Малкият „петък” – LXXIX

Колко му трябва на човек, за да бъде щастлив? Имате от мен един бял лист, останалото е във вашите ръце! Да видим кой от вас пръв ще се престраши да поднесе своето есе. Напомням – не е задължително вие да сте авторът. Важното е да бъде интересно за широката тепавичарска аудитория, която както е добре известно, има разностранни вкусове и интереси…

Подозирам, без да съм абсолютно сигурен, че поради часовата разлика, първа ще се включи в конкурса г-жа Светла Павлова. Когато вие спите, тя бодърства. Освен това, в момента е сама (не самотна) и се предполага, че разполага с повече свободно време. Като допълнителен аргумент, за нея Тепавицата е живата връзка с България. Да видим дали съм прав или крив…

Без ни най-малко да се опитвам да деля българите на наши и чужди, на провинциалисти и столичани, този път си позволявам да поздравя всички варненци и варненки с една песен, която е не само за Светла, но и за всички нейни съграждани:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Литература, Музика and tagged , . Bookmark the permalink.

62 Responses to Малкият „петък” – LXXIX

  1. Светла Павлова says:

    Благодаря за хубавата песен.
    На какво варненци дължат специалното внимание от главния тепавичар днес?
    Що се отнася до деленето на българи на наши и чужди, има го и в Тепавицата, има го и в България. Свидетел съм, а и потърпевш, но няма да се впускам в подробности.
    П.П. Омбре, пропусна златна възможност – Павлов утре се прибира 😀 😛 .

    • Hombre says:

      My dear sister,
      Чувствам се леко притеснен да обяснявам на такава умна и красива жена, като теб, на какво дължат варненци честта да бъдат поздравени от мен. Ами причината е много проста – преди да пристъпя към написването на поредното есе, първо поставям музикалния поздрав. И понеже в песента се пее за носталгия, съвсем естествено е да спомена теб и Кисса, които сте далеч от Родината (надявам се не за постоянно). За други не се сещам.
      Недоумявам защо реши, че аз мразя някои българи… Такива като Плевню, Баце, Местан и Доган – аз не ги смятам за сънародници. Не може майка българка да ги е родила! Списъкът е твърде дълъг, за да ги изреждам всичките безродници…
      Съществува едно старо народно поверие, според което Господ е най-строг към тези, които най-много обича. Така и моите чувства към теб… 😀 Не мисля, че съм ти дал сериозно основание да се чувстваш потърпевша от моите ласки! Все пак, извинявай…
      П.П. Съжалявам, че др. Павлов толкова бързо е на път да се завърне в семейното гнездо. Следващият път по-отрано бе покани.

  2. Pasi says:

    Подарък на любимия ми град Варна.

    Кире

    Браво Кире, ти си мъж,
    данък “Котка” изведнъж
    ти на варненци натресе
    и псувни до гроб отнесе!

    Браво, Кире-либерал!
    Улиците – пълни с кал!
    Дупки носят ти портрета,
    като крал от Ла Валета.

    Варна мрак не я мори
    трудно ще успееш ти
    да затриеш край морето,
    парка със билюк дървета.

    Браво, Кире -я кажи
    докога със тез лъжи?

  3. Homo faber says:

    Казваш, есетотворецо храбрий, че не делиш българите на наши и чужди!
    Ама сегашният наш живот те опровергава. Ти може да не правиш това, но българите сме разединени, няма държава, няма духовност. Няма и кауза, която може да ни обедини и възроди като нация! Всъщност има такава, написана на сградата на Народното събрание. Съединение, което значи – всичко позитивно, всичко градивно, всичко здраво в нашата нация, а не съединение, градящо се на пазарлъци и компромиси, на задкулисие, което решава какво ли не.

    • Hombre says:

      Фабер, аз пък ще ти кажа какво е рекъл Константин Иречек за нас:
      ”За мен най-лошото в България, е чудесното наслаждение, което имат тук хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата”.
      Нема друга държава и друг народ като нашия!
      П.П. Циганите не са българи – те само са придобили българско гражданство.

      • Homo faber says:

        Така е, Омбре, знае е се, какво е рекъл Константин Иречек! Явно и за него е било непосилно навремето, да ни превъзпита и акъл да ни налее, като министър на народното просвещение! 🙂

  4. Pasi says:

    Циганско лято по шопски

    Слънце пак у наше село.
    Вуте вие на умрело…
    Нане пак по къси гащи,
    към морето е запрашил!

    Ще се мокри до насита,
    Лятото си май отлита…
    Сетни бани край морето,
    да е весело сърцето!

    Щом на Вуте му е зле,
    Нане тропва си хорце!
    28.09.2015г.

  5. Pasi says:

    Светла е обгрижена. Спокоен съм. Следва поздравление за Кисса!

    • Кисса says:

      Много мило от твоя страна, Паси. Благодаря ти! Кисса беше с бронхит и носле, течащо като развалено кранче, днес е на работа, но не напълно оздравяла и колегите я гледат накриво…че може да им лепне некой вирус…аха…аха да се прибере обратно в къщи 🙂

      • Hombre says:

        Ах, тии, Кисса! Кой ти разреши да боледуваш по никое време? Пий си редовно хапчетата и се връщай в строя! И наблягай повече на червеното вино заради червените кръвни телца! 🙂

  6. Тракиец says:

  7. Pasi says:

    На ред е Русалката, с нещо писано специално за нея:
    Слука

    Хврърлих аз на гола кука.
    За Русалка чакам слука…
    Няма слука с гола кука,
    някой посъветва тука!

    Плувката май взе да чука…
    Ах, Русалке, ти сполука!
    Щом пазар отваря тука,
    става лов на гола кука!

    Но миража май се спука
    и размина се сполука.
    Ще запомня таз поука:
    Не залагай гола кука!

    Паси,11.08.2014г.

  8. Тракиец says:
    • Hombre says:

      И ти намираш това за забавно…? Нали и ние ще го отнесем като съседи на Турция! Забрави ли какво стана в Горна баня с оная натовска ракета? А, Ти с пистолет “Макаров” ли ще се отБраняваш?

  9. Тракиец says:
  10. Тракиец says:

    Омбре, не разбра ли, че съм чукча, а не писател. Хората /по-умни от мен/ са написали каквото трябва, а аз само му се възхищавам, селектирам и препращам. Ако някой по-запален ме репликира, намирам сили да отговоря! 🙂
    Тръмп: Обичам Русия и само аз мога да преговарям с Путин

    • Hombre says:

      На съм казал, че трябва да се оправдаваш. Ако се напънеш малко, може и да се сетиш некоя весела случка от твоето детство. Знам, че си сладкодумен и интересен разказвач.

  11. rusalka2013 says:

    Като чета статията на Тракиеца за развитието на събитията в Сирия, ми настръхва косата! Прилагам и аз една, която всеки българин трябва внимателно да прочете и да си направи изводите:
    За расите и малцинствата

  12. rusalka2013 says:

    Паси, много благодаря за стихотворението! Поласкана съм, че си го написал специално за мен 🙂

  13. Тракиец says:

  14. Homo faber says:

    И носталгия друга, по Снежанка и седемте джуджета… 🙂

  15. Тракиец says:

  16. Тракиец says:

    Те сега им видяхме сметката на руснаците! Щом Ненчев се е захванал, спукана им е работата! 🙂 🙂 🙂
    МО ще разработи стратегия за борба с хибридната война на Русия

    • Hombre says:

      Тоя мазен, гнусен, долен ненчев – ако ми падне в ръчичките, само на министър ще ми стане…! Досъсипа армията и ни превърна в просяци. Никой ли не му е казал, че държава без армия е васална и храни чужда войска?!

    • Hombre says:

      След толкова много познания по история на България, спокойно мога да се явя на изпит в СУ… 🙂

  17. Тракиец says:

  18. Тракиец says:

    Ето Ви и от мен съвет – слушайте повече и не размахвайте пръст. Отдавайте време, грижи и енергия в това да опознавате хората около Вас, а не да бъдете съдници и дървени философи, претъпкани с клишета. Някак, по-добре се живее, когато знаеш, че има човек, който би ти се извинил, би ти простил, би те подкрепил, би го правил с достойнство, а когато говориш няма просто да те чува, а ще те слуша. Няма просто да те гледа, а ще те вижда. Знаете ли разликата?
    Ало? Имам проблем. Имаш ли малко акъл за даване?

  19. Светла Павлова says:

    Къде сте, бе, тепавичари? Тракиеца вчера погреба САЩ, днес да не ядете жито?! 😀 😀

  20. Светла Павлова says:

    Не, не съм там, а съм на седмото небе, седнала до дясното коляно на господ 😀 😀 !

Leave a Reply

