Как да достигнем столетниците?

Да не вземат некои да си помислят, че съм биоробот и ги бълвам есетата на конвейер? Като дарадонките на некой дърт козел, хапнал асфалтова смес…

Аз съм човек с нежна, чувствителна душа и производителността на труда  ми е в пряка зависимост от настроението. Когато съм на кеф, мога и по 2-3 есета на ден да сътворя, а когато не съм – или пасувам, или правя copy/paste на нещо, което ме е впечатлило и смятам за полезно и вие да научите.

Преди да пръстъпя към поредната компилация, не мога да не ви се похваля с един цитат от съкровищницата с бисери на Бат’ Джимо:

“Това, че пиша, както си говоря на маса, ще да ми е от годините, когато бях хамалин на Сточна гара, поднасям ви извинение”.

Изводът се набива в очи от пръв поглед –  всеки, който е хамалувал на Сточна гара е велик! Става ясно дори  и на тези, които са твърде скептични към моето творчество!

N.B. Наскоро припомних на брат Аман, че и аз съм бил хамалин на същата гара…

Тоя път ще ви предложа нещо по-ценно, за разлика от  моите съчинения:

Живея ли така, че когато стана на 60 да не ме смятат за стар? (ТЕСТ)

Ето ви и теста, а ако не ви удовлетворява, прочетете оригинала:

  •  По отношение на пушенето:
  1. Не пуша – 0 т.
  2. Не пуша, но съжителствам с пушач често пребивавам в задимена среда – 1 т.
  3. Пуша – 3 т.
  • Прием на алкохол:
  1. Никога – 1 т.
  2. Рядко и по малко до 50 мл. концентрат – 0 т.
  3. Няколко пъти в седмицата до 100 – 150 мл. или еквивалента във вино и бира – 2 т.
  4. Всеки ден по малко до 50 мл. концентрат – 1 т.
  5. Всеки ден над 100 мл. концентрат или еквивалента във вино и бира – 3 т.
  • Сън:
  1. Лягам до 23:00 ч. и ставам в 6:00 – 7:00 ч. – 0 т.
  2. Лягам късно след 23 – 24:00 ч. и ставам късно – 1 т.;
  3. Лягам рано и ставам късно – 1 т.
  4. Лягам късно и ставам рано – 2 т.
  5. Никога не спя спокойно, будя се по няколко пъти на нощ – 3 т.
  • „Излагане“ на слънце:
  1. Използвам всяка възможност включително солариум да хвана добър тен – 3 т.
  2. Често изгарям и след това вече не се показвам на слънцето – 2 т.
  3. Излагам се често на слънце, но използвам слънцезащитни кремове – 0 т.;
  4. През лятната почивка се пека, но през останалото време – не – 1 т.;
  5. Никога не се излагам открито на слънце – 0 т.
  • Кога се храня:
  1. Основно веднъж на ден, главно вечер – 3 т.;
  2. Обядвам и вечерям – 1 т.
  3. Задължително закусвам – 0 т.
  4. Три пъти на ден – 1 т.
  5. Хапвам, когато мога – 2 т.
  • С какво се храня:
  1. С каквото ми е падне – 3 т.;
  2. Старая се да не е мазно и солено, но не изпадам в крайности – 1 т.;
  3. Опитвам се да се храня разнообразно, но невинаги успявам – 1т.
  4. С каквото ми е вкусно, без значение дали е здравословно – 2т.
  5. Вегетарианец съм – 0 т.
  6. Веган съм – 1 т.
  • Двигателна активност:
  1. Спортувам професионално – 2 т.;
  2. Редовно практикувам спортни танци за удоволствие – 0 т.;
  3. От време на време гледам да спортувам, движа активно – 1 т.;
  4. Не се занимавам/Нямам време за такива дейности – 3 т.
  • Състоянието на зъбите ми:
  1. Редовно полагам грижи, зъбите ми са здрави – 0 т.
  2. Имам няколко коронки, но повечето ми зъби са здрави – 1 т.
  3. Зъбите ми са проблемни от ранна възраст и до днес – 2 т.
  4. Вече ми липсват зъби, но ме е страх от стоматолога – 3 т.
  • Характерът ми е:
  1. Умея да пазя спокойствие, дори в напрегнати ситуации – 0 т.
  2. Като цяло съм уравновесен/а, но се случва да избухна – 1 т.
  3. Отвътре съм напрегнат/а, но винаги успявам да го прикрия – 2 т.
  4. Винаги съм „под пара“ – 3 т.
  • Хоби:
  1. Нямам време за такива неща – 2 т.
  2. Понякога успявам да се отделя време – 1 т.
  3. Редовно се занимавам с нещо, което ми доставя удоволствие, извън работата – 0 т.
  4. За мен работата е и хоби – 0 т.
  • Грижи за себе си:
  1. Обичайната хигиена и лечение, когато се разболея – 2 т.;
  2. Следя новостите в тази област и се опитвам да ги прилагам – 0 т.
  3. Занимавам се основно с поддържането на добър външен вид – 1 т.
  4. Старая се да спазвам максимата, че всичко е в мярката – 0 т.
  5. От грижи за другите, нямам време да се грижа кой знае колко за себе си – 3 т.
  • Брак и съжителство:
  1. Имам постоянен партньор/ка и съм щастлив/а с него/нея – 0 т.;
  2. Винаги имам човек до мен, но все не мога да случа на дълга връзка – 1 т.
  3. Не съм се обвързал/а до сега и нямам такива намерения – 2 т.
  4. Разведох се след тежък брак – 3 т.
  5. В момента съм сам/а – 2 т.
  • Контакти:
  1. Имам страшно много приятели и познати, покрай мен винаги е лудница – 2 т.
  2. Поддържам редовно връзка с няколко добри приятели – 0 т.
  3. Основно контактувам със семейството и близките си, те са моят кръг – 1 т.
  4. Чувствам се самотен/самотна – 3 т.

Резултати:

Над 26 т.: Ще трябва да промените доста от навиците си, за да изглеждате колкото е реалната ви възраст. В момента рискувате, когато станете на 60 г. да ви приемат за по-стар/а от годините ви.

18 – 25 т.: Най-вероятно ще изглеждате на колкото сте в действителност. Но с известни усилия това може да се промени. Не е лесно и бързо, но си струва!

10 – 18 т.: Имате доста шансове на 60 да ви смятат за по-млад/а. Има обаче какво да промените в начина си на живот. Вижте от кои отговори трупате най-много точки и помислете как можете да намалите сбора. Всяко усилие, вложено в себе си, се възвръща многократно.

0 – 9 т.: Ако продължавате в същия дух, никой няма да повярва каква ви е възрастта, когато празнувате 60-годишен юбилей!

П.П. Не се отчайвайте от резултатите от теста! Има много хора с далеч по-плачевни резултати от вашите… 🙂

Стана дума в последното публицистично-литературно есе на Бат’Джимо за Mozart Radio. Та, по тоя случай, ето ви нещо и от мен:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Предстоящо, Светлото бъдеще and tagged , . Bookmark the permalink.

20 Responses to Как да достигнем столетниците?

  1. aman11be says:

    Остава и да сте носили чувалите заедно с бате ти Джимо…. 🙂

    • Hombre says:

      Чували не съм носил, бях се специализирал в товаро-разтоварните работи на палети със щайги. Започнах първоначално да нося по 4 щайги наведнъж, но бригадирът ми направи забележка, че се скатавам и тогава преминах на 8 щайги на един курс от хладилния вагон до камиона. После разбрах каква била работата – изпитвали моята воля и издръжливост… Обикновено временните работници издържали на тежкия физически труд ден-два и се отказвали, без да получат пари за заработеното, което отивало като бонус в полза на бригадата.
      И така, изкарах 3 месеца, до началото на новия семестър.

  2. Pasi says:

    Тоя тест не съдържа съществен въпрос за профилактиката на простата при мъжете и участието на жените в процеса… Известно е, че вдигането на самолета е… здраве и радост за всички участници в процеса, а следователно и неотменима част от рецептата за дълголетие.

    • Hombre says:

      Ееее, Паси…. Не съм ти чел медицинския картон. Следващият път специално за теб ще публикуван нещо за простатата ти. 🙂

  3. Тракиец says:

    Здравейте всички,
    Тези дни се завърнах от едно продължително пътешествие в Индия и Хималаите, а по-точно Кашмир. Чудесен въздух, кислород,надморска височина над 1700 метра. хората живеят здравословно /ислям/. Не пият, почти не пушат, добра двигателна активност, умерен труд, почти изцяло вегетарианска храна, лечебни чайове и т.н., но все пак средна продължителност на живота 70-80 години. Значи има нещо друго, а не само начинът на живот.

    • Hombre says:

      Бре, Тракиец как можа да не ми докладваш, че си пътувал до Кашмир? Направо за кашмер станах като твой приятел. Бива ли така? Очаквам да ми дадеш подробен отчет какви си ги свършил, за да не ставам лош спрямо теб…
      П.П. Би ли уточнил кое е по-здравословното на исляма – освен че не ядат свинско, подмиват се и се обрязват…?

  4. rusalka2013 says:

    Тракиец, добре дошъл отново в тепавицата. Всички очакваме разказ и картинки от твоето пътешествие 🙂

    • Hombre says:

      Русалке, аз си мислех, че официалната религия в Индия е индуизъм, ама имало и други религии също… Бас слагам, че е бил командирован от ИДИЛ да набира наемници да се сражават срещу Русия… 🙂

      • Тракиец says:

        Хиндуизъм е по-голямата и основна част, а иначе там има и мюсюлмани, християни-католици и будисти. Вероятно и еврейчета, но не срещнах. Възможно е и някакви разклонения, като например сикхите /сикх означава лъв/ и това е секта от воини. Създадени са по времето на управлението на монголите. В момента около 75% от индийските въоръжени сили се състоят от сикхи. Разкронение са на хиндуизма.

        • Hombre says:

          Всичко ще си кажеш, Тракиец…! Очаквам твоето мнение и по второто ми днешно есе…

    • Тракиец says:

      Опитвам, но не мога да прикача фото, а иначе ако трябва да опиша,ще е необходимо да напиша книга. Като се видим ще разказвам.

  5. Homo faber says:

    Хубаво четеш оригинали … но както е казал великият Марк Твен: “Бъдете внимателни, когато четете книги за здраве – една печатна грешка може да ви струва живота.”

    • Hombre says:

      Не го знаех това, Фабер. Вземам си бележка. 🙂

      • Homo faber says:

        Така е, Омбре! Човек си взима белешка и се учи от грешките си … 🙂

        • Homo faber says:

          П.П. прояви се в редакторско-цензурската си длъжност … в бързината/ зер, сандъците със сапун, требе да се разтоварят и немедленно да отиват на пазара … ;)/ грешка в думата белешка, сложи правилната буквичка

          • Hombre says:

            Според мен “белешка” не е грешка, а шутка! 🙂
            П.П. Кой разправяше, че немало нужда от казармата? Така бех заякнал от нея, а още повече от хамалогията. Усещах всяко мускулче по тялото си…

        • Hombre says:

          Съгласен! Ти си моята пътеводна звезда!
          П.П. Я изчисли колко точки съм натрупал на теста (точките в червено), че ме е страх сам да ги преброя… 🙂

          • Homo faber says:

            Виж, фани внучката, да ти ги сметне като пише домашното по аритметика …
            Само, че мен ме озадачава това, че имаш връзка с няколко приятели, при положение, че казваш, че имаш само един партньор, … 🙂

          • Hombre says:

            Кога съм твърдял, че имам само един партньор??? Ти не си ли ми, Бруте…? Очаквай се малко да пусна нов извънреден брой на Тепавицата.

Leave a Reply

