Стоп на агресията и насилието!

Вероятно някои мои фенове ще останат разочаровани от това, че съм ги лишил от любимата им рубрика „Музикален петък”, за което предварително моля да ме извинят. Разбира се, ако желаят, могат да публикуват свои хитови музикални произведения или пък анекдоти по свои предпочитания. Вашето желание е било винаги закон за мен!

Позволих си да наруша дневния ред на това предаване поради една единствена причина  – това, което става в редица страни по света, в т.ч. и у нас, засягащо живота и здравето на милиони граждани на почти всички континенти по земното кълбо. Всеки ден световните и българските медии ни заливат с информация за нови драматични прояви на организираната и битова престъпност, която  взема все повече невинни жертви. Особено тревожни са събитията в Близкия Изток, където върлуват бандите на т.нар. “Ислямска държава”. Тази все по-засилваща се отрицателна тенденция, може да бъде спряна само ако бъдат обединени усилията на всички прогресивни сили по света.

От три дни почти всички телевизионни канали в България започват с новини за зверското убийство на 18-годишния младеж в град Враца. Тъй като не съм бил на мястото на престъплението, не мога да кажа кое как се е случило. За мен по-важното е защо е трябвало да се случи?

Ще се опитам да  направя кратък коментар от позицията на човек, който на няколко пъти е изпадал в подобна ситуация, като тази на Тодор:

  • С нищо непредизвикана от мен агресия от страна на двама пътника без билет в градския транспорт. Наложи ми се да използвам юмручното право за самозащита. За най-голяма моя изненада, пътниците в тролея застанаха на страната на двамата, които първи ме нападнаха и трябваше да се отбранявам;
  • Движейки се по път, с много завои, един джигит се опита да ме изпревари в участък с непрекъсната линия, вследствие на което едва не катастрофирах. Натиснах клаксона, за да го предупредя за недопустимото му действие  като водач в пътното движение, вследствие на което насочи към мен пистолет. Едвам се въздържах да не се забия с моята кола в неговата;
  • Преди 2-3 години, отново без да предизвиквам никого с арогантно поведение, собственикът на фирмата се опита да ме изгони, защото му зададох въпрос: кое е наложило да промени първоначалната оферта, за която се бяхме договорили предишния  ден? След като бяхме вече извън офиса му, опита се да ме ритне, но не успя. На свой ред му отговорих с удар, закачайки го леко по бузата. Тогава се сети да вика полиция. Реших да се оттегля,  защото от горчив опит знам – пак аз щях да се окажа виновен.

Да не изреждам  и други случаи,  когато само защото съм търсел правото си съм бил подлаган на агресивни действия от други лица. Е това сме ние българите – дай ни да се бием с повод и без повод, особено когато гаврътнем две или повече чашки. Да, ама не винаги тяхната преценка е точна за противника. Понякога си намират майстора и биячите биват яко набити. Но не всеки има късмет. Вярно е – честта трябва да се брани, но винаги трябва да подбираме средствата и начините, за да защитим своето достойнство, без да навлизаме в саморазправа.

Все още не мога да си обясня защо при наличието на толкова много свидетели на престъплението не се е намерил нито един истински мъж, който да прекрати побоя над нещастния Тодор. Наистина ли сме станали толкова равнодушни към чуждото нещастие или страхът вече е тотално замъглил съзнанието ни? Не си ли даваме сметка, че утре на нас или на някой наш близък може да се случи същото и тълпата да гледа сеир, без да се намесва. Вярно е, че понякога тези, които се опитват да разтървават влезлите в ръкопашен  бой, те самите стават жертва, но ако по-голяма група от хора се противопоставят на хулиганите, всичко може да завърши мирно и тихо. Преди повече от 30 години станах неволен свидетел на схватка между 2 лица от арабски произход, точно зад опашката на коня на Цар Освободител. Появи се отнякъде Боян Радев, разпери ръцете си и раздалечи побойниците един от друг. Сега се питам дали трябваше да го прави…

Наблюдавайки това, което става в българските училища, смятам, че е крайно време да бъдат предприети спешни мерки от правителството и цялата наша общественост за ограничаване, ако не можем да постигнем пълно изкореняване на това социално зло, което залива страната ни.

Дойде ред да ви изсвиря една песен за успокояване на душите:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in По света and tagged , . Bookmark the permalink.

42 Responses to Стоп на агресията и насилието!

  1. Pasi says:

    Топките на лъвовете пред Съдебната палата са само символ. Плашат гаргите. Крум Страшни липсва! Това си мисля…

    • Hombre says:

      Паси, аз пък си мисля друго… Вместо да обсъждаме топките на добрите добичета пред Съдебната палата, направо да вземем да кастрираме намиращите се там магистрати.

  2. Pasi says:

    В страна управлявана със СМС-и не може да се очаква развитие и справедливост! Запомнете това от Паси.

    • Hombre says:

      И кой е виновен според теб – мутрата или мат’рияла? Докато всички ние не си сменим чиповете, все така ще продължава да бъде. Стойте си в къщи и не роптайте срещу властта!
      МИНИСТРИ ЗА МРАЗЕНЕ
      П.П. Мартине, пропуснал си Даниел Митoff!!!

  3. Тракиец says:

  4. Тракиец says:
    • Hombre says:

      Абе, некои наистина си заслужват да бъдат потрошени! Като започнеш от Иво Минджев, Жоро Коритаров и завършиш с оня Жоро с папионката…

  5. Тракиец says:
    • Hombre says:

      Добра илюстрация на това как трябва да се борим срещу насилието!

  6. Кисса says:

    Ха добър ви ден на всички. Не мога да вдяна тая статия барабар с коментарите АНТИ или ПРО насилието е? Та, ако е възможно, моля разяснете.

    • Hombre says:

      Добър да е денят, Кисса! Какво не можеш да вденеш? Статията е в отговор на Паси, който се възмущава от това, което се случва у нас.

  7. Кисса says:

    Ъъъъъ, не ми се вързват заглавието “Стоп на агресията и насилието!” с “На свой ред му отговорих с удар”, “Абе, некои наистина си заслужват да бъдат потрошени! Като започнеш от Иво Минджев, Жоро Коритаров и завършиш с оня Жоро с папионката…”, “Крум Страшни липсва! Това си мисля…”, “направо да вземем да кастрираме намиращите се там магистрати” 🙂

    • Hombre says:

      Заглавието си е заглавие, а съдържанието е тюрлюгювеч. Сега вече доволна ли си? 🙂

  8. Кисса says:

    И за да не кажеш, че се заяждам, ММО, ето един специален поздрав за теб и компанията с един лимърик на Бате Боги от Диче клюки:

    У ПОГАНЫХ БОЛОТ

    Веднъж, както бил прекалено нажулен,
    в квартала наминал сам Юрий Никулин.
    Настъпил говно…
    „А нам всё равно!” –
    запял и затънал дълбоко във „Люлин”…

    Източник: https://batebogi.wordpress.com/

    • Hombre says:

      Кисса, как можа да ти мине такава скверна мисъл в главата? Първо, не смятам, че се заяждаш с мен и второ, всяка твоя реплика към мен я приемам като част от любовен романс. 🙂
      П.П. И как предлагаш да се справим с насилието? С молитви или като нищо не правим…? „Преклонена главица сабя я не сече”, „Срещу ръжен се не рита” и т.н…. Аз предлагам алтернативен метод: „На зла круша – зъл прът”, „Зъб за зъб, око за око”. Не зная някой да е измислил досега друг безкръвен метод.
      По повод АНТИ или ПРО насилието, да си припомним какво е казал хан Крум Страшни:
      “Като не щеш мира, на ти секира!”

  9. Омбре, ако търсите с Кисса кум, аз съм насреща! 🙂

    • Hombre says:

      Тракиец, от Кисса нищо лошо не съм видял, та да й предлагам ръката си. Тя си има нейния Валтер, аз моята Омбревица… Не съм убеден, че си говорил с твоята половинка за евентуално кумство. 🙂

  10. Pasi says:

    След драмата с СМС-а, ВСС много мяза на ВИС, СИК, ТИМ. Трибуквените са на власт… Всъщност не те, а парите им… Извод: Демокрецията означава власт на паралиите. Нищо друго. Философия от Подуене. За неразбиращите…

    • Hombre says:

      Брей, Паси… чак сега започвам да вдявам защо и мен понякога ме избива на философстване (любов към мъдростта). То било, защото съм се оженил за мома подуенчанка! 😀

  11. Pasi says:

    Тревожим се за Стоян – журналиста от Бургас. След Волгин, прибягват и до бухалки, а утре ще разстрелват по списък. Боя се, че съм вътре… Много стихчета написах, а пък за Комара да не говорим – продължава да е дебел!

    • Hombre says:

      Паси, ако ти си “вътре”, то тогава и аз съм там! Знаеш много добре симпатиите ми към Плевню, Тиквата и тези от статията днес “МИНИСТРИ ЗА МРАЗЕНЕ“.
      Те точно това целят – да ни уплашат! Не искам да се правя на герой, но съм готов за свободата, Санчо…

  12. Pasi says:

    Утре съм пак на протест. Заедно със снега ще затварям Орловия мост. Да видим…

    • Hombre says:

      Аз пък съм дежурен цялата седмица по разчистването на снега пред нашия вход… 🙂

      • aman11be says:

        Аз пък съм дежурен на плажа с вилата. Да обръщам полякините да се опекат равномерно. 🙂

        • Hombre says:

          Амане, с връзки ли се уреди на тая сладка работа? Искаш ли да се менкаме…? 🙂

          • aman11be says:

            Няма проблем. Но трябва да си намериш дървена вила, че от металните им пари. 🙂 А конкурсите за постъпване на работа са в началото на всеки месец.

          • Hombre says:

            Точно с такава вила разполагам и мислех да я заменям за метална… Добре че ме предупреди!
            Най-много обичам на конкурси да се явявам… и всякакви курсове да изкарвам. 🙂
            П.П. Шоуто в Тепавицата продължава и утре, не го пропускай!

  13. Pasi says:

    В някои слоеве на обществото, видите ли, се оформило впечатлението за отделни преминавания на границата на Виенската конвенция от посланик Гьокче Сюлеман. Баси заврънкулките спретнати от МитOFF! Нима присъствието на партийни сборища и мероприятия, агитация в полза на една партия на чужд език, привикване на дейците на тази партия в консулствата, и открития джип с оборудване за подслушване и четири служебни карти на служители на МИТ, са отделни изолирани случаи! Нима признанието на българския премиер за безпрецедентен натиск от Ахмед в полза на едно лице отстранено от една партия е нормално? Нима това е впечатление на отделни части от обществото? Ако това е така, ебати обществото! Ебати външното безобразие, пренесено на българска територия!

    • Hombre says:

      Паси, преди да ти отговоря по същество, бих искал да те попитам защо ме излъга, че ще бъдеш днес на протестен митинг? Гледах на живо случващото се на Орлов мост на сайта http://kamerite.novatv.bg/camera/view/6/ но тебе те нямаше…
      По твоя коментар: само слепците у нас не забелязват, че Турция се меси грубо във вътрешните работи на България! Ако не си успял да прочетеш статията „Така наречената България” на журналистката Велислава Дърева, горещо ти я препоръчвам. Жалко, че няма повече такива журналисти като нея…!

    • Hombre says:

      Извинявай, вземам си думите обратно. Аз продължавам да разчиствам снега пред входа на нашия жилищен блоГ. 🙂

      • Homo faber says:

        Так держать! Ти си фатил лопатата и чистиш снего, я па съм фатил на чичо Гошо пелинеца, дето е останал от празниците и го чистя, да не се окисли… 🙂

        • Hombre says:

          Фабер, притеснен съм за твоето здраве! Как още не си успял да довършиш на чичо Гошо ширата? Или те е налегнал грип, или немаш компания, с която да го споделиш тоз пелин.
          Каня те утре (неделя) на гости в Тепавицата на раздумка. 🙂

          • Homo faber says:

            Омбре, като дойда с пелина на раздумката, да не стане… ахмак снег разрива, юнак-домакин, пелин пие. Та затова я да си седа дома и да си я пия ширата-пелинец, пък и голем снег, ще натрупа… 🙂

          • Hombre says:

            Как каиш, ама после да не съжаляваш…

          • Homo faber says:

            Като културка все пак ти благодаря, Омбре. Но и кумо съм поканил, като пръв мой гостенин за Новата година, на биенале, както й думат на гощавката, та ще гледам, да се отчетем навсекъде… 🙂

          • Hombre says:

            Е, така е – пред кум се вода не гази!
            Само още нещо ще те попитам и си легам: къде ти е лайка? 🙂

  14. Pasi says:

    Февруари
    Февруари е стон…
    Февруари е зов!
    Февруари е стон на раята…
    Февруари е зов на мечтата.
    Февруари зарязват лозите,
    февруари сразява вразите.
    Февруари гневът ни набухва…
    Февруари правителства рухват.
    Февруари преражда се пролет,
    Февруари са птици във полет…
    Февруари….
    15.01.2016

Leave a Reply

