Малкият „петък” – LXXVIII

Мислех и днес да бъде free day за вас и за мен, ама попаднах на една интересна легенда, върху която предлагам да фокусирате вашето внимание през следващите 24 часа. Разбира се, имате пълното право и свободата да предложите всякакво друго художествено произведение, което да заплени душите наши, така че да се почувстваме съпричастни към героите на повествованието.

Към всички мъже: прочетете, за да разберете… жената и себе си!

Индийска легенда за жената

Когато Тващри (индийският бог, създател на живата и мъртвата природа) създаваше света и мъжа, изчерпаха се всичките му материали и той не знаеше от какво да създаде жената. И Тващри се замисли. След като мисли много, взе:

закръглеността на луната,
вълнообразната линия на змията,
треперенето на тревата,
кадифето на цветята,
нежността на листата,
погледа на сърната,
сълзите на облаците,
непостоянството на вятъра,
страха на заека,
мекотата на пуха,
твърдостта на диаманта,
сладостта на меда,
топлината на огъня,
студа на снега,
суетността на пауна и
гугукането на гълъба.

Всичко това той разбърка и създаде жената. След това богът я даде на мъжа. Подир седмица обаче той се яви обратно при бога.

– Тващри, създанието, което ми даде, ми вгорчава живота. Говори непрекъснато и иска и аз да й говоря, все ме кара да върша разни неща, настроението й се мени за миг – ту ми се ядосва, ту е мила, иска навсякъде да сме заедно, не ме оставя за миг на спокойствие! Дойдох да те помоля да си я вземеш обратно.

И богът взе жената обратно. Но след една седмица мъжът пак дойде при бога и каза:

– Откакто ти върнах създанието, животът ми е самотен. Не мога да забравя как тя танцуваше и пееше, как ме гледаше, колко прекрасна беше, когато ме обичаше, и колко всесилен ме караше да се чувствам…

И богът му върна жената. Едва три дни бяха изминали и мъжът пак дойде при бога.

– Тващри, – каза той – какво да правя? Създанието ти пак ме ядосва, пак ми причинява главоболия… Окаян съм аз – с жена не мога да живея, без жена пък – съвсем не!

А Тващри му отвърна:

– Така е писано да бъде. Дадох ти жената, но всъщност дадох теб на нея. Направих те подвластен на силата й, за да станеш по-силен ти. За теб жената ще е като водата в реката, която изглажда камъчето, полира ръбовете му, придава му по-красива и нежна форма. Приеми участта си и бъди благодарен! А сега се върни вкъщи и не забравяй какво ти казах: жената е твоето огледало и твоят учител! А ти бъди нейната опора и подкрепа! Позволи й да те обича и я обичай и ти! Свали бронята си, отвори се за нея, покани я, приеми я. Позволи й да те покори. Защото това е единствената битка в живота, която се печели, само когато я загубиш…

***

Драги читатели, ако вие можете да предложите нещо друго по-интересно, споделете го с нас без всякакво колебание.

Следващата песен е адресирана до всички жени, които имат сърца и не ги е страх да разкриват чувствата си:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Литература, Музика and tagged , . Bookmark the permalink.

79 Responses to Малкият „петък” – LXXVIII

  1. Тракиец says:

    Бря, бря, бря, брееееей! Бе много романтика, бе много чувства, бе кво ти става ! Да не си болничък! Наближава Трифон зарезан, а не 8 март! Нещо си се разнежил! Да не би кака Хомовица да ти е вдигнала мерника или си стъпил накриво! Ще се постарая по темата, ама много си подранил! 🙂 🙂 🙂

    • Hombre says:

      Тракийчо, ако не ти е известно, аз да те светна – днес празнуват Валентинките и Пеювците. Така че, точно навреме съм публикувал легендата. Освен това, днес имам среща с една аптекарка (Валя) на която мисля да поднеса букет червени рози…
      П.П. И не се притеснявай за мен – не съм болен! 🙂

  2. Тракиец says:

    • Hombre says:

      Ясно като бел ден – №8!

      Обяснявам за последен път бавно, та дано тоя път ме разбереш:
      1. Отваряш снимката, която искаш да изпратиш в Тепавицата. С десния бутон на мишката придвижваш курсора до „копиране на адреса на връзката”
      2. Кликваш с левия бутон на мишката върху избраното меню
      3. Влизаш в Тепавицата и в полето „Коментари” и с десния бутон с функцията „paste”изсипваш съдържанието на копираното.
      Това е всичко!

      • Тракиец says:

        Обяснявам още по-бавничко, за да ме разбереш дори и ти! Точно това правя, но излиза по този начин!

        • Hombre says:

          Божееееееееее! Вземи попитай некой по-напреднал от теб в компютърната област… Мисля, че обясних достатъчно ясно и подробно…

  3. Тракиец says:

  4. Тракиец says:

  5. Тракиец says:

    Скъпи, успокой се… Не съм се напивала, не съм се натискала с мъже, просто хапнахме, потанцувахме, подърдорихме… Какво те ядоса толкова?
    – РОКЛЯТА ТИ КЪДЕ Е, МА?!?

  6. Pasi says:

    За дамичките: Хип, хип, ура! Да са живи и здрави, да ни критикуват нас червенотиквеничовчетата! Щото без тях залитаме и изпускаме правата линия.

  7. Homo faber says:

    Айде бе, дека потъна мъдрецо? 🙂
    Вчера, си си мислел да изкараш free day, ама не само звездите, ами и кака Хомовица ти е прошепнала, че е Free day without computer. 😉
    И като баш майстор, ти е сложила майсторската престилка… 🙂
    И от мен една индийска многозначителна приказка …

    ЖЕНА
    Когато всесилният Махадева създал прекрасната Индия, той слязъл на земята, за да и се порадва. От неговия полет се понесъл топъл, благоуханен вятър. Гордите палми преклонили пред Махадева своите вършини и разцъфтели под неговия поглед чистите, бели, нежни, ароматни лилии. Махадева откъснал една лилия и я хвърлил в лазурното море. Вятърът раздвижил кристалната вода и покрил прекрасната лилия с бяла пяна. Минута, и от този букет от пяна разцъфтяла жената – нежна, благоухаеща като лилия, лека като вятър, изменчива като морето, с красота блестяща като морска пяна и бързопреходна като тази пяна.
    Жената преди всичко погледнала в кристалните води и възкликнала:
    -Колко съм прекрасна!
    После се огледала наоколо и казала:
    -Колко хубав е светът!
    Жената излязла на брега суха от водата (оттогава жените винаги излизат сухи от водата).
    При гледката на жената разцъфтяли цветята по земята, а от небето към нея се устремили милиарди любопитни очи. Тези очи пламнали от възторг. Оттогава и светят звездите. Звездата Венера пламнала от завист, затова и свети по-силно от другите.
    Жената се разхождала по прекрасните поля и гори и всички безмълвно се възторгвали от нея. От това и доскучало и тя възкликнала:
    -О, всесилни Махадева! Ти ме създаде толкова прекрасна! Всички се възторгват от мен, но аз не чувам, не знам за този възторг, защото всички се възторгват мълком!
    Чувайки тази жалба, Махадева създал безчислени птици. Безчислените птици пели възторжени песни за красотата на жената. Тя слушала и се усмихвала. Но след ден и омръзнало и пак и доскучало.
    -О, всесилни Махадева! Пеят ми възторжени песни и в тях казват, че съм прекрасна. Но що за красота е това, щом никой не иска да ме прегърне и ласкаво да се притисне в мен?!
    Тогава всесилният Махадева създал красивата, гъвкава змия. Тя обгръщала прекрасната жена и пълзяла в краката и. Половин ден жената била доволна, после заскучала и възкликнала:
    -Ах, ако наистина бях красива, другите щяха да се стремят да ми подражават. Славеят пее прекрасно и щиглецът му подражава. Сигурно моята красота не е достатъчна.
    Всесилният Махадева в угода на жената създал маймуната. Тя повтаряла всяко движение на жената, която била доволна шест часа и после възкликнала със сълзи на очи:
    -Толкова съм прекрасна! За мен пеят, прегръщат ме, пълзят в нозете ми и ми подражават. Любуват ми се и ми завиждат така, че започвам да се боя. Кой ще ме защити, ако от завист поискат да ми сторят зло?
    Махадева създал силния, могъщ лъв. Лъвът охранявал жената. Тя била доволна три часа и после възкликнала:
    -Аз съм прекрасна! Ласкаят ме, но аз не лаская никого! Обичат ме, но аз не обичам никого! Бих ли могла да обикна този грамаден, страшен лъв, към който изпитвам страх и почтителност?!
    И в същата минута пред жената, по волята на Махадева, се появило малко, симпатично кученце.
    -Какво мило животинче! – възкликнала жената и започнала да прегръща кученцето. – Колко го обичам!
    Сега жената имала всичко, нямало какво повече да иска. Това я разгневило. Тя ударила кученцето, за да изкара злобата си – кученцето залаяло и избягало. Ударила лъва – лъвът изръмжал и си тръгнал. Настъпила змията с крак, тя изсъскала и отпълзяла. Маймуната избягала, птиците отлетели, когато жената започнала да вика по тях.
    -О, нещастна аз! – възкликнала жената, кършейки ръце. – Ласкаят ме, хвалят ме, когато съм в добро разположение на духа, а всички бягат, когато съм зла. Толкова съм самотна! О, всесилни Махадева! Имам последна молба към теб: създай ми такова същество, на което бих могла да изкарвам злобата си, което не би побягнало от мен, когато съм зла, което би се чувствало длъжно да понася всичко …
    Махадева се замислил и и създал мъж …
    И поздравче майсторе, музикално за теб, драгинко и честит празник … днес е деня на Свети Харалампий – покровител на пчелите и пчеларите

    • Hombre says:

      Фабер, с тия дълги послания, които ми пращаш, със скрит подтекст, хората ще си помислят, че двамата сериозно си ходим… Ама си изпуснал най-подходящия момент – 2 февруари отдавна мина… 🙂

      • Homo faber says:

        Омбре, какво тук значат някакви си хора? Нека си останат с комунистическите разбирания. 🙂 Ние с теб живеем в новия възвишен демократичен живот, на нас да ни е добре – всеки ден… 🙂

        • Homo faber says:

          А отделно разкажи: вчера като се събуди, какво беше посланието на кака Хомовица… 🙂

          • Hombre says:

            Кака ти рече да ти предам, кога ми дойдеш на гости, да си носиш сухоежбина, щото лани реколтата беше слаба и нищо друго не произведохме освен домашен арманяк…

        • Hombre says:

          Оня ден ме сваляше една непозната, сега и ти… Кво съм виновен, че родителите ми са ме направили толкова убав?!

  8. Тракиец says:

  9. Тракиец says:

  10. Тракиец says:

  11. Тракиец says:

  12. Тракиец says:

  13. rusalka2013 says:

    Колко мъдри са тия индийци! 🙂

  14. Тракиец says:

  15. Тракиец says:

    • aman11be says:

      Аз съм по кратките форми. 🙂

      Бракът – отношения, в които единият е прав, а другият е мъжа.

      – Какво е нужно за един скандал?
      – Нищо и жена.

      Семеен разговор:
      – Грешиш!
      – Защо?
      – Не съм мислила над това…

      – Скъпи, мислиш ли, че аз съм ти дар от Бога?
      – Да, мила… Просто не разбирам какви са ми греховете!

      • Hombre says:

        Амане, изглежда и ти като мене имаш натрупан богат брачен живот! 🙂

  16. Homo faber says:

    Мъж се прибира от командировка, ръцете му пълни с подаръци, чуди се как да звънне на звънеца. Отваря се съседната врата и се показва комшийката:
    – Пробвай с рогата, съседе, с рогата…

    – Съседе, по кой викаше така жена ти вчера?
    – По кучето ни.
    – Бедното куче. Вчера жена ти го заплашваше, че ще го изгони на улицата и ще му вземе ключа.

    Срещат се двама приятели:
    – Да знаеш, аз оня ден обърках жена ми с крадец, как викаше, как крещеше, като я изхвърлях от прозореца…
    – Това нищо не е! Аз обърках крадец с жена ми, как викаше горкия, как се опъваше…

    Жена упреква мъжа си, че много пуши:
    – Тютюнът е бавно действаща отрова!
    – А ти да не искаш заради тебе да дъвча цианкалий?

    Пернишки бумеранг:
    – Перничанин си хвърля пантофа към кухнята и жена му се връща с ракия и салата.

    • Hombre says:

      Отлично, Фабер!
      Понеже аз се оказах лош даскал,вземи да покажеш на Тракиеца как се импортират картинки в Тепавицата…

  17. Homo faber says:

    Не е кой знае, каква супер новина, но все пак…
    Оръжейното превъзходство на Запада било застрашено

    • Homo faber says:

      Или Баба Меца /по Паси/ излиза на сцената…

    • Hombre says:

      Ейййй… един ден не можеш да изтраеш без политика! Ще прогониш дамите, а аз точно на тех бех посветил днешния ден…

      • Homo faber says:

        НАпротив, нищо против жените … я виж каква е бамбашка Маша, с Мечока /плакатчето по.горе/ …

        • Hombre says:

          Некъде четох една велика мисъл: “Естественото състояние на една жена е да ражда…” Наскоро гледах едно интервю с една циганка, която народила 22 деца! И сичките ги изучила до IV-ти клас!

  18. Тракиец says:
  19. Тракиец says:
  20. Тракиец says:

    • Hombre says:

      Нема да се научиш и това е! Тоя Фесбук ти е промил мозъка! Иначе, за песента – браво! Нахлуха едни спомени в главата ми… 🙂

  21. Кисса says:


    Живял някога един крал. Веднъж попаднал в плен на своите най-големи врагове, които му поставили интересно условие, за да се спаси:
    – Има само един начин да избегнеш смъртта. Трябва да намериш правилния отговор на един въпрос. Но тъй като той е изключително труден, ще ти дадем една година да намериш отговора. Сега ще те пуснем, но ако не се справиш със задачата, ще бъдеш посечен.
    И така, въпросът е: Какво най-много искат жените?
    Върнал се кралят в своето кралство, разпитал всички жени там, но никоя не успяла да му даде смислен отговор. Вече се бил отчаял, когато един старец го посъветвал:
    – Иди в старата гора и потърси вещицата, която живее там. Тя знае отговора, но те предупреждавам, че ще ти поиска много висока отплата.
    Отишъл при вещицата и тя му казала:
    – Да, зная отговора, но ако искаш и ти да го научиш, ще трябва да се ожениш за мен.
    Погледнал кралят вещицата – стара, грозна, гърбава, мръсна, дрипава… и си помислил: „Не, по-добре да умра!“
    Но след като размислил и се посъветвал със своите рицари, кралят решил, че е по-добре да направи тази жертва, за да спаси живота си и кралството си.
    Върнал се отново при вещицата, а тя като чула решението му да се ожени за нея, му открила отговора:
    – Жените, – казала тя – най-много от всичко искат сами да управляват живота си и да не им се пречи на свободата.
    Това бил верният отговор и кралят спасил живота си, но трябвало да плати ужасната цена.
    Вдигнали сватба и редом до краля застанала ужасната вещица. Но той, като истински рицар нито веднъж не показал своята неприязън и отвращение към бъдещата си жена.
    Дошла първата брачна нощ, но когато кралят влязъл в спалнята, неочаквано видял в леглото прекрасна млада девойка, а от вещицата нямало и следа.
    – Какво става тук? – попитал той, а девойката отговорила:
    – Задето се ожени за мен и ме търпя на сватбата, ще ти направя подарък – половината денонощие ще бъда вещица, а половината – девойка. Остава ти да избереш кога да съм вещица – през деня или през нощта?
    Замислил се кралят. Какво да избере? Да го виждат през деня заедно с красивата девойка, а през нощта да трябва да спи с вещица, или обратното? Но след като мислил дълго, изведнъж казал:
    – Оставям на теб да избереш кога каква да бъдеш.
    Усмихнала се девойката и рекла:
    – Затова, че зачете волята ми и ми даде свободата да избера каква да бъда, ще ти дам още една награда. Оттук нататък винаги ще бъда тази девойка, която сега стои пред теб.
    И живяли щастливо до дълбоки старини.
    Източник: Gnezdoto.net

    • Hombre says:

      Много поучителна приказка, Кисса! Умните ще я разберат… 🙂
      П.П. Я пак прати картинката, че нещо не се отваря…

    • aman11be says:

      А бе докато са девойки всичко е ОК…. 🙂

      • Hombre says:

        Братко, предпочитам аз да съм млад! Много баби изреваха след изнасилване от загорели войничета… 🙂

        • Homo faber says:

          Седи си Гошо в механата, пийва си ракийка и изведнъж:
          – Гоше, тичай бързо там на дървата ти, някакъв натиска жена ти!
          Гошо скача и хуква… след малко се връща задъхан:
          -Абе комшу, това не са моите дърва!

          • Homo faber says:

            1. Истинският джентълмен никога не удря Дама без повод.
            2. Истинският джентълмен никога не пита Дамите на колко са години, а кога са завършили училище.
            3. Истинският джентълмен никога нищо не отказва, ако за нищо не го молят.
            4. Истинският джентълмен винаги нарича котката “котка”, дори ако се спънал в нея и е паднал.
            5. Истинският джентълмен винаги отстъпва на Дамата, ако тя е по-силна от него.
            6. На Истинския джентълмен винаги му е трудно да гледа как една Дама влачи тежък товар, но винаги превъзмогва трудностите.
            7. Истинският джентълмен винаги си избърсва краката в изтривалката, преди да почука с тях по вратата.
            8. Истинският джентълмен винаги изпраща дамата до дома, ако това е дома на Истинския джентълмен.
            9. Истинският джентълмен винаги изпраща жена си до влака, за да е сигурен, че е заминала.
            10. Истинският джентълмен винаги пропуска дамата пред себе си, за да я огледа и отзад.
            11. Истинският джентълмен винаги отстъпва място не само на Дамата, но и на Дамата на друг Джентълмен.
            12. Истинският джентълмен говори на Дамата на сутринта това, което и е говорил и вечерта.
            13. Истинският джентълмен никога не отказва на Дама, ако тя е съгласна.
            14. Само Истинският джентълмен може да подаде правилно ръка на Дама, излизаща от мазето с чувал картофи на гърба.

  22. aman11be says:

  23. aman11be says:

    Тракиец, много е лесно. Четеш какво ти е написал Омбрето и правиш нещо друго. Аз така се научих. 🙂
    А сериозно – правиш това, което е написал Омбрето, само че вместо “копирай адреса на връзката” маркираш “копирай адреса на изображението” и вместо “Paste” можеш да използваш комбинация от клавиши Ctrl+V.

    • Hombre says:

      Амане, дано да те разбере… Ма и клипче да му пуснеш с образователна цел, пак не съм много сигурен… 🙂

  24. Pasi says:

    Одобрявате ли чужди самолети да охраняват небето ни?

    05.02.16 11241 гласа

    Гласувай
    Резултати
    Одобрявате ли чужди самолети да охраняват небето ни?
    18.84% – Да
    81.16% – Не

  25. Тракиец says:

    На красиво и младо всеки може! За майстора няма оправдание!

  26. Тракиец says:

    “Тя, Българката, в сърцето си побрала
    богатството на цялата земя,
    където и да стъпи – всичко онемява,
    защото тя е НАЙ-КРАСИВА на света….”
    „Българка – най-красивата жена“
    на Елка Зарева.

  27. Тракиец says:

    Ама не мога да разбера какъв ви е проблемът!? Копирам ви картинка и текст, за да четете и гледате / забавлявате/, а не да ме образовате ! Правя това, което ми излиза! Чукам върху адреса с десния бутон и когато ми излезе лентата с левият бутон на copy shotcut. След което с paste го публикувам в тепавицата. Нищо от това което ми пише Аман не ми излиза на лентата! На Омбре като не му харесва да го редактира, а ако не иска да не ме публикува. Това ми излиза – това използвам.

    • Hombre says:

      Приятелю, проблемът не е наш, а твой! Исках да се научиш сам да го правиш, без аз да те редактирам. Нейсе, щом не можеш, ще продължа да го правя в името на приятелството ни. 🙂

    • aman11be says:

      Тракиец, слагаш маркера върху картинката, а не върху адреса. Натискаш десния бутон на мишката и излиза едно меню с 10-12 реда. Трябва да има ред “копирай адреса на изображението” или “Copy Image Location”. Слагаш маркера върху този надпис и натискаш левия бутон/клавиш на мишката. След това кликваш в полето за коментари тук и с Paste или Ctrl+V отпечатваш копирания адрес. Между последния ред от коментара ти и адреса е добре да има един празен ред. Отпечатаният адрес трябва да завършва на .jpg.

      • Hombre says:

        Те сега вече ще разбере. В противен случай, да разпечатва бурето и на място ще получи нагледен урок… 🙂

        • Homo faber says:

          Може да седнем, после на двора, след разпечатката. Не сме придирчиви … 🙂

          • Hombre says:

            Как кайш… ама да не забравиш да си вземеш дъждобрана и чадъра…

          • aman11be says:

            Аз мога и прав, дагое… 🙂

          • Hombre says:

            Аз обичам да бъде със салтанати и цигулка на уше да ми свири…

      • Тракиец says:

        Излиза ми друго меню, а не това, за което ми говорите. Във фейсбук менюто е друго. Опитай и ще разбереш. Зная как е в YOU TUBE, но във фейса излиза друго!

        • Hombre says:

          ОК! Не се измъчвай повече! Сигурно полтъргайсти са се настанили в твоя дом… 🙂

  28. Homo faber says:


    file=upload/news/201206022108-amigasOK.jpg&width=614

  29. Тракиец says:

    А накрая, да отдадем дължимото на жените – нашите баби, майки, съпруги, приятелки. Натурализмът на тези фотографии ме разтърси и въпреки, че си позволявам да се шегувам с тях, много силно ги уважавам и ценя и искам да кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ, ЧЕ ВИ ИМА!
    Сурово натуралистични снимки показват какво представлява раждането (16)

    • Hombre says:

      Тракиец, предпочитам 3 години да служа в казармата, отколкото един път да раждам… 🙂

Leave a Reply

