактурите, които те са издали!!! Което може само едно нещо да означава – в тяхното счетоводство цари пълен батак!
      И на мен у наше село ми надписват всяка година сметките дори и през зимния период, но си трая, защото така не ми идва толкова нанагорно сметката за месеца…

      • aman11be says:

        “… Което може само едно нещо да означава – в тяхното счетоводство цари пълен батак!…”
        В грешка си, бате. Това най-вероятно означава, че на тях им е много добре известно, че 99,99%от клиентите им не си пазят оригиналните фактури повече от 1-2 месеца.

        • Hombre says:

          Убеди ме, брато… Кво щех да правя, ако немаше такъв като тебе да ме насочва в правилния път… 🙂

      • Паси, всичко е вярно, което казваш, но какъв е смисълът да ги съдиш? Ще спечелиш делото, но ще си разбиеш нервната система.

        Направо си представям Ботьов в някоя кръчма в Браила:
        – Мога да разкатая Турската империя, но какъв е смисълът? Ще ги разкатая, но ще си разбия нервната система.

        • Hombre says:

          От тия отърваване нема… Блажени са само тия, дето немат нищо – ни дом, ни кола, нищичко…
          Само на босия цървулете не могат да земат!

        • Е, Ботьов да не е имал нищо за губене? Майтап нещо, що ли?

          • Hombre says:

            Един въпрос само: на пролетариата кво могат да му вземат?

  3. Homo faber says:

    Има и още нещо … здравето е най-важно, особено нервната система! Но за честта на пагона си заслужава човек, да ги подгони монополистите. Въпреки че, борбата ще е неравна, с прашката може да ги повали човек, но нервите… 🙂
    Лято е, нека домашните да те пратят на Бургаските минерални бани… пък и твоя любимец Бат Веселин, ще е в Бургаз на Спирита… да не забравиш букет да му поднесеш … 🙂
    Хващай пътя за морето, Омбре и разпускай йййййй!
    Веселин Маринов “подгрява” Spirit Of Burgas
    Пък после и спомен може да те топли, и да ни докладваш що е Стършел /Омбре/ свършил… 🙂

    • Hombre says:

      Фабер, освен нервите, които човек ще изхаби, не по-малко значение има загубеното време.
      Виж и до какво друго прозрение стигнах:

      Някому направи ли впечатление текстът в изравнителната сметка на абонатите?
      „При постъпване на уважителна рекламация от потребител се актуализират изравнителните сметки на всички абонати в СЕС”.
      Ако евентуално „Нелбо Инженеринг” или която и да е друга фирма за дялово разпределение на разходите си признае грешката, това означава, че на едни клиенти ще намали сумите, които има да им връща, а на други, които са длъжници ще ги завиши, за да компенсира потърпевшия.
      Нали си представяте кога това ще се случи. Ще настъпи вой в цялата етажна собственост и в върху главата на този, който е направил рекламацията ще се изсипят куп ругатни. А има по-просто решение – удържат се пари от заплатата на счетовода и се дават на този, който има претенции за сумата в изравнителната сметка.
      Като първенец и първопроходчик, сложих песента ти на първа страница в Тепавицата.

      • aman11be says:

        А бе нека си го кажем открито, освен нервите и времето не без значение са и парите, които трябва да “хвърли” човек, за да заведе дело срещу който и да е монополист. Доколкото знам само първоначалната такса е от порядъка на 400 лв..А какъв ще е изходът от делото, т.е. кой ще плаща накрая съдебните разноски хич не е ясно.

        • Hombre says:

          Цугцванг, брато…

        • А ако ситуацията е такава, че монополистът трябва да заведе дело, а не ти? (виж линка ми от предната оплакваческа статия)

          • Hombre says:

            Се тая, Зеноне… ще ти пилят нервите, ще те заплашват по телефона и ще ти пращат съдия-изпълнител, докато те уморят и накрая наследниците ти ще плащат…

          • Все тая е само, ако си измисляш извинения как да не направиш нищо.

          • Hombre says:

            Чакам подкрепление от младежите кат тебе…

  4. Homo faber says:

    Няма нищо случайно, Омбре … и блока може да бъде разрушен от воя …
    Навремето ги/си направиха тези счетоводни фирми … разни големци от тази система, намериха ниша, ясно защо … 😦
    Напълно са излишни, ама кьоравото трудно се изпуска и никой не иска изменение … има за всички!

  5. Светла Павлова says:

    Вдигнах кръвното днес само като ви чета писаниците. Да каже човек, че е възмутително такова отношение към потребителя, ще е малко. Умиране има, отърване от топлофикацията няма. Ега ти чудото, ега ти….

    • Hombre says:

      Ти пък, Светле! Нали живееш в една подредена държава?
      Макар че и там стават едни, не ти е работа… Имам предвид “бонус-малус” за шофьорите нарушители по пътя, на които им съдират задниците от застрахователните фирми и не само от там…

  6. Светла Павлова says:

    Ти пък като не живееш в подредената държава, откъде знаеш на кого как съдират задника там? Тя, онази държава, затова е подредена, защото им съдират задниците на системните нарушители. Но това какво общо има с твоя проблем? Аз просто изказах съчувствие, а не че те смятам за нарушител или за нередовен платец.

    • Hombre says:

      Това че не съм бил в тая “подредена държава” съвсем не означава, че не се информирам редовно какво става там.
      Подобна забележка ми беше отправила и една моя съученичка, която 6 месеца в годината живее в Маямито при своя син. И не разбрах какво повече от мен знае, при положение, че гледа само българска телевизия, а иначе пътува като куфар насам-натам, без бъкел една думичка на английски да знае…
      В останалата част, Светле, мислим еднопосочно! Нещо не си ме разбрала добре, но ти благодаря за съчувствието!

  7. Pasi says:

    За информация държавната такса по търговските дела е 4% от цената на иска. В моя случай ако искът е за 89 лв. към м. февруари когато е станало двойното плащане и неустойките за забава 1000лв. то върху 1100лв д.т. е 44лв. Не в това е проблема. За мен проблемът не е и в 89 лв., които текущо се прихващат от следващи сметки. Надявам се че разбирате, че става дума за измишльотина на администрацията на ЧЕЗ, по-точно на счетоводството, които настояват за бележките,твърдейки, че това били разходно оправдателни документи за целите на плащането на ЧЕЗ. Аз пък разполагам с оргиналните документи но твърдя, че въпросните бележки са разходно оправдателни документи за мен а не за тях. При тях са парите. Ако ми ги върнат, ще имат документ че са платили по моя б.сметка. и винаги този документ може да бъде противопоставен на мои искове с цел измама. Те прекрасно разбират ситуацията но и КЕВР се оказа зад тях, въпреки че никой нормативен документ или Общи условия не задължават клиентите да представяме документи в такива случаи. Тук става въпрос за принцип, а не за пари. Искаше ми се да ги ощипя с неустойката, за да разберат че не са прави. Това е… Цял ферман изписахме между нас в учтива форма, разбира се.

    • Hombre says:

      Паси, личи си, че си навътре в нещата. Удоволствие е да контактувам с хора като теб…

  8. rusalka2013 says:

    Господин Тепавичарю, ако искаш аз пък ще ти напиша такова листче как Нелбото ти дължи милион, пък тогаз да видим чие листче е по- по- най-! 🙂

  9. Йосарян says:

    Прибирам се от работа, отварям”Тепавицата” и чета някакъв икономически форум.
    Борбата с монополите се печели само на Запад. А и там се печели само по филмите.
    Щото навсякъде монополите пишат законите. Справка – проекто-закона за лобизма.

    • Hombre says:

      Йосаряне, за твое сведение, след приключването на форума, на всички участници в него ще бъдат издадени дипломи, с каквато ще могат да си намерят работа в коя да е страна-членка на ЕС…

  10. Йосарян says:

    Благодаря, Омбре, ама аз мисля да прекратявам “активна състезателна дейност”.

  11. Йосарян says:

    Добре…, до утре.
    П.П. Благодаря за запетаята.

  12. Pasi says:

    За сведение на тепавичарите, веднъж успях да се преборя с бившето ЕОН, сега “Енергопро”, като спорът беше за начислена сметка от негоден /по протокол/ електромер и забава на доставчика 55 дни да установи негодността на електромера в табло на улицата. Сагата приключи със спогодба пред Комисията за защита на потребителите и те отписаха начислени 500лв. при неизползван имот, и още толкова след датата на установяване на негодността. Една година кореспонденция, пълномощни и прочее, но спечелих.
    Не съм лаик, верно е…

Leave a Reply

