Много си хубав, бе…

Както казват старите хора – „С какъвто се събереш – такъв ставаш”. Та и аз взех да подражавам на един известен текстописец, с разкази за любимия град. Като излязох на балкона и видях какво слънчице е изгряло, не устоях на изкушението да се разходя из София града голема… Ама, да не си помисли некой, че просто ей така, на зяй пазар… Със съвсем конкретна цел – да видя де що има по магазините и да потърся подарък за супругата, която идния месец има рожден ден. Харесал съм едно кожухче от норки, което наскоро рекламираха в един интернет сайт, та реших да проверя дали още го има или вече се е похарчило… Така, де – може вече НОИ да е напълнил дебитната ми карта, с поредния пенсионен транш, за да платя първата вноска за кожухчето, ако все още го има  на закачалката. Някога, много отдавна, влязохме с жена ми в един магазин  в гр. Касторя и я накарах да пробва няколко кожухчета. Нито едно не й харесвало…. После си призна, че цените й се видели много солени. Бях готов да платя най-скъпото палто, ама щом не й харесва, какво бих могъл да направя? ! Който се минал – минал се… 😀

Сигурно вече изгаряте от любопитство каква е връзката със заглавието на разказа. ОК! Няма да ви измъчвам повече. С тролея “Шестицата” се придвижих до Моста на лъвовете и оттам, покрай Женския пазар продължих пеша към културно-историческия паметник “Баня башъ”, скъп спомен от турското присъствие. И както си шляпам по почти  безлюдната улица “Мари Луиз”, чувам зад гърба си приятен женски глас:
– Много си хубав, бе… къде отиваш?
Помислих си, че е някоя моя стара приятелка и леко извърнах глава в посока на притежателката на гласа. За моя изненада, оказа се непозната, на възраст около 50-те, с редки разкривени зъби (по описанието на Аман за женска красота). 😀
– Отивам на баня с теляк. Искаш ли да ме придружиш?
Инстинктивно пъхнах и двете си ръце в джобовете на тужурката, като предпазна мярка, защото непрекъснато чета за апашите, които шетат в тоя район, особено след появата на мигрантите, които заляха страната ни. Докато се огледам, “красавицата” беше изчезнала. Едно време беше лесно – в казармата ни караха да си зашиваме джобовете, за да забравим цивилните си навици.

Чудя се само дали беше номер или просто некои хора търсят повод да си хортуват с някого. Ако това не им се получи, започват сами да си говорят… Абе, аз че съм си убав, убав съм, но никога не са ме сваляли по тоя начин. 😀

Както и да е – стигнах  здрав и невредим до Централни хали. Вътре много посетители, като във ВДНХ (Выставка достижений народного хозяйства) и малко купувачи. Защо ли?

В Дружеството “Централни хали” АД, израелците държат 75 процента от дълготрайните активи и само 25% Софийска община. Сградата на Халите е била апортирана в дружеството. За да оцелеят при високите наеми на търговската площ, собствениците на щандовете слагат цени на стоките, които ги правят непродаваеми! Друг път ще ви разказвам как за малко не станах търговски директор на дружеството, ако не ме беше прецакал  Стефчо Софиянски…

Изнизах се като мокра връв и свърнах по ул. „Жданов”, сега май я прекръстиха на „Пиротска”, където в миналото имаше доста магазини за дамска мода. Слава, Богу бяха затворени, което облекчи задачата ми да купя скъп подарък. Изглежда и тази година подаръкът ще бъде целувка и букет от рози…

Прибрах се с “Мутро Голдуин Майер” – доволен и щастлив от разходката.

Ето ви и една песен, съвсем безкористно и от сърце:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Икономика, Нещо като хумор and tagged . Bookmark the permalink.

36 Responses to Много си хубав, бе…

  1. rusalka2013 says:

    Красавец и скромен! 🙂

  2. Homo faber says:

    Както казват още по-стари хора: “Аcta est fabula!”
    И то как! Говори се за степендии-стотинки, раздавани на всяко седмо число от месеца, но пък се купуват готови полуфабрикати, които са по-скъпи, отколкото сам да си обелиш и приготвиш картофите И как всеки ден се изнемогва, но се топлим с кожухчетата… 🙂 Или, както още са казали още по-стари хора… “Сonfessio conscientiae vox est” 😉

    • Hombre says:

      Фабер, от сичките цитирани от теб латински сентенции, само едно нещо разбрах: щом започва думичката със сричката „fab”, требе да означава нещо убаво… За съвест друг път ще говорим.

  3. rusalka2013 says:

    Г-н Тепавичаров, умря ли циганката, дет’ те хвалеше?

    • Hombre says:

      Не, Русалке – жива и здрава е, но все още не ми се налага да прибягвам до нейните услуги като PR специалистка… 😛
      P.S. Подготвям едно грандиозно шоу за догодина във връзка със златната ми сватба. Може би тогава ще се наложи да се обърна за помощ към теб…

      • Homo faber says:

        Да, Омбре – що е „fab”, все е убаво! Както е убаво и дяцата да помагат на макя си и тато си. Ама, изненада требе да има 🙂

  4. Тракиец says:

    Двама млади разговарят:
    – Много хубаво тяло имаш, мааааа! От къде го взе?
    – От басейна, от басейна…!
    – Ми, що не си топна и главата, поне два пъти, мааа?!!! 🙂

  5. Кисса says:

    Здравей Убавец, Тракиец, Аман и всички останали, забелязАли отсъствието ми от Тепавицата. Затрогната съм дълбоко от загрижеността ви.
    Реших да ви разправя накратко одисеята с начало четвъртък, 04.02.1916:
    НЕкъде къде 9 сутринта ми звъни на тутурутката Валтер и ми вика АМОРЕ, много лоша новина – протекъл е котела в мансардата, ся кво ша прайм? Котелът е на метан, от миналиот век, и снабдява с топла вода отоплителните радиатори, баня, куфня, и прочее, готвенето е също на метан.
    Веднагически ми става ясно, че ако искам да се топлим, мием и т.н. трябва да се погрижа със скоростта на светлината за незабавната смяна на повреденото нЯщо.
    Понеже работя в гнездото на осите, звъня на шефа на 24 часа спешна поддръжка, след половин час двама техници са изстреляни у дома, мерят, оглеждат, смятат, пишат и след 30 минути представят на Валтер оценката за смяна с нов кондензационен котел, последен крясък на технологиите, мощност 30 кВ, наличен на склад, 350 еври отстъпка, поради тъй като работим в един и същ Газ Римини Холдинг.
    Такааааа, ако приемеш оценката, пристигат на следващия ден (петък, 05.02) в 8,30 и до 17 демонтират и монтират всичко. Имаш и два варианта за плащане – или 2200 еври на куп, с банков превод, което ти дава право да си възстановиш 65% от цялата стойност в рамките на 10 години, защото се води реконструкция на битова инсталация. Или на 12 вноски, към сметката за газ, но тогава не си възстановяваш нула. Наредих на Валтер да подписва вариант едно (все едно, ясно е, че ще плащам аз, горкичкия, печели пет пъти по-малко от мен…).
    Та в петък си пуснАх един ден отпуск и зачаках сутринта. Пристигнаха трима техници, с три буса, качиха всичко в мансардата и се запретнАха. Точно в 15,00 часа всичко беше демонтирано, нарязано и свалено долу в бусите за изхвърляне, монтирана новата бейби (така я наричаха), почистени както мансардата, така и цялото стълбище.
    Следваше един час писане и подписване, цената беше свалена с още 100 еври, бях се обадила на шефа им Томазини да се оплача, че ми се види висока), през което време цялата къща (150м2) се затопли, пихме по едно кафе и чао, чао.
    Познавайки бюрокрацията в България (Сити газ газифицират Тракия) ЧТК – Добруджа и Мизия, Рилагаз – Югозападна България, Примагаз – Индустриална зона Варна…всичките собственост 100% на италиански компании, се питам колко ли време трябваше да стоим на студено и немити, ако това се беше случило в България?

    Къпаната Кисса.

    • Hombre says:

      Здравей и ти, Хубавелке! Да ви имам на теб и на Валтер проблемите…! Едно е да стане авария в развитото капиталистическо общество, друго е да стане в недоразвитото такова у нас! Тука за всеко нещо требе да се молиш и ако имаш кисмет, може и да те е огрее – в смисъл да ти пуснат топла вода да се изкъпеш…
      Е, а честита баня! 🙂

  6. Тракиец says:

    Като бяха на власт комунистите – имаше комунистически паради.
    Там където са на власт военните, правят военни паради.
    Като гледам какви паради се правят сега у нас, веднага разбирам кои са на власт…

  7. Тракиец says:

    Здравей и добре дошла, мила ми Кисса! Определено ми липсваше, още повече, че без теб Тепавицата е без живец. Няма спор, няма интрига, няма сблъсък на титани. Всички ние мислим и пишем ту едно, ту друго, но като цяло сме русофили, с лек левичарски уклон! Липсва ми твоята трезва оценка на събитията, която ме държи в напрежение и развива аналитичните ми способности било на тема, политика, икономика, геополитика и т.н. Успя ли да убедиш италианците за сходството на траки и етруски и общия ни Черноморски произход?! 🙂
    В Бг. много рядко се използва газ за битови нужди, така че проблемът ти, поне за мен е може да се каже далечен. Иначе, в сферата на услугите рядко имам затруднения. Много от нещата си правя сам, а когато не мога викам майстор, който до сега не ми е вземал много скъпо. Ако и майсторът не може, тогава се обаждам на Омбре и срещу стотина гр. Чипровска скоросмъртница /55 градуса/ ми се решават всички проблеми. Командировай Валтер в странство и повикай Омбре. Гарантирам ти, че ще оправи всичко от – до! Проблемът му само е, че между 14 и 16 ч е неоткриваем. Навярно практикува йога и медитира! 🙂

    • Hombre says:

      На прав път си, Тракиец! Гледай само да не ти се свърши ракията… 🙂

  8. Тракиец says:

    Може да е малко пресилено в годините/ действията се развиват след Потопа 5500 год преди новата ера/, но е вярно за Китай! От нас е Великата Китайска цивилизация. Първата Китайска имперска династия е Шан, с произход от древните българи!
    Държавата България съществува от около 35 000 години

    • Hombre says:

      Тракиец, побърка ме с твоите научни исторически открития. Непоискана информация не я предоставяй никому! Моят мозък не е толкова голям, че да асимилира тези епохални нови данни за житието и битието на великите българи…
      Пример за велик народ са китайците. Въпреки всички премеждия, през които са минали, те пак са велики! А ние, ние – справка Петко Славейков…

      • Тракиец says:

        Омбре, ъпгрейдвай си мозъка! Народ без минало няма бъдеще. Ако ти не се гордееш с миналото на народа от когото произлизаш, нямаш здрави корени! Мислех, че в тепавицата всеки публикува, това което му е на душа и сърце, спазвайки моралните норми. Ако моите публикации те дразнят, просто не ги поствай, а пък аз ще преценя дали да продължа да я посещавам. И мен ме дразнят някои неща, ама уважавам чуждото мнение, макар и да не го споделям.
        РАЗПРОСТРАНИ ДО ВСИЧКИ! ТОВА Е НАЙ-ГОЛЯМАТА ТАЙНА НА БЪЛГАРИЯ, КОЯТО ВСЕКИ ТРЯБВА ДА ЗНАЕ

        • Hombre says:

          Тракиец, ще ми се да се гордея, че съм българин, но не с измислени факти, а със сериозни научни доказателства. Все още не вярвам на Спароток и другите ти източници на информация. Излагам своето мнение без всякакъв опит да те засегна. Не би следвало да се правиш на ощипана госпожица само за това, че не съвпадат мненията ни. Можеш да бъдеш спокоен – най-малкото ще получиш подкрепа от нашия Паси! 🙂
          Продължавай да ни ограмотяваш – не ми пречиш…
          Глей пък аз на какво попаднах:
          „Христо Мутафчиев: Фейсбук е за незадоволени жени и комплексирани мъже“

  9. Тракиец says:

  10. Тракиец says:

    Ъпгрейдвам си мозъка с него и се опитвам да съм в час с много от световните проблеми. Фейсбук не е само пошлост и клюки! Ако си на правилното място, има и много полезна информация! 🙂

    • Hombre says:

      Има и по-полезни източници на информация. Ако моят сайт е тюрлюгювеч, повечето фейсбуци са тюрлюгювеч на квадрат!
      П.П. Немам нищо против да продължиш да ни пишеш по всяка тема, която те вълнува, но все пак не е лошо да се концентрираш върху основната тема за деня, а не да прескачаш като пчеличка от цвят на цвят…
      Сега вече очаквам да ми се разсърдиш. 🙂

  11. Кисса says:

    MMO, ако многоуважаваната Г-жа Тепавичарова е вегетарианка, кожухче от естествена кожа нЕма да мож и облече. Моята Калина е вегетарианка, преди 15-тина години и купих бяло кожухче от сребристи лисици, много красиво. Само ме попита от естествена кожа ли е, на което аз гордо отговорих-ами даааааа. Не го погледна, дори.
    Тракиец, за етруските няма две мнения, Валтер има един много начетен, ерудиран, абе направо знаменит братчед. Често се каним взаимно на вечеря и това му е една от любимите теми.
    Не се дърлете, аз подкрепям идеите на тракиеца. Валтер постоянно се будалка с мен, като се появи някакво ново археологическо находище, дали не било на древните траки/българи.
    До утре и хубава ви вечер!

    • Hombre says:

      Благодаря, ММК! Ще имам предивд съвета ти за кожухчето. Може би требе нещо златно за подарък да търся…
      Ако човек не може с приятелите си да се изкодоши, какво друго му остава…?
      Желая и на теб приятна и спокойна вечер!

  12. aman11be says:

    Брат ми, да не си забравил пазарската си чанта в “шестицата” на слизане, че в “По света и у вас” показваха “брилянтна” полицейска акция по обезвреждане на чанта/куфар в “шестицата” на една от спирките в Люлинград? 🙂

    • Hombre says:

      Спокойно, брато! Аз не ходя с пазарска чанта на пазар. Целата стока я поръчвам на адрес франко апартамента в Люлинград.
      Иначе, ти как си? Върви ли бизнесът…?
      Досега си говорих по телефона с Тракиеца. Праща ти специални поздрави. 🙂

      • aman11be says:

        Благодаря за поздравите! Да е жив и здрав! Същото се отнася и за изкъпаната Кисса.
        Верно се замислих над думите й колко ще чакаме тук да дойде аварийната команда да ни оправи газовата инсталация. И след кратко мислене се успокоих, че първо нямаме газова инсталация, второ – и слава Богу, защото при тая “българска нация – нация техническа” по-скоро подобни повреди ще завършват с “бум!”, отколкото с прокапване на бойлера. 🙂
        А иначе и аз имах подобен случай – “заспа” ми гаранционна пералня в къщи. Обадих се и на следващия ден (събота!!!) дойде техник от сервиза, оправи я за 5 минути, показа ми как сам мога да отстраня тази грешка в програматора, та да не давам грешни пари, ако ми се случи пак след изтичане на гаранцията и си отиде по живо, по здраво. Значи и тук можело по европейски! От сервиз “България”. Отдавна ги познавам и работят много коректно и качествено.

        • Hombre says:

          Амане, не съм казал, че и у нас нема да се намери некой свестен майстор – 1 на 1000…! Не е лошо да споделиш с нас как може да се събуди една перална, ако и на нас ни се случи нещо подобно. Опиши марка, модел симптоми и как точно се процедира.
          Съветвам те да не се безпокоиш за Кисса чак толкова много. Тя е мъжко момиче и без наша помощ ще се справи с всяка трудна сиутация. Само трябва да внимава да не се катери по подвижни стълби… 🙂

          • aman11be says:

            Това да поздравиш някого проява на безпокойство ли е? Не знаех. 🙂

          • Hombre says:

            “Същото се отнася и за изкъпаната Кисса”.
            Аз пък си помислих друго – безпокоиш се да не се простуди нашата обща приятелка и да се разболее от бронхопневмония… 🙂

  13. aman11be says:

  14. Pasi says:

    Бокова!

    • Hombre says:

      Най-после министърчето Митоф е кандисало да издигне официално кандидатурата на Бокова…

Leave a Reply

