Малкият „петък” – LXXVI

Какво му трябва на човек? Да вземем например мечтите на  българина:

  1. да работи като грък за английска заплата,
  2. да има американска къща, на хавайски остров,
  3. да има френска жена,
  4. тайландска любовница,
  5. немска кола, да я кара като италианец,
  6. да пие като руснак,                                                                _
  7. да се бие като японец,
  8. да е надарен като африканец,
  9. да е снажен като швед,
  10. богат като швейцарец и комшията му да е зле… задължително!!!

Много ли е това? Ех, ако наистина съм прекалил, готов съм да се откажа от опцията да пия като руснак. Това си го мога и без чужд опит. Ще прежаля също така и последните 4 точки. Нека всеки бъде отговорен за своето собствено щастие!

А може би предпочитате друго:

КАКВО МУ ТРЯБВА НА ЧОВЕКА?
/Валери Петров/

Една усмихната любима,
с две топли влюбени ръце.
И детски смях да се разлива –
в дома и в твоето сърце.

Това е цялото богатство,
което трябва на човек.
И всичко друго е измама,
но трябва да го разбереш.

Любимата е крехко цвете.
Дарява те със красота.
Не позволявай да увехне
и ще е вечна любовта.


Това му трябва на човек!
Любов и Топлина!

Дадох ви опорните точки за днешния наш разговор за душата. Който може да измисли нещо по-добро, да заповяда!

Дойде ред и на музикалното оформление:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Литература, Музика and tagged , . Bookmark the permalink.

31 Responses to Малкият „петък” – LXXVI

  1. Pasi says:

    Днес е ден за настройка пред Националния протест срещу безобразията в България, който ще се проведе от 15ч. на 28.01.2016 г. пред Народното събрание. Февруари наближава. Свалянето на Баце-2 е първостепенна задача на прогресивната част от българското общество. Причини колкото щеш. Но най-важната за мен е опитът за отнемане духа на българите, който няма да успее… Понеже и за мен музиката е важна, ето нещо за загрявка:

  2. Pasi says:

    По зададената тема ето това:

    • Hombre says:

      По зададената тема си заслужава да бъде прочетено и това:
      Известен съм на повечето хора, но те не знаят историята ми. Когато бях на 3, баща ми си тръгна. Ходих в четири различни гимназии и страдах от дислексия, което значително затрудни образованието ми. На 23 години най-добрият ми приятел Ривър Финикс почина от свръхдоза. През 1998г се запознах с Дженифър Сим. Влюбихме се от пръв поглед и още на следващата година Дженифър забременя. За съжаление, след осем месеца, дъщеричката ни се роди мъртва. Бяхме съсипани от смъртта й и това доведе до края на връзката ни. 18 месеца по-късно Дженифър загина в катастрофа. Оттогава избягвам сериозните връзки и не искам да имам деца. Малката ми сестричка се разболя от левкемия. Днес тя е излекувана, а аз дарих 70% от заплащането си за “Матрицата” на болници, които лекуват заболяването. Аз съм една от малкото холивудски звезди без огромно имение. Нямам бодигардове и не нося скъпи дрехи. Макар да разполагам със $100 милиона, все пак се возя на метрото и това ми харесва! В крайна сметка можем да се съгласим, че дори пред лицето на трагедията, човек може да продължи напред. Без значение какво се случва в живота ти, можеш да превъзмогнеш всичко! Струва си да живееш.
      Киану Рийвс

  3. Homo faber says:

    Здрасте, мечтателю, душеприказче, Омбре!
    Какво му трябва, на човек, думаш? Ми, да прави, както правят влъхвите в разказа по-долу? И да се стреми да им прави същото. Макар че, в това сураво и… 🙂 време е много трудно.
    Ама, трудностите трябва да ги преодоляват човеците, ако искат да са истински такива.
    Долният разказ /който е един от най-любимите ми/ категорично ни показва… Коледа отмина, но защо да не правим всеки ден, както на коледа? 🙂
    ДАРОВЕТЕ НА ВЛЪХВИТЕ
    Остани си със здраве! 🙂

    • Hombre says:

      Здрасте, читателю Фабер!
      Даровете на влъхвите е наистина един много поучителен разказ и би могъл да влезе в българските учебници по литература… Дидактиката е в основата на всяко възпитание.

  4. Homo faber says:

    Да ама сега, кондиката на дидакството, е лошото!
    Пък и кой ти чете …

    • Hombre says:

      Фабер, вчера мислех да те смъмря, ама проявих политкоректност…. Мани ги тия рапове и чалги! Пускай само нещо класическо!

      • Homo faber says:

        Омбре, класическо за илюстрация, лошо нема! Та затова, са тез щуротии … 😉

        • Hombre says:

          Фабер, направих ти забележка не заради друго, а защото Кисса те счита за музикален естет! Което си е самата истина, като махнем изключенията… 🙂

  5. Homo faber says:

    П.П. Па кажи и почитателю, за да те “лая” още дълго време… 😉

  6. aman11be says:

    Добър ден на всички! Четейки “мечтите на българина”, започвам да се питам аз, аджеба, българин ли съм или дърво с липсваща фантазия. 🙂 Може би донякъде мога да приема т.1 и 2. Останалото в този си вид е дискусионно за мен. Както и да е. Приемам, че съм от изключенията.
    Тъй че се насочвам към Валери Петров и добавям една задявка на Т. Колев, Бог да го прости, “Какво му трябва на човек? 1000 долара на месец и радиото да свири.”.

    • Hombre says:

      Братко Амане, отдавна те наблюдавам и все повече не ми харесваш… Ти не си българин, а натурализиран варненец! Първо, не е вярно, че гърците са мързеливи и не работят достатъчно. Освен това, какъв е този мерак да имаш къща на Хавайските острови? Нали като се напече още малко международното положение, най-напред там ще започнат да падат „умните” бомбичики?! Аз ти предлагам безплатно парцел у наше село, където може да си издигнеш шатра на два етажа.
      Хиляда долара ще ти бъдат напълно излишни ако станеш земеделец и животновъд. Питай твоята съгражданка, сътрапезничката Светла! Кисса, другата варненка, вече съм я коптирал към Корпуса на мира. 🙂

      • aman11be says:

        То и аз почнах да не се харесвам, пък какво остава за теб…. За гърците не знам, но какво значи да работиш “достатъчно”. Някаква дефиниция можеш ли да дадеш? 🙂 Мерак за къща на Хаваите нямам, тъй като не съм любител на вулканичните острови/пейзажи/почва/камънаци и т.н. Що се отнася до “умните” бомбички, какво значение има къде ще почнат да падат първо? Нали като духне вятъра и ще разнесе радиоактивната гадост по цялата планета и за всички ще има в излишък. Това, че ти у ваше село ще живееш месец повече от тези на Хаваите, едва ли те утешава кой знае колко.
        От безплатните работи се пазя напоследък най-много, защото разбрах, че безплатно е само сиренцето … знаеш къде. Всичко останало е платено. Та такива ми ти работи. Едри, дребни като камилчета… 🙂

        • Hombre says:

          Щом и ти не се харесваш, работата е станала вече много зле… Кажи с какво мога да ти помогна – срещу заплащане, за да запазиш достойнството си, щом искаш сиренето да е срещу пари… 🙂
          Успя да ми разбиеш всичките илюзии за ТСВ!
          П.П. За утре съм подготвил едно есе. Държа да чуя твоето мнение…
          Достатъчно да работиш означава да изкарваш повече от 560 лв. на глава от семейството.
          Кво стана с рождения ми ден?

  7. Кисса says:

    Почивай в мир Black!

  8. Йосарян says:

    О’Хенри ми е от любимите автори, заслужава внимание и този разказ.
    Последният лист

  9. Кисса says:

    Музиката на мелодията в есето е от една стара песен на Доменико Модуньо:

    • Hombre says:

      Благодаря, Кисса! Мелодията ми е позната, но не знаех, че е от песен на Модуньо…

      • Кисса says:

        Ако трябва да съм откровена, мелодията ти ми харесва повече от изпълнението на Модуньо. Пее на сицилиански диалект, от който разбирам едва, едва. Абе ТЕРУН, така се наричат тук живеещите на юг от Рим.

  10. Homo faber says:

    И още, какво му трябва на човек, да се смее от сърце, със сълзи на очите. 🙂
    “Вожда на червенокожите”
    “Деловые люди”

Leave a Reply

