Изгонен от рая

 

Мъка, мъкааа… Тъкмо си бях свил едно топло гнезденце в Genek’s Site, наричан за по-кратко „Рай” и той взе че най-позорно ме изгони от там… И връщане назад няма – рече той… Мислех да прекратя всякаква полемика с човека, комуто съм предизвикал сериозно смущение в нервната система, но понеже той не мирясва, честта ме задължава да му отговоря. Нищо, че не всичко зная, ще се опитам и аз акъл да дам…

Вярно, публикувал е част от моите писма до него, но леко фризирани, а други отсъстват, губейки се по този начин есенцията на моите ухажвания. Като това, например:

Излишно е да се надприказвам с теб! Само ти си вътре в нещата, другите са пълни имбецили (аз го казвам, не ти приписвам мои думи). Не се ли усещаш, че ти искаш от тези пет колеги да изпълняват закона, който е в твоя защита, без да имате сключен помежду си някакъв договор? Защо не искаш да ги попиташ те съгласни ли са? Ако взаимоотношенията ви бяха нормални, всеки щеше да прояви човещина, но ти зорлем ги настройваш срещу себе си. Така мисля. Цар си да си създаваш врагове! Започнал си вече да се самоизяждаш…

В интерес на истината, от теб научавам много, но при добро желание и ти би могъл да научиш нещо от мен. Твърде безпардонен си, липсва ти добро възпитание и дипломатичност, което неминуемо поражда конфликт с тези, с които общуваш. Не може един преподавател по български език и литература да не знае, че елементарното изисквахме във взаимоотношенията между хората е да се обръщат един към друг по име. Другото е пренебрежително отношение към събеседника.

Продължавам все така да храня най-топли чувства към теб! Ще се радвам, ако запазиш и ти към мен топли чувства и ми позволиш все така да се чонкам с теб, както и ти с мен. Нали сам казваш, че не сме в бална зала?

П.П. Въпреки, че не беше много коректно от твоя страна да публикуваш част от нашата лична кореспонденция, не ти се сърдя. Хората знаят с кого чат пат имаш “свада”. Ако аз исках да се изгавря с теб, щях да ти отговоря по достойнство в моя блог, но предпочетох да го сторя в лично писмо, щадейки твоето достойнство. Въпрос на морал…

Приеми, че нищо лошо не съм ти казал, както и ти на мен! Така постъпват истинските мъже”.

Тук бих искал да поясня нещо: “Специалните условия на труд може да издействаш само с писмена заповед на директора“. Имал съм предвид, че колегите ти не са длъжни да  знаят за твоето здравословно състояние, особено ако социалният климат е влошен и законът в никакъв случай не визира Иван, Драган и Петкан автоматически да ти съдействат за осигуряване на нормални за теб условия на труд. А заповедта на директора може да бъде одобреният план-график за учебните  занятия. Какво по-просто и ясно от това? Това не е като пешеходец на зебрата…

Понеже обмисляш всяка своя дума и  изречение, както твърдиш, за разлика от мен, преценил си, че точно това мое обръщение по-добре да не го публикуваш.

Отделно, не разбирам защо си забравил да включиш и своите отговори до мен, където се срещат не една и две ad hominem квалификации, за да добие човек по-точна представа кой какъв е от нас двамата? На това му се казва манипулативен подход. Но нищо, няма да издребнявам.

Сега – погледнете мен, след това него…  после пак мен и пак него… Сравнете езика на единия и на другия и кажете колко обидни думи в писмата си аз съм  използвал и колко той?!

Дори и  в този миг бих могъл да преглътна нанесените ми обиди и да му подам ръка за сдобряване. Но тъй като разбирам и аз малко от психология, нищо, че ме смята за невежа, сигурен  съм, че няма да приеме предложението ми. Ако аз съм шоп, той е шоп на  квадрат, при това  без да се съобразява с реалността…

И какво спечелихме и двамата? Нищо!!! На война винаги губят и двете страни, ако не го е разбрал. Можеше да не  вдига пушилка и да си остане  между нас този спор. Тогава щях да се постарая да изгладя различията между нас, специално това, което най-силно го е подразнило за споразумение с колегите му. Признавам, че не съм го дефинирал съвсем точно, но идеята ми  беше съвсем различна, а именно – да не се стига въобще до прилагане на закона, а доброволно постигане на съгласие между двете страни. Ама някои се правят на по-принципни, отколкото са всъщност. И това, при положение, че никога досега не съм обсъждал законите дали са добри или лоши. Абсолютно признавам правото му на специфични условия на труд, така както е написано в Кодекса на труда.

Гоше, извинявай, че те разстроих и наруших твоя душевен мир… Прости ми и нека да се сдобрим. Обещавам повече да не правя така.

Виждам някаква надежда. Препрочитам неговите заключителни думи:

„П.П.П. Това е…

Невежество, пълна юридическа неграмотност, презрение към законите, проповеди в стил „Налягай си парцалите!“, омраза към инвалидите…

Е, подобен… да, няма как да бъде допуснат тук…  (в Рая – б.м.)

И, да отбележа, не много умни тактики – публикуването на писмата му показва доста негови  черти, които се опитах да прикрия. Да, не исках да го оставя да се излага, но щом желае…” (любопитен съм да разбера какви са тия мои черти – б.м.)

Какво благородство лъха от този човек! Каква начетеност, какъв остър ум! Къде съм тръгнал да се меря с такъв титан на мисълта? Иска да ми спести излагацията, гаче той целият е в бяло… Но, нека не си правим повече самооценки – да оставим на другите да кажат кой колко е грешен и кой колко пари чини…

Някой спомена, мисля, че беше Паси, че си мерим пишките. Видно от картината най-горе, размерите на моя мъжки атрибут са скромни, докато той на няколко пъти е споменавал колко много е надарен. Вервам му, но задължително качество е в определени случаи да бъде неговият атрибут и твърд… В учебника по анатомия пише, че колкото е по-голям, толкова по-трудно се изпълват с кръв пещеристите тела…

И накрая, една  препоръка от мен – нема само той да раздава акъл. Желателно е да изтрие от своя блог-сайт всички мои постове, за да не му навяват лоши мисли в главата…

Като награда за тези, които са успели докрай да прочетат тази моя статия е следната райска песен:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Bad news, It is not a Humor! and tagged , . Bookmark the permalink.

50 Responses to Изгонен от рая

  1. Pasi says:

    Канибалска рецепта за варене глава на шоп: Слага се шопската глава в голяма тенджера под налягане заедно с едно паве. Когато павето уври и може да се бодне с вилица – още 4 часа!

    • Hombre says:

      Чудесна рецепта, Паси! Сигурно си я и изпробвал… 🙂
      Доколкото те познавам, ти също си мъж с достойнство. Как би реагирал на мое място, ако някой те обвини в омраза към инвалидите? При това – без да те знае и познава, без дори очите ти да е виждал… Имах приятел, няколко години по-млад от мен, който бе поразен от инсулт, вследствие на което единият му долен крайник остана почти напълно парализиран.. През ден съм ходил у тях да го навестявам и да се информирам за здравето му. Оказвал съм каквито съм могъл дребни услуги на него и на семейството му. Само да спомена, че баща ми също си отиде от тази коварна болест, което определено се е отразило на психиката ми.
      Ще ми лепи някой си етикети какъв съм бил човекомразец, вместо да погледне сам себе си… Не понасям циници, които си въобразяват, че са нещо повече от останалите и определят кой какъв е! Само те са свестни, само те имат нужда от съчувствие и състрадание. И понеже непрекъснато ми навираше под носа Закона, държа да отбележа, че ТЕЛК не е съдебен орган, който императивно да определя какъв режим на труд и хранене да се осигури на болния.

      • Pasi says:

        Простота
        Баце и Стоичков в спор.
        Цял народ като декор.
        Каратисти, футболисти
        и словесни онанисти
        се намесват в тази сага
        и раздухват, помпат тяга!
        Каратист срещу Кама!!!
        О, свещена простота…
        Паси, 30.11.2013г.

        • Hombre says:

          Нямам интернет и пиша от таблета на внучката.😊☺
          Уфффф, дойде… 🙂

  2. Pasi says:

    Приятели, учете математика! За да сте сигурни, че когато си поискате пи4ка, няма да получите пи6ка и обратно.

    • Hombre says:

      Е, винаги ще се намери някой отличник в колектива, който да даде напътствия на другарчетата-чавдарчета. 🙂

  3. Homo faber says:

    Така е в живота… един пенсионер влиза в рая, друг пенсионер влиза! 🙂

    • Homo faber says:

      П.П. … като този … 😉

    • Hombre says:

      Фабер, животът е такъв, какъвто си го направиш! И затова някои хора, без да ми завиждат, тихичко подмятат: “Наистина има хорица, които с тихичко мирясване са стигнали до пенсии, че и отвъд…
      Гальовно наречени “хорица”, които не щат да мрат… 😦

    • Кисса says:

      Хе хеее, браво Фабер, страхотен нагледен пример. Флавио Бриаторе и Елизабета Грегорачи … велика двойка. Пич, та дрънка (минал е преди това и през Наоми Кемпбъл), а за пТичката до него думите са излишни 🙂 Тойзи пенционерин е наистина в рая, стигнал е до пенЦия не с “тихичко мирясване” ами с тонове адреналин, без да се инвалидизира от това. Защо ли? Ами защото е широко скроен (като теб), а не дребнава душица. Дано съм те успокоила веднъж завинаги и престанеш да се тревожиш за … глупости 🙂

      • Hombre says:

        Дай, Боже всекиму такава съдба!
        П.П. Пропуснах да отбележа, че като стар манипулатор е успял да настрои Йосарян срещу мен, спекулирайки с чувствата му на претърпял подобна сърдечна операция.
        Йосаряне, ако ме чуваш, знай, че нямам нищо против болните хора, в т.ч. и срещу тебе. Напротив, искрено съчувствам на всеки един от вас и ако мога с нещо да помогна, с радост бих го направил.

      • aman11be says:

        Да ме извинявате, че се намесвам (за кой ли път) неканен, но ако човек се позамисли, не съм сигурен, че ще се сети за някого със седемцифрена сума в банката, през когото да не е минала Наоми Кембъл. Какво да се прави? СърДце трамвай! Има място за всички (пак напомням – със поне седемцифрени суми в банката и частен самолет или поне 40 метрова яхта, а най-добре и двете). Афроп(т)иченцето е живо олицетворение на афоризма как една жена може да превърне един мъж в милионер (ако преди това е бил милиардер). 🙂

        • Hombre says:

          Амане, встъпителните ти думи ги пропускам, защото не искам отново да ти обяснявам какъв е регламентът в Тепавицата. А той е много прост – няма регламент, с едно единствено изключение – без обиди!
          Та, да те попитам – коя е тая Наоми Кембъл?

          • aman11be says:

            Ами ей я на. Официално май вече бивша манекенка (родена през 1970 г.). Неофициално професионална ..потрошачка на богати чичковци. Преспала е с половината по най-скромни изчисления представители на т.нар. бизнес, спорт и арт елит от двете страни на океана. Не уточнявам кой.

          • Hombre says:

            Баси… Таа е като чер натурален шоколад без подсладител!
            Братко, ти говориш толкова убедително за тази “девойка”, че започвам да се съмнявам дали не си бил неин сутеньор…
            П.П. Хубавото на истинското приятелство е, че не ти се налага всеки път да казваш, че се шегуваш, за да не си помисли отсрещната страна, че я обиждаш… 🙂

          • aman11be says:

            Струва ми се, че тя сама си е сутеньорка, но знае ли човек… Който и да е, определено няма да му се налага да работи, за да чака на заплата. 🙂

          • Hombre says:

            Еееее… недей да скромничиш! Не е минала без логистичен съпорт.
            А когато душата ми е свита от страх какво ще си помисли отсрещната страна, не ми идва музата… 🙂

          • aman11be says:

            Брат ми, ако обичаш не ми коригирай написаното без да сме го обсъдили. Написах ..Ротрошачка съвсем съзнателно, като пак съвсем съзнателно пропуснах първите две букви от думата, за да не прозвучи съвсем цинично. 🙂

          • Hombre says:

            Сори бррато… не ми беше известна досега тъз думичка “ротрошачка”. Да беше написал “атрибутотрошачка”, та цел свет да те разбере… А и не може без хич цензура – требе да бъдем и естети!
            П.П. забелязвам известна закономерност у наше село – първо спират токта, както преди малко, след това водата, и накрая интернета… 🙂

          • aman11be says:

            В началото на кариерата – сигурно. Но тя е почнала на 15 години и вече е в края, ако не и зад него…. Тъй че може съвсем спокойно да се грижи сама за себе си. Между другото май навремето дедо Флавио й беше изтърсвал кожухчето, та ходи известно време с големи тъмни слънчеви очила. 🙂

          • Hombre says:

            Мммм… съмнително много добре си запознат с нейната биография…

          • aman11be says:

            Какво да направя като Уикито се е погрижило за това. А и от доста време следя Формула 1 и си спомням дедо Флавио като собственик на Бенетон Ф1 и въпросното “шоколадче” като се мъкнеше с него по пистите. 🙂

          • Hombre says:

            Палавник си ти… все по едни такива теми се увличаш… 🙂

  4. Кисса says:

    Добро утро ММО и на всички останали. Чак пък от … рая, по-скоро от пъкъла 🙂 . Каквото имах да ти кажа съм го казала вчера, Трябва да си много дребна душица, за да поставяш и махаш линк към блог на приятел през, има няма два три месеца. Горе главата и гледай напред, Апропо, забелязала съм, че мъж, хвалещ се с размера на някои свои атрибути … обикновено се оказва гОла вОда в сексуален смисъл, така, че имам едно на ум и в това отношение. Обещавам да не събирам доказателства по случая 🙂 , както и да не се заемам с персонални тестове и колаудиране, че хич, ама ХИЧ не е мой тип 🙂 🙂 🙂

    • Hombre says:

      Добър ден, ММК! При тебе може да е още утро, ама у наше село отива вече към икиндия… Кръчмата е пълна с народ, зажаднял за… новини.
      Що се касае до онзи Голиат, подозирам, че приятелите си ги мени като носна кърпичка. Дори и някой да е съгрешил наистина пред него, той не познава думичката прошка. Размахва калъчката наляво и надясно като джихадист. Освен тебе и мене, има поне още четирима, които са отлюспени от него. Досега, аз никого не съм отлюспил и не възнамерявам да го сторя. Предполагам, че всеки, който не отговаря на Моралния кодекс на Тепевицата, сам ще се оттегли от седенките.
      Ще спра дотук, че много се развълнувах…
      Моля те, пусни ми некоя канцонета за успокояване на нервата. 🙂

      • Кисса says:

        Любимата ми Лаура Паузини, името на песновката нядявам се го разбираш, неизтриваем си от нашите души, те това е истината.

        • Hombre says:

          Grazie!
          Надявам се този път да не съм сбъркал правописа. Апропо, кога ще ми дадеш първия урок по италиански? 🙂

          • Кисса says:

            Ами ето първи урок. Заглавието на тази песновка, буквално преведено и извадено от контекста, би трябвало да означава “Ако не теб”. Но включено в контекста означава Само теб – Non voglio niente altro, se non te (Не искам нищо друго, само теб).
            П.П Това и по повод изваждането от контекста на определени фрази.
            П.П.П Не, че не те искам, ама примерът е случайно подбран 🙂

          • Hombre says:

            Пак благодаря! Нема лошо и да ме поискаш… Никак нема да се дърпам. 🙂

        • Кисса says:

          И, понеже защото говориш за рай, една песновка с направление въпросния рай, рано ти е за там, според мен 🙂

          • Hombre says:

            Благодаря, Кисса! Имам резервирано място в Рая, но все още не бързам да се преселя там… 🙂

  5. Homo faber says:

    Омбре … времето е такова – сураво и … 🙂
    Честността и откровеността те правят уязвим. Бъди честен и откровен, каквото и да става.

  6. Тракиец says:

    А ето и нещо от мен за любознателните патриоти!
    КАК ТРАКИТЕ СЪЗДАДОХА ГРЪЦКАТА АЗБУКА?

    • Hombre says:

      Тракиец, и пак, във връзка с тракийското наследство на българите, виж какво мисли един доскорошен мой приятел, твърде много доближаващ се до моето лично мнение:
      От дългогодишните изследвания върху себе си, аз – като суперхиперултрамега учен, открих, че съм: смес от нордически тип средиземноморски славянин с ярък оттенък на арийско-тракийски подвид алтайско-памирски тюрк от индоевропейски произход, с гарнитура чукчи“.
      П.П. Тракиец, нема страшно – говорил съм с един отговорен фактор да ни приемат в Рая (когато му дойде времето – без ред и без конкурс). После ще си оправяме сметките… 🙂

    • Pasi says:

      Така си и знаех…”Гръцката” митология всъщност е тракийска, т.е. българска. Съвременните открития водят именно в тази посока.

      • Hombre says:

        Паси, много станахте траколозите! А аз продължавам все така да съм скептик… 🙂

  7. Pasi says:

    Закона на Куна

    Куна квака като патка!
    Губернатори със хватка…
    Що за напън, що за зор?
    Всички са в един отбор!

    Със или пък без закон,
    всичко ще е по канон!
    Ще крадат и със гъза си,
    властитутки, пeдeраси.
    08.09.2015

    • Hombre says:

      Кво става, Паси – на усилена хранителна диета ли си или си удвоил дозата виагра? 😀
      Стихотворенията взе да ги бълваш като на конвейер… 🙂
      П.П. Пази си силите за утре, че се задава голем празДник!

  8. Йосарян says:

    Не ме е настройвал никой, Омбре. Мислех,че спори с някой анонимник, иначе не бих взел страна. Достатъчно ви уважавам и двамата. Всичко това си е между вас. А и диалогът някак ви куцаше, да не кажа липсваше.

    • Hombre says:

      Направо си отдъхнах, Йосаряне! Голям дерт се смъкна от плещите ми. Нужно ли е да ти обяснявам, че си ми симпатичен и по никакъв начин не бих искал да те нараня…?
      П.П. За липсата на диалог нямам никаква вина. Вече направо трие моите постинги, без да ги чете…

      • Светла Павлова says:

        “Мъдрият стар Бен Франклин често е казвал:
        „Ако спориш, лютиш се и противоречиш,
        може понякога и да победиш, но победата ти ще бъде измамна,
        защото никога няма да спечелиш благоразположението на опонента си.”
        Така че, помислете сами. Какво държите да получите: театрална академична победа или благоразположението на другия? Рядко можете да се похвалите и с двете.”
        Това е цитат от книгата ” Как да печелим приятели и да влияем на другите” на Дейл Карнеги. Беше ни препоръчана в “Тепавицата”.

        • Hombre says:

          Знам, Светле и напълно съм съгласен с Бен Франклин и с теб. Но какво мога да направя…?
          Влязох в Genek’s Site, да проверя дали вече са изтрити моите постинги във високохудожествения негов сайт. И съвсем случайно попаднах на неговата статия 30 септември. Показателна с това как запушва устата на своя опонент и в каква степен владее риториката… посочвам само няколко силни негови аргументи: чесане на езици, детски способ за наддумване – „Ауууу, ама ти го казваш за себе си…, губене на време, все щампи от тоя род. Изобщо спокойна и уравновесена личност, с типичен маниер на даскал, който напътства и наставлява, дори наказва своите възпитаници… Любим негов прийом да те откаже: „Макар на някои хора – от скука ли, какво – все им се иска да спорят. Ей така – докато се стигне до скандал, или просто отсрещната страна гласно обяви, че е съгласна… С каквото и ще да е – ама да се съгласи…” (това се отнася за мен – б.м.)
          Представям си го как размахва показалката в класната стая… Само че, аз не съм от неговите подопечни и неговата оценка за мен е без всякакво значение. Как да водя диалог с такъв човек?

          • Светла Павлова says:

            След като не си от неговите подопечни и неговата оценка за тебе е без всякакво значение, защо продължаваш да търсиш диалог с него? Или ти имаш болезнената нужда да бъдеш признат и оценен, а отричаш същата нужда на Генек?!
            Моля те, прочети книжката, която ти самият препоръча! Откакто вчера я започнах, използвам всяка свободна минута, за да продължа. Извънредно поучително четиво! Самата аз открих толкова много грешки в собственото си поведение, че още ми горят ушите от срам!

          • Hombre says:

            Мисъндърстендинг, Светла! Естествено, че се интересувам не само от неговата оценка, а и на други, но когато са безпристрастни и обективни. Не по начина, по който той силово се опитва да наложи своето мнение. Задавала ли си си въпроса защо с другите тепавичари нямам конфликт? Може да не съм съгласен с теб или Кисса по някои въпроси от политически характер, но това не ни пречи да си другаруваме, нали така? 🙂
            Смятам, че общо взето по характер съм диалогичен и настроен дружелюбно към всеки, докато не ми се озъбят отсреща…
            Книгата съм я чел преди доста години и съм възприел почти всички от съветите на Карнеги, ако трябва пак ще си водя записки… 🙂
            П.П. И още един аргумент – аз никого не съм прокудил от Тепавицата, дори съм приютил такива, които са станали persona non grata при него. Доколкото ми е известно, той също е бил гонен от някои сайтове. Кажи ми какво е това?

  9. rusalka2013 says:

    Сега, след като си изляхте душата в цяло есе, надявам се вече, господин Тепавичарю, да ви е минало и да сте забравили споровете си с Генек. Очакваме от утре нови свежи идеи за обсъждане и любими песньовки! 🙂

    • Hombre says:

      Русалке, по принцип аз нямам спорове с Генек! Бедата е в това, че е твърде мнителен и все търси под вола теле. Никога не съм имал за цел да го нападам, но той си е навил нещо на пръста и не може да ми повярва… Обещал съм си от днес нататък да не го споменавам, освен ако той не промени отношението си към мен…

Leave a Reply

